20 Kwietnia 2024 08:24:41
Zdjęcia użytkowników
Lazur1993 Suuuchy
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
[FAQ] zagłówki z tyłu? no problem :) 
Szabelka
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2008 22:39
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

Pomysłów na zamontowanie zagłówków jest bardzo wiele. Prezentuję poniżej swój sposób:
Potrzbne będzie
- zagłówki
- rurki jako prowadnice - mogą być z PCV (o średnicy otworu jak najbardziej zbliżonej (ale nie mniejszej) do średnicy mocowania zagłówka)
- kilka wkrętów
- kostki z ząbkową taśmą zaciskową (castorama)
[img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag1.jpg[/img] is not a valid Image.

Na początku trzeba ściągnąć poszycie tapicerki i gąbkę, aby dobrać się do metalowej ścianki siedzenia. Poszycie ściąga w prosty sposób- wykończenie jest wciśnięte w prowadnice w tylnej części oparcia.

Mierzymy następnie jak rozstawione mają być prowadnice zagłówka.

Jako że miałem znajomego spawacza - zespawał mi rurki na wzór litery "U":
[img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag2.jpg[/img] is not a valid Image.

To z kolei przymocowałem do tylnej ścianki oparcia za pomocą kosteczek z tasiemką zaciskową.
[img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag3.jpg[/img] is not a valid Image.

Jeśli nie mamy możliwości stworzenia układu rur "u" - należy kombinować np. z przykręceniem końcówki rury blachowkrętem, aby uniknąć jej przemieszczania.

Dalej zostają wykończenia kosmetyczne, tj. nacięcie gombki w miejscu gdzie ma być zagłówek i zrobienie niewielkich otworów na zagłówek w obiciu gąbki.
[img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag5.jpg[/img] is not a valid Image.

Końcowy efekt:
[img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag4.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez Szabelka dnia 11-02-2009 11:56
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-10-2008 22:39
Awatar
kudlaty
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2008 23:01
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

sory może to OT ale mnie zastanawia jedno, efekt wizualny to jedno ale ciekawe czy przy ewentualnym uderzeniu w "pupę" te zagłówki spełnią swoją rolę (poddaje wątpliwości te plastikowe mocowania z tasiemka)

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Szabelka
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2008 23:05
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

zagłówki notabene mają u mnie już z 5 lat Grin od tego czasu sporo się już wysłużyły i jak twardo się trzymały na miejscu, tak dalej spełniają swoje zadanie. Fakt że nie miałem okazji 'testować' ich wytrzymałości...

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
kudlaty
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2008 23:12
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

obyś nie musiał i żeby nikt nie musiał. niech spełniają rolę wizualną Smile

porostu się zastanawiałem bo w razie w to jest ogromna siła działająca na nie nawet przy zerowych prędkościach, ok ale koniec OT. pozdrawiam

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
maestro-nieaktywny
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2008 23:16
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

ja i tak sądze że nawet takie zagłowki to jakieś zwiększenie bezpieczeństwa.
 
Szabelka
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2008 07:29
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

kudlaty napisał/a:
niech spełniają rolę wizualną Smile

Kudlaty, jakby tu chodziło tylko o stronę wizualną, że niby zagłówki ładnie z tyłu wyglądają, to nigdy bym się za ich montaż nie zabrał. Jeśli chodzi o normalne użytkowanie (jak wspominałem - nie sprawdzane w crash-testach) - są pełnowartościowe i znacznie poprawiają komfort podróży z tyłu Smile

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
maestro-nieaktywny
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2008 14:31
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

zanim założyłem kanape z tylu z zagłówkami myslalem ze bedzie tragicznie z widocznoscią. jest okey, lepiej niż sądziłem. bo jak np jeżdze omegą gdzie są trzy zagłówki (niby puste w środku, tylko ramka kwadratowa) to i tak gowno widze
 
ziebice1
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2008 15:38
Awatar


Postów: 358

Data rejestracji: 15.03.2006 17:33
Skąd: dolnośląskie
Ziębice

kudlaty napisał/a:
sory może to OT ale mnie zastanawia jedno, efekt wizualny to jedno ale ciekawe czy przy ewentualnym uderzeniu w "pupę" te zagłówki spełnią swoją rolę (poddaje wątpliwości te plastikowe mocowania z tasiemka)


Mnie teżto zastanawia,a nie wieże żeby kostki z Castoramy wytrzymały takie uderzenie. Efekt wizualny napewno Super ale bezpieczeństwo ważniejsze.
To jest tylko moje prywatne zdanie.

Adam
 
Szabelka
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2008 20:20
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

Głównym zadaniem tych kostek jest utrzymać orurowanie w miejscu. Rurki i tak są dociśnięte gąbką do ścianki oparcia. Pozatym po raz kolejny zaznaczam że zagłowki z zamysłu mają służyć wygodzie, najeździłem się trochę na tylnym siedzeniu Reńki jak jeszcze zagłówków nie było i właśnie to mnie skłoniło do ich zamontowania...

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2009 19:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

brak zdjęć!

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Szabelka
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2009 11:58
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

linki do zdjęć poprawione, dzięki za czujność maestro

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster
[moje nastki]

DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
spinacz12345
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2009 13:01
Awatar


Postów: 774

Data rejestracji: 08.07.2007 15:01
Skąd: wielkopolskie
Czarnków

Ja za miast tych kostek bym poszedł i kupił a nawet na złom kupił blaszki np nierdzewne 4szt. 20x50 zagiął na tej ofej rurce dwoma wkretami zawsze pewniej ze sie nie zerwa prz uderzeni siły działajace na ten zagłówek zerwa kostki z tworzywa i nie utrzymia rurki a blaszka przykrecona na srobe to pewnosc chocby tak prowizoryczni taka dac w 4 miejscach i grubosc blaszki minimum 1.5mm[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdae2a1394423680.html[/img]

SmileJeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym Wink

>>tel.785211715<<

>>gg:8402499<<

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: