19 Kwietnia 2024 19:08:32
Zdjęcia użytkowników
edzio spaywer
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Brak pierwszych biegow wentylatora/wersja z klimatyzacją 
crackers
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2007 20:31
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Od momentu kupienia auta nie dzialaja mi biegi 1-3, natomiast 4-6 owszem, przy czym nie jestem pewien, czy np. 4 bieg nie jest przypadkiem tym pierwszym, bo prawie, ze nic nie dmuchaSmile Podlaczylem ostatnio sprawny uklad, a moj do innego auta i wyszlo w 100%, ze niesprawny jest ten oto element:
LINK
Podkreslam, wersja z klimaSmile Luty poprawione dzisiaj, efektu brak. Jaka dokladnie role spelniaja te 2 tranzystory? Jeden od wolnych biegow, drugi od szybkich czy jak?Smile Bo jesli tak, to jutro wymiana tego i po sliwkach. Nowy ukladzik kosztuje 290zl, wiec lekka przesadaFrown


Tag:
klima, klimatyzacja, nie działa, niedziała, niedziala, nie dziala, pierwszy bieg, najwyższy, najwyzszy, biegi, wentylator, wentylatora

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 20:43
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-09-2007 20:31
Awatar
misha
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2007 09:08
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Crackers tak jak rozmawialiśmy mnie jak się spaliły oba terystory to wentylator przestał działać zupełnie.
Ich rola jest prosta:
Prąd z panelu sterowania idzie tylko jako prąd sterujacy i w zależności od napięcia prądu sterującego terystor przepuszcza prąd własciwy na wentylator... (taki prosty wzmacniacz)
Tak jak napisałeś jeden jest od wolnych drugi od szybkich biegów... więc jest kwestia wymiany...
Jak widziałeś u mnie wymienione były 2 i koszt to było jakieś 100 pln...
Więc warto wymienić...
A ten znajomy Ci ich nie wymieni?
Zastanawiałem się nad nowym układem ale zamienniki są przeważnie gorsze niż oryginały...
Może Wallygator poda ci po oznaczeniach oryginału co masz kupić i sam wymienisz...
Poszukam gdzieś zdjęć oryginału to podeślę...
Pozdr Marcin

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
misha
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2007 09:38
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Znalazłem:
Zdjęcie TakeOff-a z tego tematu
I opis by donald7000
To kawalek elektroniki w smd i radiator z dwoja tranzystorami w ukladzie Darlingtona T1829-1, trzeba wymienic tranzystory na MJ11015. Ja wymienilem na BDX66C ale po 30 sekundach padly.
z tego tematu.
Mojego własnego opisu nie znalazłemWink
Pozdrawiam Marcin

EDIT:
Poprawiłem Linki

Edytowane przez misha dnia 13-09-2007 09:43
Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Maciej_R21
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2007 11:04
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

No faktycznie to darlingtony Motoroli Smile. Najwidoczniej wtedy jeszcze Mosfety były nieznane na taka skale jak dzis.
Proponuje zalozyc BDW84D jest on w innej obudowie ale da sie to przerobic no i podstawa jest dobry kontakt z radiatorem ( pasta).
Były dwa typy regulatorów , jedne chodziły na darlingtonach a drugie na zwykłych PNP i wowczas mozna tam zastosowac 2n3055 ( w tej samej obudowie) albo BD912 inna obudowa TO220 ale koszt 2,5 sztuka wiec grosze.
Musiala być jakas przyczyna spalenia sterowania i trzba ja znaleźć . Byc moze silnik ciezko pracuje , zatarł sie na panewkach. Bez powodu moduł by sie nie uszkodził .
 
misha
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2007 12:14
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Musiala być jakas przyczyna spalenia sterowania i trzba ja znaleźć . Byc moze silnik ciezko pracuje , zatarł sie na panewkach. Bez powodu moduł by sie nie uszkodził .

Teoretycznie masz rację... ale w praktyce niekoniecznie...
Jestem 2 lata po wymianie terystorów i wszystko działa tak jak powinno nie spaliły się po raz 2...
To jest typowa bolaczka renatek z klimą i chyba większość już przez to przechodziła...
Poprostu przez tyle lat miało prawo w końcu się przegrzać...
Zresztą po założeniu mojego modułu do klimy crackersa (na II OZ) chodziło jak złoto...
To teraz żeby było jasne czy zewnętrznie układy różniły się od siebie i które terystory (tranzystory) crackers ma kupić (u mnie elektryk zamazał napisy na nowych)? Więc niewiele pomogę...
Proszę o krótkie podsumowaniea potem moze pokleić wszystkie tematy i do FAQ?
Pozdrawiam Marcin

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
takeoff
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2007 12:39
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

ja dodam ze niemcy pisza ze te tranzystory MJ11015 za po 2,80s64; /szt w konradzie.

Edit:
a u nas ok 20PLN. 2 pierwsze trafienia w googlu:
http://www.gembar...d=289acca7
http://www.swista...-200W.html

Edytowane przez takeoff dnia 13-09-2007 12:41
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
crackers
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2007 12:59
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Donald7000 polecal mi MJ11015, bo BDX66C mu od razu padly. Jedyne, co mnie odstrasza to cena: ok. 20zl i wiecej za sztuke. Ale jak nie ma innego, wyjscia, to do dzielaSmile Prawde mowiac, to ja juz mialem wymieniane widocznie kiedys, bo sa srubki wsadzone zamiast nitow i inne symbole ukladow. Oto one:

SanKen
ZSA747
65Y

Edytowane przez crackers dnia 13-09-2007 13:32
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
crackers
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2007 11:14
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Wymienione!
Najpierw na uklady MJ15004, na ktorych byl taki sam efekt jak przed wymiana, wiec moze po prostu te uklady SanKen byly dobre, ale nie do tego celuSmile Po wymianie na MJ11015 smiga az miloGrin Teraz prosba, jesli ktos mialby mozliwosc znalezienia danych technicznych o tym SanKenie, to bardzo bym prosilSmile Google niewiele pomogly.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 03-01-2008 11:09
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
Maciej_R21
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2007 12:38
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Nic nie znalazłeś bo źle zczytałeś symbol . Trnazystory sa 2SA, 2SD , 2SB itd. Na obudowach zazwyczaj piszą tylko Axxxx Dxxxx poczatek czyli 2S..trzeba sobie dodać Wink .
Zamiennikiem 2SA747 ( koszt 17zł) jest 2SB681.
http://www.radioh...ane=2SA747
Jest to zwykły najzwyklejszy tranzystor mocy NPN tyle ze dosc mocny 10A 120V 100W
BD912 po 2,50zł jest mocniejszy ale na nizsze napiecie 15A 100V 90W z tym ze bez problemu powinien sobie dać rade w tym układzie o ile bedzie dobrze zamocowany do radiatora.


Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 20:47
 
tomek1405
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2013 15:19
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tak odgrzebalem temat z racji ze sie teraz tym zajalem i zadne oznaczenia tranzystorow mi sie nie zgadzaja.

Tranzystor typu Darlington PNP 120V 30A

Orginalnie siedzialo: T1829-1 (mexico)

a zamienniki dla niego to: FW26025A1 (malaysia) lub T8445

koszt okolo 12zl za jeden tranzystor.

Mocowanie dwa luty i dwa nity.

Podczas montazu trzeba pamietac o pascie termoprzewodzacej pomiedzy radiatorem a tranzystorem.


Identyczne bylo w : Peugeot, Citroen, Nissan, Opel.

Edytowane przez tomek1405 dnia 14-03-2013 15:22
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2013 20:30
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dziwne że wszystkim do tej pory sie zgadzało.

MJ11015

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomek1405
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2013 20:33
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@maestro Mam kilka tych urzadzen i w żadnym nie ma takiego za to sa dwa pierwsze ktore wypisalem. Szukalem po forach tez sa wymieone te ktore wypisalem a nie to co u nas wypisane wiec robta jak uwazacie ja wole wsadzic to co sprawdzone..

Edytowane przez Krzychup dnia 17-03-2013 12:02
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2013 21:17
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Uwazasz że tyle ludzi wymieniało na te które wyklarowały sie już kilka lat temu i nie są to sprawdzone rzeczy?

No czasem to jak cos napiszesz to kapcie spadają.
Pewne jest to że nie ma już w obiegu tego typu dokładnie numeracji i modelu który był oryginalnie.

Edytowane przez maestro dnia 14-03-2013 21:18
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomek1405
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2013 21:23
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@maestro Oki obadam jutro czy sa jeszcze;P
Ten FW26025A1 to wlasnie zamiennik jestWink orginaly byly trzepane w mexico

Edytowane przez tomek1405 dnia 14-03-2013 21:24
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Szaman_pl
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2013 23:03
Awatar


Postów: 106

Data rejestracji: 14.09.2010 21:50
Skąd: małopolskie
Olkusz

ważne by były podobne parametry, ja wcisnąłem jakieś zamienniki sugerowane do citroena a że parametry te same... i nie prawda że poprawnie działają tylko te za 30zł szt. (g.prawda) ważne jest odpowiednie zamocowanie położenie pasty, za wiele też nie dobrze i by wentylator nawiewu dobrze śmigał bo jednocześnie chłodzi je w tym jak by tunelu.

Tak oryginałów już dawno niema... jak znajdziesz to być może w jakimś starym ELTRONie Grin (wzmacniaczu)

Edytowane przez Szaman_pl dnia 14-03-2013 23:04
Megane Classic Ph1 1.9 dti

Moje auto: mazda 626 GF, diesel, 230000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2013 07:34
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Szaman_pl parametry to podstawa ale sposob montażu jeszcze sie liczy Smile Tomek dąży do perfekcji ale niestety oryginału nie kupi.

Co on teraz bidny zrobi Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomek1405
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2015 14:46
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A co podpowiecie jak wszystko dzialalo i nagle przestalo potem znow chwile dzialalo i zesralo sie na amen. Najpierw dmuchalo na maxymalnym biegu potem po zmianie tranzystorow dzialalo normalnie po czym zmienilo zdanie i tylko na najnizszym ruszylem reka cos i zaczelo znow normalnie a teraz nie ma nic. Sprawdzilem wszystkie wtyczki sa ladne nie upalone ani nic. Tranzystory wymienilem przelozylem nawet zapasowy uklad i to samo. Jakby gdzies styku nie mialo mi sie wydaje ale ruszam wtyczkami i nic.
Przekaznik na wentylatorze cyka.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
jonowaty
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2015 18:56
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

a masa samego wentylatora jak tam ? nie rozluźniła się ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
tomek1405
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2015 23:08
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Trzyma jak glupia ale odkrece ja i przeczyszcze.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
TermiFNFAL
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2015 02:18
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tomek, rezystor z klimą? Bo o tranzystorach piszesz to chyba tak. Odpal i delikatnie dociskaj elementy elektroniczne. Kiedyś też coś mi się zesrało, nie pamiętam co, ale wiem że jak wziąłem płytkę w ręce i delikatnie ją nagiąłem to ruszyło i akurat zobaczyłem jak iskra przeskoczyła i miałem miejsce gdzie się poluzowało ^^
A w innym z kolei rezystorze już od klimy z clio "wypadł" jeden pin od zasilania +12, bo tam są dwa od tego samego. Wystarczyło przylutować i gra do tej pory (2 lata). Czyli sprawdź czy piny sztywno siedzą czy jakiś się rusza

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: