26 Kwietnia 2024 09:31:21
Zdjęcia użytkowników
SILVER Maniak
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
[F] Silnik 1.9 dT - wymiana termostatu 
mat46
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 21:50
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.01.2006 21:42
Skąd: -

Na początku chciałbym się przywitać. BARDZO FAJNA STRONKA O 19-stce!! Przechodząc do sedna - gdzie szukać termostatu w silniku 1,9dT? I jak zabrać się do jego wymiany? Może ktoś mi coś podpowie?
Pozdrawiam serdecznie,

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-10-2008 10:42
mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-01-2006 21:50
Awatar
troll
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 22:01
Awatar


Postów: 228

Data rejestracji: 02.03.2005 11:54
Skąd: -

witam nie widziałem jeszcze tego silnika naocznie, ale chyba nie jest tak trudno. wyjdź od górnego węża z chłodnicy i do silnika, a napewno napotkasz termostat, jeśli masz jaką kolwiek styczność z silnikami. pozatym ktoś napewno napisze coś bardziej szczególowego i konkretnego. napewno nie będzie to jakieś ogromne wyzwanie z tą wymianą. aha, a dlaczego go chcesz wymieniać?
 
piotreek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 22:09
Awatar


Postów: 489

Data rejestracji: 30.05.2005 22:50
Skąd: podkarpackie
Oleszyce

W silniku wysokoprężnym termostat jest gdzieś poniżej pompy podciśnienia.

R19 CABRIO F3P
Trzeba to czuć! Nie wystarczy dostrzegać...
 
Wera @
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 22:17
Awatar


Postów: 1347

Data rejestracji: 27.08.2005 22:07
Skąd: wielkopolskie
Śmigiel

termostat jest w króćcu, do którego dochodzi wężyk od płynu chłodzącego.
będziesz musiał (częściowo) zdemontować układ.


a co jest z tym termostatem?
czasem nie peróbuj go naprawiać, tylko wymień Wink

Edytowane przez Wera dnia 13-01-2006 22:22
S P O T O M A N I A C Z K A Smile
Tyle, że aktualnie niepraktykująca Wink

Moje auto: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, benzyna
 
mat46
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 22:17
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.01.2006 21:42
Skąd: -

troll napisał(a):
witam nie widziałem jeszcze tego silnika naocznie, ale chyba nie jest tak trudno. wyjdź od górnego węża z chłodnicy i do silnika, a napewno napotkasz termostat, jeśli masz jaką kolwiek styczność z silnikami. pozatym ktoś napewno napisze coś bardziej szczególowego i konkretnego. napewno nie będzie to jakieś ogromne wyzwanie z tą wymianą. aha, a dlaczego go chcesz wymieniać?

Nie trzyma temperatury, płyn ma tak na oko 70 stopni w porywach i ani kreski więcej, wcześniej temperatura utrzymywała się w okolicach środka skali tak na oko 90 stopni. No i przez to w środku zimno jak w psiarni.


mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive
 
Wera @
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 22:24
Awatar


Postów: 1347

Data rejestracji: 27.08.2005 22:07
Skąd: wielkopolskie
Śmigiel

nu to do wymiany, w dieslku norma to 94 przy całkowitym otwarciu

S P O T O M A N I A C Z K A Smile
Tyle, że aktualnie niepraktykująca Wink

Moje auto: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, benzyna
 
troll
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 22:27
Awatar


Postów: 228

Data rejestracji: 02.03.2005 11:54
Skąd: -

jak juz pisałem szybciej jest napewno na końcu tego węża. może on być w wężu(krućcu), lub w obudowie przykręconej gdzieś do głowicy. z tego co widzę po rysunku napewno po prawej stronie. a pozatym że zimno,to przedewszystkim niedogrzany silnik cierpi i wszystko się szybciej zużywa. chciałbym ci powiedziec bardziej konkretnie i obrazowo, ale naprawdę nie widziałem jeszcze tego silniczka.
 
mat46
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2006 22:32
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.01.2006 21:42
Skąd: -

troll napisał(a):
jak juz pisałem szybciej jest napewno na końcu tego węża. może on być w wężu(krućcu), lub w obudowie przykręconej gdzieś do głowicy. z tego co widzę po rysunku

A po jakim rysunku jeśli można wiedzieć? Może to jakiś rysunek z netu? W każdym razie dzięki za podpowiedź, będę szukał...

mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive
 
elessar
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2007 13:30
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 29.10.2006 10:43
Skąd: mazowieckie
Płock

A więc tak kolego. Otwierasz maskę. Na górze chłodnicy po lewej stronie masz gruby przewód prążkowany. Ten przewód biegnie do głowicy. Na końcu przewodu masz obudowę termostatu (pod vacuum). Żeby go wymienić zdejmujesz obudowę filtru powietrza, a następnie odkręcasz obudowę termostatu. Ważne. Zanim odkręcisz obudowę termostatu od głowicy, spuść płyn z układu. Korek spustowy (a właściwie śruba z czujnikiem) jest po lewej stronie chłodnicy na dole. Jeśli planujesz wymieniać płyn to nie musisz go łapać, jeśli nie to podstaw pod Renię miskę. Żeby szybciej leciało odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. Obudowa termostatu mocowana jest do głowicy trzema śrubami (chyba 10). Wyjmujesz stary termostat, wkładasz nowy i i przykręcasz. Mały tip: Warto posmarować głowicę specjalną pastą, taką do misek olejowych wtedy jeśli są jakieś wżery, nie będziemy tracić płynu. Później montujesz wszystko, zalewasz płyn (oczywiście po uprzednim zakręceniu śruby na dole chłodnicyWink ). Jak będzie norma, to odpalasz Renię, robisz kółeczko, żeby nagrzać silnik, otwierasz maskę i odpowietrzasz układ odkręcając odpowietrznik po prawej stronie na górze chłodnicy. Lejesz płynu aż z tej dziurki poleci, zakręcasz wszystko i jedziesz. Otwierasz nagrzewnicę, jak jest ciepło tzn, że odpowietrzyłeś dobrze. Gratulacje, sam wymieniłeś termostat w swojej Reni Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d
 
morlowsk
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2007 22:49
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 10.02.2006 12:03
Skąd: mazowieckie
Garwolin

W dT termostat jest inaczej niż w wolnossącym, bo w obudowie prostopadle do głowicy

Marcin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 295000km
 
Robert_19_D
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2007 20:58
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 26.06.2007 10:24
Skąd: -

a czy jest jakas róznica w którym kierunku jest skierowany termostat??czy otwierajaca strona trzeba ustawic w strone głowicy czy chłodnicy??ma to znaczenie???bo załozylkem ten termostat i zastanawiam sie czy czasem nie jest cos zle bo jest jakis goracy.dzieki!11!

R19 1.9 diesel radio Jvc 4x50W. w drzwiach przednich 2x 125W, w desce 2x80W + gwizdki, W w półce tylnej 2x250W+ gwizdki, w bagażniku tuba 450W plus wzmacniacze 500W do tuby i 4x200W do innych głośników----alu Gotti na przód z rantem 8cm 195x50x15i- tył BBS z rantem 10 cm 195x45x15.

Moje auto: Renault Megane, benzyna+LPG, 146000km
 
maestro-nieaktywny
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2007 21:27
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no strona otwierająca musi byc na chłodnice a jak inaczej!!
 
alutka75
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2012 19:32
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 08.09.2012 07:21
Skąd: -

Witam
moja renia połyka 1,5 l wody przed każdym ruszeniem.
wlewam do zbiorniczka i gdy stane pod sklepem to wycieka spod auta i znów dolewam.
Niedawno rozsadziło mi węże podciśnienie.
wcześniej w kabinie pojawiała sie woda pod pedałem.
Czy ktos miał juzpodobny problem ?
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: