Menu główne
Forum
Klubowicze
mate64 |
Dodany dnia 01-03-2006 15:03 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Wymiana amortyzatorów w R 19 nie jest czynnościa skomplikowaną ani nie wymaga specjalnych narzędzi. Toteż przy okazji wymiany amorów u siebie postanowiłem napisać poniższy opis:
NARZĘDZIA I UWAGI WSTĘPNE Wersja dle mężczyzn: Klucz płaski 16 Klucz płaski 5 lub 6 Klucz nasadowy numer 18 (najwygodniej z grzechotką) Lewarek WD 40 lub inne smarowidło odrdzewiające w razie potrzeby smiley Coś do zwilżenia gardzioła zgodnie z upodobaniami(u mnie Pepsi) Wersja dla kobiet: J.W + chłop który zrobi to dla was za miskę strawy i dozgonną wdzięczność Wymianę najwygodniej wykonać z kanału, ale wymiana pod blokiem także nie powinna nastręczać problemów.Opis dotyczy naprawy wykonywanej z kanału. Przy wymianie "na chodniku" procedura nie powinna się niewiele zmienić, należy wtedy zdjąć koło. dla łatwego dostepu do dolnego mocowania. UWAGA! Upewnijmy się że mamy odpowiednie amorki do typu zawieszenia. Belka dwudrążkowa ma amorki krótsze, czterodrążkowa dłuższe, nie zą ze sobą zamienne. DZIAŁANIE Przystępujemy do działania. Otwieramy pierwszą puszkę Pepsi. Zdejmujemy gume ochronną w bagażniku, widoczną na fotce numer jeden. Przy pomocy kluczyka numer 6 (rozmiar moze się zmienić zależnie od producenta, Ja miałem DeCarbon'a i kluczyk 6) i klucza numer 16 odkręcamy tłoczysko amortyzatora od nadwozia . Z kanału luzujemy dolne mocowanie amora od belki , podnosimy autko do góry (tak zeby koło wisiało w powietrzu) i odkręcamy amortyzator do końca. Ostatnie kilka zwojow odkręcamy palcami, podtrzymując amortyzator ręką, tak żeby nie upadł i nie uszkodził naszej osoby smiley Wyciągamy amortyzator na wierzch. Upijamy znów Pepsi delektując się dobrze wykonaną robotą. Montaż wykonujemy w podobnej kolejności: Rozciągnięty Amortyzator z założoną gumową poduszką na tłoczysko, wkładamy w otwór nadwozia z kanału, wkręcamy śrubę dolnego mocowania w belkę i dokręcamy praktycznie do końca . Z góry, w bagażniku układamy amorek z poduszką górna na miejscu i opuszczamy auto tak aby amortyzator wszedł na swoje miejsce i dokręcamy mocno w ten sam sposób jak odkręcaliśmy, czyli w moim wypadku 5 (amor Record'a) i 16. Dokręcamy mocno, włazimy pod auto i dokręcamy ostatecznie dolne mocowanie. Dopijamy Pepsi i otwieramy drugą puszkę. Drugą stronę wymieniamy analogicznie. UWAGA PAMIĘTAJMY O POSPRAWDZANIU MOCNEGO DOKRĘCENIA WSZYSTKIEGO, WSZAK TO ZAWIECHA I NIEFAJNIE BYŁOBY POGUBIĆ AMORY W CZASI JAZDY! Dopijamy pepsi i delektujemy się porządnie wykonaną robotą Wersja damska: Pokazujecie powyższy opis wyżej wymienionemu osobnikowi płci męskiej i używając całego wdzięku i uroku prosicie o wymianę, co najprawdopodobniej zaskutkuje zgodą. Przygotowujecie strawę wedle wczesniejszych ustaleń z osobnikiem. Kiedy skończy i zamelduje, karmicie i mile łechczecie samczą dumę wszelki zdaniami typu: "Ach jaki ty jesteś zdolny i mądry.." i wszelkiego rodzaju innymi achami i ochami zachwytu z powodu wykonanej wymiany. PODSUMOWANIE To było by na tyle Jeździmy, zadowoleni z komfortu jazdy Edytowane przez Radek_0089 dnia 05-06-2009 12:09 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-03-2006 15:03 |
mate64 |
Dodany dnia 01-03-2006 15:06 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Osłona gumowa górnego mocowania
Edytowane przez mate64 dnia 01-03-2006 15:34 |
|
|
mate64 |
Dodany dnia 01-03-2006 15:16 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Odkręcanie kontry górnego mocowania
mate64 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez mate64 dnia 01-03-2006 15:35 |
|
|
mate64 |
Dodany dnia 01-03-2006 15:21 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Dolne mocowanie amorka
mate64 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez mate64 dnia 01-03-2006 15:36 |
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 24-11-2007 17:37 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
obkladamy nadkole czyms niepalnym(u mnie koc gasniczy)odcinamy gorna nakretke i po zabawie szybko sprawnie i skutecznie
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
Krzychup |
Dodany dnia 17-02-2008 10:22 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Właśnie jestem po wymianie amorków.
MUSICIE mieć klucz nasadowy 18 i dobre pokrętło (o rurce nie muszę wspominać). - Dolne mocowanie, to śruba (nie ma nakrętki z drugiej strony) i zdecydowanie ciężko siedzi! - górne mocowanie: ja zamiast kluczyka 6 wziąłem klucz szweda. Nie udało mi się odkręcić nakrętki, ale udało się przekręcić śrubą (za pomocą szweda) - nie staraj się odkręcić nakrętkę, ale kręć szwedem - śrubą. Jak się zluzuje, to można odkręcić nakrętkę. Jeśli masz poluzowane śruby, to wymiana trwa około 15 min! Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
gogi123 |
Dodany dnia 05-03-2008 22:01 |
Postów: 241 Data rejestracji: 16.03.2005 21:25 Skąd: - |
Ja wlasnie przyjechalem z wymiany. Szlo mi ladnie bo lekko sie odkrecalo. Niewiem po co podnosic auto? Szkoda lewarek rozkladac? Ja poprostu podlozylem pod podloge klocek drewniany tzn zlapalem za blotnik podnioslem bude z 5cm i wtedy noga klocek pod bude. Przy zakladaniiu wystarczy wcisnac amora reka z 10zm a idzie tak lekko ze nie warto podnosic
Edytowane przez gogi123 dnia 05-03-2008 22:02 gogi123@poczta.fm
gg:3737538 |
Koni |
Dodany dnia 06-03-2008 22:04 |
Postów: 15 Data rejestracji: 06.03.2008 19:27 Skąd: - |
no mi siedzi tyl niesamowiccie z doswiadczenia ze starszych aut wymienilem teleskopy. co sie okazalo drazki skretne trzeba wymienic za bagatela 1600 zł.;] + robocizna bo bez kanału nic sie nei zrobi.
I herkules dupa gdy ludzi kupa
|
|
|
orzel |
Dodany dnia 08-03-2008 04:12 |
Postów: 300 Data rejestracji: 05.01.2007 16:21 Skąd: - |
Drążek to jest ze tak powiem metalowy pręt z frezami na końcach i tyle a jak pupa w Reni siadła to wyciągasz drążek,ustawiasz sobie wysokość i drążek wkładasz i po sprawie chyba że frez poszedł to tak w skrócie i jak drążek jeszcze się nadaje a amortyzator nie ma nic wspólnego z wysokoscią zawieszenia lecz odpowiada za tłumienie,pochłanianie,miękkość...
Ja obniżyłem swoją R19 na asfalcie 2 klocki pod tyłek i jazda 35min roboty bo najdłużej schodzi pomierzenie wysokości aby było równo po obu stronach właśnie prze demontaż drążków (2 drążki skrętne) Edytowane przez orzel dnia 08-03-2008 14:57 Moje auto: Nike rozmiar 43:), benzyna
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 04-06-2008 15:58 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
wiem bo zmienialem w swojej i stala rowna z moja 2 po wymianie siedzi troche wyzej amorki oczywiscie gazowe nie zgodze sie ze latwo wcisnac amorki o ok 10cm moze w olejowych w gazowo -olejowych to bys musial po pudziana zadzwonic
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
Vyzn-R |
Dodany dnia 05-06-2008 12:27 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
oki a ja mam takie pytanko... Czy do wersji 16V sa twardsze amorki niż do zwykłej? Bo u siebie mam jeszcze oryginalne gazówki Renault, jeden już krwawi i trzeba je wymienić
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
zchemik |
Dodany dnia 05-06-2008 15:55 |
Postów: 1841 Data rejestracji: 17.02.2007 16:06 Skąd: - |
do 16v sa dluzsze o jakies 20mm a czy sa bardziej twarde to zaezy jakie kupisz
Yogi Babu xD
Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
|
marcinn0908 |
Dodany dnia 05-06-2009 10:52 |
Postów: 129 Data rejestracji: 07.01.2009 14:17 Skąd: - |
Mozna prosić o ponowne wgranie zdjęć Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
Radek_0089 |
Dodany dnia 05-06-2009 12:12 |
Postów: 1316 Data rejestracji: 13.03.2008 22:31 Skąd: - |
Na razie nie ma takiej możliwości. Dział w czasie powstawania tego Faqa był moderowany przez inną osobe niż teraz więc tamte zdjęcia raczej przepadły. Postaram się zrobić nowe i uzupełnić temat. Ale i bez zdjęć dasz rade w bagażniku na nadkolach masz 2 gumy(osłony) ściągasz je odkręcasz śrube. Gdy masz auto podniesione na lewarku ze ściągniętym kołem to widać dolne mocowanie amora ze śrubą odkręcasz ją i amor ściągnięty. Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
|
marcinn0908 |
Dodany dnia 05-06-2009 21:28 |
Postów: 129 Data rejestracji: 07.01.2009 14:17 Skąd: - |
ok wielkie dzięki Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
adas1a |
Dodany dnia 28-10-2012 10:57 |
Postów: 67 Data rejestracji: 11.01.2009 19:47 Skąd: - |
Witam. Czy gumy dolne w tylnim amortyzatorze są wymienialne? Na allegro nic takiego nie znalazłem do 19nastki, chba żeby dobrać od innego auta. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 118000km
|
|
|
Scott |
Dodany dnia 23-04-2014 13:24 |
Postów: 1156 Data rejestracji: 13.06.2005 14:30 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Mam takie pytanie, bo młody kupił amory krafta i tak wygląda zestaw:
Teraz pytanie, czy dobrze to poskładał, czyli ten kielich ma być wewnątrz auta z ta podkładką, a ta druga podkładka od spodu na zewątrz samochodu?I czy gumy tez tak mają być? Było R19, były dwie Laguny V6 3.0 PB i 2.0 8v PB+LPG--> jest Laguna Kombi 2.0 16v F4R + 2x R19 1.7 PB, 1.8 multi + LPG Moje auto: Laguna 1 PH2 2.0 16v F4R, Laguna 2 PH1 1.9dCi, Renault 19 1.8Multi+LPG, benzyna, 261000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |