Menu główne
Forum
Klubowicze
Szabelka |
Dodany dnia 27-08-2007 15:29 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Miałem pewien problem z którym się borykałem już od pewnego czasu. Otóż z tyłu z prawej strony siłownik zamykał/otwierał drzwi tak jak mu się to podobało. Myślałem że jest na wykończeniu ale idąc za radą kilku klubowiczów postanowiłem nie kupować nowego a dokładnie wyczyścić cały mechanizm. Przyniosło to rewelacyjną zmianę. Centralny śmiga aż miło. Idąc za ciosem wyczyściłem wszystkie zamki, konserwując je na zimę. W jaki sposób i na jakie problemy można napotkać: Zacząć trzeba oczywiście od demontażu boczków. Nie będę się rozpisywał na ten temat bo już nie jeden raz to było na forum poruszane. Dalej zaglądamy w głąb drzwi. Plątanina drucików skutecznie może utrudnić robotę. Demontaż zamka z siłownikami [img]http://img212.imageshack.us/img212/6913/55367404ln4.jpg[/img] is not a valid Image. Druciki są zamocowane w gniazdach i zabezpieczone zaczepami przed przemieszczaniem. Zaczepy trzeba lekko przekręcić żeby uwolnić druciki, następnie te druciki wyjmujemy z gniazd. Należy zachować ogromną ostrożność żeby tych zaczepów nie połamać bo może to skutkować wypadaniem drucików i zarazem nie działaniem centralnego zamka, otwierania od wewnątrz czy od zewnątrz danych drzwi. W tylnych drzwiach mechanizm zamka jest połączony nie mal bezpośrednio z klamką (w przednich z wkładem zamka) dlatego trzeba albo odkręcić klamkę, albo próbować delikatnie uwolnić zaczep drucika łączącego klamkę z zamkiem, ale wymaga to jednak trochę zdolności manualnych - ale jest wykonalne Palce na pewno potem bolą ;] [img]http://img523.imageshack.us/img523/5750/35331654kt3.jpg[/img] is not a valid Image. W czerwonym kółeczku zaznaczyłem śrubę którą należy odkręcić aby uwolnić klamkę. Jednak może być tak zapieczona (jak w moim przypadku) że trzeba kombinować z demontażem zamka bez demontażu klamki. Należy wówczas uwolnić drucik zaznaczony kolorem niebieskim. Następnie można odkręcać cały mechanizm (trzy torxy30 w drzwiach). Po odkręceniu delikatnie poruszać mechanizmem żeby sprawdzić czy wszystkie druciki są odczepione. [img]http://img406.imageshack.us/img406/7199/48620006lm1.jpg[/img] is not a valid Image. Czyszczenie mechanizmu Przyczyną nie działania siłownika będzie zapewne duży opór jaki stawia mechanizm zamka. Do wyczyszczenia grudek kurzu i innych zanieczyszczeń dobra będzie jakaś szczoteczka. Po wstępnym oczyszczeniu z warstwy brudu można mechanizm przepłukać na przykład w benzynie. Na zdjęciu poniżej miejsca które stawiają największy opór pod wpływem brudu: [img]http://img207.imageshack.us/img207/5951/76655776uj0.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img207.imageshack.us/img207/1561/97675322cj2.jpg[/img] is not a valid Image. Są to miejsca gdzie między ruchomymi elementami zbiera się najwięcej brudu. Dobrze to widać patrząc na mechanizm od boku i poruszając siłownikiem. Po wyczyszczeniu dobrym rozwiązaniem jest dać warstwę smaru między trące o siebie elementy. Następnie można składać wszystko w całość. Najlepiej zacząć od przykręcenia zamka. Druciki są przymocowane do drzwi dlatego nie przemieszczają się same i powinny się kończyć nad mocowani, dlatego wystarczy je tylko odpowiednio pozaczepiać. Czyszczenie wszystkich zamków zajęło mi 2 godziny uwzględniając w międzyczasie dwa wypite żywce Mam nadzieję, że komuś się przyda ta instrukcja. Pozdrawiam! Wkrótce ponaprawiam zdjęcia! Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny Powrót do działu Układ elektryczny Tag: centralny zamek zawodzi, czyszczenie centralnego zamka, slabe, słabe siłowniki, silowniki, nie domyka drzwi Edytowane przez Szabelka dnia 15-03-2009 11:31 "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-08-2007 15:29 |
2-ba |
Dodany dnia 15-03-2009 11:04 |
Postów: 377 Data rejestracji: 27.05.2007 10:36 Skąd: - |
A moglby ktos zrobic instrukcje jak wyjac klamkje w przednich drzwiach? Bo tyl smiga az milo (po wyczyszczeniu) tylko przod zawodzi jeszcze a niemam pojecia jak klamke wyjac Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 179000km
|
Szabelka |
Dodany dnia 15-03-2009 11:09 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
klamkę zewętrzną czy wewnętrzną?
Zewnętrznej nie wyciągniesz, śruba w 95% przypadków zapieczona, musisz poodpinac metalowe cięgna łączące ta klamkę z zamkiem. Sama klamka nie ma wiele wspólnego z zacinającym się siłownikiem. Demontaż wewnętrznej klamki znajdziesz w [FAQ] Demontaż boczków "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
2-ba |
Dodany dnia 15-03-2009 11:46 |
Postów: 377 Data rejestracji: 27.05.2007 10:36 Skąd: - |
wewnetrzna to jedna srobka i wystarczy obrocic. Chodzi mi o zewnetrzna. Bo chce wyjac caly zamek i co rozebrac i nasmarowac zlozyc tak jak to robilem z tylem ale tu niewiem jak sie do tego zabrac. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 179000km
|
Radek_0089 |
Dodany dnia 15-03-2009 11:51 |
Postów: 1316 Data rejestracji: 13.03.2008 22:31 Skąd: - |
Z przodu przynajmniej w drzwiach kierowcy wygodniej jest wypiąć cięgno z zamka i klamki nie ruszać bo nie przeszkadza zbytnio. Wypinasz cięgna od obu klamek od zamka i rygielka i odkręcasz cały zamek bodajże 4 śruby. Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
|
Szabelka |
Dodany dnia 15-03-2009 11:52 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
Zasada wyciagania z przodu jest bardzo zblizona z tyłem, tyle tylko że drucik łączący klamkę z zamkiem z przodu jest trochę krótszy. Najlepiej żeby ktoś mógł Ci poruszać klamką a ty w międzyczasie żebyś 'wymacał' zaczep w zamku poruszany przez klamkę i rozłączył klamkę i zamek. Klamki naprawdę nie trzeba demontować...
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
2-ba |
Dodany dnia 15-03-2009 12:11 |
Postów: 377 Data rejestracji: 27.05.2007 10:36 Skąd: - |
Dzieki za odpowiedz. sprobuje w tygodniu zajrzec. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 179000km
|
tigr123 |
Dodany dnia 18-01-2010 21:27 |
Postów: 138 Data rejestracji: 10.01.2010 18:00 Skąd: - |
Po odkręceniu zamka po prostu go umyć? czy jeszcze rozkręcić sam zamek ? Dajcie jakieś zdjęcie gdzie trzeba nasmarować jak ktoś ma ) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
|
maestro |
Dodany dnia 18-01-2010 21:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie da sie rozkrecic zamka bardziej.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Szabelka |
Dodany dnia 18-01-2010 21:42 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
tigr123 napisał/a: Po odkręceniu zamka po prostu go umyć? czy jeszcze rozkręcić sam zamek ? Dajcie jakieś zdjęcie gdzie trzeba nasmarować jak ktoś ma ) Niestety zdjęcia gdzieś wcięło; na kompie już ich niestety nie posiadam... Sprawa wygląda prosto: jak masz w rękach mechanizm zamka - poruszaj nim. Wyczyśc wszystkie poruszające się elementy i nasmaruj je (byle nie WD40 ani pochodnymi!). "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
galop2008 |
Dodany dnia 28-06-2010 15:04 |
Postów: 1 Data rejestracji: 28.06.2010 14:47 Skąd: - |
Witam jestem nowy na forum otóż mam taki problem z zamkiem centralnym od strony pasażera przód mianowicie wymieniłem już siłownik i zamek na nowy to znaczy nowy-używany i dalej nic z tego nie działa kawałek się podnosi i opuszcza tak jak by coś trzymało siłownik już nie mam pomysłu co może jeszcze być przyczyną tego PROSZĘ O POMOC Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 264000km
|
|
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 20-10-2011 00:11 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
Panowie, czym najlepiej tak na prawdę smarować te zamki ? Czy one na sucho powinny śmigać ? Mi już ręce opadają, w ubiegłą jesień czyściłem wszystkie i już zamek kierowcy przy tej temperaturze na dworze daje pupy...jak jest trochę w dzień cieplej to jeszcze zamyka, ale rano i wieczorem to muszę kukać ciągle czy się zamknął...doradźcie coś. Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 20-10-2011 00:13 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
ja popsikałem wd 40 i działa miałem ten sam problem;d
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 20-10-2011 00:16 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
@se7en3: WD 40 do tego to totalna kicha, pomoże Ci na chwilę, przyjdzie mróz i znowu siądą. Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 20-10-2011 00:39 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
xxlgogoxxl: Wiem bo mam to samo OD NOWA XDD
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
maestro |
Dodany dnia 20-10-2011 20:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
smar grafitowy
Edytowane przez maestro dnia 20-10-2011 20:53 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Pieniek |
Dodany dnia 22-10-2011 15:08 |
Postów: 41 Data rejestracji: 07.09.2011 19:03 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zdjęcie zamka drzwi przednich
Wyjąłem zamek, przeczyściłem, zalałem różnymi smarami, a siłownik nadal jest za słaby by podnosić zaznaczony element na czerwono. Gdy wypiąłem siłownik to śmigał, po ponownym połączeniu z zamkiem jest mu za ciężko. Macie jakieś propozycje? Chyba tylko wycieczka na szrot po używany zamek. Edytowane przez Pieniek dnia 22-10-2011 15:34 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
|
|
danielb1986 |
Dodany dnia 22-10-2011 16:41 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
Rozbierz siłownik nasmaruj tryby w nim oraz daj troszkę oleju na trzpień silniczka , jak to nie pomoże mam taki sprawny siłownik za 10zł + przesyłka
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
Pieniek |
Dodany dnia 22-10-2011 17:11 |
Postów: 41 Data rejestracji: 07.09.2011 19:03 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Poleżało 2 godziny i zaczęło działać :) Dowaliłem jescze smaru grafitowego + pod gumę w siłowniku i montuję. Dzięki za rady, teraz pewnie przez pół roku będą pisać do Ciebie, że chcą kupić siłownik ;) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
|
|
kimada |
Dodany dnia 22-10-2011 17:50 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
A ja zakupiłem penetrator polecany przez maestro. Rozebrałem obicie drzwi, zapsikałem, że aż kapało i śmiga jak złoto, tomjest patent Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |