Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 16-09-2007 00:41 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Pomysłodawcą i autorem jest TakeOff. Opis dotyczy wersji z silnikami: E7J (75KM) F3N L742 Multi (90KM) F3P mono (88-90KM) F3P multi (107-110KM) F7P (135-137KM) Silniki 1,4 Cleon (58-60KM) i Energy (82KM) ani 1,7 F3N L740 mono (73-75KM) nie wystawia na sterowniku wtrysku na odpowiedniej nodze sygnału czasu spalania! (jest co prawda możliwość ale to kwestia przepływomierza - ale to w tym momencie nieistotne) Na początek należy zaopatrzyć się w: - zegary z komputerem pokładowym - czujnik poziomu paliwa przeznaczony do komputerka (numer 77 00 805 115, 77 00 790 199, 77 00 810 436, 77 00 790 200) - gałkę włącznika wycieraczek z przyciskiem do zmiany funkcji komputerka - lusterko z termometrem lub sam termometr - zieloną wtyczkę do podłączenia układu komputera w zegarach Kupując zegary trzeba zwrócić uwagę aby kupić te właściwe. Mi szrociarz wcisnął prawdopodobnie od Renault 21. Wyglądają identycznie tylko nie mają czarnej obwódki na szybce na jej dole i po bokach oraz pod kątem prostym są zaczepy mocujące zegary. Takich nijak nie zamontujemy. Takich NIE KUPUJEMY [img]http://images13.fotosik.pl/89/4f642034d1d8129c.jpg[/img] is not a valid Image. Poszukujemy TAKICH [img]http://images27.fotosik.pl/82/5f25a5f7ec00803e.jpg[/img] is not a valid Image. Do kompletu trzeba koniecznie zaopatrzyć się w zieloną wtyczkę do kompa z tyłu zegarów. Trzy pozostałe wtyczki zegarów są umieszczone inaczej ale połączenia są właściwe więc wszystko pozostałe będzie działać. [img]http://images28.fotosik.pl/81/a8afe4741a1502e4.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images28.fotosik.pl/81/11f3d30cd0a1f817.jpg[/img] is not a valid Image. Dodatkowym problemem jest inny pływak pomiarowy w baku. Wersja bez kompa i z kompem mają inne pływaki i bez zmiany się nie obędzie. W wersjach ze wskazówką pływak ma najczęściej numer 77 00 805 114, a my potrzebujemy do wersji z kompem 77 00 805 115, 77 00 790 199, 77 00 810 436, 77 00 790 200. Podobno powinna wystarczyć zamiana pinów 3 i 4 w złączce na baku ale mi jakoś to nie bardzo działało i miałem spore przekłamania w wskazaniu ilości paliwa. A niektóre "zwykłe" pływaki podobno wcale nie działają. [img]http://images26.fotosik.pl/81/501b65cb52822f36.jpg[/img] is not a valid Image. Trzecią rzecz którą wypadałoby zmienić to przełącznik wycieraczek. Wersja z kompem ma na końcu przycisk do zmiany funkcji komputerka. [img]http://images27.fotosik.pl/82/2cb11ce3e4b9da6d.jpg[/img] is not a valid Image. A tak wygląda wtyczka do resetu wpinana od tyłu w zegary oraz czujnik prędkości na lince prędkościomierza. [img]http://images21.fotosik.pl/421/584be2f18a1e23d6.jpg[/img] is not a valid Image.[img]http://images21.fotosik.pl/421/02cbc9a21c5ad388.jpg[/img] is not a valid Image. Schemat [img]http://images28.fotosik.pl/81/c921677708e66cba.jpg[/img] is not a valid Image. 1) masa 2) +12V stały 3) +12V po stacyjce 4) impulsator prędkości (na lince prędkościomierza za licznikiem, środkowy przewód) 5) czas wtrysku - E7J, F3N, F7P z 26 nogi sterownika wtrysku - F3P ze sterownikiem Magneti Marelli sygnał z 7 nogi sterownika wtrysku - F3P z każdym innym sterownikiem z 26 nogi sterownika wtrysku - Bosch, Siemens etc. 6) czujnik poziomu paliwa (informacja o ilości paliwa) 7) termometr (w lusterku kierowcy) 8) podświetlanie wyświetlacza (+12V ze świateł pozycyjnych lub podświetlanie zegarów) 9) podświetlanie (+12V po stacyjce ) 10) termometr (masa) 11) czujnik poziomu paliwa (masa) 12) czujnik poziomu paliwa (rezerwa) 13) przycisk resetu kompa (w zegarach obrót resetem km dziennych) 14) przycisk funkcji w gałce włącznika wycieraczek 15) wolny 239. Termometr w lusterku kierowcy 199. Czujnik poziomu paliwa 247. Kontrolka rezerwy 107. Akumulator 250. Impulsator na lince prędkościomierza 145. przycisk funkcji w gałce włącznika wycieraczek 247. przycisk resetu kompa (w zegarach obrót resetem km dziennych) 104. Stacyjka 260. Tablica bezpieczników Teraz pozostaje pociągnąć brakujące przewody, pospinać wszystko i cieszyć się wskazaniami komputerka. Tag: zmiana zegarów, zegarow, licznika, liczników, licznikow, licznik, lcd, elektroniczny, zwykłe, zwykle, impulsator, komputer pokładowy, pokladowy Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 29-10-2008 12:25 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 16-09-2007 00:41 |
lutek |
Dodany dnia 19-01-2010 17:45 |
Postów: 726 Data rejestracji: 25.08.2005 16:08 Skąd: mazowieckie Nowe Miasto nad Pilicą |
a mozna prosciej dla laikow?ktory kabelek z kostki gdzie podpiac ?
tak jak chlopu na granicy ktos to napisze lub narysuje ..JEDYNY SLUSZNY R-19...94r cabrio - 110km prawie RSI
... Safrane 3.0 v6 2000r... ....Laguna GT..... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 150000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 19-01-2010 19:08 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Opis dla samochodu z silnikem F3P mono, zarówno z osprzętem Bosch jak i Magneti marelli, pewnie podobnie jest w 16v, f3p multi i f3n multi, ale w to sie nie zagłębiam
1. Potrzebne części: 1. Zegary z wyświetlaczem 2. Manetka wycieraczek z przełącznikiem na czubku do zmiany opcji komputera 3. Zielona kostka 15 pinów do podłączenia wyświetlacza komputera 4. Czarna kostka na dwa piny potrzebna do podłączenia przycisku resetu komputera 5. Pływak (czujnik poziomu paliwa) odpowiedni dla zegarów z wyświetlaczem 6. Czujnik temperatury zewnętrznej w lusterko 7. Linka z impulsatorem czyli czujnikiem pokonanej drogi (standard w samochodach wypuszczonych fabrycznie z silnikiem F3P,f7P,f3N multi) 2. Montaż 1. Najlepiej zacząć od odłączenia akumulatora, żeby nie mieć przykrych przygód w trakcie montażu 2. Wyciągamy stare zegary bez wyświetlacza, absolutnie do niczego są teraz nie potrzebne. Dla przypomnienia: każda kostka w naszym samochodzie ma ponumerowane piny. Kostki z pojedynczym rzędem kabli mają numery 1,2,3 itd. kostki z większą ilością rzędów mają oznaczenia jak w grze w statki A1, A2, B1, B3 itd itd. Oznaczenia te są widoczne na kostce, trzeba się przyjrzeć 3. Pływak: a) Ściągamy wieko/przykrywke gumową pływaka znajdującą się w za kanapą naszej fury pod dywanikiem bagażnika foto: b ) Pływak zamocowany jest w baku przy pomocy metalowego pierścienia z wypustkami, aby go wyciągnąć ściągnąć należy uderzać młotkiem w płaski śrubokręt, w taki sposób aby wypustki pierścienia zrównały się z wgłębieniami w baku, w tedy można wyciągnąć pierścien, a dzięki temu również i pływak c) Od pływaka odpinamy wtyczkę, odkręcamy wężyki odpowietrzenia baku plus jak pompa paliwa jest na zewnątrz to dodatkowy od pompy. d) Wkładamy pływak od wersji z komputerem pokładowym jeżeli mamy cabrio, golasa itd, patrzymy w punkt "7. Sygnał ilości paliwa w baku" aby podmienić przewody. 4. Czujnik temperatury zewnętrznej Czujnik temperatury zewnętrzej orginalnie znajduje się w lusterku kierowcy, taki czarny "cycek wystający" z otworu u dołu lusterka. Dobra wiadomość jest taka, że w każdym elektrycznym lusterku kierowcy (prócz wersji CABRIO) jest ten czujnik, mimo tego, że renówka nie ma komputera. Jeżeli masz już elektryke lusterek to dobrze, masz już puszczone kable od czujnika i kończą Ci się w kostce drzwi kierowcy/nadwozie w pinach B2 i B3 (w kostce lusterka pod tym plastikowym trójkącikiem to A2 i A4). Jeżeli nie, puszczasz kable (są dwa) od czujnika do przestrzeni pod zegarami i podlączasz jeden z kabli do pinu 7 w kostce komputera, drugni zaś do pinu 10 w tej samej kostcee 5. Linka z czujnikiem drogi (impulsatorem) Jak już pisałem taka linka z czujnikiem to standard w r19 fabrycznie wypuszczonej z silnikiem F3P, powodem tego jest to, że jednostka sterująca pracą silnika potrzebuje tego sygnału do prawidłowego działania. Jak mamy to dobrze, jak nie mamy to trzeba zakupić i założyć. Bez dłuższego zanudzania. Odnajdujemy białą kostkę do której wpięta jest linka, interesujący nas kabelek to ten, który wchodzi do pinu z numerem 2 czyli środkowego. Kradniemy sygnał nacinając lekko izolacje kabla, obwijając wokół niego kawałek innego, izolujemy i ciągniemy do kostki komputera do pinu numer 4. 6. Sygnal spalania Od pinu nr 5 w kostce komputera pokładowego ciągniemy kabel do komory silnika, zwykły kabel, bez udziwnień. Najprościej jest puścic kabelek przelotką tuz za kolumną kierownicy. W czarnej skrzynce pod maską na nadkolu kierowcy odnajdujemy brązową kostkę z wiązką kabli idącą do błotnika (wiązka kokpitu), w tejze wiązce są wolne piny, jeden z nich to C4, tam fabrycznie podpięty jest kabelek odpowiedzialny za sygnał spalania. Jak zauwazycie od strony wiązki silnika jest juz w tej kostce kabelek C4, brakuje go od strony kokpitu, więc bierzemy sobie odpowiednią końcówke, zarabiamy na kabelku, wtykamy w kostke i ciągniemy do pinu nr 5 w zielonej kostce komputera. Inny sposób to odłączyć kostkę jednostki sterującej. Rozkręcamy ją (mała śrubeczka na śrubokręt gwazdkowy). Sprawdzamy jaki mamy komputer. Jeżeli jest na nim napisane coś innego niż MAGNETI MARELLI to puszczony przez nas kabel podłączamy do pinu nr 26 w kostce jednostki sterującej. Jeżeli na komputerze napisane jest MAGETI MARELLI to sygnał jest w pinie nr 7 i do niego podłączamy nasz kabelek. UWAGA! piny te w kostce jednostki sterującej są już zajęte, więc kradniemy sygnał tak samo jak w przypadku czujnika drogi na lince prędkościomierza w punkcie wyżej. 7. Sygnał ilości paliwa w baku Mamy już włożony pływak, teraz szukamy odpowiednich sygnałów z niego. Na szczęście nie musimy ciągnąć kilometrów kabli aż do bagażnika. (koleny mit obalony). Wskazania ilości paliwa realizowane są przez trzy piny w kostce komputera pokładowego, mianowicie piny: 6, 11, 12. wersja na oryginał: Trzy osobne kable od tych pinów puszczamy aż do kostki znajdującej się w nogach pasażera, która znajduje się pod ta plastikową osłoną progu, ma kilka rzędów i kolor brązowy. Teraz tak, w tej to brązowej kostce mamy wolne piny A2, A7, D5, są one zmostkowane z innymi pinami, ale nie mieszajmy sobie tym w głowie. Sprawa jest prosta kabel puszczony od pinu nr 6 kostki komputera wpinamy w D5, kabel od pinu nr 11 w A7, kabel od pinu 12 w A2. Wpinamy, zakrywamy i gra wersja alternatywna np dla cabrio, golasów i ludzi przekornych - odszukujemy kostkę licznka która ma 11 pinów. Rozcinamy pin nr 1 w tej kostce. Koniec idący do licznika łączymy z pinem 12 zielonej kostki komputera, natomiast koniec idący w głąb instalacji łączymy z pinem 11 zielonej kostki - odszukujemy kostkę licznika która ma 13 pinów. Do pinu nr 13 wpinamy się przewodem idącym z pinu 6 zielonej kostki kompa. - w kostce pływaka zamieniamy miejscami pin 3 z 4 lub w przypadku cabrio i golasów po prostu pin z szarym przewodem przekładamy w puste miejce. 8. Pokrętło resetu (równocześnie przycisk resetu kilometrów dziennych) W zegarach z wyświetlaczem, oprócz dodatkowej zielonej kostki pojawia się kolejna kostka, tym razem łatwiej dostępna. Ma ona dwa piny, orginalnie pomarańczowy i czarny kabel. Odpowiedzialna ona jest po prostu za podłączenie pokrętła umożliwiającego resetowanie zliczonych danych w komputerze pokładowym. Dodam, że taką samą kostkę możemy spotkać w czujniku lampki w tylnej klapie (ph2, taka krańcówka). Kostkę wpinamy w zegary, pasuje tylko w jedno miejsce. Jeden z kabli z tej kostki podłączamy do masy samochodu, drugi do pinu nr 13 w kostce komputera pokładowego. 9. Przełącznik zmiany funkcji komputera Sprawa wygląda tak, mamy odpowiednią manetkę od wycieraczek, ale w kostce tej manetki brakuje trzech pinów. Jeden jest nieistotny, bo jest od immobilajzera (nie pytać o szczegóły). Dwa pozostałe odpowiedzialne są za działanie zmiany funkcji. Przycisk ten zwiera do masy więc: do pinu A6 białej kostki przełącznika wycieraczek podciągamy mase, a od pinu nr B7 ciągniemy kabel do pinu nr 14 kostki komputera pokładowego. 10. Pozostałe wolne piny w kostce komputera pokładowego 1 - masa - polecam podciągnąć od kabli zegarka, pin 1 kostki 9 pinowej zegarów (kolor czarny) 2 - 12v stałe - również z zegarka, centralnego zamka itp (kolor czerwony) 3 - 12V po stacyjce (zapłonie) -z przewodu idącego do przełącznika wycieraczek (obojętnie który z żółtych) 8 - 12v przy włączonych światłach - można wziąść również z zegarka (kolor niebieski) 9 - 12v po stacyjce (powtórka jak z pinem nr 3) 15 - wolny, nie używany piny 3,8,9 najprościej połączyć razem i podłączyć w to samo miejsce Tak oto cała filozofia, chyba nie muszę opisywać sposobu montażu licznika, czy też przełącznika wycieraczek, bo to jest prymitywnie proste. Ale zawsze można o jakieś drobne szczegóły, pominięte świadomie lub nieświadomie przeze mnie pytać nie ponoszę odpowiedzialności za straty moralne bądź pieniężne informacje dodatkowe: - jest kilka rodzai pływaków pod kompa, chodzi o to, żeby pochodził z r19 oraz żeby miał tylko dwa piny. Zwracamy uwagę, jeżeli mamy ph1 i pompę paliwa na zewnątrz, pod autem to potrzeba pływaka z wyjściami na 3 węże. W ph2 zawsze na 2. - pływak do kompa nie ma czujnika rezerwy, rezerwę odpala komputer, dlatego przy korzystaniu z LPG lampka rezerwy będzie się pojawiać mimo, że nie zużywamy benzyny. Stan resetuje się tylko po odłączeniu zasilania bezpiecznikiem czy klemą oraz dotankowaniu paliwa. - w oryginale pin 3 to plus po zaplonie a pin 9 to plus po "akcesoriach" czyli radio, nawiew. Podświetla to same żaróweczki, bez wskazan podczas np słuchania radia na postoju (nie wiem po co) - w oryginale w skrzynce bezpieczników pod schowkiem istnieje przekaźnik podmieniający plus po stacyjcę na plus podświetlenia zegarów, ma to na celu umożliwienie regulacji natężenia podświetlenia wyświetlacza po włączeniu świateł. - w ph1 16v i ph1 cabrio często można spotkać już gotową instalację pod kompa, mimo, że nie ma go na wyposażeniu. Należy wtedy tylko zamienić pływak i przełącznik wycieraczek i z tego co pamietam dodać masę w kostce od przełącznika wycieraczek - w ph1 mimo, ze zegary moga być produkcji Veglia, sama budka komutera jest Sagema i pasuje zamiennie miedzy zegarami Veglia i Sagem - budka kompa ma taki sam wyświetlacz (samo szkiełko) jak w digitalach z r21, budkę z kompem można podmienić na taką z r21 z klasycznymi zegarami z kompem, jest też wymienna z termometrem z clio 16V, podłączenie wyglada wtedy tak samo tylko zbędne jest podłączanie nieużywanych czujników. - budka komputera/termometru jest wykręcana z zegarów i może działać poza nimi bez problemu, nie ma połączenia elektrycznego z samymi zegarami - podanie masy w przypadku termometru z clio na pin 6, 11, lub 12 powoduje wskazanie w jednostkach Fahrenheit'a - szybka zegarów (nie mówie o całej odkręcanej części, co jest oczywiste, tylko o samym przezroczystym plastiku) tylko z pozoru jest taka sama jak w wersji bez kompa. Jeżeli mamy mocno popękaną, nie tak prosto podmienimy je między sobą. Po pierwsze jest róznica między firmami - sprawa prosta (veglia, sagem) ale przycisk resetu km dziennych w zegarach z wyświetlaczem jest przesunięty pół cm w lewo. Trzeba powiększać otwor, co nie zawsze wyjdzie estetycznie a może doprowadzic do pęknięcia. -jeżeli wyświetlacz jest rozlany, nikt go nam nie naprawi, pozostaje wymiana zegarów lub samej budki z kompem tyle moich spostrzeżeń Edytowane przez Lesiu11 dnia 20-05-2014 11:54 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
maestro |
Dodany dnia 28-08-2010 19:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wersja dla ubogich czyli dla wersji w których komputer odpada a ktoś chce mieć namiastkę "wypasu" Potrzebujemy zegary z Clio 1 z wyświetlaczem, kostke taką samą do jego podpięcia oraz czujnik temperatury który normalnie jest w lusterku kierowcy.
było: [img]http://images47.fotosik.pl/332/96e561ab1a889e5f.jpg[/img] is not a valid Image. jest: [img]http://images41.fotosik.pl/328/bf8f258dc765d6bb.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images38.fotosik.pl/328/eabd2c975be5c698.jpg[/img] is not a valid Image. 1) masa 2) wolne 3) +12V po stacyjce (nie zapłon) 4) wolne 5) wolne 6) wolne 7) termometr (w lusterku kierowcy) 8) podświetlanie wyświetlacza (+12V ze świateł pozycyjnych lub podświetlanie zegarów) 9) +12V po stacyjce (zapłon) 10) termometr (masa) 11) wolne 12) wolne 13) wolne 14) wolne 15) wolny Edytowane przez maestro dnia 29-10-2010 16:06 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
death |
Dodany dnia 10-10-2014 20:26 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
Kto mi powie, czemu mój pływak ma miejsce na 2 wężyki a pływak pod kompa ma 4 wężyki? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
Mateo |
Dodany dnia 10-10-2014 21:37 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Hmm. wydawało mi się że ten pod kompa też ma dwa. Chyba zły pływak dostałeś.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 10-10-2014 21:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
4 wezyki były jak pompa paliwa była zewnętrzna, a 2 jak wewnętrzna.
jak w aucie miałeś na dwa to pozostałe dwa połącz wężem żeby nie waliło paliwem w aucie i tyle Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 10-10-2014 22:40 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Mateo nie dostał złego bo było wyciągane z 16v Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Mateo |
Dodany dnia 10-10-2014 23:04 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
O tym patencie jeszcze nie słyszałem
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
death |
Dodany dnia 10-10-2014 23:05 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
Okej, czyli połączyć na przepływ i już ;-) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 11-10-2014 09:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
To czy ma 2 czy 4 wyjscia zalezy od rodzaju zastosowanej pompy. Jak jest w zbiorniku to te dwa węże są na pompie paliwa. Jak jest po za bakiem to jednym wezem ciągnie paliwo a drugim wraca. Jeżeli w aucie masz pompe w baku i oryginalny pływak na dwa weze to tak samo podpinasz ten na cztery, a dwa przyłącza które zostaną łączysz ze sobą tak jakby ich nie było
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
death |
Dodany dnia 11-10-2014 09:28 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
@maestro wiem wiem już ;-) Kawałek wężyka założę i połącze obydwa nie potrzebne ;-) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 11-10-2014 11:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
o to to
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
milas92 |
Dodany dnia 11-02-2015 23:00 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
potrzebuje małą pomoc, doprowadziłem kabel do kostki zielonej komputera od manetki wycieraczek. masa już była.
czego tu jeszcze brakuje? nie przełącza funkcji. Treść dodana dnia 11 luty 2015 23:07: ok juz wiem, źle policzyłem rząd "B" tam nie ma 7 tylko 6 pinów Edytowane przez milas92 dnia 11-02-2015 23:07 Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
maestro |
Dodany dnia 12-02-2015 15:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no wlasnie masy brakuje
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 28-06-2015 01:12 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Lesiu11 dziękuję za instrukcję, bardzo się przydała 9. Przełącznik zmiany funkcji komputera Sprawa wygląda tak, mamy odpowiednią manetkę od wycieraczek, ale w kostce tej manetki brakuje trzech pinów. Jeden jest nieistotny, bo jest od immobilajzera (nie pytać o szczegóły). Dwa pozostałe odpowiedzialne są za działanie zmiany funkcji. Przycisk ten zwiera do masy więc: do pinu A6 białej kostki przełącznika wycieraczek podciągamy mase, a od pinu nr B7 ciągniemy kabel do pinu nr 14 kostki komputera pokładowego. znalazłem dziś chochlika zamiast do pinu A6 białej kostki przełącznika wycieraczek podciągamy mase, a od pinu nr B7 powinno być do pinu B6 białej kostki przełącznika wycieraczek podciągamy mase, a od pinu nr B7 a ja siedziałem i kminiłem jak ja tam mam masę wcisnąć skoro ten pin już zajęty Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 28-11-2015 15:52 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Pół dnia walczyłem z pinami kostki od manetki wycieraczki. ... nawet manetke rozberałem... u mnie wyszło
A7 masa B7 komputer Czyli jeszcze inaczej niż lesiu i kujtek pisali. .. " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 28-11-2015 15:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
właśnie, i po co trzy kabelki od tego idą i po co dwie diody w środku?
od wprowadzania kodu przy aktywnym immobilizerze? http://i.imgur.co... hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 02-12-2015 22:13 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Możliwe, bo przynajmniej ta jedna dioda wygląda na zenerka, chociaż zwykłe też potrafią być w tej obudowie, jedno wejście, dwa wyjścia lub odwrotnie, więc może przełącznik pełni dwie funkcje jednocześnie. W moim przełączniku są chyba 2 przewody ale głowy nie dam Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |