Menu główne
Forum
Klubowicze
Szabelka |
Dodany dnia 09-10-2008 22:39 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
Pomysłów na zamontowanie zagłówków jest bardzo wiele. Prezentuję poniżej swój sposób:
Potrzbne będzie - zagłówki - rurki jako prowadnice - mogą być z PCV (o średnicy otworu jak najbardziej zbliżonej (ale nie mniejszej) do średnicy mocowania zagłówka) - kilka wkrętów - kostki z ząbkową taśmą zaciskową (castorama) [img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag1.jpg[/img] is not a valid Image. Na początku trzeba ściągnąć poszycie tapicerki i gąbkę, aby dobrać się do metalowej ścianki siedzenia. Poszycie ściąga w prosty sposób- wykończenie jest wciśnięte w prowadnice w tylnej części oparcia. Mierzymy następnie jak rozstawione mają być prowadnice zagłówka. Jako że miałem znajomego spawacza - zespawał mi rurki na wzór litery "U": [img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag2.jpg[/img] is not a valid Image. To z kolei przymocowałem do tylnej ścianki oparcia za pomocą kosteczek z tasiemką zaciskową. [img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag3.jpg[/img] is not a valid Image. Jeśli nie mamy możliwości stworzenia układu rur "u" - należy kombinować np. z przykręceniem końcówki rury blachowkrętem, aby uniknąć jej przemieszczania. Dalej zostają wykończenia kosmetyczne, tj. nacięcie gombki w miejscu gdzie ma być zagłówek i zrobienie niewielkich otworów na zagłówek w obiciu gąbki. [img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag5.jpg[/img] is not a valid Image. Końcowy efekt: [img]http://www.motofascynacje.pl/r19/minispoty/zag4.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez Szabelka dnia 11-02-2009 11:56 "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-10-2008 22:39 |
kudlaty |
Dodany dnia 09-10-2008 23:01 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
sory może to OT ale mnie zastanawia jedno, efekt wizualny to jedno ale ciekawe czy przy ewentualnym uderzeniu w "pupę" te zagłówki spełnią swoją rolę (poddaje wątpliwości te plastikowe mocowania z tasiemka)
Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
Szabelka |
Dodany dnia 09-10-2008 23:05 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
zagłówki notabene mają u mnie już z 5 lat od tego czasu sporo się już wysłużyły i jak twardo się trzymały na miejscu, tak dalej spełniają swoje zadanie. Fakt że nie miałem okazji 'testować' ich wytrzymałości...
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
kudlaty |
Dodany dnia 09-10-2008 23:12 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
obyś nie musiał i żeby nikt nie musiał. niech spełniają rolę wizualną
porostu się zastanawiałem bo w razie w to jest ogromna siła działająca na nie nawet przy zerowych prędkościach, ok ale koniec OT. pozdrawiam Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 09-10-2008 23:16 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
ja i tak sądze że nawet takie zagłowki to jakieś zwiększenie bezpieczeństwa. |
|
|
Szabelka |
Dodany dnia 10-10-2008 07:29 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
kudlaty napisał/a: niech spełniają rolę wizualną Kudlaty, jakby tu chodziło tylko o stronę wizualną, że niby zagłówki ładnie z tyłu wyglądają, to nigdy bym się za ich montaż nie zabrał. Jeśli chodzi o normalne użytkowanie (jak wspominałem - nie sprawdzane w crash-testach) - są pełnowartościowe i znacznie poprawiają komfort podróży z tyłu "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 10-10-2008 14:31 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
zanim założyłem kanape z tylu z zagłówkami myslalem ze bedzie tragicznie z widocznoscią. jest okey, lepiej niż sądziłem. bo jak np jeżdze omegą gdzie są trzy zagłówki (niby puste w środku, tylko ramka kwadratowa) to i tak gowno widze |
|
|
ziebice1 |
Dodany dnia 10-10-2008 15:38 |
Postów: 358 Data rejestracji: 15.03.2006 17:33 Skąd: dolnośląskie Ziębice |
kudlaty napisał/a: sory może to OT ale mnie zastanawia jedno, efekt wizualny to jedno ale ciekawe czy przy ewentualnym uderzeniu w "pupę" te zagłówki spełnią swoją rolę (poddaje wątpliwości te plastikowe mocowania z tasiemka) Mnie teżto zastanawia,a nie wieże żeby kostki z Castoramy wytrzymały takie uderzenie. Efekt wizualny napewno Super ale bezpieczeństwo ważniejsze. To jest tylko moje prywatne zdanie. Adam
|
Szabelka |
Dodany dnia 10-10-2008 20:20 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
Głównym zadaniem tych kostek jest utrzymać orurowanie w miejscu. Rurki i tak są dociśnięte gąbką do ścianki oparcia. Pozatym po raz kolejny zaznaczam że zagłowki z zamysłu mają służyć wygodzie, najeździłem się trochę na tylnym siedzeniu Reńki jak jeszcze zagłówków nie było i właśnie to mnie skłoniło do ich zamontowania...
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
maestro |
Dodany dnia 10-02-2009 19:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
brak zdjęć!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Szabelka |
Dodany dnia 11-02-2009 11:58 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
linki do zdjęć poprawione, dzięki za czujność maestro
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
spinacz12345 |
Dodany dnia 11-02-2009 13:01 |
Postów: 774 Data rejestracji: 08.07.2007 15:01 Skąd: wielkopolskie Czarnków |
Ja za miast tych kostek bym poszedł i kupił a nawet na złom kupił blaszki np nierdzewne 4szt. 20x50 zagiął na tej ofej rurce dwoma wkretami zawsze pewniej ze sie nie zerwa prz uderzeni siły działajace na ten zagłówek zerwa kostki z tworzywa i nie utrzymia rurki a blaszka przykrecona na srobe to pewnosc chocby tak prowizoryczni taka dac w 4 miejscach i grubosc blaszki minimum 1.5mm[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdae2a1394423680.html[/img]
Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym >>tel.785211715<< >>gg:8402499<< Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |