Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 09-09-2008 20:01 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Na początek. W R19 mamy trzy czujniki temperatury. Stojąc przed autem po lewej stronie w dolocie (dwa przewody) - daje info do sterownika wtrysku. Stojąc przed autem po prawej w głowicy (dwa przewody) - daje sygnał na wskaźnik w zegarach. W chłodnicy który tylko i wyłącznie załącza wentylator (dwa przewody). Ten czujnik nie ma połączenia elektrycznego z żadnym z innych czujników temperatury. Problemem jest zwykle brak włączania się wentylatora i wysoka temperatura silnika spowodowana tym. Więc jeszcze raz konkretnie. Czujnik który włącza wentylator jest wkręcony w chłodnice (zwykle od strony lampy kierowcy gdzieś w połowie chłodnicy na jej brzegu lub po drugiej stronie wkręcony z ukosa również na brzegu). Ma on wtyczkę na dwa przewody (chyba czarny i pomarańcz). Czarny to masa stała, a pomarańczowym płynie masa gdy temperatura osiągnie moment włączenia się wentylatora. Wentylator ma wtyczkę na dwa przewody. Czerwony to stały plus oraz pomarańczowy, chwile temu wspominany apropo czujnika w chłodnicy. Reasumując. Wentylator załączy się wtedy i tylko wtedy gdy czujnik w chłodnicy osiągnie temp odpowiednią (temp pracy) i przepuści mase z czarnego przewodu na pomarańczowy który idzie do wentylatora - i wentylator zaczyna pracować do momentu aż temperatura spadnie do określonej przez czujnik w chłodnicy odcinając mase na śmigło. W silnikach MPI i tych po 94 roku jest również przekaźnik w czarnej skrzynce z przekaźnikami pod maską na nadkolu kierowcy, należy sprawdzić omomierzem bądź testerem diod czy jest przejście pomiędzy przewodem z czujnika a którymś z przekaźnika. Oczywiście pomijam fakt sprawdzenia przekaźnika jak i samego bezpiecznika (w nogach pasażera lub jeśli są w komorze silnika w owej czarnej skrzynce - w zależności od wersji i roku produkcji) Jak łatwo sprawdzić czy to czujnik czy wentylator? Odpinasz kostkę czujnika (przewody czarny i pomarańcz) i zwierasz kawałkiem kabla tą kostkę czyli łączysz przewodem jeden i drugi pin w owej kostce. Jak wentylator kreci to z czujnikiem jest problem. Jeśli wentylator nie kreci to albo nie ma plusa na kostce wentylatora (czerwony przewód), przewód pomarańczowy od czujnika do wentylatora jest przepalony albo wentylator umarł. Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 22-09-2008 17:05 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-09-2008 20:01 |
winia100 |
Dodany dnia 25-04-2009 17:08 |
Postów: 3 Data rejestracji: 15.04.2009 20:40 Skąd: - |
mam takie pytanie?wszystko to sie zgadza ale u mnie nie ma masy na czarnym przewodzie od czujnika temperatury. |
|
|
Radek_0089 |
Dodany dnia 25-04-2009 17:26 |
Postów: 1316 Data rejestracji: 13.03.2008 22:31 Skąd: - |
CZarny to masa w całym r19 i wszystko w tym temacie jest ok. Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
|
winia100 |
Dodany dnia 25-04-2009 18:02 |
Postów: 3 Data rejestracji: 15.04.2009 20:40 Skąd: - |
no wlasnie i na tym przewodzie ktory idzie od czujnika temperatury nie ma masy. |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 26-04-2009 10:58 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Czujnik podaje masę na wentylator gdy jest za wysoka temperatura.
Czujnik który włącza wentylator jest wkręcony w chłodnice (zwykle od strony lampy kierowcy gdzieś w połowie chłodnicy na jej brzegu lub po drugiej stronie wkręcony z ukosa również na brzegu). Ma on wtyczkę na dwa przewody (chyba czarny i pomarańcz). Czarny to masa stała, a pomarańczowym płynie masa gdy temperatura osiągnie moment włączenia się wentylatora. Wentylator ma wtyczkę na dwa przewody. Czerwony to stały plus oraz pomarańczowy, chwile temu wspominany apropo czujnika w chłodnicy. Reasumując. Wentylator załączy się wtedy i tylko wtedy gdy czujnik w chłodnicy osiągnie temp odpowiednią (temp pracy) i przepuści mase z czarnego przewodu na pomarańczowy który idzie do wentylatora - i wentylator zaczyna pracować do momentu aż temperatura spadnie do określonej przez czujnik w chłodnicy odcinając mase na śmigło. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
winia100 |
Dodany dnia 26-04-2009 18:39 |
Postów: 3 Data rejestracji: 15.04.2009 20:40 Skąd: - |
tak to wiem ale nie mam masy na przewodzie.i takie pytanko czy ten przewod wychodzi ze sterownika bo zaczalem szukac zrudla z kad ten przewod idzie i wlasnie kolo sterownika zakonczyly sie moje poszukiwania Treść dodana dnia 26-04-2009 18:40: co moze byc powodem ze nie ma na nim masy? |
|
|
maestro |
Dodany dnia 26-04-2009 18:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kaaawa |
Dodany dnia 12-04-2010 16:57 |
Postów: 15 Data rejestracji: 24.02.2009 11:24 Skąd: zachodniopomorskie Barlinek |
U mnie jak zwieram kabelkiem te piny na kostce to słychać tylko stuki z okolicy przekaźnika. Wentylator na pewno jest sprawny, bezpieczniki całe. Co jest tego powodem przekaźnik, czy raczej jakiś przewód jest przerwany
Jest: Mercedes E-class MR`00 W210 320CDI (197KM), Kombi, 470 000km, Avantgarde
Było: Renault Laguna I, Phase I, 1995r., benzyna, F3R 2.0 8v, liftback, 190 000km, RXE Było: Renault Laguna I, Phase I, 1997r., benzyna, L7X 3.0 V6 24V (2946/190KM), kombi, 250000km, Concorde Było: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3n-L742 (1721/90KM),hatchback 5d, 208000km, TXE Moje auto: Renault Laguna I 2.0 8v RXE, benzyna+LPG, 176000km
|
maestro |
Dodany dnia 12-04-2010 17:02 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Przekaźnik/wypalony styk albo przerwany przewód.
Zbadaj na ktorym przewodzie w kostce wentylatora jest cały czas plus. Jego nie ruszamy. Z kostki czujnika sprawdzamy na ktorym jest masa. Tego tez nie ruszamy. Drugi przewod czujnika łączymy z drugim (nieplusowym) przewodem w kostce wentylatora. I hasa. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mati_ |
Dodany dnia 06-06-2010 22:05 |
Postów: 3622 Data rejestracji: 22.09.2005 23:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Stojąc przed autem po prawej w głowicy (dwa przewody) - daje sygnał na wskaźnik w zegarach. Wyjątek silniki C, gdzie ten czujnik jest wkręcony od góry w pompę wody. Było: Renault 19, Phase II, 1993r., C3J (1390/58KM), sedan, benzyna+lpg
Moje auto: Saab 9-3, 2003r, B207E (1998/150KM), SportSedan, benzyna
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |