Menu główne
Forum
Klubowicze
Master1988 |
Dodany dnia 23-03-2008 15:21 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
Witam mam takie pytanko zakupiłem sobie kondensator Lanzar dokładnie taki http://www.allegr...arada.html
i mam pytanie jak go prawidłowo podłączyc Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-03-2008 15:21 |
kuba100 |
Dodany dnia 23-03-2008 16:07 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Jak to jak? Do plusa i minusa na kondensatorze podlaczasz zasilanie z akumulatora i z tych samch zlacz wyprowadzasz przewody do wzmacniacza ktore nie powinny miec wiecej jak 30cm-Jest to najprostsze i najtansze rozwiazanie.Pamietaj o naladowaniu kondensatora przez zarowke i o rozladowaniu go przy kazdym odlaczaniu z instalacji |
|
|
Master1988 |
Dodany dnia 23-03-2008 16:29 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
A jak go naładowac w zestawie zadnej zarówki nie było a on sam sie nie ładuje moze to jakis automat
Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
cHiX |
Dodany dnia 23-03-2008 18:05 |
Postów: 1836 Data rejestracji: 16.08.2006 02:05 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Tak jeszcze poglądowo załącze: [img]http://f2.sfd.pl/file/6/images2005/20051002191235.gif[/img] is not a valid Image. Żarówka - podłączasz go do napięcia 12V, szeregowo wpinając żarówkę 12V na kabel plusowy i czekasz aż zgaśnie. Jeśli się sam nie ładuje to znaczy, że jest bez elektroniki ładującej/rozładowywującej. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 243000km
|
kuba100 |
Dodany dnia 23-03-2008 21:50 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
To jest tani kondensator wiec raczej bedzie bez elektroniki....Zarowka najzwyklejsza 12v.Moze byc z kierunkowskazu |
|
|
Master1988 |
Dodany dnia 24-03-2008 15:43 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
Ja go podłączyłem bez żadnego ładowania normalnie jak na schemacie wyżej i normalnie świeci a jak sprawdzić czy jest naładowany bo pokazuje ile prądu jest czy coś takiego.
Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
cHiX |
Dodany dnia 24-03-2008 15:58 |
Postów: 1836 Data rejestracji: 16.08.2006 02:05 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Powinien wskazywać prawidłowe napięcie w instalacji. A co do naładowania...żarówką Podłącz jak napisane wyżej jeśli zgaśne to znaczy, że jest naładowany. Oczywiście nie włączaj audio w tym czasie... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 243000km
|
Master1988 |
Dodany dnia 28-03-2008 20:55 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
Mógł by mi ktoś narysować schemat jak podłączyć tą żarówkę żebym mógł naładować kondensator. Z góry dzięki
Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 28-03-2008 20:58 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
cHiX napisał/a: Tak jeszcze poglądowo załącze: [img]http://f2.sfd.pl/file/6/images2005/20051002191235.gif[/img] is not a valid Image. Żarówka - podłączasz go do napięcia 12V, szeregowo wpinając żarówkę 12V na kabel plusowy i czekasz aż zgaśnie. Jeśli się sam nie ładuje to znaczy, że jest bez elektroniki ładującej/rozładowywującej. schemat? padam |
|
|
Master1988 |
Dodany dnia 31-03-2008 10:27 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
Witam rozładowałem kondensator poprostu odłączyłem od akumulatora "+" i został połączony z instalacją samochodu chwile sie świeciły swiatełka oswietlenia w samochodzie aż zgasły to chyba sie rozładował . A teraz chciałem go naładowac przez żarówkę i tak to podłączyłem i mam pytanie czy dobrze i ile to sie powinno ładowac tak to zrobiłem
Edytowane przez Master1988 dnia 31-03-2008 10:29 Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
kuba100 |
Dodany dnia 31-03-2008 10:51 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Zarowke montujesz tylko do plusa a nie do plusa i minusa! Po prostu przez zarowke przepuszczasz prad.Jak zgasnie to znaczy ze kondensator jest naladowany i wtedy podlaczasz plus bezposrednio.
Tu masz krok po kroku jak postepowac: [img]http://images28.fotosik.pl/187/585e06ce869011dfm.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez kuba100 dnia 31-03-2008 10:56 |
|
|
Master1988 |
Dodany dnia 31-03-2008 11:02 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
Zrobiłem tak jak napisałeś i żarówka gdzieś po ok. 10sekundach gaśnie to znaczy że już naładowany tak szybko
Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 31-03-2008 11:30 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
10 sek to szybko? Oczywiście jak żarówka nie świeci to kondziorek naładowany.
Taki 1 faradowy kondensatorek zmagazynuje raptem 100Ws (przy napięciu 14.4V) co pozwoli na pracę typowego radyjka (4x25W) przez ok 1 sekundę Oczywiście taka pojemność spokojnie wystarczy aby wygładzić napięcie zasilające (właściwie spadki napięć na przewodach). Edytowane przez WoZnY dnia 31-03-2008 11:35 <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
kuba100 |
Dodany dnia 31-03-2008 11:35 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Jak juz podlaczysz i posluchasz to zdaj relacje Tak na marginesie to co za sprzecik masz ze potrzebny jest kondensator? |
|
|
Master1988 |
Dodany dnia 31-03-2008 21:05 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
A sprzęcik mam taki sobie nic specjalnego radio JVC KD-AVX11 przód w drzwiach BLAUPUNKT Velocity V6 Vantage kable dietz 35mm wzmacniacz West Coast Customs by Orion WCC Orion 6004 na którego czekam bo dopiero zamówiłem i skrzynie basowom samoróbkę z głośnikiem ProAudio wygląda tak http://www.polska...C02332.JPG
Edytowane przez Master1988 dnia 31-03-2008 21:06 Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
cHiX |
Dodany dnia 31-03-2008 22:51 |
Postów: 1836 Data rejestracji: 16.08.2006 02:05 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ciekawe ciekawe, a probówałeś głośnik załozyc odwrotnie? Moze bedzie ciekawiej ;] Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 243000km
|
kuba100 |
Dodany dnia 31-03-2008 23:31 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Potrzebny do tej instalacji jest ci kondensator? Z doswiadczenia wiem ze spadki napiec w instalacjach car audio spowodowane sa glownie zlym doborem kabli. Kiedys kupilem sobie kondensator dietza i do dzisiaj lezy w szafie gdyz nie jest mi potrzebny a uwierz ze woze naprawde kawal pieca.... |
|
|
Master1988 |
Dodany dnia 01-04-2008 09:53 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
Miec nie zaszkodzi a sprzęt będę cały czas ulepszał tylko nie mam odrazu takiej gotówki.
Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
kuba100 |
Dodany dnia 01-04-2008 12:02 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Master tu nie chodzi o jakosc sprzetu tylko o moc.Przyjelo sie ze przy mocy 500w RMS systemu doklada sie 1 faradowy kondensator.Ale nie jest to do konca konieczne bo spadki napiecia mozna zniwelowac odpowiednia gruboscia kabli. Poza tym wszystko zalezy od instalacj czy jest nastawiona tylko i wylacznie na bass czy na jakosc grania.Wiadomo przy wyeksponowanym basie jest wiekszy pobor pradu a przez to moze brakowac napiecia i w tym momencie przydaje sie kondensator ktory to napiecie magazynuje i bardzo szybko je oddaje gdy jest taka potrzeba(tzn.kiedy akumulator nie wyrabia).Pamietaj ze kondensator to nie perpetum mobile nie bedziesz mial wiecej basu,nie bedzie glosniej itd.to jest tylko taki magazynek pradu ktory wyrownuje napiecie gdy go brak... |
|
|
Master1988 |
Dodany dnia 01-04-2008 14:24 |
Postów: 72 Data rejestracji: 22.07.2006 09:24 Skąd: dolnośląskie Kamienna Góra |
Ja to wiem ale zanim kupiłem kondensator to przy basie przygasały mi światła w samochodzie a teraz już tego nie ma to też jest plus.
Master R19
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&opcja=detail&idpojazd=2729 http://www.renault19.pl/infusions/usergalerie/view_usergalerie.php?userid=2359 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |