23 Kwietnia 2024 12:43:51
Zdjęcia użytkowników
Raafal20 hyjdla
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana osłony przegubu zewnętrzna-prawa 
Krzychup
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2006 21:24
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Tuż przed wyjazdem na wakacje (nad morze, ok 700km) zaglądnąłem pod auto. "Niestety" znalazłem dziurawą osłonę przegubu napędowego z prawej strony, tą przy kole, czyli zewnętrzną.
Są dwa sposoby...
jeden:

Kupić


Dwa: Kupujesz właściwą osłonę, moja miała 5, albo 6 zagięć. Prawidłowy symbol to 400 991 firmy HART.
Niestety już wiele rzeczy nie pamiętam, a że ja nie jestem mechanikiem, a mój tato, więc pisze, co pamiętam.
Przeguby napędowe nie można rozpołowić, bo są one całe!
1. ściągnąć koło.
2. odkręcić śrubę przy piaście, (jeśli śruba siedzi mocno, to można założyć koło i próbować odkręcać śrubę na piaście, gdy auto stoi lekko na kołach, lekko na podnośniku),
3. odkręcić dwie śruby przy wahaczu.
4. wysunąć półośkę z piasty,
5. rozpiąć półośkę przy skrzyni,
6. wyciągnąć półośkę na zewnątrz.
7. Wszystko ściąga się do strony skrzyni, więc ściągamy osłonę wewnętrzną (skrzyni biegów)
8.ściągamy pierścień przy przegubie (tym od skrzyni) i wyciągamy przegub UWAGA NA TE "KÓŁKA" I ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE! (mi oczywiście jedno sie rozwaliło, ale da sie go złożyć Smile).
9. ściągamy osłonę przegubu wewnętrzną,
10. zbijamy odważnik z półośki metalowo-gumowy,
11. ściągamy osłonę zewnętrzną - od strony koła miałem pierścień metalowy,
12. zakładamy nową osłonę pamiętając o smarze i wcześniejszym dokładnym umyciu przegubów (zero piasku!),
13. reszte roboty robimy wstecz, czyli odważnik, osłonę wew., przegub (UWAGA NA ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE), pierścień, smar, osłonę wewnętrzną,
14. zakładamy półośkę na skrzynię (zabezpieczenie) i do piasty koła - śruba.
15. łapiemy wahacz na jedną śrubę i odginając stabilizator zakładamy drugą śrubę.
16. koło i opuszczając koło możemy dokręcić śruby od wahacza.
17. posprawdzać, podokręcać i gotowe!

Pozdrawiam KrzychuP Grin

[małym drukiem] Nie ponoszę odpowiedzialności za szkody powstałe przy samodzielnym montażu [/małym drukiem] Grin

Mała edycja po uwzględnieniu uwag WoZnY - dzięki.

Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tekstu, zdjęć bez mojej wiedzy na innych stronach!

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 26-09-2008 23:05

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 01-09-2006 21:24
Awatar
dyjo_R19
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2006 22:55
Awatar


Postów: 188

Data rejestracji: 05.02.2006 21:00
Skąd: -

ja takze ostatnio robilem cos takiego, sprawa jest prosta Smile ja tylko mialem dylemat bo jak wyciagalem to te opaski jednorazowe sie zepsiuly i pozniej kombinowalem bo byla sobota...

a tak przy okazji jak juz mialem przegob w reku to go wymylem benzyna calego osuszylem i pozniej ladnie nasmarowalem i bylem w szokuShock bo jak wspomaganie chodzilo tak sobie to teraz jednym paluszkiem kierka chodzi Smile

dyjo
R19 16v 94 Benzin
"Ukryte poczucie potegi bywa nieskonczenie rozkoszniejsze niz jawna wladza."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 210000km
 
troll
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2007 20:06
Awatar


Postów: 228

Data rejestracji: 02.03.2005 11:54
Skąd: -

to i ja dorzucę 5 groszy, gdyż od wczoraj jestem bogatszy o nowe doświadczenie w dziedzinie wymiany gum na przegubie zespolonym z półosią. nie robi się tego tak jak wyżej, tylko wyciąga się przegób z piasty, na przegób zakładamy specjalny lejek(koszt zestawu 5 sztuk różnych średnic to 100,-), smarujemy go np. wazeliną techniczną, odwracamy gumę na lewą stronę i przeciągamy przez przegób na półoś, teraz tylko opaski i gotoweWink wiem że to wygląda niewiarygobnie(sam nie wierzyłem), ale naprawdę bardzo łatwo się to robi. aha trzeba kupić miękkie gumy(hart się nie nadają)markę podam jutro.

Edytowane przez troll dnia 25-01-2007 20:08
 
red
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-08-2007 20:12
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 20.12.2005 20:41
Skąd: -

Witam!
Kupiłem osłonę uniwersalną tej firmy http://www.easytec.pl/index1.html lejek do montażu pożyczyłem za kaucją (20zł) w sklepie gdzie kupowałem osłonę i po dwóch godzinach miałem osłonę wymienioną, nie spieszyłem się zbytnio bo mam urlop i czas mnie nie gonił ale nie musiałem spuszczać oleju ze skrzyni biegów i rozbierać całej półosi. Jeżeli osłona wytrzyma odpowiednio długo to ten rodzaj wymiany jest wart polecenia.
Zestaw do wymiany z opaskami, osłoną i smarem 30zł w Zielonej Górze ul.Francuska na parterze.
Pozdrawiam Smile

Rób, co lubisz, to nie będziesz musiał pracować

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 160500km
 
Krzychup
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-08-2007 20:31
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Akuratnie do tej prawej nie trzeba spuszczać oleju Smile
Fajne to... Nawet jest pokazane jak się to robi Smile
Następną robie według Twojego sposobu Smile


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
red
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 27-08-2007 16:55
Awatar


Postów: 6

Data rejestracji: 20.12.2005 20:41
Skąd: -

Witam!
To nie jest mój sposób to "troll" mi to podpowiedział, a że nie lubię za bardzo się męczyć skorzystałem z podpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich miłośników R19. Smile

Rób, co lubisz, to nie będziesz musiał pracować

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 160500km
 
sobek1211
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2011 21:20
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 12.03.2010 13:19
Skąd: -

Mam pytanie co do tematu: czy ta połośka wyjdzie lekko z piasty czy trzeba zastosować jakieś narzędzie do ściągnięcia półośki ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
Lesiu11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2011 21:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

wyjdzie lekko, czasem nie stukaj młotkiem bo albo zniszczysz gwint albo łozysko

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
sobek1211
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2011 21:23
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 12.03.2010 13:19
Skąd: -

Dzięki za odpowiedź .

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
mati89tczew
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2011 21:25
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

@sobek1211: jak auto będzie jeszcze stało na kołach to musisz odkręcić tą dużą nakrętkę i potem jak podniesiesz auto zdejmiesz koło i piastę to sama się wysunie z piasty, tylko musisz odkręcić 3 śruby (klucz 13) przy skrzyni oczywiście od strony kierowcy, a od strony pasażera tak samo, tylko nie musisz odkręcać nic od skrzyni tylko wybijasz albo kołek rozporowy albo zdejmujesz gumę z taką sprężynką zależnie jaki masz rodzaj półosi

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: