15 Sierpie 2020 14:11:42
Zdjęcia użytkowników
revolution Kune
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6656


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

kamiroz [off] 03-06-2020 14:53
Skrzynię do F3N ktoś ma może? ;p ewentualnie z czego innego podejdzie?

maestro [off] 03-06-2020 13:42
BANIO@, dzien dziecka juz był Grin

BANIO@ [off] 02-06-2020 10:05
Halo halo ma ktoś do sprzedania dwa przednie błotniki do PH2 najlepiej w kolorze 777 Smile ?

BANIO@ [off] 02-06-2020 10:02
Dobry Pany Grin

edzio [off] 31-05-2020 08:29
maestro, up

maestro [off] 14-05-2020 18:27

edzio [off] 01-05-2020 16:17
maestro, poka poka

oriikriss [off] 27-04-2020 09:37
lol

maestro [off] 26-04-2020 11:45
edzio, panie, jest! jojczenia koniec. stoi baza Grin

edzio [off] 22-04-2020 14:46
kac_prowy_LCA, oho ho


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
"naprawy blacharskie" lakierowanie 
krzychuu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:31
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

wtam wszystkich

reperowalem miejsca zaatakowane przez rdze ( tylnie nadkola i progi przy nich)
na pierwszy rzut oka stwierdzilem ze wystarczy tylko troche szpachlu i koniec ale po ruszeniu tego robily mi sie dziury w wielkosci piesci!! masakra doslownie.

pojechalem do lakiernika ale jak mi zaspiwewal na dzin dobry 1000 pln za blacharke i polakierowanie to zrobilem to sam chetnym przysle zdjecie . . .

we wszystkie miejSCA wsadzilem wate szklana szlifowanie i na to szpachel oczywisce wszystko najpierw zeszlifowalem do golej blachy, potem tez szlifowanie na to podklad szlifowanie i lakier dorabiany w sprau i na to jeszcze lakier bezbarwny, ale niestety troche widac roznice i czuj ze jest troche matowy!!

powiedzcie czy lakier sie jeszcze szlifuje zeby byl glatki czy tylko polerka i co proponujecie do tego oczywicie polerka wchodzi tylko w gre reczna bo maszyny nie mam?? i po drugie co sadzice o lataniu dziur wata szklana?

pozdro
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-05-2007 22:31
Awatar
Szabelka
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:38
Administrator Awatar


Postów: 3934

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

W zeszłym roku w ten sposób "pozbywałem się" rdzy. Jak zacząłem dobierać się do nadkolito myślałem że zeszlifuję aż do wysokości dachu, im dalej szlifowałem tym więcej rdzy się pojawiało. Kiedy już mi się wydawało że zeszlifowalem wszystko (dziury na wylot w karoserii) zabrałem się za łatanie matą szklana i żywicą. Potem lakierowanie, wyrównywanie itp itd...
Jednak nie minął rok, nadkola (głównie przy progach) znowu są brązowe...
Taka zabawa daje tylko krótkoterminowy efekt, jeśli chcesz naprawdę zrobić to niezawodnie bez wspawania reperaturek się nie obejdzie :/

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"

R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5
[moje nastki]
[Szabelka na PJ]

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
krzychuu
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:42
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

myslalem ze sie obejdzie ale coz pozostaje tylko nadzieja!! Smile jak znowu wyjdzie to sie pomysli!! a lakier sie szlifuje czy nie orientujesz sie ?
 
bienio
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:42
Awatar


Postów: 971

Data rejestracji: 30.07.2006 22:44
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

chyba nie wata a matą szkllaną,dobre jezeli ma byc na krótki czas,jednak niedługo wylezie,czyli jezeli chcesz pojezdzic lepiej odłuż hajs pojedz do blacharza niech Ci pospawa a polakierujesz samSmilea co do tego lakieru to kup papier 2000wyrównaj nim na gładko (ale tylko bezbarwny) i potem pastą polerska i recznie powinno ładnie wyglądacSmile

Moje auto: MItsubishi GALANT EA5A 2,5 V6+ LPG:), benzyna+LPG, 259000km
 
Nurglepl
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:44
Awatar


Postów: 273

Data rejestracji: 24.08.2006 23:03
Skąd: -

Co do łatania matą szklaną to ja jestem za, ale też zależy jakich wielkości. Jak wielkości pięści to już lepiej wspawać kawałek blachy, a jak małe, to ja wole dać mate szklaną niż szpachel.

Przynajmniej nikt mi nie powie, że w tych miejscach jest sam szpachel Pfft (zartowałem Grin), a na serio to żywica więcej wytrzyma niż szpachel.

A powiedz czy przed żywicą na tą gołą blache dałeś coś antykorozyjnego ?
Ja też w te wakacje będe robił naprawe progu (znaczy się tego na samym dole, to wąskie coś, gdzie są otwory na lewarek) bo zaczeło go jeść ale dziwne, bo tylko na samym końcu po obu stronach.

FOTKI MOJEJ RENI
1721, F3N L740, HB, Elysee, 1995 + LPG (II G)
"220 koni, turbo, nitro, kocham ten wóz"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
krzychuu
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:46
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

mam wlasnie taki zamiar zeby troche pojezdzic zobaczymy.

przejade tym paierem po tym lakierze bezbarwnym i zobaczym a jaka paste? masz cos sprawdzonego?
 
Nurglepl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:49
Awatar


Postów: 273

Data rejestracji: 24.08.2006 23:03
Skąd: -

G3 albo tradycyjnie tempo, ale ja bym polecał G3.
Tylko delikatnie z tym papierem żeby nie trzeć za mocno, i solidnie namocz papier, bo do podkładu dojdziesz.

FOTKI MOJEJ RENI
1721, F3N L740, HB, Elysee, 1995 + LPG (II G)
"220 koni, turbo, nitro, kocham ten wóz"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
krzychuu
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 22:50
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

wysikałem tylko odrdzewiaczem niczym nie malowalem dopiero na mate i szpachel pomalowalem podkladem.
 
krzychuu
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 23:00
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

 
krzychuu
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 23:02
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

 
Nurglepl
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 23:28
Awatar


Postów: 273

Data rejestracji: 24.08.2006 23:03
Skąd: -

Dokładnie o tą.
Oj to kiepsko że nic nie dałeś Sad. Ja jak bym robił to po dokładnym oczyszczeniu dał bym coś dobrego na rdze (przynajmniej podkład reaktywny), na to żywice, następnie szpachel i podkład akrylowy.

FOTKI MOJEJ RENI
1721, F3N L740, HB, Elysee, 1995 + LPG (II G)
"220 koni, turbo, nitro, kocham ten wóz"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
WoZnY
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2007 23:59
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Co do nadkoli tylnych to reperaturki można sobie samymu wyklepać. ja w zeszłym roku tak zrobiłe i pospawałem. Co prawda rudy nieco wyszedła ale to moja wina, bo tylko jedną warstwę farby dałem i to na szybkiego bo czasu nie było. Zreszta wcześniej to miałem dziurę a teraz tylko nieco rudego. U mnie za wspawanie reperaturki krzyczą 100 zł od strony kierowcy i 150 od baku (bo niebezpieczniej z deko) lakiernik weźmie 300zł za obie części więc w 500-600 bym się zmieścił ale 1000 to trochę za dużo.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
krzychuu
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2007 08:38
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

dlateo zrbilem to sam bo 1000 na to troche faktycnie przesada. dobra zamawiam ta paste jak przyjdie to zeszlifuje i wypastuje i zobaczym

dzieki wielkie wszystkim pozdro
 
Nurglepl
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2007 09:01
Awatar


Postów: 273

Data rejestracji: 24.08.2006 23:03
Skąd: -

A powiedz jeszcze ile daleś warstw lakieru bezbarwnego?. Jak cieniutko to będzie problem, bo delikatnie za mocne przetarcie będzie ładnie wyglądało a za jakis miesiąć, będzie robiło się matowe i trzeba będzie dać wosk lub ponownie pastą przelecieć.

FOTKI MOJEJ RENI
1721, F3N L740, HB, Elysee, 1995 + LPG (II G)
"220 koni, turbo, nitro, kocham ten wóz"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
krzychuu
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2007 17:01
Awatar


Postów: 80

Data rejestracji: 01.03.2007 12:02
Skąd: -

wiesz co jakies 3 - 4 warstwy!!!

a co za malo?
 
peterpan
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2008 12:04
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 25.09.2008 20:45
Skąd: -

Odświeżę temat. Nieraz już walczyłem z "rudą" i całkiem skutecznie. Największym problemem jak wiadomo są wszelkie zakamarki i profile zamknięte. W nadkolu/błotniku tylnym dziura wypada niemal zawsze w okolicach gdzie nadkole spotyka się z drzwiami. Wyjścia są dwa: łatamy lub wstawiamy reparaturkę. jeżeli łatamy to od zewnątrz szlifujemy i powiększamy dziurę aż krawędzie będą ze zdrowej blachy, świecimy latarką do środka i uważnie oglądamy. Każdą widoczną rdzę traktujemy cortaninem. Jeżeli rdza jest głęboko, nawet wtryskuję cortanin pistoletem. Jak cortanin wyschnie, dziurę zaklejam żywicą i płótnem szklanym, na to szpachla, podkład, lakier. Ale... W górnej części błotnika, we wnęce drzwi wiercę otwór o ile pamiętam fi 10mm (ostatnio robiłem w poprzednim aucie jakieś 3 lata temu) i przez niego w cały błotnik wtryskuję wosk do profili zamkniętych. Dobrze jest podsypać pod auto piasku lub trocin albo rozłożyć starych gazet, będzie kapać. Otwór zaślepiam standardowym gumowym koreczkiem ze sklepu motoryzacyjnego i na długi czas zapominam że miałem problem z rdzą. Cała sztuka w przetworzeniu chemicznym rdzy i zabezpieczeniu na zapas.

R19 D (bez T) 1992
fajna laska (jak każda Renia)
 
tigr123
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2010 08:58
Awatar


Postów: 138

Data rejestracji: 10.01.2010 18:00
Skąd: -

Ja mam pytanie. Mam pęknięty lakier na błotniku możliwe że ktoś to szpachlował i pęka... Co razicie dać szpachle czy wymienić cały błotnik? A najlepiej jak ktoś by dał foto jak ściągnąć błotnik i wstawić nowyGrin Jest możliwość żebym ja to zrobił czy dać do blacharza i jaki by to był koszt. kolor lakieru mam 777. Dołączę foto
[img]http://images38.fotosik.pl/276/c459f84b293f89c4med.jpg[/img] is not a valid Image.
http://www.fotosi...f89c4.html

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2010 11:05
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42202

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kod lakieru masz 777?

www.renault19.pl/images/galleryforusers/user_6931/foto-0156.jpg

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tigr123
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2010 20:11
Awatar


Postów: 138

Data rejestracji: 10.01.2010 18:00
Skąd: -

@maestro: Tak 777 bordo. Kupuje Renówkę. A z tym popękanym lakierem to zrobi się szpachlą. A myślisz że jak wymieszają ten nr lakieru to będzie jakaś różnica z lakierem co jest już?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2010 20:48
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42202

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Bedzie. Niech Ci dobiorą z auta.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: