15 Sierpie 2020 12:38:33
Zdjęcia użytkowników
Artutitu82 bartek17-08
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6656


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

kamiroz [off] 03-06-2020 14:53
Skrzynię do F3N ktoś ma może? ;p ewentualnie z czego innego podejdzie?

maestro [off] 03-06-2020 13:42
BANIO@, dzien dziecka juz był Grin

BANIO@ [off] 02-06-2020 10:05
Halo halo ma ktoś do sprzedania dwa przednie błotniki do PH2 najlepiej w kolorze 777 Smile ?

BANIO@ [off] 02-06-2020 10:02
Dobry Pany Grin

edzio [off] 31-05-2020 08:29
maestro, up

maestro [off] 14-05-2020 18:27

edzio [off] 01-05-2020 16:17
maestro, poka poka

oriikriss [off] 27-04-2020 09:37
lol

maestro [off] 26-04-2020 11:45
edzio, panie, jest! jojczenia koniec. stoi baza Grin

edzio [off] 22-04-2020 14:46
kac_prowy_LCA, oho ho


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
zabezpieczyć na zimę 
jasio
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2005 20:46
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

mam renatkę i chcę ja jakoś zabezpieczyć na zimę może macie jakieś pomysły typu
utwardzane woski czy coś w tym stylu bo rynek jest pełny tego dziadostwa ale może macie coś naprawdę sprawdzonego na karoserię
może znajdzie się też coś dla podwozia
oczywiście mówimy wszystko pod domem lub w garażu bo myjnie to ja znam już
z góry dzięki

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-10-2005 20:46
Awatar
emgie
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2005 21:21
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 24.04.2005 12:40
Skąd: łódzkie
Łódź

W sprawie podwozia: nalęży dokładnie umyć, wysuszyć ewentualne ogniska korozji usunąc ( z grubsza choćby ) posmarować specyfikiem o nazwie: CORTANIN F i po wyschnięciu i utworzeniu brunatnej powłoki zasmarować wszystko bitexem ( albo czymś podobnym ) + fluidol w profile zamkniete.
Dużo pracy ( i to w niezłych oparach ............ radzę po tym nie jeździć Smile ) ale podwozie jest naprawdę nieźle zabezpieczone.

emgie

ex R19 phII 1.7 F3N LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 303000km
 
badi
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2005 21:24
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 21.01.2005 18:43
Skąd: -

Bitexu na podwozie nie polecam bo odłazi. Lepszy jest bitgum, czyli to samo co bitex, tyle że elstyczne (nie kruszy się). Do ego fluidol, parę dni roboty i mamy zabezpieczone podwozie na zimęWink

Pozdrawiam

Badi
Renault 19 1.4 RL
LPG ZAVOLI
 
emgie
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2005 21:38
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 24.04.2005 12:40
Skąd: łódzkie
Łódź

badi napisał(a):
Bitexu na podwozie nie polecam bo odłazi. Lepszy jest bitgum, czyli to samo co bitex, tyle że elstyczne (nie kruszy się). Do ego fluidol, parę dni roboty i mamy zabezpieczone podwozie na zimęWink



A kto robi ten bitgum ? i ile kosztuje ?
Kiedyś w CC miałem zrobione bitexem podwozie i nic nie odchodziło.
Może dlatego, że nakładałem pędzlem - dośc grubo i na czyste podwozie ?

emgie

ex R19 phII 1.7 F3N LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 303000km
 
badi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2005 21:52
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 21.01.2005 18:43
Skąd: -

Po położeniu warstwy bitgumu masz na podwoziu taką plastyczną masę. Jak widziałem podwozia robione bitexem to przy uderzeniu kamienia odpękało, woda wchodziła pod spód i rdza brała podwozie.
W tamtym roku za puszkę bitgumu płaciłem chyba 25 zł (potrzebne były cztery puszki - poszło trzy i trochę).

Edytowane przez badi dnia 31-10-2005 21:54
Pozdrawiam

Badi
Renault 19 1.4 RL
LPG ZAVOLI
 
badi
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2005 21:55
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 21.01.2005 18:43
Skąd: -

A podwozie i tak trzeba oczyścić, odrdzewić itd...

Pozdrawiam

Badi
Renault 19 1.4 RL
LPG ZAVOLI
 
malecki
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2005 08:24
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 21.07.2005 21:23
Skąd: -

Cześć badi powiedz ty mi lepiej jakie ty puszki kupowałeś za tą cene . Ja pracuje w sklepie chemicznym i bitgum u mnie 1 kg kosztuje 7.90, trójka bodajrze 19,50 a piątka 27,50. chyba trzech piątek to ty nie zurzyłeś ?GrinGrinGrin

Edytowane przez malecki dnia 01-11-2005 08:35
renault 19 1.8s RT chamade
ph II
Moja renia to SPRITE , a inne auta to PRAGNIENIE.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 140000km
 
jasio
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2005 10:40
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

cze malecki ja też kupowałem te gumę za ta cene ok30 za kilo podejżewam że to przez to że to sprzedają w motoryzacyjnych sklepach jest taka droga.
co do podwozia to już wiem może chłopaki z własnego doświadczenia napiszecie co z karoserią jakie woski czy w płyniie czy pasta jakaś?
pozdro

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
malecki
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2005 15:39
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 21.07.2005 21:23
Skąd: -

Daleko do was jak diabli ale chyba będe musiał otworzyć swój interes i zacząć handlować w kujawsko - pomorskim. Cool .A co do bitgumu to nie jest on najlepiej poważany w naszych regionach. Najlepiej sprzedaje się baranek na pistolet lub w spraju to jest sprawdzona rzecz , a bitguma kupują albo blacharze albo ludzie którzy robią auto na sztuke. Sam miałem jedną fóre zakonserwowaną tym lepikiem i po trzech latach samo odpadło albo zrobiło się głuche i zeskrobałem. narka Cześć miłego konserwowania.


PS.Co w niektórych miejscach jest drogie nie znaczy ,że dobre.

Edytowane przez malecki dnia 01-11-2005 15:48
renault 19 1.8s RT chamade
ph II
Moja renia to SPRITE , a inne auta to PRAGNIENIE.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 140000km
 
Los_sandalos
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2005 18:41
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

Ja zakonserwowałem autko barankiem na pistolet i jestem bardzo zadowolony. Kosztował coś około 13zł za puszkę.
Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na jedno bardzo newralgiczne miejsce w R19 - kącik w nadkolu za plastikiem w miejscu gdzie zaczyna się przedni próg - zbierają się tam liście i błoto. Wiem o tym miejscu i zawsze płuczę wężem (przy co którymś myciu) a jak konserwowałem i odkręciłem plastikowe nadkole to wyleciało stamtąd i tak 1,5 kg syfu. Na szczęście śladów rdzy nie znalazłem.

Może znacie jeszcze jakieś "szparki" Wink w renówce warte "przeczyszczenia" ? Wink

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
malecki
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2005 20:41
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 21.07.2005 21:23
Skąd: -

Co do konserwacji profili zamkiniętych może ktoś mi podpowie jak dostać sie do progów domyślam sie że trzeba ściągnąć plastiki w środku ale jak to zrobić bez uszkodzenia ich i tak aby nadawały sie do ponownego założenia bez większych kombinacji ?

renault 19 1.8s RT chamade
ph II
Moja renia to SPRITE , a inne auta to PRAGNIENIE.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 140000km
 
Los_sandalos
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2005 21:29
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

Na proghach z zewnątrz sa takie plastikowe listwy - pewnie one mają jakieś otwory. Można też wiercić otwory fi 6 mm i zatykac je odpowiednimi koreczkami. Ja wtrysnęłem tylko trochę wosku z pistoletu przez otwór w środkowym słupku (wężykiem) po wyjęciu styku od oświetlenia.

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
ee
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2005 22:07
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 01.02.2005 22:01
Skąd: -

U mnie progi zalane sa olejem, a olej wlany byl w bagazniku przy nadkolach bo one maja polaczenie z progiem olej ten wykapie sie z czasem ale lepsze to niz nic..a to bylo zalewane przy okazji jak tylne nadkola zasypane zostaly trocinami i tez zalane olejem trociny nasiakly i olej sie tam trzyma a to dlatego ze tylne blotniki sa slabe z renowkach i niejedna widzialem z wygryzionymi tam dziorami..moja ma 16 lat i jeszcze sie trzymaGrin
 
jasio
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2005 11:11
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

ok chłopy ale co z karoserią ??

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
jasio
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2005 17:26
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

napiszcie coś ze swojego doświadczenia co z ta karoseria bo zostało mi niewiele czasu
patrz post do wojska

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
badi
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2005 21:07
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 21.01.2005 18:43
Skąd: -

malecki napisał(a):
Daleko do was jak diabli ale chyba będe musiał otworzyć swój interes i zacząć handlować w kujawsko - pomorskim. Cool .A co do bitgumu to nie jest on najlepiej poważany w naszych regionach. Najlepiej sprzedaje się baranek na pistolet lub w spraju to jest sprawdzona rzecz , a bitguma kupują albo blacharze albo ludzie którzy robią auto na sztuke. Sam miałem jedną fóre zakonserwowaną tym lepikiem i po trzech latach samo odpadło albo zrobiło się głuche i zeskrobałem. narka Cześć miłego konserwowania.


PS.Co w niektórych miejscach jest drogie nie znaczy ,że dobre.


No cóż, każdy chwali co swoje. Ja na razie nie narzekam, drugi rok z bitgumem i nie ma śladu korozji. Ale co kto lubi... Jeśli zaś chodzi o konserwowanie karoserii to jest tego tyle, że trudno powiedzieć który środek jest najlepszy. Sam nie mam swojego faworyta.

Pozdrawiam

Badi
Renault 19 1.4 RL
LPG ZAVOLI
 
emgie
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2005 21:28
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 24.04.2005 12:40
Skąd: łódzkie
Łódź

Nadwozie powinno być myte, raczej nie w automatycznych myjniach.
A po każdym myciu wosk nakładany ręcznie ( a nie spray ) i polerka bawełnianą ściereczką - roboty jest dużo ( łatwiej jęli ktos ma polerkę ) ale efekt super. Wystarczy porównąć - położyć scierkę na jakimś ukośnym fragmencie nadwozia np krawędziach błotników przed i po polerce....

emgie

ex R19 phII 1.7 F3N LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 303000km
 
Qnisko
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2005 21:34
Awatar


Postów: 190

Data rejestracji: 30.01.2005 11:29
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A jak najlepiej przygotować spód pod te różne bitexy, bitgumy? Wystarczy umyć dobrym kompresorem czy trzeba trzeć jeszcze jakimiś papierkami ściernymi czy szczotkami drucianymi?

sprzedam reperaturki tylnych błotników; info gg: 6084312, kom: 517572283 Cena 40zł za 2 szt !! NÓWKI
 
jmm
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2005 23:36
Awatar


Postów: 146

Data rejestracji: 23.03.2005 20:49
Skąd: -

Ja swoją zakonserwowałem bitexem nakładanym pistoletem, efekt super wygląda jak fabryczna konserwacja Smile2
Wcześniej całe podowzie mi ładnie wymyli i wyczyścili szczotką drucianą pozbywając się w ten sposób ognisk korozji Smile

Co do kładzenia jakiś farb podkładowych na rdze to w żadnym wypadku Cortaninu bo on wchłania wodę :/, jest jakis dobry środek ale zapomniałem nazwy Sad

Jeśli chodzi o konserwcje lakieru to raczej nie ma złotego środka bo wszystki woski po miesiącu i tak tracą swoje właściwości. Dla tego jeśli chcesz zabezpieczyć lakier na zimę to jedynym pewnym sposobem jest częste myscie nadwozia właśnie w okresie zimowym i niedopuszczanie aby sól i cały ten zimowy bród który zawsze jest na autko zbyt długo siedziały na lakierze Smile

'94 Renault 19 Cabrio 1,8s RT Twilight Blue Metallic, zglebiona Smile2
Audi Klub Polska
Fotki mojej R19 CABRIO
GG 1725019
 
Jedras
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2005 23:49
Awatar


Postów: 582

Data rejestracji: 21.01.2005 23:49
Skąd: -

jasio6 napisał(a):
napiszcie coś ze swojego doświadczenia co z ta karoseria bo zostało mi niewiele czasu
patrz post do wojska


ja jak tylko mogę to zawsze zarzucam na renie wosk turtle wax (taki jasnoniebieski), drogie swinstwo i trzeba dobre 30 minut miejsce przy miejscu wcierać ale efekt jest i woda spływa błyskawicznie co ma znaczenie zimą kiedy na lakier leci woda z solą i inny syf.

Serdecznie Pozdrawiam
Jedras_GW

Moje auto: Skoda Octavia Combi '99 SLX 2.0, benzyna+LPG, 226000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: