29 Marca 2024 14:13:29
Zdjęcia użytkowników
majster998 Kop
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Wyjęcie / wymiana alternatora w 16v F7P 
GrzesiekLca
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2008 21:33
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Więc zacznę od tego,że obalam to że trzeba wyjmować chłodnicę ( mowa o wersji bez klimy). Sam dzisiaj wymieniałem i rozbierałem 2 alternatory w 16v;] A więc zaczynamy:


1.Obowiązkowo odłączamy 2 klemy z akumulatora
2.Luzujemy śrubę od naciągania paska, a następnie odkręcamy tą w bloku i co trzyma alternator i wyciągamy cały ten mechanizm naciągu.
3.Odkręcamy długą śrubę pod spodem alternatora i ją wybijamy, wyjmujemy ją razem z kawałkiem blachy.
4.Odkręcamy 2 śrubę która trzyma alternator i łączy jednocześnie blachę,która jest przykręcana za kołem pasowym,a z drugiej strony wspornik,musimy jeszcze go odkręcić od bloku.
5.W tej chwili mamy alternator "luzem" i odłączamy 2 przewody i kostkę.
6.Odkręcamy 2 imbusy z kolektora i bierzemy płaski klucz 15 i odkręcamy śrubę za kołem pasowym tak na ok 1,5 cm i uwaga! Ta blacha wyjdzie bez problemu,bo nie ma w niej otworu,a wycięcie w kształcie "U"
7.Odpinamy gumę co trzyma kompa i następnie wyciągamy go po wcześniejszym odłączeniu złącza
8.Alternator mamy na wierzchu.

Tyle jeśli chodzi o wyciąganie. Dodam,że robiłem to 1 raz w życiu i nie było źle jak to mówiliSmile2

Przydatne/konieczne narzędzia: Zestaw kluczy nasadowych + grzechotka, długa tak z 15cm przedłużka do grzechotki, płaski śrubokręt, oderdzewiacz lub wd-40, mała szczotka druciana do czyszczenia styków lub jak to w moim przypadku specjalny spray do stykówGrin, klucz płaski 15, szmatki, pojemnik na elementy + MOCNE NERWY...Grin


FOTKI:




images30.fotosik.pl/273/b44fc66f0ce1492d.jpg



images50.fotosik.pl/9/a656ad662a3298c7.jpg


images40.fotosik.pl/9/9860a53799ac5942.jpg


images43.fotosik.pl/9/f9b9453f1f95dd18.jpg


images30.fotosik.pl/273/2edd48a2ee617b97.jpg


images44.fotosik.pl/9/cf8726d2392b3230.jpg

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 22-09-2008 17:04
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-09-2008 21:33
Awatar
CyccX
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2008 21:37
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

brawo Grin

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
maestro-nieaktywny
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2008 16:20
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

temat powędrował do Faqa
 
Azazel
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 01:03
Awatar


Postów: 434

Data rejestracji: 19.07.2006 23:33
Skąd: śląskie
Gliwice

Jestem aktualnie na etapie demontażu alternatora i mam kilka pytań do podanej instrukcji.

GrzesiekLca napisał(a):

2.Luzujemy śrubę od naciągania paska, a następnie odkręcamy tą w bloku i co trzyma alternator i wyciągamy cały ten mechanizm naciągu.


która śruba jest która ? może dało by rade na jakiejś fotce zaznaczyć ?
cały mechanizm naciągu znaczy pasek + blacha ?


3.Odkręcamy długą śrubę pod spodem alternatora i ją wybijamy, wyjmujemy ją razem z kawałkiem blachy.
4.Odkręcamy 2 śrubę która trzyma alternator i łączy jednocześnie blachę,która jest przykręcana za kołem pasowym,a z drugiej strony wspornik,musimy jeszcze go odkręcić od bloku.


"2 śrubę która trzyma alternator" ? o której mowa ?
i jak ten wspornik odkręcić ?


5.W tej chwili mamy alternator "luzem" i odłączamy 2 przewody i kostkę.


gdzie dokładnie się te przewody i kostka znajdują ?
rozebrałem już część a jeszcze ich nie widze.


6.Odkręcamy 2 imbusy z kolektora i bierzemy płaski klucz 15 i odkręcamy śrubę za kołem pasowym tak na ok 1,5 cm i uwaga! Ta blacha wyjdzie bez problemu,bo nie ma w niej otworu,a wycięcie w kształcie "U"


kurcze gdzie te imbusy ?
a dojście do tej sruby za kołem pasowym to jakaś masakra...
płaskim kluczem raczej cięzko sie tam dostać.


z góry dziękl za każdą podpowiedź Smile

Grin Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach,
Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 01:30
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wybacz, bo jestes tu długo i dziwią mnie Twoje pytania. Naciąg to klucze 10 i 13, a mocowanie to klucz 16. To wszystko powinno wyjasnic. Po za tym jak zwolnisz naciąg to wszystko sie robi proste i oczywiste Wink

Kostka i dwa przewody do odkrecenia (8 i 10 klucz) znajdują sie na przeciwnej stronie niż koło pasowe


PS. Nie wiem po co wykrecac koło pasowe. Jeśli nie masz klimy i wspornika zaraz z prawej strony alternatora przykreconego dodatkowo do bloku/głowicy to wychodzi w prawo, jeśli masz to luzujesz blache od strony pasków i wychodzi w lewo.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Azazel
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 16:15
Awatar


Postów: 434

Data rejestracji: 19.07.2006 23:33
Skąd: śląskie
Gliwice

maestro napisał(a):
wybacz, bo jestes tu długo i dziwią mnie Twoje pytania


tym razem ci wybacze Wink
jestem tu długo, ale nie wyciągałem jeszcze alternatora z 16V Smile

nie mam klimy, ale mam wspornik od prawej strony.
nie pisałem ze kolo pasowe chce wyciagac, tylko pytałem jak tą śrubu obok koła wykręcić na te 1,5 cm ?
bo płaski klucz mi tam nie podchodzi...

Edytowane przez Azazel dnia 20-06-2013 16:32
Grin Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach,
Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 17:29
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

cyknij pan fotke Wink musisz poluzowac naciag (nakretka na klucz 10), odkrecic srube na 16stke, i ewentualnie jeszcze przy naciągu na 13stke) i wszystko powinno zaczac sie ruszac.

ciekawe co z blacha kreconą do kolektora.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Azazel
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2013 09:24
Awatar


Postów: 434

Data rejestracji: 19.07.2006 23:33
Skąd: śląskie
Gliwice

udało mi się wczoraj większość zdemontować Smile
tylko, że ja ten mechanizm naciągu miałem na same 13stki, próżno szukałem 10tki Pfft

została mi ta jedna śruba za kołem pasowym, którą trzeba poluzować żeby wyszła blacha.
z drugiej strony altka odkręciłem wspornik i została blacha na jedną śrube do której musze dziś dłuższej grzechotki użyć.

Poniżej fotki.
Azazel dodał/a następującą grafiki:
201306201560.jpg 201306201562.jpg

Grin Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach,
Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2013 20:01
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

A ta nakretka na jaki klucz?
maestro dodał/a następującą grafikę:
a_co_to.jpg

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mateo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2013 21:04
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Tą czarną blachę na dole trzymają 2 śruby. Jedna jest na wierzchu a druga za kołem pasowym. Tą widoczną odkręcamy do końca a ta za kołem tylko delikatnie luzujemy gdyż nie ma potrzeby jej wykecania do końca. Klucz chyba 16.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
Azazel
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2013 01:15
Awatar


Postów: 434

Data rejestracji: 19.07.2006 23:33
Skąd: śląskie
Gliwice

maestro napisał(a):
A ta nakretka na jaki klucz?


13-stka Pfft

Mateo napisał(a):
Tą widoczną odkręcamy do końca a ta za kołem tylko delikatnie luzujemy gdyż nie ma potrzeby jej wykecania do końca. Klucz chyba 16.


tyle już wiem Smile
tylko jak ją poluzowac ?
płaski i odgiety oczkowy nie podchodzą, nasadka też nie...

Grin Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach,
Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
Mateo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2013 08:49
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

@Azazel O ile pamiętam to luzowałem płaskim tyko trzeba go pod szlifować było.


Treść dodana dnia 22 czerwiec 2013 07:50:

@maestro W wersji z klima jest naciąg na 10Smile

Edytowane przez Mateo dnia 22-06-2013 08:50
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
edzio
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2013 13:58
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Tak od siebie dodam że wypinanie sterownika silnika nie jest koniecznościaSmile Jeśli wyjmie się alternator z takiej jakby kołyski to pięknie wyłazi bokiemSmile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
Azazel
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 12:11
Awatar


Postów: 434

Data rejestracji: 19.07.2006 23:33
Skąd: śląskie
Gliwice

Mateo napisał(a):

@Azazel O ile pamiętam to luzowałem płaskim tyko trzeba go pod szlifować było.


czyli żadnym 'normalnym' kluczem tej śruby poluzować się nie da ?

Grin Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach,
Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
Bot
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 13:17
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Ja już nie wiem czy wy jaja sobie robicie czy co tutaj.

@Azazel da się normalną 16nastką u siebie to robiłem

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Azazel
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 16:09
Awatar


Postów: 434

Data rejestracji: 19.07.2006 23:33
Skąd: śląskie
Gliwice

Bot napisał(a):
Ja już nie wiem czy wy jaja sobie robicie czy co tutaj.
@Azazel da się normalną 16nastką u siebie to robiłem


Próbowałem 16-stką normalną, odgiętą, nawet szczypcami..., ale tu problem jest z dojściem do tej śruby.
Kluczem w żadnen sposób nie idzie dobrze złapać za ten łeb, bo znajduje się on pod zagiętą blachą, a od przodu jest koło pasowe.
Sprawdzałem też dojście od boku od reflektora i z drugiej strony, ale wynik ten sam.
Co najwyżej troche objechałem tą śrube bo klucz sie zeslizgiwał...

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to demontaż refelektora i wtedy powinno być dojście od boku.
Prosił bym o konstruktywne pomysły.

Poniżej fotka z aktualnym stanem:
--
up
Azazel dodał/a następującą grafikę:
201306231564.jpg

Edytowane przez Azazel dnia 25-06-2013 17:44
Grin Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach,
Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
morfi609
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2013 17:53
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

@Azazel panie kolego odkrecic alternator to zaden problem Smile jedynie problem jest np przy alternatorze 90 by go wsadzić albo wyjąć ale aleternator 70 jest łatwo wyjąć w strone własnie reflektora a która cie sróba meczy która nie mozesz odkrecić ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2013 18:44
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@morfi609 pewnie ta której u wielu juz nie ma. przeczytaj ostatnie posty.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Azazel
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 26-06-2013 18:53
Awatar


Postów: 434

Data rejestracji: 19.07.2006 23:33
Skąd: śląskie
Gliwice

morfi609 napisał(a):
@Azazel panie kolego odkrecic alternator to zaden problem Smile


miało być konstruktywnie morfi Smile

morfi609 napisał(a):
a która cie sróba meczy która nie mozesz odkrecić ?


luknij na fotke, zamieściłem w ostatnim poście Pfft

maestro napisał(a):
@morfi609 pewnie ta której u wielu juz nie ma. przeczytaj ostatnie posty.


znaczy się, że już jej nie przykręcali z powrotem ?Pfft

ech... czyli chyba zostaje reflektor zdemontować...

Grin Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach,
Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
 
Bot
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2013 17:30
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Fotka z 16nastką nałożoną u mnie do odkręcenia:
http://www.fotosi...91b75.html
No to faktycznie pewnie problem w większym altku bo u mnie 70ka i odkręcam bez problemu : )
[późno odpisuje dopiero zdjęćia zrzuciłem z komórki]

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: