25 Kwietnia 2024 11:55:04
Zdjęcia użytkowników
Holek KamilO19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Regeneracja wspomagania 
tomo
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2006 19:47
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 07.10.2005 11:31
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

WitamSmile ostatnio moja renia zaczeła zostawiać plamy za sobąSad Wspomaganie cieknie i nie ma żadnych zestawów naprawczych dlatego pytam czy ktoś próbował samemu wymienić uszczelnienia? W archiwum znalazłem tylko tyle że od wejścia kierownicy pasujue uszczelka od WV. Interesuje mnie reszta uszczelnień i czy można to samemy zrobić?

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 10-12-2008 22:15
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 185000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-06-2006 19:47
Awatar
mario
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2006 20:06
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

reszta uszczelnien to tuleje teflonowe i jakies gumy,
tylko to nie takie latwe trzeba to rozebrac a na sruby to to nie jest, trzeba potem poskladac - miec specjalny klej, tuleje sie dorabia na tokarce, pozatym nie kazda maglownica sie nadaje do regeneracji - trzeba fachowca bo to trudniejsze niz wymiana klockow hamulcowych
pozatym BYŁO wszystko BYLO

Honda Civic
 
tomo
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2006 21:44
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 07.10.2005 11:31
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

dzięki za informacjęSmile) ale po rozmowie ze znajomym mechanikie poszukam przekładni po regeneracjiSmile) można to zrobić samemu ale to wkońcu układ kierowniczy i moje bezpieczeństwo więc wolę nie ryzykować

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 185000km
 
tomo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2008 12:06
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 07.10.2005 11:31
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

Witam aby nie robić nowego tematu będę pisał w starym.
Mianowicie 2 lata temu miałem problem z cieknącym maglem i poszedłem na łatwiznę wymieniając na używkę. Koszt magla 250zł + 150zł wymiana. Jak się okazało długo nie trzeba było czekać na kolejne wycieki. Tym razem jednak nie chciałem ryzykować kolejnej używki a koszt regeneracji jest nie mały więc rozebrałem starą przekładnie żeby zobaczyć co tam jest. Jak się okazało można kupić te uszczelki koszt w sklepie ok. 50zł (na allegro dużo drożej) i bez problemu samemu wymienić. Może nie będzie to łatwe dla przeciętnego kierowcy bo samo wyciągnięcie przekładni z samochodu jest pracochłonne a cała naprawa w dwie osoby zajęła nam kilka wieczorów i pochłonęła spore ilości piwa. Ale warto posiedzieć bo koszty są nieporównywalnie mniejsze. Po przejechaniu ponad 1000km jest sucho i nie widać ubytków płynu więc myślę że wszystko będzie dobrze.
Dla zainteresowanych napiszę trochę o budowie magla i uszczelkach.
Po wyciągnięciu przekładni z samochodu odkręcamy drążki, następnie odkręcamy nakrętkę która jest nakręcona na obudowę przekładni od strony pasażera. Pod tą nakrętką znajdziemy pierwszą uszczelkę do wymiany. Następnym krokiem jest odkręcenie ślimaka i wyciągnięcie go z przekładni. Po wyjęciu ślimaka możemy wyciągnąć listwę z przekładni która wyjdzie tylko w stronę pasażera. Gdy mamy listwę na wierzchu zobaczymy dwa uszczelnienia z których wymienimy tylko jedno to z pod nakrętki. To drugie to metalowy pierścień zaciśnięty na listwie w którym jest jakieś uszczelnienie siłowe do przesuwu listwy. Ja tego nie ruszałem bo wiem że to nie ma wpływu na wycieki na zewnątrz. Trzecia uszczelka listwy która nas jeszcze interesuje zostanie w obudowie i aby ją wybić trzeba się pomęczyć trochę. Mój sposób to podkładka (jeśli dobrze pamiętam ok. 26mm) wpuszczona z drugiej strony (od ślimaka) tak aby przeszła przez rurę i zatrzymała się na uszczelce no i kilka uderzeń. W taki sposób mamy już wyciągnięte uszczelnienia listwy. Kolejne uszczelnienia znajdują się w ślimaku i aby się do nich dobrać trzeba ściągnąć dwa segery jeden z góry a drugi z dołu. Po czym wybijamy ślimaka tylko UWAGA!! Na ślimaku jest pierścień z kanałkami i otworkami który ma określoną pozycję względem ślimaka. Trzeba robić to delikatnie bo jak wypadnie sam ślimak i nie zobaczymy w jakiej był pozycji to będzie problem z montażem ( można go obrócić o 180 stopni ). Gdy wyciągniemy ślimaka zobaczymy jedno uszczelnienie na wałku ślimaka nad łożyskiem a drugie powinno zostać w obudowie. Po wyciągnięciu uszczelek jesteśmy w połowie drogi a montaż oczywiście w odwrotnej kolejności. Trzeba zwrócić uwagę żeby nowe uszczelki dobrze założyć ( uszczelki ciśnieniowe trzymają w jedną stronę więc nie można ich odwrócić), żeby żadna się nie podwinęła i oczywiście nie uszkodziła przy montażu bo łatwo na wałek nie wejdą i bardzo łatwo można ściąć wargę uszczelki co skończy się wyciekami.
Na pytania czy wszystkie przekładnie są takie same nie odpowiem bo rozkręcałem tylko dwie. Tak samo jest z rozmiarami uszczelek. Ja pojechałem ze starymi uszczelkami do sklepu i gość mi dobierał.
Jak ktoś będzie miał pytania to w miarę możliwości chętnie pomogę a może jakieś fotki się znajdą

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 185000km
 
takeoff
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2008 13:24
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

fotki fotki please ;]
moga byc na maila.
przyjme wszystkie

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
zchemik
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2008 13:44
Awatar


Postów: 1841

Data rejestracji: 17.02.2007 16:06
Skąd: -

oj ja tez przyjme wszytko Smile bo mi cieknie jak glupie juz wspomaganie a moge sobie pozwolic na wymiane maglownicy bo mam druga ale bez wpsomagania ;|

Yogi Babu xD

Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
 
tomo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2008 23:47
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 07.10.2005 11:31
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

widzę że jest ktoś chętny więc postaram się dziś zrobić kilka fotek i zmontować jakiś opis do nichSmile)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 185000km
 
maestro-nieaktywny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2008 23:54
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

i ja również. Co prawda wymieniałem u siebie miesiac temu na używke, nie ciekła mi ale był zaczepisty luz na niej że po całej drodze mi auto jezdziło.

teraz mam tą, luz kolumna-ślimak ma około 2-3mm, słychać stukanie, ale nie cieknie, tak jak zresztą poprzednia...

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 25-07-2008 23:55
 
tomo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2008 12:06
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 07.10.2005 11:31
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

Zamiast samych fotek zrobiłem prezentację w PP z małym opisemSmile jak są jeszcze chętni to pisać na GG lub mailaSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 185000km
 
takeoff
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2008 23:21
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

ja poprosze

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
adams77
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2008 07:33
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 24.09.2007 21:10
Skąd: -

ja także bym prosił

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 280000km
 
Grzywa
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2008 21:27
Awatar


Postów: 250

Data rejestracji: 10.09.2008 19:41
Skąd: wielkopolskie
Ostrów Wielkopolski

No to Panowie po wstępnej naprawie naprawiono myśle że to koniec na ten rok Smile
-oring z tyłu silnika
-wymiana przekładni całej
-wymiana nagrzewnicy plus płyn
-nowy płyn hamulcowy
-wymiana oleju na nowy

Czytałem tu na forum że uszczelnacze na kolumnę nie są aż takie drogie a w całym mieście nikt w sklepie nie mógł mi dobrać ani poszukać nawet w końcu jest facet co regeneruje przekładnie i cały komplet u niego tzn zestaw naprawczy do przekładni 220 zł Shock no dobra sobie mówie ciekawe ile wezmie za samo złożenie a on 200 zł Shock bo za mniej to mu się nie opłaca miał całą przekładnie rozebraną wymytą aby tylkio złozyc -a jeszcze węże się pourywały od wspomagania co idzie do przekłani i jedna rurka - to sobie myslę ile to wyjdzie a przekładnia nowa w sklepie 900 zł Shock no to za znajomych i szukamy przekłani no i udało się znaleść za 200 zł całą z kompletem węży i rurek plus drążki tylko gumy leko sparuszałe
a tu parę fotek z remontu Smile

images41.fotosik.pl/25/ec68a9c5ae63a80fm.jpg
przygotowanie do rozbiórki

[img]http://images38.fotosik.pl/25/48f18ba24f1415b5m.jpg[/img] is not a valid Image.
Rozebrana przekładnia
[img]http://images50.fotosik.pl/25/39f62bcbe3ad5433m.jpg[/img] is not a valid Image.
tu też przekładnia
images41.fotosik.pl/25/00df7dab37f1d7c9m.jpg
syf jaki pozostał po wyciągnięciu przekładni
[img]http://images46.fotosik.pl/25/50bd62392508ba9bm.jpg[/img] is not a valid Image.
a tu jak od spodu wygląda przez olej z przekładni i tego oringu z tyłu silnika
images26.fotosik.pl/289/625391f0a7c43941m.jpg
wyciąganie nagrzewnicy
[img]http://images38.fotosik.pl/25/4b516fd505c263fcm.jpg[/img] is not a valid Image.

tu to samo tylko z drugiej strony

images34.fotosik.pl/390/f0f284bc3497ec26m.jpg
a tutaj to co wyleciało z obudowy gdzie znajduje się nagrzenica dziwne tylko bo podłoga była sucha wszystkko było w obudowie
Zalane nowym płynem tylko czemu znów po chwili ten płyn przybiera barwę rudą gdzies czytałem że francuzi cos dolewali do układu i to przez to Smile
images49.fotosik.pl/25/d4eddc09d77be375m.jpg
po remoncie
images34.fotosik.pl/390/8e083c0746aef8bdm.jpg
przygotowanie do wyjazdu i próba czy wszystko jest ok
images43.fotosik.pl/25/1ab0c37ad4d0e9d7m.jpg
po próbie maska w górę i czy nie ma czasem wycieków Smile
powiem tylko że ciężka jest rola mechanika codziennie kilo proszku Shock no i rece trochę poobijane bo miejśca tam naprawdę dużo Smile ale trochę kluczy i dałem radę byle tylko nic już nie nawalało
całkowity koszt to 450 plus geometria ( nie wiem ile ale z 50 napewno )plus beczka piwa na dwóch nie liczac własnego czasu( dwa dni od rana do wieczora ) a on jest najdroższy

.....nie pij jak jedziesz bo się rozlewa Grin stań napij się , a potem jedz.......Wink
W domu raz na tydzień -wtedy mam czas na coś Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 195000km
 
suhy90
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 07-12-2008 09:03
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 22.11.2008 20:57
Skąd: mazowieckie
Legionowo

tomo napisał/a:
Witam aby nie robić nowego tematu będę pisał w starym.
Mianowicie 2 lata temu miałem problem z cieknącym maglem i poszedłem na łatwiznę wymieniając na używkę. Koszt magla 250zł + 150zł wymiana. Jak się okazało długo nie trzeba było czekać na kolejne wycieki. Tym razem jednak nie chciałem ryzykować kolejnej używki a koszt regeneracji jest nie mały więc rozebrałem starą przekładnie żeby zobaczyć co tam jest. Jak się okazało można kupić te uszczelki koszt w sklepie ok. 50zł (na allegro dużo drożej) i bez problemu samemu wymienić. Może nie będzie to łatwe dla przeciętnego kierowcy bo samo wyciągnięcie przekładni z samochodu jest pracochłonne a cała naprawa w dwie osoby zajęła nam kilka wieczorów i pochłonęła spore ilości piwa. Ale warto posiedzieć bo koszty są nieporównywalnie mniejsze. Po przejechaniu ponad 1000km jest sucho i nie widać ubytków płynu więc myślę że wszystko będzie dobrze.
Dla zainteresowanych napiszę trochę o budowie magla i uszczelkach.
Po wyciągnięciu przekładni z samochodu odkręcamy drążki, następnie odkręcamy nakrętkę która jest nakręcona na obudowę przekładni od strony pasażera. Pod tą nakrętką znajdziemy pierwszą uszczelkę do wymiany. Następnym krokiem jest odkręcenie ślimaka i wyciągnięcie go z przekładni. Po wyjęciu ślimaka możemy wyciągnąć listwę z przekładni która wyjdzie tylko w stronę pasażera. Gdy mamy listwę na wierzchu zobaczymy dwa uszczelnienia z których wymienimy tylko jedno to z pod nakrętki. To drugie to metalowy pierścień zaciśnięty na listwie w którym jest jakieś uszczelnienie siłowe do przesuwu listwy. Ja tego nie ruszałem bo wiem że to nie ma wpływu na wycieki na zewnątrz. Trzecia uszczelka listwy która nas jeszcze interesuje zostanie w obudowie i aby ją wybić trzeba się pomęczyć trochę. Mój sposób to podkładka (jeśli dobrze pamiętam ok. 26mm) wpuszczona z drugiej strony (od ślimaka) tak aby przeszła przez rurę i zatrzymała się na uszczelce no i kilka uderzeń. W taki sposób mamy już wyciągnięte uszczelnienia listwy. Kolejne uszczelnienia znajdują się w ślimaku i aby się do nich dobrać trzeba ściągnąć dwa segery jeden z góry a drugi z dołu. Po czym wybijamy ślimaka tylko UWAGA!! Na ślimaku jest pierścień z kanałkami i otworkami który ma określoną pozycję względem ślimaka. Trzeba robić to delikatnie bo jak wypadnie sam ślimak i nie zobaczymy w jakiej był pozycji to będzie problem z montażem ( można go obrócić o 180 stopni ). Gdy wyciągniemy ślimaka zobaczymy jedno uszczelnienie na wałku ślimaka nad łożyskiem a drugie powinno zostać w obudowie. Po wyciągnięciu uszczelek jesteśmy w połowie drogi a montaż oczywiście w odwrotnej kolejności. Trzeba zwrócić uwagę żeby nowe uszczelki dobrze założyć ( uszczelki ciśnieniowe trzymają w jedną stronę więc nie można ich odwrócić), żeby żadna się nie podwinęła i oczywiście nie uszkodziła przy montażu bo łatwo na wałek nie wejdą i bardzo łatwo można ściąć wargę uszczelki co skończy się wyciekami.
Na pytania czy wszystkie przekładnie są takie same nie odpowiem bo rozkręcałem tylko dwie. Tak samo jest z rozmiarami uszczelek. Ja pojechałem ze starymi uszczelkami do sklepu i gość mi dobierał.
Jak ktoś będzie miał pytania to w miarę możliwości chętnie pomogę a może jakieś fotki się znajdą
 
maestro-nieaktywny
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-12-2008 14:18
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Myśle że opis uszczelek, rozmiary i tak dalej bardzo by pomogly bo można by było kupić wczesniej Wink
 
Msl88
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-12-2008 16:45
Awatar


Postów: 272

Data rejestracji: 06.05.2007 14:50
Skąd: -

Panowie podesle ktos ta prezentacje rozebranego magla?

Renault 19 1.9 D Chamade
Wink
Jet'aime Renault

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
 
rokerr
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 18:08
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 31.10.2008 11:58
Skąd: -

skoro już o maglu to mam pytanie. w mojej reni ze wspomaganiem kierownicą zrobię w prawo 1,5 obrotu a w lewo 2 pełne obroty a co za tym idzie w prawo mam mniejszy promień skrętu a w lewo wydaje się ze jest ok albo lekko za duży(tylko trochę przegub stuka-czeka na wymianę). w mojej poprzedniej reni bez wspomy prawo=lewo i promień w dwie strony ok. czy to normalne że nie jest równo czy coś padłoSad pozdrawiam

Już tylko bordowa megi hatchback 1,6i RT + gazRotfl pozostała

Moje auto: renault megane I 1.6i RT, benzyna+LPG, 192000km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 18:18
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

to nie jest normalne. ktoś skitrał położenie magla względem kolumny i środkowego położenia.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rokerr
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 18:21
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 31.10.2008 11:58
Skąd: -

a jak usunąć tą usterkę? mile widziane foto bo jestem wzrokowcemWink

Edytowane przez rokerr dnia 08-11-2009 18:22
Już tylko bordowa megi hatchback 1,6i RT + gazRotfl pozostała

Moje auto: renault megane I 1.6i RT, benzyna+LPG, 192000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 18:22
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

trzeba ustawić pozycje maglownicy na środku.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rokerr
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 18:30
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 31.10.2008 11:58
Skąd: -

no dobrze ale w jaki sposób tego dokonać krok po kroku bo tam jeszcze nie zaglądałem.
czy będę musiał opuszczać sanki czy bez opuszczania da się to zrobić?

Edytowane przez rokerr dnia 08-11-2009 19:00
Już tylko bordowa megi hatchback 1,6i RT + gazRotfl pozostała

Moje auto: renault megane I 1.6i RT, benzyna+LPG, 192000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: