26 Kwietnia 2024 18:17:28
Zdjęcia użytkowników
CINA111 maniak19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F]Centralny zamek - słabe siłowniki, gdy zaczyna zawodzić/konserwacja 
Szabelka
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-08-2007 15:29
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Miałem pewien problem z którym się borykałem już od pewnego czasu. Otóż z tyłu z prawej strony siłownik zamykał/otwierał drzwi tak jak mu się to podobało. Myślałem że jest na wykończeniu ale idąc za radą kilku klubowiczów postanowiłem nie kupować nowego a dokładnie wyczyścić cały mechanizm. Przyniosło to rewelacyjną zmianę. Centralny śmiga aż miło. Idąc za ciosem wyczyściłem wszystkie zamki, konserwując je na zimę. W jaki sposób i na jakie problemy można napotkać:

Zacząć trzeba oczywiście od demontażu boczków. Nie będę się rozpisywał na ten temat bo już nie jeden raz to było na forum poruszane.
Dalej zaglądamy w głąb drzwi. Plątanina drucików skutecznie może utrudnić robotę.


Demontaż zamka z siłownikami

[img]http://img212.imageshack.us/img212/6913/55367404ln4.jpg[/img] is not a valid Image.

Druciki są zamocowane w gniazdach i zabezpieczone zaczepami przed przemieszczaniem. Zaczepy trzeba lekko przekręcić żeby uwolnić druciki, następnie te druciki wyjmujemy z gniazd. Należy zachować ogromną ostrożność żeby tych zaczepów nie połamać bo może to skutkować wypadaniem drucików i zarazem nie działaniem centralnego zamka, otwierania od wewnątrz czy od zewnątrz danych drzwi.

W tylnych drzwiach mechanizm zamka jest połączony nie mal bezpośrednio z klamką (w przednich z wkładem zamka) dlatego trzeba albo odkręcić klamkę, albo próbować delikatnie uwolnić zaczep drucika łączącego klamkę z zamkiem, ale wymaga to jednak trochę zdolności manualnych - ale jest wykonalneSmile Palce na pewno potem bolą ;]

[img]http://img523.imageshack.us/img523/5750/35331654kt3.jpg[/img] is not a valid Image.

W czerwonym kółeczku zaznaczyłem śrubę którą należy odkręcić aby uwolnić klamkę. Jednak może być tak zapieczona (jak w moim przypadku) że trzeba kombinować z demontażem zamka bez demontażu klamki. Należy wówczas uwolnić drucik zaznaczony kolorem niebieskim.

Następnie można odkręcać cały mechanizm (trzy torxy30 w drzwiach). Po odkręceniu delikatnie poruszać mechanizmem żeby sprawdzić czy wszystkie druciki są odczepione.
[img]http://img406.imageshack.us/img406/7199/48620006lm1.jpg[/img] is not a valid Image.


Czyszczenie mechanizmu

Przyczyną nie działania siłownika będzie zapewne duży opór jaki stawia mechanizm zamka. Do wyczyszczenia grudek kurzu i innych zanieczyszczeń dobra będzie jakaś szczoteczka.
Po wstępnym oczyszczeniu z warstwy brudu można mechanizm przepłukać na przykład w benzynie. Na zdjęciu poniżej miejsca które stawiają największy opór pod wpływem brudu:

[img]http://img207.imageshack.us/img207/5951/76655776uj0.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/1561/97675322cj2.jpg[/img] is not a valid Image.

Są to miejsca gdzie między ruchomymi elementami zbiera się najwięcej brudu. Dobrze to widać patrząc na mechanizm od boku i poruszając siłownikiem. Po wyczyszczeniu dobrym rozwiązaniem jest dać warstwę smaru między trące o siebie elementy.

Następnie można składać wszystko w całość. Najlepiej zacząć od przykręcenia zamka. Druciki są przymocowane do drzwi dlatego nie przemieszczają się same i powinny się kończyć nad mocowani, dlatego wystarczy je tylko odpowiednio pozaczepiać. Czyszczenie wszystkich zamków zajęło mi 2 godziny uwzględniając w międzyczasie dwa wypite żywce Smile2

Mam nadzieję, że komuś się przyda ta instrukcja. Pozdrawiam!

Wkrótce ponaprawiam zdjęcia!


Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny

Tag:
centralny zamek zawodzi, czyszczenie centralnego zamka, slabe, słabe siłowniki, silowniki, nie domyka drzwi

Edytowane przez Szabelka dnia 15-03-2009 11:31
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-08-2007 15:29
Awatar
2-ba
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 11:04
Awatar


Postów: 377

Data rejestracji: 27.05.2007 10:36
Skąd: -

A moglby ktos zrobic instrukcje jak wyjac klamkje w przednich drzwiach? Bo tyl smiga az milo (po wyczyszczeniu) tylko przod zawodzi jeszcze a niemam pojecia jak klamke wyjac

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 179000km
 
Szabelka
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 11:09
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

klamkę zewętrzną czy wewnętrzną?
Zewnętrznej nie wyciągniesz, śruba w 95% przypadków zapieczona, musisz poodpinac metalowe cięgna łączące ta klamkę z zamkiem. Sama klamka nie ma wiele wspólnego z zacinającym się siłownikiem.
Demontaż wewnętrznej klamki znajdziesz w [FAQ] Demontaż boczków

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
2-ba
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 11:46
Awatar


Postów: 377

Data rejestracji: 27.05.2007 10:36
Skąd: -

wewnetrzna to jedna srobka i wystarczy obrocic. Chodzi mi o zewnetrzna. Bo chce wyjac caly zamek i co rozebrac i nasmarowac zlozyc tak jak to robilem z tylem ale tu niewiem jak sie do tego zabrac.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 179000km
 
Radek_0089
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 11:51
Awatar


Postów: 1316

Data rejestracji: 13.03.2008 22:31
Skąd: -

Z przodu przynajmniej w drzwiach kierowcy wygodniej jest wypiąć cięgno z zamka i klamki nie ruszać bo nie przeszkadza zbytnio. Wypinasz cięgna od obu klamek od zamka i rygielka i odkręcasz cały zamek bodajże 4 śruby.

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
 
Szabelka
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 11:52
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

Zasada wyciagania z przodu jest bardzo zblizona z tyłem, tyle tylko że drucik łączący klamkę z zamkiem z przodu jest trochę krótszy. Najlepiej żeby ktoś mógł Ci poruszać klamką a ty w międzyczasie żebyś 'wymacał' zaczep w zamku poruszany przez klamkę i rozłączył klamkę i zamek. Klamki naprawdę nie trzeba demontować...

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
2-ba
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 12:11
Awatar


Postów: 377

Data rejestracji: 27.05.2007 10:36
Skąd: -

Dzieki za odpowiedz. sprobuje w tygodniu zajrzec.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 179000km
 
tigr123
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2010 21:27
Awatar


Postów: 138

Data rejestracji: 10.01.2010 18:00
Skąd: -

Po odkręceniu zamka po prostu go umyć? czy jeszcze rozkręcić sam zamek ?
Dajcie jakieś zdjęcie gdzie trzeba nasmarować jak ktoś ma Smile)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2010 21:28
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie da sie rozkrecic zamka bardziej.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Szabelka
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2010 21:42
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

tigr123 napisał/a:
Po odkręceniu zamka po prostu go umyć? czy jeszcze rozkręcić sam zamek ?
Dajcie jakieś zdjęcie gdzie trzeba nasmarować jak ktoś ma Smile)

Niestety zdjęcia gdzieś wcięło; na kompie już ich niestety nie posiadam... Sprawa wygląda prosto: jak masz w rękach mechanizm zamka - poruszaj nim. Wyczyśc wszystkie poruszające się elementy i nasmaruj je (byle nie WD40 ani pochodnymi!).

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
galop2008
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2010 15:04
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 28.06.2010 14:47
Skąd: -

Witam jestem nowy na forum otóż mam taki problem z zamkiem centralnym od strony pasażera przód mianowicie wymieniłem już siłownik i zamek na nowy to znaczy nowy-używany i dalej nic z tego nie działa kawałek się podnosi i opuszcza tak jak by coś trzymało siłownik już nie mam pomysłu co może jeszcze być przyczyną tego PROSZĘ O POMOC

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 264000km
 
xxlgogoxxl
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 00:11
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

Panowie, czym najlepiej tak na prawdę smarować te zamki ? Czy one na sucho powinny śmigać ? Mi już ręce opadają, w ubiegłą jesień czyściłem wszystkie i już zamek kierowcy przy tej temperaturze na dworze daje pupy...jak jest trochę w dzień cieplej to jeszcze zamyka, ale rano i wieczorem to muszę kukać ciągle czy się zamknął...doradźcie coś.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
se7en3
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 00:13
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

ja popsikałem wd 40 i działa miałem ten sam problem;d

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
xxlgogoxxl
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 00:16
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

@se7en3: WD 40 do tego to totalna kicha, pomoże Ci na chwilę, przyjdzie mróz i znowu siądą.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
se7en3
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 00:39
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

xxlgogoxxl: Wiem bo mam to samo OD NOWA XDD

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2011 20:52
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

smar grafitowy

Edytowane przez maestro dnia 20-10-2011 20:53
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Pieniek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2011 15:08
Awatar


Postów: 41

Data rejestracji: 07.09.2011 19:03
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zdjęcie zamka drzwi przednich
images40.fotosik.pl/1158/18618797ab2fcc32m.jpg
Wyjąłem zamek, przeczyściłem, zalałem różnymi smarami, a siłownik nadal jest za słaby by podnosić zaznaczony element na czerwono. Gdy wypiąłem siłownik to śmigał, po ponownym połączeniu z zamkiem jest mu za ciężko.
Macie jakieś propozycje? Chyba tylko wycieczka na szrot po używany zamek.

Edytowane przez Pieniek dnia 22-10-2011 15:34
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
danielb1986
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2011 16:41
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

Rozbierz siłownik nasmaruj tryby w nim oraz daj troszkę oleju na trzpień silniczka , jak to nie pomoże mam taki sprawny siłownik za 10zł + przesyłka

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
Pieniek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2011 17:11
Awatar


Postów: 41

Data rejestracji: 07.09.2011 19:03
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Poleżało 2 godziny i zaczęło działać :) Dowaliłem jescze smaru grafitowego + pod gumę w siłowniku i montuję.
Dzięki za rady, teraz pewnie przez pół roku będą pisać do Ciebie, że chcą kupić siłownik ;)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
kimada
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2011 17:50
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

A ja zakupiłem penetrator polecany przez maestro. Rozebrałem obicie drzwi, zapsikałem, że aż kapało i śmiga jak złoto, tomjest patent Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: