Menu główne
Forum
Klubowicze
mat46 |
Dodany dnia 13-01-2006 21:50 |
Postów: 4 Data rejestracji: 13.01.2006 21:42 Skąd: - |
Na początku chciałbym się przywitać. BARDZO FAJNA STRONKA O 19-stce! Przechodząc do sedna - gdzie szukać termostatu w silniku 1,9dT? I jak zabrać się do jego wymiany? Może ktoś mi coś podpowie?
Pozdrawiam serdecznie, Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-10-2008 10:42 mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-01-2006 21:50 |
troll |
Dodany dnia 13-01-2006 22:01 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
witam nie widziałem jeszcze tego silnika naocznie, ale chyba nie jest tak trudno. wyjdź od górnego węża z chłodnicy i do silnika, a napewno napotkasz termostat, jeśli masz jaką kolwiek styczność z silnikami. pozatym ktoś napewno napisze coś bardziej szczególowego i konkretnego. napewno nie będzie to jakieś ogromne wyzwanie z tą wymianą. aha, a dlaczego go chcesz wymieniać |
|
|
piotreek |
Dodany dnia 13-01-2006 22:09 |
Postów: 489 Data rejestracji: 30.05.2005 22:50 Skąd: podkarpackie Oleszyce |
W silniku wysokoprężnym termostat jest gdzieś poniżej pompy podciśnienia.
R19 CABRIO F3P
Trzeba to czuć! Nie wystarczy dostrzegać... |
Wera |
Dodany dnia 13-01-2006 22:17 |
Postów: 1347 Data rejestracji: 27.08.2005 22:07 Skąd: wielkopolskie Śmigiel |
termostat jest w króćcu, do którego dochodzi wężyk od płynu chłodzącego.
będziesz musiał (częściowo) zdemontować układ. a co jest z tym termostatem? czasem nie peróbuj go naprawiać, tylko wymień Edytowane przez Wera dnia 13-01-2006 22:22 S P O T O M A N I A C Z K A Tyle, że aktualnie niepraktykująca Moje auto: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, benzyna
|
|
|
mat46 |
Dodany dnia 13-01-2006 22:17 |
Postów: 4 Data rejestracji: 13.01.2006 21:42 Skąd: - |
troll napisał(a): witam nie widziałem jeszcze tego silnika naocznie, ale chyba nie jest tak trudno. wyjdź od górnego węża z chłodnicy i do silnika, a napewno napotkasz termostat, jeśli masz jaką kolwiek styczność z silnikami. pozatym ktoś napewno napisze coś bardziej szczególowego i konkretnego. napewno nie będzie to jakieś ogromne wyzwanie z tą wymianą. aha, a dlaczego go chcesz wymieniać Nie trzyma temperatury, płyn ma tak na oko 70 stopni w porywach i ani kreski więcej, wcześniej temperatura utrzymywała się w okolicach środka skali tak na oko 90 stopni. No i przez to w środku zimno jak w psiarni. mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive |
|
|
Wera |
Dodany dnia 13-01-2006 22:24 |
Postów: 1347 Data rejestracji: 27.08.2005 22:07 Skąd: wielkopolskie Śmigiel |
nu to do wymiany, w dieslku norma to 94 przy całkowitym otwarciu
S P O T O M A N I A C Z K A Tyle, że aktualnie niepraktykująca Moje auto: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, benzyna
|
|
|
troll |
Dodany dnia 13-01-2006 22:27 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
jak juz pisałem szybciej jest napewno na końcu tego węża. może on być w wężu(krućcu), lub w obudowie przykręconej gdzieś do głowicy. z tego co widzę po rysunku napewno po prawej stronie. a pozatym że zimno,to przedewszystkim niedogrzany silnik cierpi i wszystko się szybciej zużywa. chciałbym ci powiedziec bardziej konkretnie i obrazowo, ale naprawdę nie widziałem jeszcze tego silniczka. |
|
|
mat46 |
Dodany dnia 13-01-2006 22:32 |
Postów: 4 Data rejestracji: 13.01.2006 21:42 Skąd: - |
troll napisał(a): jak juz pisałem szybciej jest napewno na końcu tego węża. może on być w wężu(krućcu), lub w obudowie przykręconej gdzieś do głowicy. z tego co widzę po rysunku A po jakim rysunku jeśli można wiedzieć? Może to jakiś rysunek z netu? W każdym razie dzięki za podpowiedź, będę szukał... mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive |
|
|
elessar |
Dodany dnia 28-10-2007 13:30 |
Postów: 40 Data rejestracji: 29.10.2006 10:43 Skąd: mazowieckie Płock |
A więc tak kolego. Otwierasz maskę. Na górze chłodnicy po lewej stronie masz gruby przewód prążkowany. Ten przewód biegnie do głowicy. Na końcu przewodu masz obudowę termostatu (pod vacuum). Żeby go wymienić zdejmujesz obudowę filtru powietrza, a następnie odkręcasz obudowę termostatu. Ważne. Zanim odkręcisz obudowę termostatu od głowicy, spuść płyn z układu. Korek spustowy (a właściwie śruba z czujnikiem) jest po lewej stronie chłodnicy na dole. Jeśli planujesz wymieniać płyn to nie musisz go łapać, jeśli nie to podstaw pod Renię miskę. Żeby szybciej leciało odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. Obudowa termostatu mocowana jest do głowicy trzema śrubami (chyba 10). Wyjmujesz stary termostat, wkładasz nowy i i przykręcasz. Mały tip: Warto posmarować głowicę specjalną pastą, taką do misek olejowych wtedy jeśli są jakieś wżery, nie będziemy tracić płynu. Później montujesz wszystko, zalewasz płyn (oczywiście po uprzednim zakręceniu śruby na dole chłodnicy ). Jak będzie norma, to odpalasz Renię, robisz kółeczko, żeby nagrzać silnik, otwierasz maskę i odpowietrzasz układ odkręcając odpowietrznik po prawej stronie na górze chłodnicy. Lejesz płynu aż z tej dziurki poleci, zakręcasz wszystko i jedziesz. Otwierasz nagrzewnicę, jak jest ciepło tzn, że odpowietrzyłeś dobrze. Gratulacje, sam wymieniłeś termostat w swojej Reni Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d
|
|
|
morlowsk |
Dodany dnia 30-10-2007 22:49 |
Postów: 62 Data rejestracji: 10.02.2006 12:03 Skąd: mazowieckie Garwolin |
W dT termostat jest inaczej niż w wolnossącym, bo w obudowie prostopadle do głowicy
Marcin
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 295000km
|
|
|
Robert_19_D |
Dodany dnia 01-12-2007 20:58 |
Postów: 19 Data rejestracji: 26.06.2007 10:24 Skąd: - |
a czy jest jakas róznica w którym kierunku jest skierowany termostat?czy otwierajaca strona trzeba ustawic w strone głowicy czy chłodnicy?ma to znaczenie?bo załozylkem ten termostat i zastanawiam sie czy czasem nie jest cos zle bo jest jakis goracy.dzieki!11!
R19 1.9 diesel radio Jvc 4x50W. w drzwiach przednich 2x 125W, w desce 2x80W + gwizdki, W w półce tylnej 2x250W+ gwizdki, w bagażniku tuba 450W plus wzmacniacze 500W do tuby i 4x200W do innych głośników----alu Gotti na przód z rantem 8cm 195x50x15i- tył BBS z rantem 10 cm 195x45x15.
Moje auto: Renault Megane, benzyna+LPG, 146000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 01-12-2007 21:27 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
no strona otwierająca musi byc na chłodnice a jak inaczej |
|
|
alutka75 |
Dodany dnia 08-09-2012 19:32 |
Postów: 1 Data rejestracji: 08.09.2012 07:21 Skąd: - |
Witam moja renia połyka 1,5 l wody przed każdym ruszeniem. wlewam do zbiorniczka i gdy stane pod sklepem to wycieka spod auta i znów dolewam. Niedawno rozsadziło mi węże podciśnienie. wcześniej w kabinie pojawiała sie woda pod pedałem. Czy ktos miał juzpodobny problem |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |