24 Kwietnia 2024 21:01:36
Zdjęcia użytkowników
grzesio Toretto
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
[F] Pasek rozrządu w dieslu - co ile wymieniać? 
Walus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 02-07-2005 20:21
Awatar


Postów: 145

Data rejestracji: 26.05.2005 20:21
Skąd: -

co ile sie wymienia pasek rozrzadu w dieslu i jak z rolkami czy wymienia sie je co kazda wymiane paska rozrzadu ja ostatnio mialem wymieniany pasek rozrzadyu przy 95 tys a teraz mam 148tys czy juz pora go wymieniac jak we wczeniejszym temacie piszczy mi cos pod autem a pod maska nic czy to moze byc wlasnie konczaca sie rolka pasek od alternatora jest dobrze napiety nio ale jak rolkta to powinno ja chyba bylo slychac pod maska prosze o pomoc bo sie nieznam wczesniej mialem malacza i tam byl lancuszek przynajmiej slychac bylo kiedy trzeba wymienic a tu

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-10-2008 10:42
Moja renia posiada silniczek 1,9TD i jest z 93roku
Auto jest Bogiem Paliwo NalogiemSmile
http://img146.imageshack.us/my.php?image=imag00034dz.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=imag00073mz.jpg
http://img130.imageshack.us/my.php?image=imag00028rl.jpg
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 02-07-2005 20:21
Awatar
Maciej_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 02-07-2005 20:58
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Bezpieczny przebieg to 80.000 ,rolki i napinacz w zaleznosci od stopnie zuzycia .Ostatnio byłem swiadkiem jak wlasciciel sprowadzonego auta a byl to bus fiatowski z silnikiem 2,5 TD mimo tego iż mechanik namawial go na wymianę paska, uparł się ze pasek był wyminiany u niemieckich " fachowców" przed sprowadzeniem bo miał to napisane na naklejce Smile2 . Mechanik chcąc po naprawie przestawić samochód na inne stanowisko ,zapalił wyjechał dodał gazu i silnik stanał z zerwanym paskiem .Poszly na szczescie tylko dwa zawory ale cal amasa roboty przy tym .A co Ci piszczy cóz moze piszczeć wlasnie napinacz ale to trzeba doikladnie osłuchać .Jak pojedziesz do dobrego mechanika to powie ci bez otwirania maski o co chodzi .
 
ee
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 02-07-2005 21:19
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 01.02.2005 22:01
Skąd: -

rolki powinny byc wymieniane razem z paskiem bo jak sie zatra to nowy pasek nie pomoze bo i tak sie zerwie...ale moge cie pocieszyc moja renia tez dieselek przejchala 210 tys bez wymieniania rolek ale teraz wlasnie zbliza sie wymiana 2 raz paska wiec rolki juz musze wymienic ehh sa dwie a jedna kosztuje okolo 80 zlSad
 
Walus
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 02-07-2005 22:26
Awatar


Postów: 145

Data rejestracji: 26.05.2005 20:21
Skąd: -

nio mu mnie roliki kosztuja 110zl a pasek 80zl czyli jednak mechanik moze mi stwierdzic ze to rolka bo mi sie ciagle zdaje ze to jest lozyslo oporowe a to piszczy jak wolno jade i na wolnych obrotach przy wiekszych nie czyli mozliwe ze to rolka nio nic dzieki za porade w srode daje renie do warsztatu

Moja renia posiada silniczek 1,9TD i jest z 93roku
Auto jest Bogiem Paliwo NalogiemSmile
http://img146.imageshack.us/my.php?image=imag00034dz.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=imag00073mz.jpg
http://img130.imageshack.us/my.php?image=imag00028rl.jpg
 
Msl88
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2007 20:46
Awatar


Postów: 272

Data rejestracji: 06.05.2007 14:50
Skąd: -

Piszczec to Ci moze pasek pomocniczy a rolka nie bedzie piszczec tylko szumiec . Rolke powninno sie z mieniac przy kazdej zmianie paska rozrzadu

Renault 19 1.9 D Chamade
Wink
Jet'aime Renault

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
 
dzibi
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 10:05
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 31.10.2007 05:56
Skąd: -

przejechałeś 50tys na tym rozrządzie to zmień cały komplet od razu (rolki + pasek + naciąg - oryginalny komplet we Wrocławiu kosztuje poniżej 200zł), nie ma sensu za 2 miesiące znowu podnosić silnik, żeby wymienić pierdołę. Jak kupiłem Renię, to poprzedni właściciel nie zmienił rolek, nic się nie stało, ale dawały wyraźny opór. Zużyte rolki wpływają negatywnie na spalanie i moc silnika, niezmieniane są przyczyną awarii rorządu i co za tym idzie zawórów itp.

Renault 19dT, 1994r., 240tys. km, Lucas, 13 calowe super kapcie oryginalne + kołpaki, spojler nie w kolorze nadwozia, tylne szyby ręcznie podnoszone, tylne szyby ręcznie opuszczane, ręczny szyberdach uszczelniony żywicą na stałe Smile
 
kaban99722
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-04-2008 12:15
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 22.02.2007 11:15
Skąd: -

co okolo 60tys Smile

Moje auto: 2x Audi A4, 2x VW golf III, Mazda 323F , Ford Probe, Renault Megane, Peugeot j5, diesel
 
Obywatel
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2009 14:36
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

A jeżeli pasek został wymieniony w 1998 roku, ale wskutek bardzo długich postojów auta ma przejechane tylko nieco ponad 10.000 km, to jest to bezpieczne? Dodam, że auto stało w garażu.

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2009 14:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Materiał sie niszczy i traci swoje walory z czasem. To tak jak opony. Mogą być nowe ale jak leżą 9 lat to nie nadają sie do niczego innego tylko do przerobu (według norm i badań)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Obywatel
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2009 15:13
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

Czyli jak, do wymiany? Nawet jeżeli stał w garażu, w zamkniętym silniku z ograniczonym dostępem powietrza? A propos opon, to też są z tego okresu i jakoś się kulają, ale straszne kartoflaki Frown No cóż, Dębica VIVO - i wszystko jasne. Jak założyłem zimówki, to miałem wrażenie jakbym zmienił auto Wink A ztym paskiem, to naprawdę coś się mu mogło stać w tak dobrych warunkach?

Edytowane przez Obywatel dnia 08-02-2009 15:18
Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2009 15:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wiesz. to nie pasek klinowy, ja bym sie zmartwił. To tak jak z olejem. wymiana co 10 (lub w dieslu co 15) tysiecy kilometrow ALBO co dwa lata. wszystko z czasem traci swoje własciwosci.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Obywatel
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2009 15:25
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

Hmm... może przy najbliższej okazji mechanik rzuci na niego okiem. W ogóle trochę się tematów przy aucie nazbierało: elektryczne podnoszenie szyby kierowcy - żeby zadziałało trzeba walnąć w drzwi Wink siłownik centralnego w przednich drzwiach pasażera nie gada, sprzęgło się kończy, półosie rzężą, tuleje przednich wahaczy pukają. Nie wiadomo od czego zacząć Frown

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2009 15:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

od paska, oleju Wink Grin sprzeglo sprawdzic, albo juz zbierac na nowe... no i generalnie załóż temat o tym Wink to tam sobie pogadamy;]

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2011 11:58
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

wymiana rozrządu w dieslu co 80 tys, i nie polecam pasków getsa, bo pekają przed tym przebiegiem, a wymiana oleju, co rok lub 10tys olej mineralny, lub 15 syntetyk.

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2011 12:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

pewno, syntetyk do silnika który pamieta czasy lat siedemdziesiątych - brawo! kolejny domorosły znawca.

Rozrząd dla spokoju sumienia co 50-60tys
Olej 8-10tys.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2011 14:21
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A instrukcja przypadkiem nie mówi o 7000 km?

bede musiał zobaczyć interwały w instrukcji.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
luksad2200
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2011 15:10
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

a jeśli chodzi o olej to się znam, syntetyk wypukuje wszystkie brudy z silnika, zgadza się ze jeśli w samochodzie nie było nic robione, tzn nie wymieniane uszczelki tez mogą puści, dlatego jest to nie zalecane, ale półsyntetyk można spokojnie lać, chodź spotkałem się z przypadkiem gdzie po wlaniu półsyntetyku renia z 1995 zaczęła brać olej.
a wszystko zależy na jakich odcinkach jeździsz, jak na długich i samochód jest mniej obciążony to na pewno przejdziesz więcej kilometrów, ja siebie jeżdżę na oleju półsyntetyk, a mam silniczek z 1993r, i jakoś nic się nie dzieje, wiec kto tu się nie zna, w dane producenta mówią że olej wymienia sie co 10kkm mineralny, 15syntetyk, a w instrukcji reni pisze co 7,5kkm

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2011 23:03
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200: czytaj ze zrozumieniem.

Syntetyk wypłukuje brudy, a ja jakoś jeźdze na takowym i nie widze skutków ubocznych? Jak to wytłumaczysz?

Co z tego że masz silnik z 93roku jeśli przykładowo jego korzenie to poczatek lat 80tych? Jakie były wtedy oleje w sprzedaży? Syntetyczne?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: