26 Kwietnia 2024 13:13:58
Zdjęcia użytkowników
misha wojciech86
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Zamiana zegarka analogowego na LCD 
GONZO
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2008 12:22
Awatar


Postów: 966

Data rejestracji: 08.06.2007 23:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


[img]http://images31.fotosik.pl/213/250f2b9297962615m.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images23.fotosik.pl/193/425c642ac0f57c7dm.jpg[/img] is not a valid Image.


Zegarek LCD znany z 16V, TSE i TXE (i nie tylko) posiada w swoje kostce 4 przewody

niebieski (podświetlenie=pozycyjne)
brązowy (+ po stacyjce)
czerwony (+ stały)
czarny (masa)



Zegarek "wskazówkowy" znany z wersji F3N (i każdej innej) posiada w swoje kostce 3 przewody

niebieski (podświetlenie=pozycyjne)
czerwony (+ stały)
czarny (masa)



F3N STAJL
(czyli podświetlenie zapala się przy włączeniu świateł pozycyjnych)

Aby podłączyć zegarek LCD zamiast "wskazówkowego" podłączamy kabelki następująco

kostka zegarka / instalacja samochodowa
czerwony/czerwony
czarny/czarny
brązowy/niebieski
niebieski
z kostki zegarka pomijamy



16V STAJL (czyli podświetlenie zapala się po przekręceniu stacyjki)

Aby podłączyć zegarek LCD zamiast "wskazówkowego" podłączamy kabelki następująco

kostka zegarka / instalacja samochodowa
czerwony/czerwony
czarny/czarny
brązowy
/brak (musimy poprowadzić przewód 12V po stacyjce np z przełączników obok zegarka)
niebieski z kostki zegarka pomijamy



MAESTRO STAJL

Podświetlenie świeci maxymalnie przy zapalonych światłach pozycyjnych lub włączonym zapłonie

kostka zegarka - instalacja samochodowa
czerwony/czerwony
niebieski/czarny
czarny/czarny
brązowy/poprzez dwie diody prostownicze kreską w kierunku do zegarka, jedna do niebieskiego a druga do dodatkowego plusa na zapłonie wziętego np z przełączników obok zegarka (przewody koloru żółtego)


W ten sposób mamy max podświetlenie przy zapalonych pozycjach oraz zapłonie.


Jest jeszcze ORYGINAL STAJL

W momencie włączenia zapłonu zegarek sie podświetla maxymalnie a w momencie włączenia świateł lekko przygasa. Jest to zamysł konstruktorski chyba żeby w nocy nie raziło... Smile

kostka zegarka - instalacja samochodowa
czerwony/czerwony
niebieski/niebieski
czarny/czarny
brązowy/+12V na zapłonie


[img]http://images33.fotosik.pl/337/9440a64ad7d76de1.jpg[/img] is not a valid Image.


Dodam jeszcze na koniec. Nie rozkładajcie go lepiej a jak już to BARDZO uważać na LCD. Ma on takie gumki które przewodzą impulsy i każdą sekcje (po polsku kreskę cyfry) mi obie gumki odleciały przy próbie podważenia i potem były jaja ale jakoś to złożyłem i świeci wszystko i pokazuje.


Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Tag:
zegarek elektroniczny, lcd, zamiana zegarka, zegarki, zegar, zegara, wymiana, zmiana, analogowy, analogowego, wskazówkowy, wskazowkowego, wskazowkowy, wskazówkowego, jak podłączyć, podlaczyc, podłaczyc, podłączyc, podłaczyć, podlączyc, podlączyć, podlaczyć,

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 20:56
... Powrócił GONZO marnotrawny Wink i nikt już nie jest bezpieczny Grin ...

................... Każdy ma swoją banie i matriksa w głowie ....................i to jest najgorszeGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-04-2008 12:22
Awatar
pomarancz
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2009 14:04
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

ORYGINAL STAJL zadziala tylko w ph1, w ph2 nie ma przekaznika powodujacego wzmocnienie lub oslabienie podswietlenia.
Podobnie w ph1 powinny byc oryginalnie 2 kostki dla cyfry i analoga natomiast w ph2 jest tylko kostka analoga.

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2009 16:17
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

oryginal dziala i w ph1 i w ph2.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
pomarancz
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2009 16:30
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

Tak, po zmostkowaniu niebieskiego z brazowym jak to u siebie zrobilemSmile
Ewentualnie mozna przekaznik z ph1 zapodac i instalke z niego przeciagnac.(nieieski)

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2009 16:32
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wiec działa Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ttimon
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2009 23:21
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

to ja dorzucę jeszcze od siebie łopatologiczny opis montażu kabli :

images27.fotosik.pl/314/45a1785c9335cbb5m.jpg

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
Lesiu11
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2009 23:25
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

a ja mam przekaźnik i jak włączam stacyjkę na pierwszy stopień, to się zapala zegarek a gdy włączę światła, zegarek zaczyna reagować na regulacje podświetlenia deski (pokrętło)

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
ttimon
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2009 23:26
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

u mnie chyba na regulacje też reaguje.. nie pamiętam

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2009 23:28
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ja tam nie wiem po co regulować zegarek ;]

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Lesiu11
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2009 23:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

eee bo tak jest oryginalnie? tylko dlatego Pfft

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
guciowsk
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2009 23:30
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

żeby w oczy nie raziłoGrin

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
michal0310
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2010 06:24
Awatar


Postów: 242

Data rejestracji: 08.08.2009 13:09
Skąd: -

w ph1 na pewno reaguje na regulację razem z zegarami Smile

1. Jeżeli masz wrażenie że Twoja R19 pracuje bez zarzutu, to znaczy że problemy Twojego egzemplarza są po prostu mało uciążliwe Grin
2. Kiedy usuniesz w R19 wszystkie drobne nieprawidłowości jej pracy i wydaje Ci się że teraz chodzi bez zarzutu - szykuj się na gruntowny, kapitalny remont Grin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 255000km
 
brozo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2010 18:25
Awatar


Postów: 526

Data rejestracji: 22.11.2009 07:49
Skąd: -

pany elektryki wytłumaczy mi ktoś jak podłączyć zegarek elektroniczny w miejsce analogowego mam 3 przewody tylko tak po chłopsku krok po kroku a nie tam jakieś volty ampery czy piny dodam że nie posiadam kostki do elektronicznego niestety

nie puszczone bąki idą do głowy, stąd sie biorą posrane pomysły

http://www.renaul...er_id=8874

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan
 
Radek_9005
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2011 15:40
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 27.03.2010 09:33
Skąd: lubelskie
Puławy

Podłączyłem dziś zegarek, jednak w kostce (ph1) zrobiłem spięcie i nie mam teraz stałego plusa(czerwony). Jest on zabezpieczony gdzieś jakimś bezpiecznikiem? w drugiej kostce jest stały +.

Przeglądałem skrzynkę z bezpiecznikami i niby wszystko ok.

O co tu chodzi?

Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2011 18:48
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

A światełko Ci działa w środku? Radio?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Radek_9005
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2011 21:43
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 27.03.2010 09:33
Skąd: lubelskie
Puławy

Radio działa, światełko zaraz sprawdzę Wink


Treść dodana dnia 18-03-2011 21:48:

działaSmile

Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2011 06:41
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ale jestes juz kolejną osobą ktora ma problem z tym ze w jednej kostce nie ma plusa, tylko że u Ciebie był i zniknął. po drugie jak mozna zrobić zwarcie podpinajac zegarek pod czekającą kostke?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Radek_9005
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2011 09:24
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 27.03.2010 09:33
Skąd: lubelskie
Puławy

A można, sprawdzałem miernikiem czy jest napięcie na kostce i mi się bolec zsuną od miernika. Pizd i plusa nie ma.

Udało się komuś to rozwiązać?

Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2011 14:51
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

pożycz plusa z kostki obok Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Koucz
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 22-02-2012 14:32
Awatar


Postów: 541

Data rejestracji: 28.09.2009 20:19
Skąd: małopolskie
Jordanów

Pany odświeżam bo mam problem, podłączyłem zegarek, świeci, działa, tylko że nie zmienia mi ani godzin ani minut, co może być powodem? da sie to naprawic?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: