20 Kwietnia 2024 05:17:17
Zdjęcia użytkowników
jaqb basc
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
[F] Nie grzeje po wymianie termostatu. Odpowietrzanie układu chłodzenia 
mat46
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2006 16:11
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.01.2006 21:42
Skąd: -

Wziąłem się w końcu i wymieniłem termostat w mojej Reni. Zalałem płyn i zapaliłem silnik żeby sobie pochodził i się odpowietrzył. Pochodził sobie i owszem w międzyczasie musiałem dolać jeszcze z litr płynu i myślałem że jest ok. Dziś wyjechałem, termostat działa jak należy, silnik łapie nominalną temperaturę ale nie grzeje prawie w ogóle. Może trzeba użyć jakiś magicznych sztuczek aby go odpowietrzyć? Ma ktoś jakieś pomysły?
Pozdrawiam



może być to również zawalona tudzież zasyfiona nagrzewnica

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 20-11-2008 14:17
mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-01-2006 16:11
Awatar
Jaski
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2006 16:24
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

Diesla odpowietrzamy tak samo jak benzyne.

Zalewasz układ płynem w zbiorniczku wyrównawczym na max. Zanim odpalisz silnik ugniatasz górnym przewodem od chłodnicy tak długo aż płyn przeszastanie wbijać się w układ. Oczywiście ubytki dolewaj.
Zakręć korek od zbiorniczka i uruchom silnik. Cały czas ugniataj górny przewód od chłodnicy i co trochę obserwuj zegar temperatury, jeśli wskazówka zacznie niepokojąco rosnąć natychmiast zgaś silnik.
Jeśli płynu ubędzie ze zbiorniczka odkręć go i dolej ubytki. Od czasu do czasu możesz go przegazować i przytrzymać na około 2000obr/min żeby płyn przegonił bąbelki do zbiorniczka. Nie zapominaj o ugniataniu przewodu górnego. Jeśli silnik się zagrzeje ustąpi termostat i strumień wody będzie skierowany na chłodnice
Możesz sprawdzić to dłonią UWAGA od strony zewnętrznej nie po stronie wentylatora. Jeśli to nie nastąpi i zauważysz ze w zbiorniczku płynu robi się coraz więcej i zaczyna się gotować, zgaś silnik gdyż możesz przegrzać motor i w ten sposób go uszkodzić. W takiej sytuacji nie przerywać ugniatania górnego przewodu. I nie odkręcaj zbiorniczka do czasu aż nie spadnie temperatura (Możesz się poparzyć)

Płyn krąży już po całym obiegu razem z chłodnicą, Wszystko będzie już w porządku, poczekaj aż załączy się wentylator.
Jeśli wszystko przejdzie pomyślnie poczekaj chwilkę aż silnik przestygnie troszkę odkręć zbiorniczek wyrównawczy, dolej ewentualne ubytki płynu. Jedną ręką odkręć odpowietrznik nie do końca i podmuchaj usta/usta w zbiorniczek wyrównawczy aż zacznie ciurkiem lecić płyn z odpowietrznika. Odpowietrznik jest na chłodnicy. Jak otworzysz maskę i staniesz przed samochodem to jest:
- PH1 po prawej stronie chłodnicy na górze taka plastikowa zakręcana śrubka,
- PH2 po lewej stronie chłodnicy na górze taka plastikowa zakręcana śrubka.
W tym samym czasie zakręć go, aby nie pociągnął tamtędy powietrza.

Podczas nagrzewania silnika i dokonywaniu czynności odpowietrzenia należy wyłączyć nawiew wentylacji (w pozycji 0) gdyż silnik wentylatorem nagrzewnicy będzie w ten czas zestugiwany i dłużej się będzie nagrzewał.
Układ powinien być zalany dobrej jakości płynem do układów chłodzenia lub koncentratem zmieszanym z woda destylowana pół/pół

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 20-11-2008 14:14
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
Przejdź do forum: