27 Padziernik 2021 07:53:14
Zdjęcia użytkowników
bej marko89
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

valdezdle [off] 20-10-2021 09:07
Musi być jakieś życie na osiedlu Ninja

misiek_Pt [off] 15-10-2021 23:52
Arktos, slizg aktualny ?

tomi [off] 01-10-2021 22:18
Shock

edzio [off] 25-09-2021 21:57
Shock

edzio [off] 21-06-2021 06:10
Shock

Arktos [off] 13-06-2021 13:46
Witam Sprzedam kilka pozostałych części: ślizg zderzaka, nadkole, spinki listew bocznych, gumowy chodnik pasażera. https://drive.goo.
..sp=sharing
Pozdrawiam

sonic [off] 05-03-2021 20:00
Elo ? ? Nie ma ktoś R19 cabrio na części? Szukam boczków tylnich, obojętnie w jakim kolorze. ? ?

kosa1010 [off] 20-02-2021 20:33
Ktoś ma dla jasności to nie moje ogłoszenie https://sprzedaje.
..nr63226815

BANIO@ [off] 16-02-2021 20:21
Elo Pany po długim czasie Smile nie ma ktoś felg alu oryginalnych na sprzedaż do 19-stki ?

gielab0019 [off] 11-12-2020 10:44
piotreek, w Megance 1 ph2 pół h roboty


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana belki 4-ro drążkowej 
takeoff
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2007 11:16
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: -

Opisze bo jestem wlasnie po zmianie Smile

Standardowo zaczynamy od poluzowania śrub kół i centralnej śruby bębnów (klucz 30).

Teraz trzeba uniesc samochod i z głową podeprzeć tak aby byl dostęp do mocowania belki i tak aby nie podłożyć pod podłoge. Ja podparłem na suporexie i odpowiednich klockach do elementów nośnych.

Belke "da" sie wymienić bez kanału ale zdecydowanie niepolecam.
Na początek należy rozkręcić wężyki hamulcowe. Strasznie mało miejsca i raczej spod samochodu. Ja z braku kanału robiłem to leżąc obok samochodu. Niepolecam bo straszna walka. Dodatkowo przekręcił mi się klucz na jednej nakrętce i szwedzikiem walczyłem.

Teraz trzeba wypiąć linki ręcznego najpierw rozbierając mechanizm hamulca.

Jak już odkręcicie wężyki to już prawie z gorki.
Dobrze wypsikajcie WD-40 koniec srub od amorkow przez otwor w belce z ktorego wychodzą linki. one są tam strasznie skorodowane i klinują się podczas wykręcania (klucz 16)

Na koniec 4 sruby na klucz 19 odkręcić i rozruszać belke aby opadła.
UWAGA! sama belka bez bębnów,flansz i mechanizmu hamulca waży prawie 35kg!
U mnie opadła na trawe więc nic jej się nie mogło stać Wink

"Nową" belke podsuwamy pod samochod tak aby lezala dokładnie pod śrubami. Podkładamy lewarek i winda w góre aż się nadzieje na śruby.
Uwaga aby śrub niewepchnąć w podłoge bo wyjdą pod kanapą.
Jak wychylą się śruby nakręcamy nakrętki (najlepiej nowe jak ktoś ma)
Następnie robimy to samo z drugiej strony.

Polecam tylko zalapać śruby i niedokręcać belki do góry ponieważ bedzie lepszy dostęp do wężyków hamulcowych.
Następnie skręcamy wężyki hamulcowe (bez kanału zajęło mi to prawie 3 godziny i zakwasy na brzuchu i rękach). Jeśli nie chcą sie wkręcić trzeba sprawdzić czy rurki idealnie centrycznie celują w wężyk.

Jeśli mamy rurki poskręcane możemy spokojnie dokręcić belke do podłogi. Następnie przykręcamy amorki do belki, składamy mechanizm hamulca, zakładamy linki ręcznego i zakładamy bębny.

Teraz standardowa procedura odpowietrzenia hamulców i mozna założyć koła i cieszyć sie nową belką :0

Dodam dodatkowo ze ja zakładałem belke z 16V na tarczach do mojej F3P.
Belka bez problemu pasuje , tarcze pasuja ze standardowymi kolami w F3P mimo ze 16V ma wieksze fele.

Jesli zmieniacie same tarcze musicie je miec wraz z stalowymi rurkami poniewaz inaczej sa wyprofilowane.
Tarcze sie bez problemu odkreca od belki kluczem 10
Rurki metalowe maja te same srednice co wezyki gumowe i pasuja bez problemu.
Jedyny problem to ręczny. Inne linki. Bede probowal je zaadoptowac Smile
Chwilowo ręcznego brak ale to nie problem bo przegląd we wrześniu i coś wymyśle z tym.


Teraz mnie czeka podniesienie belki bo jakis tuningowiec - poprzedni wlasciciel zglebil ja tak ze pol kola siedzi pod blotnikiem i jak na moj gust za twarda jest.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-07-2008 12:16
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-12-2007 11:16
Awatar
GrzesiekLca
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2007 15:47
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Tarcze są razem z łożyskiem?

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
takeoff
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2007 21:18
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: -

nierozumie pytania.
Lozyska s wprasowane w tarcze tak jak z przodu.
W sumie nierozbierlem bo calosc zmienialem

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
GrzesiekLca
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2007 21:34
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Chodzi mi o to czy tarcza schodzi z łożyskiem? Czy jak chcesz zmienić tarcze na nowe to ja ściągasz i nową zakładasz?

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
tomi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2007 21:45
Awatar


Postów: 627

Data rejestracji: 26.07.2005 21:54
Skąd: śląskie
Częstochowa

Schodzi razem z łozyskem, jest zabezpieczone segerem. Jak chcesz zmienic na nową, to ja zdejmujesz, na prase, wyciskasz łozysko i wciskasz je sobie w nową.

Była R19 1.9dt RT z ABS 94r.

Moje auto: Renault Laguna/Megane/I30, diesel
 
takeoff
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2007 12:06
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: -

W sumie juz odpowiedz padła ale dodam ze jest tak samo jak w bebnach

Edytowane przez takeoff dnia 04-12-2007 13:30
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
JacekT
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2008 20:07
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 17.05.2007 18:55
Skąd: opolskie
Kluczbork

A czy amortyzatory gazowo-olejowe, standardowo wspólpracujące z belka 4-ro drążkową moga być zastosowane przy belce "zwykłej"?.
Ja wstawiłem właśnie taką w miejsce 4-ro drążkowej zostawiając gazowo-olejowe amorki i jakas strasznie twarda sie renia zrobiła....
 
maestro-nieaktywny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2008 20:23
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

amortyzatory sa inne do dwudrążkowej i inne do czterodrązkowej
 
lukaszM
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 07:49
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 15.11.2005 11:55
Skąd: -

takeoff napisał/a:


Teraz trzeba wypiąć linki ręcznego najpierw rozbierając mechanizm hamulca.

Jak już odkręcicie wężyki to już prawie z gorki.
Dobrze wypsikajcie WD-40 koniec srub od amorkow przez otwor w belce z ktorego wychodzą linki. one są tam strasznie skorodowane i klinują się podczas wykręcania (klucz 16)

.


Te linki od ręcznego odpinamy przy bebnach i te wężyki wyciągamy z belki?czy trzeba na srodku tam gdzies rozłączyć?
też robie bez kanału i troche cieżko sie dostac;]


Treść dodana dnia 21-11-2009 12:53:

??

Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys.
 
emZi
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 13:42
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

Rozbierasz bębny, odpinasz końcówki linek i wyciągasz tym specjalnym otworem w belce za bębnami przez który są puszczone. I sobie wiszą. Po wymianie belki z powrotem przez te otwory przepuszczasz i zapinasz w bębnie.
Linki mają swój koniec dopiero przy dźwigni ręcznego, po drodze nie ma żadnych łączeń.

Aaa, i pamiętaj o takiej drobnostce, że linki są puszczone na krzyż na środku belki. Prawa idzie do lewego bębna, lewa do prawego, tak było fabrycznie.

Edytowane przez emZi dnia 21-11-2009 13:44
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
seba2ts
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 17:35
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

Linki mają swój koniec dopiero przy dźwigni ręcznego, po drodze nie ma żadnych łączeń. -
a to miejsce co naciągasz ręczny to co to niby jest ?? tam właśnie linki ączą sie z taką dzwignią (drutem ) co idzie do dźwigni ręcznego . i jak chcesz zostawic linki od 2 drążkowej to poprostu skracasz ten drut i lineczki elegancko pasują , tak apropo koszt nowych to około 100 zł. więc tak chyba taniej a efekt ten sam - ja tak zrobiłem i gitara. takie małe sprostowanie odemnie . pozdr

Edytowane przez seba2ts dnia 21-11-2009 17:36
Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
emZi
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 17:49
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

seba2ts napisał/a:
Linki mają swój koniec dopiero przy dźwigni ręcznego, po drodze nie ma żadnych łączeń. -
a to miejsce co naciągasz ręczny to co to niby jest ?? tam właśnie linki ączą sie z taką dzwignią (drutem ) co idzie do dźwigni ręcznego . i jak chcesz zostawic linki od 2 drążkowej to poprostu skracasz ten drut i lineczki elegancko pasują , tak apropo koszt nowych to około 100 zł. więc tak chyba taniej a efekt ten sam - ja tak zrobiłem i gitara. takie małe sprostowanie odemnie . pozdr


Hmm, sprostowanie? A co Ty napisałeś czego ja nie ująłem?Smile
Pytał się czy na środku są jakieś łączenia, nie ma. Linka kończy się dopiero przy dźwigni czy jak wolisz miejscu w którym się ją podciąga(choć to jest element dźwigni). A drugi koniec jest dopiero w bębnach. Pomiędzy tymi końcami linki już nic więcej nie ma, żadnych połączeń. Wędruje sobie tylko specjalnymi otworkami fabrycznymi.

I po co ma przy dźwigni odpinać linki? Jak wymienia tylko belkę. Sam zmieniałem kilka miesięcy temu i nic tam nie ruszałem, przepiąłem tylko końce w bębnach i wszystko hula.

Edytowane przez emZi dnia 21-11-2009 17:52
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
seba2ts
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 18:04
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

no fakt nie doczytałem że zostaja bębny , ja zmieniałem z 2 na 4 drążkową z tarczami i musiałem przerabiac

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
Platyn
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 19:46
Awatar


Postów: 200

Data rejestracji: 10.04.2009 16:16
Skąd: -

@lukaszM: bez kanału da się to zrobić bez problemu. Jedyna rzecz do której trzeba wpełznąć pod auto to przewody hamulcowe a konkretnie łączenie sztywnych z giętkimi. Mnie wymiana bez kanału zajęła jakieś 2 godziny.

Renault 19; 1.9dT; '93
Wspomóż menela i bądź menelem Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 190000km
 
takeoff
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 21:40
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: -

lukaszM napisał/a:

Te linki od ręcznego odpinamy przy bebnach i te wężyki wyciągamy z belki?czy trzeba na srodku tam gdzies rozłączyć?
też robie bez kanału i troche cieżko sie dostac;]


Treść dodana dnia 21-11-2009 12:53:

??


Reczny ja olalem i na kanale podpinalem potem. mowie o zmianie linek na wlasciwe

wezyki jak masz belke opuszczona to da sie dostac.
Musisz miec ja popuszczona i podbudowana tak aby siegnely i sie niezrywaly.
Ciezko jest ale od strony pasazera da sie dojsc. tylko raczki beda bolec ;]
I da sie bez czolgania pod autem spokojnie. siadasz na cegle w nadkolu i siegasz spoko
Ale to urok napraw bez kanalu

Edytowane przez takeoff dnia 21-11-2009 21:44
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
kosiarz79
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 04:23
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

ja tylko dodam -zamiast lewarka do podnoszenia belki mozna uzyc 2 szt pomocnikow i jest zdecydowanie szybciej i bezpieczniej Rotfl-Co do srub to czasem nie idzie wcale odkrecic -rada ciac albo przyspawac od gory i juz sie nie okreca szybko sprawnie -tylko auta z dymem nie puscie Grin

Edytowane przez kosiarz79 dnia 22-11-2009 04:24
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
lukaszM
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 08:36
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 15.11.2005 11:55
Skąd: -

ok to porozpinam przy bebnach;]
Reszte mam już zrobioną, jeśli chodzi o wężyki z płynem hamulcowym to popusciłem belke i dostęp bez problemu,

Ja mam belke 4 drążkową i bede zakładał 2 drążkową to myśle ze wszystkie linki pasują;] a być może z megane założe.


Robie bez kanału ponieważ nie dało rady wjechać na kanał lekka górka;]

Pozdrawiam

Edytowane przez lukaszM dnia 22-11-2009 08:37
Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys.
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 10:24
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Linki sa inne, i przewody (a jak jest korektor to juz w ogoleSmile)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
lukaszM
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 18:30
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 15.11.2005 11:55
Skąd: -

maestro napisał/a:
Linki sa inne, i przewody (a jak jest korektor to juz w ogoleSmile)


piszesz o dwudrązkowej??

wszdzie czytałem ze nie ma problemu.

Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys.
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2009 18:33
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Bo wszystko sie da, ale biorać katalog do reki linki ręcznego są inne.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: