Menu główne
Forum
Klubowicze
bether |
Dodany dnia 23-06-2007 09:24 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Niektórzy z nas zamieniali zegary z tych zwykłych na te z komputerem pokładowym i wskaźnik poziomu paliwa pokazuje stan odwrotnie. Teraz czeka nas wymiana czujnika poziomu paliwa na taki dostosowany do nowego licznika albo możemy to odwrócić Właśnie się tym zająłem, ponieważ szukanie czujnika ze słynnym numerem 770080115 to jak szukanie igły w stogu siana Wyciągamy czujnik ( ja mam ten najpopularniejszy z nr 770080114 ). W innym modyfikacja na pewno będzie inna, ale zasada ta sama - odwrócenie oporu. Przy pełnym baku czujnik daje mały opór ok. 60 ohm: Przy pustym baku czujnik daje duży opór ok. 335 ohm: cdn... Tag: czujnik paliwa, pływak, plywak, elektroniczne zegary, licznik, elektroniczny Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 15:55 R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-06-2007 09:24 |
bether |
Dodany dnia 23-06-2007 09:24 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Po rozebraniu czujnika widzimy opornik drutowy, po którym przesuwa się specjalna blaszka:
Na powyższej fotce widać, że przy pełnym baku jest mały opór. Ja odlutowałem ten brązowy kabel od tej blaszki i dorobiłem inny z drugiej strony: Teraz przy pełnym baku będzie pokazywać odwrotnie niż w oryginale tzn. duży opór. Wystarczy zmontować czujnik, założyć go do zbiornika i podłączyć wtyczkę. Do pełnego sukcesu potrzeba skalibrować wskazania paliwa. W moim było odchylenie ok. 15 litrów. Użyłem do tego celu potencjometru 500 ohm: Wpiąłem go już poza zbiornikiem paliwa między pin 2 czujnika, a pinem wskaźnika i ustawiłem dokładnie opór. W moim przypadku dodałem ok. 100 ohm. Teraz nareszcie jest poprawnie. Nie jestem pewien czy we wszystkich zakresach będzie dobrze, ale już na pewno nie odwrotnie. UWAGA ! OSTROŻNIE Z OGNIEM ! pozdrawiam Bether R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
Kucu |
Dodany dnia 23-06-2007 11:15 |
Postów: 656 Data rejestracji: 10.08.2005 21:35 Skąd: - |
Co do tego odchylenia to że niby co? Że za duzo lub za mało pokazywał? To ja bym raczej tą "nogę" od pływaka podgiął w odpowiednim kierunku.
była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic jest... |
|
|
bether |
Dodany dnia 23-06-2007 14:24 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Kucu napisał/a: Co do tego odchylenia to że niby co? Że za duzo lub za mało pokazywał? To ja bym raczej tą "nogę" od pływaka podgiął w odpowiednim kierunku. Za mało pokazywał. Wolałem za bardzo nie ingerować w sam pływak i ten drut, bo to wszystko jest dosyć delikutaśne R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
Kucu |
Dodany dnia 23-06-2007 14:30 |
Postów: 656 Data rejestracji: 10.08.2005 21:35 Skąd: - |
Wiem że jest delikutaśne bo rozbierałem to nieraz ale spokojnie można go wyginać Więc są dwie opcje: rezystor lub potencjometr albo podginanie tego drutu. Z tym że ta druga opcja daje większą pewność na poprawność wskazań.
Pozdro Edytowane przez Kucu dnia 23-06-2007 14:32 była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic jest... |
|
|
bether |
Dodany dnia 24-06-2007 09:36 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Kucu napisał/a: Wiem że jest delikutaśne bo rozbierałem to nieraz ale spokojnie można go wyginać Więc są dwie opcje: rezystor lub potencjometr albo podginanie tego drutu. Z tym że ta druga opcja daje większą pewność na poprawność wskazań. Pozdro Racja, są dwa sposoby. Wybór należy do robiącego. Jednak ja nierozbierając ponownie mogę korygować śrubowkrętem, a w dodatku jak wygniesz odpowiednio drut to skorygujesz, ale wystąpi problem krańcowych wskazań, ponieważ w zależności w którą stronę wygniesz będziesz miał brak albo górnego wskazania (np. pokaże tylko max 40l.) albo dolnego wskazania, mam nadzieję, że jasne. Aj tam, grunt że działa R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
Zero |
Dodany dnia 24-06-2007 13:58 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Bether a takie pytanie skoro odwrotnie ci pokazywał to po podłączeniu przewodów odwrotnie powinien chyba pokazywać prawidłowo
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
bether |
Dodany dnia 24-06-2007 14:26 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Zero napisał/a: Bether a takie pytanie skoro odwrotnie ci pokazywał to po podłączeniu przewodów odwrotnie powinien chyba pokazywać prawidłowo Fajnie by było Niestety opór nie działa tak jak napięcie stałe i obojętnie jak byś nie podłączył kabli to będzie to zawsze ten sam opór. R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
Zero |
Dodany dnia 24-06-2007 14:29 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
z tego co wiem jeżeli są oporniki nastawne to po odwrotnym podłączeniu ich opory się zamianiają ale moge się mylić
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
bether |
Dodany dnia 24-06-2007 15:01 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Zero napisał/a: z tego co wiem jeżeli są oporniki nastawne to po odwrotnym podłączeniu ich opory się zamianiają ale moge się mylić Czyżby coś w rodzaju zamiany polaryzacji? Byłoby bardziej cool Niestety opornik nastawny to też rodzaj potencjometru. R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
Zero |
Dodany dnia 24-06-2007 15:04 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
to może inaczej bether skoro orginalny czujnik pokazuje komuś odwrotnie to ja raczej obstawiał bym niewłaściwe podpięcie a nie ingerencje w sam czujnik
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
bether |
Dodany dnia 24-06-2007 15:13 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Zero napisał/a: to może inaczej bether skoro orginalny czujnik pokazuje komuś odwrotnie to ja raczej obstawiał bym niewłaściwe podpięcie a nie ingerencje w sam czujnik Napisałem ten FAQ nie jako naprawa, ale modyfikacja dla tych, którzy zmieniali zegary ze zwykłych na te z komputerem pokładowym, bo w tym przypadku potrzebna jest też zamiana czujnika paliwa, bo jest inny i pokazuje właśnie odwrotnie Mam nadzieję, że teraz wiadomo już "o so chosi" R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
takeoff |
Dodany dnia 30-06-2007 00:23 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
nie trzeba pruc czujnika.
Jak zamienisz 3i 4 noge jest ok. tylko sporo zawyza i niedokladny jest :/ lipa. ja nadal szukam ********15 Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
bether |
Dodany dnia 30-06-2007 00:59 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
TakeOff napisał/a: nie trzeba pruc czujnika. Jak zamienisz 3i 4 noge jest ok. tylko sporo zawyza i niedokladny jest :/ lipa. ja nadal szukam ********15 W moim czujniku na 4 nodze nie ma żadnego połączenia więc zamiana była fikcją. Wcześniej też tak myślałem. Widocznie jest co najmniej dwie wersje *******14. Generalnie zamiana kabelków nic nie daje, bo jak jest między kabelkami więcej drutu to jest większy opór, a jak mniej to mniejszy opór i obojętnie jak byśmy kable zamienili będzie to samo. FIZYKA, której nie da się oszukać. Niedokładność pozostanie ponieważ gęstość uzwojenia w tym czujniku jest specyficznie ułożona. Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny Powrót do działu Układ elektryczny Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 15:59 R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
acidmax |
Dodany dnia 06-07-2009 20:11 |
Postów: 10 Data rejestracji: 06.07.2009 15:35 Skąd: - |
Zawsze można jeszcze zbudować na tranzystorach układ, który będzie zmniejszał wartość prądu w miarę wzrostu prądu przepływającego przez rezystor pływaka. Odpowiednio skalibrować i można się cieszyć Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-10-2014 19:26 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ma ktoś pływak od kompa na wierzchu i posiada miernik? Bo potrzebuję coś zmierzyć przy nim. Ewentualnie chętnie wypożyczę od kogoś pływak, pobawię się i oddam Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 21-10-2014 16:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wartosci są podane w którymś MRze.
Treść dodana dnia 22 październik 2014 16:11: ale jakbys chciał to mam pływak pod reka, i w sumie na sprzedaz Edytowane przez maestro dnia 22-10-2014 16:11 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |