Menu główne
Forum
Klubowicze
takeoff |
Dodany dnia 18-06-2005 01:02 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Po kliknięciu w zdjęcie otworzy się ono w nowym oknie.
Witam. Moje pierwsze osiągniecie w temacie tablica nawiewów. Myślę, że godne chwilki uwagi. Zacząłem od odcięcia nożem do tapet folii. Udało się bez problemu! Następnie rozpuszczalnikiem "do paznokci" i wacikiem zmyłem żółtą farbę. Trzeba uważać żeby nie trzeć za mocno! To co się zmyło za bardzo i prześwitywało zamalowałem czarnym mazakiem. Załączam fotki i efekt (niestety rozmyty:/) (możliwe tylko przy panelu nawiewu, przy zegarach nie ma tego problemu) Następnie lutujemy diody. Powinny być rozpraszające światło i proponuje ilość jak na zdjęciu. 15 szt niebieskich i jedna czerwona. Wszystkie diody maja osobne rezystory 580 Ohm. A tak wygląda po zasileniu. Na czerwoną założyłem tulejkę aby nie świeciła na boki. No i efekt końcowy. Sorry za jakość ale drgnął mi aparat :/ Tak duża ilość diod daje bardzo równomierne oświetlenie. Kosztowo - dioda 1zl/szt rezystor coś koło 20gr. Łatwo policzyć że nie zbankrutujemy. Kolejna wskazówka jak zrobić wyłącznik centralnego zamka. Ja zrobiłem 2 diody. Niebieską i czerwoną. Zegarek oświetliłem tak: Dalsza zabawa to przełącznik sekwencyjny od szyby kierowcy. Do tego raczej trzeba się "znać" na lutowaniu. Z racji braku miejsca próbowałem z miernym efektem z diodami SMD. Skończyło się na 3 zwykłych diodach 2,5-3mm super jasnych. Rozbieramy całą górę przełącznika. Wypiłowujemy miejsce na diody w przeźroczystej płytce. Wlutowujemy diody i rezystor. Trzeba robić maksymalnie płaskie luty i izolacje pod nimi. Potem składamy wszystko. U mnie trzeba było trochę podpiłować krawędzie kołysek bo po złożeniu zewnętrzne mikro przełączniki były wciśnięte. Wszystko objaśniają rysunki: Przełącznik szyby pasażera: Zegary. Ja chciałem czarne z niebieskim prześwitem. Z racji, że światłowody (plastiki pod tarczami) są pomarańczowe to musiałem je wywalić bo wychodził idiotyczny kolor. Zdejmowanie wskazówek Do zdjęcia wskazówek ja użyłem 2 łyżeczek od herbaty. Śmieszne ale skuteczne. Z dwóch stron jednocześnie trzeba podważyć wskazówkę. UWAGA! Łatwo ułamać! Przy zdejmowaniu wskazówek od prędkościomierza i obrotomierza musimy pamiętać w jakiej odległości od zera czyli od pierwszej kreski leżały i potem idealnie tak samo je wcisnąć. Więcej zabawy z wskaźnikami. Trzeba zsunąć delikatnie wskazówki o około milimetr i poczekać aż opadną po czym zaznaczyć jakoś miejsce zerowe tych wskaźników. Są niżej niż zero na tarczach! Pozostawiłem tylko niezbędne minimum do którego przykleiłem tarcze. Te kawałki co zostały zerują też wskazówki małych wskaźników. I jeszcze jedno z racji ze rezerwa i temperatura wyglądały beznadziejnie bo były czerwone podmieniłem je na te z oryginalnych wskaźników. Po prostu wyciąłem i przykleiłem je do nowych tarcz. Wyszło to jak w oryginale. Jak nie świeci jest czarne. A tak wyglądają zegary od prędkości i obrotów. Trochę kombinacji było z licznikiem pomocniczym bo zostawiłem czarną ramkę na cyferkach. Teraz podświetlenie. W ruch poszły diody, białe 5mm superjasne + rezystory 1kom. Każda dioda ma swój rezystor dla poprawy równomierności świecenia i rozłożenia prądu. Umiejscowienie diod pokazuje zdjęcie. Wskazówki też mają swoje diody. Trzeba je umieścić tak aby lusterka odbijające światło w światłowodzie kierowały światło na wskazówki. Wskaźniki mają po jednej diodzie podświetlającej wskazówki a prędkościomierz i obrotomierz po 2 diody. Aby światło się rozproszyło użyłem twardej folii którą zmatowałem obustronnie papierem ściernym i przykleiłem klejem bezpośrednio nad diodami. Po złożeniu całość wygląda tak: Regulator świateł. Rozebrałem (trzeba zakombinować bo jeden zatrzask jest schowany pod blaszką). Odciąłem światłowód od żarówki przewierciłem delikatnie (2,5mm). Wstawiłem diodę niebieską 2,5-3mm wcześniej opiłowałem jej kołnierz aby weszła w otwór bez problemu, dodałem rezystor 1kom. Druga dioda jak ktoś chce podświetla logo przełącznika (u mnie czerwona). Polaryzacja diod: Patrząc od lewej w samochodzie: Drzwi kierowcy: - podnoszenie sekwencyjne szyby kierowcy -> + po prawej - podnoszenie szyby pasażera -> + po prawej Tablica przełączników: - światła przeciwmgielne -> + na dole - światło przeciwmgielne tylne -> + na dole - ogrzewanie szyby -> + na górze - zegarek (na złączce) -> + na górze - zamek centralny (2 diody) -> + po prawej - światła awaryjne -> + po lewej Drzwi pasażera: - przełącznik szyby pasażera -> + po prawej Konsola: Miejsca zerowe wskazówek: PH2 ma 5/6 żarówek (zegary z pięcioma wskaźnikami - 2 duze i 3 małe). Typ żarówek to W3W (zastępczo można W5W na wcisk). Średnica otworu to 12mm. Odnośnie oryginalnych tarcz to ja zrobiłem tak. Zdarłem tył do białego nożem do tapet trzymając go prostopadle tak jak ostrze maszynki do golenia po czym zamalowałem flamastrem na niebiesko, czerwono i jak tam chciałem. Tag: podświetlenie, podswietlenie, zegary, zegarów, diody, diodami, zmiana, zmienić, koloru, podświetlenia, podswietlenia, panel, panelu, nawiew, nawiewu, LED Edytowane przez Krzychup dnia 29-01-2010 19:04 |
renault19.pl | Dodany dnia 18-06-2005 01:02 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 02-11-2007 14:28 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Nie chce zaczynac nowego tematu, aczkolwiek dzisiaj przyszedł mi do głowy pomysł (być może ktoś tak już ma) ale nie opisywany dotychczas.
Co myślicie na ten temat? Kwestia bezpieczeństwa - mianowicie lampka aku i ciśnienia oleju, rezerwa (pomarancz albo czerwony) oraz temperatury cieczy zostałaby czerwona, ale reszta out. Oczywiscie aparat robi swoje i robienie zdjec bez lampy i dlatego efekt taki jak widac, w rzeczywistosci rownomierne jest Edytowane przez Krzychup dnia 29-01-2010 19:37 |
|
|
eXte |
Dodany dnia 02-11-2007 17:01 |
Postów: 955 Data rejestracji: 28.01.2007 17:36 Skąd: - |
Wiecej diod swieci bardziej rownomiernie. Kupujemy zwykle diody soczewkowe za 50 gr i obcinamy szczypcami bocznymi soczewki. taka dioda swieci słabiej ale rozprasza swiatło.
Edytowane przez Krzychup dnia 29-01-2010 19:37 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 03-11-2007 17:42 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
dość ciekawie to wygląda, wszystkie możliwe kontrolki prócz dlugich
Dodaje od razu że przy zapłonie nie powinny sie zapalać lampka rezerwy i inne po prawej stronie zegarów. Zdjęcie jest o charakterze informacyjnym jakie kontrolki i na jaki kolor świecą! Edytowane przez Krzychup dnia 29-01-2010 19:38 |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 26-12-2007 19:34 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
hm
Edytowane przez Krzychup dnia 29-01-2010 19:41 |
|
|
Msl88 |
Dodany dnia 06-03-2008 20:54 |
Postów: 272 Data rejestracji: 06.05.2007 14:50 Skąd: - |
Zatem sie pochwale moimi zegarami. Zegary sa na niebieskich diodach i niebieskich zarówkach . Tablice zegarów zostały starte papierem sciernym az do zółtej kliszy. i niektóre rzeczy pomalowane czerwonym markerem efekt jest taki.
I dla porównania orginalne podswietlenie ph 1 Pozdrawiam Edytowane przez Krzychup dnia 29-01-2010 19:44 Renault 19 1.9 D Chamade
Jet'aime Renault Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 08-03-2008 19:06 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
nio to pora na mnie. efekt mozna powiedziec jak dla mnie nie najlepszy. na srodkowe wskazniki brakło mi czasu (i nerwów)
co powiecie Edytowane przez Krzychup dnia 29-01-2010 19:50 |
|
|
wolmen |
Dodany dnia 08-03-2008 20:14 |
Postów: 257 Data rejestracji: 19.12.2006 14:28 Skąd: - |
zegary zajefajne ale skal cos tego nie tak , jakoś nie widze jazdy ~100 miec wskazówke poziomo i obroty poziomo
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 08-03-2008 20:27 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
skala jest identyczna tyle ze przesunieta o pewny kąt, wskazówki również zostały przesuniete dziwnie to wyglada ale to kwestia przyzwyczajenia do fabrycznych |
|
|
Msl88 |
Dodany dnia 08-03-2008 20:52 |
Postów: 272 Data rejestracji: 06.05.2007 14:50 Skąd: - |
A ja jeszcze pokaze foto tych moich teraz gdzie dokładnie widac kolor niebieski
I zadaje pytanko od czego jest to wejscie w zegarach Jeslt ono w sagemie i vegili a tu kostka Edytowane przez Msl88 dnia 08-03-2008 20:54 Renault 19 1.9 D Chamade
Jet'aime Renault Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 08-03-2008 20:54 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
poziom oleju wskazywany na zapłonie |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-03-2008 22:04 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
według mnie kolor wskazowek nie moge byc taki sam jak podswietlenia, wtedy jest tak jakby były nie podswietlone - zero efektu;]
jak myslicie wskazniki te trzy małe, całe na niebiesko czybawic sie w pomarancz, zielony, niebieski, czerwony? (skala)?;] wersja prawie finalna: [img]http://images26.fotosik.pl/175/bb14db9ae0b7bcfa.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez tomi dnia 20-02-2009 13:47 |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 17-03-2008 19:57 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
ale chyba jednak przerzuce sie na fabryczne tarczer
staneło na tym: [img]http://images34.fotosik.pl/182/b2ee6b75341b74d2.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images24.fotosik.pl/179/6b5205c5ea391f91.jpg[/img] is not a valid Image. na te chwile nie mam nerwow wiecej na zegary. ciesze sie ze wszystko działa bo juz miałem chec włożyc standardowe;] nie obyło sie bez dymu, spalenizny i zwarcia przewodu od stacyjki do masy ale co tam;] w planach mam rowniez odswiezenie i zmiane kontrolek (nie ktorych symboli) na bardziej uzyteczne a tak to wygląda http://pl.youtube... Edytowane przez tomi dnia 20-02-2009 13:49 |
|
|
ludi45 |
Dodany dnia 11-05-2008 22:04 |
Postów: 64 Data rejestracji: 16.04.2008 10:02 Skąd: - |
a powiedz mi jednojezeli rozbiore licznik to z tylu sa orginalne miejsca na zarowki?to jak wstawie niebieskie to bez zadnych zdziernia tarcz i tak powstanie jakis inny kolor podswietlenia?co nie?
ludi
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 18000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 11-05-2008 22:06 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
w ph2 (po VII 92) są pomarańczowe plastiki i tarcze o białej czcionce ale od spodu tez barwione na kolor bursztynowy. w ph1 89-92 są białe plastiki, tarcze z żółtą czcionką i barwione też na bursztyn. połącz niebieski z pomarańczem to zobaczysz co Ci wyjdzie sraka jakas |
|
|
mati_ |
Dodany dnia 11-05-2008 22:11 |
Postów: 3622 Data rejestracji: 22.09.2005 23:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ja dalem kiedys niebieskie tarcze na pomaranczowe plastiki i wyszla tecza....;-)
ludi45 jak chcesz miec pozadnie zrobione podswietlenie to zrob na diodach, tak jak jest opisane w tym FAQ'u. Ja mialem jeszcze niedawno podswietlenie na diodach w oprawkach w oryginalnych miejscach, z wywalonym pomaranczowym plastikiem spod tarcz i wygladalo to tak: a tu masz foto tylu zegarow: Było: Renault 19, Phase II, 1993r., C3J (1390/58KM), sedan, benzyna+lpg
Moje auto: Saab 9-3, 2003r, B207E (1998/150KM), SportSedan, benzyna
|
s_konrad |
Dodany dnia 08-06-2008 18:51 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
Ja kiedy zmieniałem podświetlenie zegara to poszedłem w sumie na łatwiznę i co tu dużo gadać nie miałem zbyt wielkiej chęci żeby się dłubać godzinami. Po wyjęciu żarówki z oprawką w 2 rogach wywiercilem otworki o średnicy diody i włożyłem tam diody po czym je polutowałem i krosowym drucikiem podpiolem do kostki.
[img]http://images31.fotosik.pl/279/a89124029082157fm.jpg[/img] is not a valid Image. Ktoś może powiedzieć że można było to zrobić lepiej, bardziej finezyjnie, etc. Ja nie twierdzę że nie, ale skoro zrobiłem i działa więc po co to poprawiać? Pozdrawiam i Szerokości Edytowane przez s_konrad dnia 19-10-2009 19:16 Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 09-06-2008 15:23 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
cHix prosił wiec coś tam jest, w zasadzie kawałek elektroniki najlepiej to zrobić of koz na płytce;] Timer krótko mówiąc. Urządzanie które może opóźniać sygnał, lub podtrzymywać go przez określony czas. Wszelakie zastosowanie w autach. Tutaj akurat pomysł - na wyjściu sygnał pulsacyjny. R1 - 10k R2 - 2x100k C1 - 10nF C2 - 1uF NE555 tylko teraz jest kwestia podłączenia bo za cholere nie pamietam. sygnał z trójki to napewno plus idący na diody, mase diody mają stałą. reszte sprawdze w weekend bo mam to ustrojstwo w tunelu. |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 08-08-2008 14:00 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
a sam montaz, trzeba nawiercic delikatnie wkretarką otwór 3mm na diodę, minimalnie obok otworu na wskazowke, zeby mogła sie swobodnie obracac
rozmieszczenie diód bo czesto pytacie [img]http://images32.fotosik.pl/338/03a26df7825d129f.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez tomi dnia 20-02-2009 13:52 |
|
|
borek88 |
Dodany dnia 28-01-2009 13:24 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
jak zdkac pokretla z panelu nawiwu nam sciagnieta ta przednia scianke z panelu i teraz nie iwem jak sciagnac pokretla zeby odkleic ta folie. prosze o pomoc Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |