20 Kwietnia 2024 06:38:43
Zdjęcia użytkowników
user12 Romus19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Obnizanie przodu F3P tanim kosztem (metoda agrotuning) 
lumi
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2007 20:54
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 30.09.2006 09:27
Skąd: -

!!UWAGA MATERIAŁ POGLĄDOWY, WYKONANIE TYLKO NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!

Witam wszystkich fanów AGRO-TUNINGU

Przedstawiam poglądowy materiał (foto-story) jak obniżyć przod w reniferze prawie domowymi sposobami i niskim nakładem (bez sprezyn obnizajacych... hehe to mozliwe)

Co nam sie przyda:

1. Renault 19
2. Zestaw kluczy do odkręcenia i rozebrania kolumny McPhersona. (W tym klucz 18 rzadkie jak cholera ale jest)
3. Flex, gumówka, pilarka kątowa (jak go zwał)
4. Palnik
5. zestaw kluczy francuskich
6. imadło
7. numer do Hugusia

1. Odkrecamy koło, i popouszczamy śruby mocujące kolumne, 2 przy tarczy, 2 w nadkolu. po lekkich bojach wysuwamy kolumne z samochodu
Jeżeli mamy problem ze śrubami przy tarczy pomagamy sobie palnikiem

[img]http://img115.imageshack.us/img115/7643/1003927tt6.th.jpg[/img] is not a valid Image.

i walimy młotkiem, uważajac zeby przy okazji nie uszkodzic czujnika ABS'u nam sie nie udało niestety... obudowa czujnika kaput

[img]http://img265.imageshack.us/img265/9701/1003930nw9.th.jpg[/img] is not a valid Image.


2. wkręcamy kolumne w imadło. Spręzyne co bym na łebka nie urwało ściskami kluczami francuskimi im większe i im więcej tym lepiej, po czym delikatnie i ostrożnie wykrecając śrubke zgóry (imbus trzyma amorek a klucz 21 wykręca mocowanie kielicha)

[img]http://img106.imageshack.us/img106/4339/1003915mz5.th.jpg[/img] is not a valid Image.

3. Gdy wyskoczy nam juz spring. Odmierzamy wysokość jednego DOLNEGO zwoja i obcinamy gumówką

[img]http://img106.imageshack.us/img106/268/1003920be2.th.jpg[/img] is not a valid Image.

4. teraz przy użyciu palnika podgrzewamy punkt odniesienia w sprężynie ktory pozwoli nam ulozyc ją tak aby byla mozliwie prosto w stosunku dól/góra amorka

[img]http://img297.imageshack.us/img297/7627/1003919xt4.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Pozniej juz tylko czekamy az sprezyn wystygnie i w kolejnoscie odwrotnej skrecamy ustrojstwo.


Jeszcze tylko pojechac do pewnosci na zbieżnosc

[img]http://img297.imageshack.us/img297/5484/1003948kr3.th.jpg[/img] is not a valid Image.


Oto efekt

Przed

[img]http://img240.imageshack.us/img240/7416/1003781rn9.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Po

[img]http://img112.imageshack.us/img112/955/1003951se9.th.jpg[/img] is not a valid Image.[img]http://img240.imageshack.us/img240/8519/1003953pk1.th.jpg[/img] is not a valid Image.


I tak w prosty wiejski sposob obnizylismy Renie o blizej nieokreslona wysokosc dolnego zwoju


Wykonawcy:
W duzej mierze Dawid19, mniejszej Lilimumek vel Lumi
Monitoring i doradztwo techniczne przez telefon oraz pierwsza jazda po gemie
Hugo
Wsparcie i dodawanie otuchy
Ania i Hugo (Dzięki Dzióbki moje kochane Grin)

To nie jest zart!!


Link do dyskusji na forum

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 26-09-2008 23:34
[small]
-=da lumiBolid FyCzyPy Wyje Ryczy Czeszczy=-
L.U.M.I.: Lover Undertaking Massage and Indulgence
...czyli taki forumowy idiota
Ciekawe czy moja "linka sprzęgła" wytrzyma Twoją ostrą jazde
przód sluzy do jezdzenia, tyl natomiast do ujezdzania

[center][url=http://www.r
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-05-2007 20:54
Awatar
the_mass
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 17:21
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 23.01.2007 20:28
Skąd: wielkopolskie
Leszno

Do ściśnięcia sprężyny polecam zamiast kluczy francuskich cienkie pasy transportowe, którymi ściskamy sprężynę. Ja tak robiłem przy wymianie amortyzatorów z przodu i zdało egzamin Smile

a ja z: Garzyn, Leszno, Poznań (studia)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
Zero
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 18:06
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

a ja polecam orginalne ściągacze

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
tomqu
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 18:14
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

Ja sie zastanawiam czy w moich nie obciąc o 1 zwój bo stoi wysoko jeszcze? Tylko nie wiem czy na 4 zwojach bedzie to jakoś jeździło

http://www.renaul...to_id=5413


Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
Zero
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 18:21
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

boshe a wy dalej samobójczo tniecie sprężyny masakra

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Crissu84
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 18:47
Awatar


Postów: 688

Data rejestracji: 11.10.2007 13:14
Skąd: dolnośląskie
Legnica

to na wlasne ryzyko, palnik i kątowka zmienia wlasciwosci tej stali bezpowrotnie a co za tym idzie kruchosc i pekanie- powinni tego zabronic Smile

Moje auto: Renault Safrane Bi Turbo, benzyna
 
tomqu
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 19:04
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

wiem że to nie tak ale jak kupiłem progresywne to tylko są twarsze a po zmianie belki od 16V przod stoi ciut wyżej i się zastanawiam co z tym zrobic (ale szkoda mi tych sprężyn) żeby niżej było.


Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
Zero
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 19:35
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

kolego nie pisz że kupiłeś progresywne tylko zacznij po pierwsze od firmy, potem ile na minusie a dopiero potem pisz że progresywne czy nie jak kolwiek każdy to rozumie

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
tomqu
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2009 20:30
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

niestety firmy nie znam obniżenie w stosunku do seryjnych (które były bardzo wysokie to jakieś 2-3cm) progresywne czyli potrzebują dużo większego nacisku żeby się ugiąć w stosunku do seryjnej.

EDIT: Zapraszam na Link do dyskusji na forum Ten temat będzie zamknięty!

Edytowane przez Krzychup dnia 05-03-2009 21:54

Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: