29 Marca 2024 02:05:52
Zdjęcia użytkowników
slimak390227 jonowaty
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Montaż lamp dwukomorowych/instalacja świateł mijania + długie 
maestro-nieaktywny
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2008 20:53
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


W lampach z jedną żarówką (H4) światła mijania i dlugie mamy w jednej żarówce. Włączając światła długie, gaśnie nam włókno od mijania. Po założeniu lamp na dwie żarówki problem jest taki że w momencie włączenia długich świecą tylko one, bo mijania gasną jak już to zostało wczesniej napisane. Wiec proponuje korzystać z tego sposobu. U mnie i u MARCO działa bez zarzutuSmile

Zapalenie świateł pozycyjnych spowoduje załączenie sie przekaźnika P1 który następnie poda napięcie na styk przekaźnika P2 nr.30. Następnie włączenie świateł mijania spowoduje prace przekaźnika P2 który będzie sie już sam zasilał jak i zasilał światła mijania (mijania będą zasilane przez napięcie idące przez włącznik jak i przez styki przekaźnika P1 i P2 czyli z akumulatora). Światła mijania zgasną dopiero po wyłączeniu świateł postojowych czyli odcięciu napięcia od cewki przekaźnika P1.

Aha, bezpiecznik proponuje 15A Smile


Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-07-2008 16:08
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-01-2008 20:53
Awatar
Infinity
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2008 21:42
Awatar


Postów: 679

Data rejestracji: 07.03.2006 20:20
Skąd: -

fajny tutorial Smile

było Renault 19 F3N 742 / bylo Megane WIlliams / jest Cytryna

Moje auto: Citroen C5, benzyna+LPG, 80000km
 
maestro-nieaktywny
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2008 22:10
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

jakoś ludzie sie przyzwyczaili że co z elektryką to staram sie rozjaśniać, tak jak choćby tuWink aczkolwiek pomysł wolmena na takie rozwiązanie;]
 
GrzesiekLca
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2008 14:46
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Ja od siebie dodam,że układ powyżej działa w 100%, osobiście wczoraj sprawdzałem...

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
maestro-nieaktywny
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2008 16:04
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Do xenoniarzy Grin

Dodam tylko żebyście sie nie przestraszyli - zamontowany układ testujcie na ODPALONYM silniku, gdyż na zgaszonym może brakować napięcia (np u MARCO) i mijania mogą mimo wszystko gasnąć. U mnie co prawda długo trzymają wszystkie żarówki na zgaszonym, ale to zależy w naszym przypadku od rodzaju przetwornic do xenonów. Moje mają niskie napięcie załączenia, MARCO ma wyższe.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 02-02-2008 22:12
 
maestro-nieaktywny
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2008 20:02
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

 
GrzesiekLca
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2008 20:08
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Przerabiałeś coś?

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
maestro-nieaktywny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2008 20:12
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no jak masz dwukomorowe w renatce nie baccara ani 16V to tak nie zrobisz Pfft razem świecą długie i mijania Pfft w zwyklych reflektorach widok niespotykany Pfft
 
maestro-nieaktywny
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-07-2008 16:41
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Dodam tylko, bo teraz to juz wiem a może to innym zaoszczędzi czasu, że kostki do lamp dwukomorowych w Renault 19 ph2 są identyczne TYLKO przy silniku wycieraczek obok akumulatoraSmile odkryłem przypadkiem ale dziele sie z wami bo nie wszyscy robią prowizory tylko tak jak ja kostki elegancko Smile2
 
s_konrad
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-08-2008 20:33
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

Znaczy się ja tak w kwestii że tak powiem czysto rechnicznej... No to może zacznijmy od przewodów do reflektora a dokładniej to do xenonek. Sugerowałbym podnieść przewodność kabelka masującego o 40-60% czyli albo dodać dodatkowy i lutować do konektora, albo zarobić nowy grubszy. Pamiętajcie koledzy, że zasilanie jakiegokolwiek odbiornika ma też zawsze powrót a zatem jeśli podacie prąd na poszczególne xenony przewodem o przekroju 1 mm2 to pamiętajcie, że ten prąd jedynie przepływa przez odbiorniki i zawsze wraca do akumulatora czyli w przypadku auta do masy. Jeśli nie ma masy to urządzenie nie zadziała a jeśli masa będzie zbyt słaba to przepali się przewód.
Druga sprawa to nie wiem jak z przeglądem, jeśłi się dwa włókna palą na raz to chyba nie jest dozwolone, ale mogę się mylić
Pozdros

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
maestro-nieaktywny
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-08-2008 23:29
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Konrad szukasz dziury w całym. W autach które mają oddzielne komory do mijania i drogowych, przy ruchu poza miastem w nocy, gdy mając włączone swiatła mijania wrzucisz sobie drogowe to w żadnym aucie nie gasną mijania, tylko zapala sie do mijania drogowe, czyli razem 4 żarówki.

To nie H4 że są dwa włókna (mijania/drogowe). H1 to osobna żarowka dla jednego swiatła i dla drugiego.

Co do masy. Niestety patent nie działa bo to juz probowałem. Moje przetwornice działają od 9-10V, kolegi niestety według miernika od 11,9V. Masa tutaj nic nie dajeSmile
 
Maciej_R21
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2008 00:38
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

No ja mam akurat w R25 podwójne lampy z zarówkami H4 i H1 . Gdy przełaczam na długie obie lampy swieca z tym ze H4 swieci włoknem od długich a nie od mijania, czyli mam 4 reflektory z długimi albo dwa z mijania właczone.
 
maestro-nieaktywny
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2008 06:28
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Ostatnio zachodziliśmy w głowe czemu w Renault19 ph1 16V na mijania jest H4 a na długie H1... Widziałem też wersje taką jak ja mam w ph2, obie H1.
 
s_konrad
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2008 08:42
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

Nie szukam żadnych mankamentów, tylko podzieliłem się swoją wątpliwością. Wydawało mi się, że do obu lamp idzie jeden przewód masujący, a co się z tym wiąże to właśnie tym przewodem prąd powraca z lamp do masy, stąd też moja uwaga odnośnie przekroju przewodu. A jeśli wspomniałem o przeglądzie technicznym to dlatego, że ja w przeszłości miałem auta dwukomorowe, ale na światłach drogowych świeciły mi włókna 4 włókna drogowe - tak jak to opisał Maciej R21 dlatego się zastanawiałem jak to jest gdy świecą 2 światła drogowe i 2 mijania - chodziło mi o to, czy załączenie obu obwodów na raz jest dozwolone a nie tam że się czepiam. Ale maestro poczuł żywioł i zamiast mój post potraktować jako pytanie to potraktował jako wyzwanie i próbę podważania jego wiedzy... Michał, to nie olimpiada tylko forum, jeśli ktoś ma pytanie czy wątpliwości to wystarczy odpowiedzieć zgodnie ze swoją wiedzą a nie przymować każde pytanie jako wyzwanie...
Ech, szkoda że wogóle zapytałem. Gdybym wiedział to bym nie pytał, tak? Więc może ustalmy sobie, że jeśli próbuję się dowiedzieć czegoś na forum to nie po to żebym dostawał posta o jakiś dziurach od kogoś kto niewątpliwie zna odpowiedź na moje pytanie ale najwyraźniej zapomniał, że kiedyś też nie miał takiej wiedzy jak teraz. Ciekawe czy na Twój głod wiedzy słyszałeś coś o dziurach?
Pozdro

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
maestro-nieaktywny
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2008 20:52
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

napisałem normalnie. a to ze Ty to tak odebrałeś to Twoja sprawa.
w starszych autach (np R21, czy R19 ph1 16V) do mijania były H4 i na długie np H1 (przy założeniu że lampy mają dwie komory)

I wtedy i owszem. Normalnie świeci włokno mijania z H4 a jak pykniesz długie to H4 wchodzi na drogowe i dołącza sie H1.

W R19 16v ph2 i nowszych autach na mijania nie stosuje sie juz żarówek H4 (przy założeniu że auto posiada dwie komory). Do mijania masz np H1 czy H7 (jedno włókno) i na długie identycznie. Więc mijania świeci sobie normalnie a jak dasz długie to poprostu dołączaja sie dwie żarówki i to wszystko.
 
s_konrad
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 18-08-2008 21:30
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

Już nie będę się pytał, poprostu poszukam odpowiedzi u policjanta w kwesti lamp dwukomorowych i załaczonych obu opbwodów Pfft
A tak w zgodzie z tematem to fajnie wygląda taka choinka na w tablicy zegarów. Ja u siebie nie wiem dlaczego ale jakoś nie mam kontrolki pozycji (3 lampka od dołu) mimo, że jak podłubię to świeci przez minutę a potem znowu gaśnie... Ale to szczegół, wszak cała konsola sygnalizuje pozycję... Grin I nie szukam rozwiązania dla jednej kontrolki bo na upartego mogę ją całkiem wywalić i polutować diody Wink
Pozdrawiam

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
maestro-nieaktywny
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 19-08-2008 00:08
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

blaszki podegnij Wink albo przejedz DELIKATNIE papierkiem styk na folii;]

wyjaśniłem Ci rzeczowo a Ty mi tu że pałe bedziesz pytał.
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 25-08-2009 00:08
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Odkopuje temat bo odkryłem dziwną rzecz.

Fabrycznie w 16V i Baccarze wiadomo - mijania świeca, dajemy długie to mijania nie gasną, tylko zapala się dodatkowe żarówki od drogowych.

W kazdym normalnym aucie jak nie ma mijania a chcemy mrugnąć to zapalają sie tylko drogowe, jednak nie w R19. W R19 zapalają sie i mijania i drogowe.

Bez sensu.

Ale tak to działa. Przekaźnik mostkuje mijania z drogowymi po wrzuceniu długich w przełączniku. Ot cała historia...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
grzesio
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2010 01:27
Awatar


Postów: 1231

Data rejestracji: 30.11.2008 19:54
Skąd: pomorskie
Banino

poczytał ja cały temat, ale moje pytanie brzmi jak podłączyć dwukomorówki, nie mostkując żadnych przekaźników, a podłączyć tak jak w serii było?, czekam na wyczerpującą odpowiedź

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2010 09:25
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Musisz miec deske przynajmniej z przewidzianą instalacją do elektrycznych lusterek, wtedy wpinasz tylko przekaźnik nad bezpiecznikami (przekaźnik lamp podwójnych) i podłaczasz tylko pojedyncze przewody do lampy bez zadnych kombinacji. Ale trzeba miec najpierw taką deske.

Po za tym warto zaopatrzyć sie w wiązke pasa przedniego z 16V albo Baccary. Bedą kostki do lamp juz na cacy, a tak trzeba kombinowac.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: