Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 01-09-2006 21:24 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Tuż przed wyjazdem na wakacje (nad morze, ok 700km) zaglądnąłem pod auto. "Niestety" znalazłem dziurawą osłonę przegubu napędowego z prawej strony, tą przy kole, czyli zewnętrzną.
Są dwa sposoby... jeden: Kupić Dwa: Kupujesz właściwą osłonę, moja miała 5, albo 6 zagięć. Prawidłowy symbol to 400 991 firmy HART. Niestety już wiele rzeczy nie pamiętam, a że ja nie jestem mechanikiem, a mój tato, więc pisze, co pamiętam. Przeguby napędowe nie można rozpołowić, bo są one całe! 1. ściągnąć koło. 2. odkręcić śrubę przy piaście, (jeśli śruba siedzi mocno, to można założyć koło i próbować odkręcać śrubę na piaście, gdy auto stoi lekko na kołach, lekko na podnośniku), 3. odkręcić dwie śruby przy wahaczu. 4. wysunąć półośkę z piasty, 5. rozpiąć półośkę przy skrzyni, 6. wyciągnąć półośkę na zewnątrz. 7. Wszystko ściąga się do strony skrzyni, więc ściągamy osłonę wewnętrzną (skrzyni biegów) 8.ściągamy pierścień przy przegubie (tym od skrzyni) i wyciągamy przegub UWAGA NA TE "KÓŁKA" I ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE! (mi oczywiście jedno sie rozwaliło, ale da sie go złożyć ). 9. ściągamy osłonę przegubu wewnętrzną, 10. zbijamy odważnik z półośki metalowo-gumowy, 11. ściągamy osłonę zewnętrzną - od strony koła miałem pierścień metalowy, 12. zakładamy nową osłonę pamiętając o smarze i wcześniejszym dokładnym umyciu przegubów (zero piasku!), 13. reszte roboty robimy wstecz, czyli odważnik, osłonę wew., przegub (UWAGA NA ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE), pierścień, smar, osłonę wewnętrzną, 14. zakładamy półośkę na skrzynię (zabezpieczenie) i do piasty koła - śruba. 15. łapiemy wahacz na jedną śrubę i odginając stabilizator zakładamy drugą śrubę. 16. koło i opuszczając koło możemy dokręcić śruby od wahacza. 17. posprawdzać, podokręcać i gotowe! Pozdrawiam KrzychuP [małym drukiem] Nie ponoszę odpowiedzialności za szkody powstałe przy samodzielnym montażu [/małym drukiem] Mała edycja po uwzględnieniu uwag WoZnY - dzięki. Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tekstu, zdjęć bez mojej wiedzy na innych stronach! Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 26-09-2008 23:05 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-09-2006 21:24 |
dyjo_R19 |
Dodany dnia 01-09-2006 22:55 |
Postów: 188 Data rejestracji: 05.02.2006 21:00 Skąd: - |
ja takze ostatnio robilem cos takiego, sprawa jest prosta ja tylko mialem dylemat bo jak wyciagalem to te opaski jednorazowe sie zepsiuly i pozniej kombinowalem bo byla sobota...
a tak przy okazji jak juz mialem przegob w reku to go wymylem benzyna calego osuszylem i pozniej ladnie nasmarowalem i bylem w szoku bo jak wspomaganie chodzilo tak sobie to teraz jednym paluszkiem kierka chodzi dyjo
R19 16v 94 Benzin "Ukryte poczucie potegi bywa nieskonczenie rozkoszniejsze niz jawna wladza." Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 210000km
|
troll |
Dodany dnia 25-01-2007 20:06 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
to i ja dorzucę 5 groszy, gdyż od wczoraj jestem bogatszy o nowe doświadczenie w dziedzinie wymiany gum na przegubie zespolonym z półosią. nie robi się tego tak jak wyżej, tylko wyciąga się przegób z piasty, na przegób zakładamy specjalny lejek(koszt zestawu 5 sztuk różnych średnic to 100,-), smarujemy go np. wazeliną techniczną, odwracamy gumę na lewą stronę i przeciągamy przez przegób na półoś, teraz tylko opaski i gotowe wiem że to wygląda niewiarygobnie(sam nie wierzyłem), ale naprawdę bardzo łatwo się to robi. aha trzeba kupić miękkie gumy(hart się nie nadają)markę podam jutro.
Edytowane przez troll dnia 25-01-2007 20:08 |
|
|
red |
Dodany dnia 21-08-2007 20:12 |
Postów: 6 Data rejestracji: 20.12.2005 20:41 Skąd: - |
Witam!
Kupiłem osłonę uniwersalną tej firmy http://www.easytec.pl/index1.html lejek do montażu pożyczyłem za kaucją (20zł) w sklepie gdzie kupowałem osłonę i po dwóch godzinach miałem osłonę wymienioną, nie spieszyłem się zbytnio bo mam urlop i czas mnie nie gonił ale nie musiałem spuszczać oleju ze skrzyni biegów i rozbierać całej półosi. Jeżeli osłona wytrzyma odpowiednio długo to ten rodzaj wymiany jest wart polecenia. Zestaw do wymiany z opaskami, osłoną i smarem 30zł w Zielonej Górze ul.Francuska na parterze. Pozdrawiam Rób, co lubisz, to nie będziesz musiał pracować
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 160500km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 21-08-2007 20:31 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Akuratnie do tej prawej nie trzeba spuszczać oleju
Fajne to... Nawet jest pokazane jak się to robi Następną robie według Twojego sposobu Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
red |
Dodany dnia 27-08-2007 16:55 |
Postów: 6 Data rejestracji: 20.12.2005 20:41 Skąd: - |
Witam!
To nie jest mój sposób to "troll" mi to podpowiedział, a że nie lubię za bardzo się męczyć skorzystałem z podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich miłośników R19. Rób, co lubisz, to nie będziesz musiał pracować
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 160500km
|
|
|
sobek1211 |
Dodany dnia 11-04-2011 21:20 |
Postów: 43 Data rejestracji: 12.03.2010 13:19 Skąd: - |
Mam pytanie co do tematu: czy ta połośka wyjdzie lekko z piasty czy trzeba zastosować jakieś narzędzie do ściągnięcia półośki ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 11-04-2011 21:21 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
wyjdzie lekko, czasem nie stukaj młotkiem bo albo zniszczysz gwint albo łozysko Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
sobek1211 |
Dodany dnia 11-04-2011 21:23 |
Postów: 43 Data rejestracji: 12.03.2010 13:19 Skąd: - |
Dzięki za odpowiedź . Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 11-04-2011 21:25 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
@sobek1211: jak auto będzie jeszcze stało na kołach to musisz odkręcić tą dużą nakrętkę i potem jak podniesiesz auto zdejmiesz koło i piastę to sama się wysunie z piasty, tylko musisz odkręcić 3 śruby (klucz 13) przy skrzyni oczywiście od strony kierowcy, a od strony pasażera tak samo, tylko nie musisz odkręcać nic od skrzyni tylko wybijasz albo kołek rozporowy albo zdejmujesz gumę z taką sprężynką zależnie jaki masz rodzaj półosi Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |