29 Marca 2024 11:38:20
Zdjęcia użytkowników
Tomek_R21 mercury3
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
[F]Złamany kluczyk w zamku 
Msl88
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-02-2008 13:01
Awatar


Postów: 272

Data rejestracji: 06.05.2007 14:50
Skąd: -

Witam. Mam taki problem(a własciwie miałem) złamał mi sie kluczyk w zamku w drzwiach. Wiec przy okazji postanowiłem pokazac jak taki problem rozwiazac .
Po dostaniu sie do auta (w moim przypadku zapasowym kluczykiem) sciagamy tapicerke i zamek . Tu sie kłaniaja nasze zdolnosci musimy wymacac zamek i ciegno od niego. Ciegno odłaczyc przy automacie od zamykania drzwi . Gdy juz odłaczylismy ciegno.czas wyjac zamek . Zamek jest przymocowany do karoseri przez blasze w kształcie litery "U" blaszke nalezy wysunąc .Gdy juz mamy zamek na widelcu sciagamy z niego zabezpieczenie .
images30.fotosik.pl/164/495d9d9e3839d66am.jpg
Po sciagnieciu zabezpieczenia ossuwamy biała raczke. Nastepnie obkuwamy do okoła srebra ozdobe jest ona czyms przyklejona .Mi do tego wystarczył ostry płaski srubokrecik. odginamy ja w wszystkie strony tak aby wypadła.
images33.fotosik.pl/154/b6a3064ba08f07f9m.jpg
Gdy juz wypadła przechodzimy do najwazniejszego .Musimy wypchnac wkładke nalezy to robic ostroznie i najlepiej nad jakims pudełeczkiem poniewaz wypadna najmniejsze elementy zamka.Wkładke wypchałem kombinerkami od strony zabezpieczenia. Złapałem za czop który wystaje i obkrecajac delikatnie wypychałem.images33.fotosik.pl/154/46368f7206a09cf2m.jpgWkładka wyglada tak.images30.fotosik.pl/164/0317c67810da8488m.jpg images26.fotosik.pl/164/474251a11d8c881fm.jpg
Teraz kliny które sa w wkładce nalezy zabepieczyc.. Nastepnym krokiem jest rozgiecie blaszki pod która jest zapadka. Odginamy te "haczki z boku" (zdjecie nr5)to co wyleci łapiemy w raczke i kładziemy do pudełeczka.Wink Wylatuje blaszka sprezynka i ... reszta kluczyka. Zwiazku z duma Mozemy napic sie teraz piffka.Wink Po wypiciu trunku przystepujemy do dlaszych prac. Został Nam korpusik i wszystkie kliny które sa w nim badz tez wyleciały podczas wyjmowania wkładki . W korpusie rozcinamy srubkrecikiem i młoteczkiem pofalowane blaszki i wyjmujemy mały szescian z otworkami . Wraz z plastikowa obudowa
images29.fotosik.pl/163/952048f853d651c8m.jpg
images30.fotosik.pl/164/cf0ec8d5d99e41c7m.jpg
Nastepnie nalezy wyregulowac zamek. Gdy juz mamy nowy kluczyk wkładamy go do wkładki . Nastepnie dobieramy kliny i wkładamy je w otwory w wkładce wg zasady zeby nie wystawały poza wkładke tak jak na zdjeciu.images29.fotosik.pl/164/db9958b809852b26m.jpg Nastepnie wyjmujemy kluczyk z wkładki i analizujemy jak powpadały kliny.Od Głebokosci wpadniecia klinu zalezy jaki klin musimy dobrac na szescianie (czym głebiej wpał tym dłuzszy klin na odpowiednim oczku w szczecianie) .Gdy juz mamy wszystko odpowiednio powkładane nalezy zrobic nastepujace czynnosci.
Włozyc spowrotem kluczyk do wkładki
Wsunac wkładke do korbusu
Obrucic wkładka tak aby nie było widac klinów w korpusie przez otówór w którym znajdował sie szescian(najlepiej mniej wiecej o 30 stopni) .Nastepny krok to wsuniecie szescianu do korpusu.Nalezy wsunac go w taki sposób Szescian na stole a korpus nasadzamy na niego. Mniej wiecej tak.images34.fotosik.pl/155/3df43ef472d2ce53m.jpg
Robimy to delikatnie bez zbednych szarpniec.Gdy juz nałozylismy wracamy do pozycji pierwotnej zamka i sprawdzamy czy działa.(umnie działa).Jak działa to składamy wszystko spowrotem w całosc .Aha ZAPAdke złozyc jeszcze przed regulacja zamka. Najlepiej ustawic ja tak jak na zdjeciu. Potem zagniesc ta wieksza blaszka i dopiero naciagnac ramie sprezynki .images23.fotosik.pl/164/d5d8ed8e3850f97am.jpg
I to by było na tyle.
Pozdrawiam

/dodane do FAQ/zmiana tytułu/pozdrawiam, Szabelka

Edytowane przez Szabelka dnia 20-03-2008 21:29
Renault 19 1.9 D Chamade
Wink
Jet'aime Renault

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-02-2008 13:01
Awatar
Przejdź do forum: