19 Kwietnia 2024 20:03:58
Zdjęcia użytkowników
mariego Toretto
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] problem z zapalaniem C3J 
czarny156
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2008 15:45
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 09.01.2008 15:38
Skąd: -

Witam mam chyba nietypowy problem.Mianowicie mam trudnosci z odpaleniem silnika ale po deszczu kiedy powietrze jast wilgotne.Jezeli jest sucho bez problemu od razu.Czy moze to byc spowodowane kablami.Prosze o pomoc i pozdrawiam

Edytowane przez mati_ dnia 24-10-2008 20:39
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-01-2008 15:45
Awatar
rekin79
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2008 16:27
Awatar


Postów: 150

Data rejestracji: 12.10.2006 17:06
Skąd: -

Kable jeśli masz stare to wymień tak czy inaczej. Nie wiem jak to jest rozwiązane w C3J ale w takich przypadkach to krzaczy "cewka". W wilgoci dostaje brzebicia. Jak go odpalisz to powoli, używając np: pustego spryskiwacza po płynie do szyb, spryskaj wodą kolejne "urządzenia" pod maską. Albo będzie iskrzył i silnik zacznie "kuleć" albo zgaśnie. Wtedy sam zobaczysz co to. pozdr

www.retro-renault.pl
 
mnietek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2008 17:16
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 25.04.2007 11:28
Skąd: -

Problem wręcz bardzo popularny. Przede wszystkim kable do sprawdzenia i kopułka. Rozkręć ją i zobacz czy nie ma wilgoci, jak cos to zabierz do domu na noc i na grzejnik. Cewka też może wariować ale raczej kopułka. Kable spryskaj WD40 albo wymień na nowe.

Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
 
Mrovex
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2008 22:47
Awatar


Postów: 280

Data rejestracji: 05.07.2007 23:15
Skąd: -

Ja miałem to samo w mojej reni, to co się okazało że ten węgielek w kopułce był zużyty u zapieczony w swoim gnieździe i jak doszła wilgoć to było przebicie do masy i nie palił. Po wymianie Kopułki palca i kabli problem zniknął od razu a samochód zaczął lepiej palić i kulturalniej pracować.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 120001km
 
KattyEm @
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 12:54
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 21.01.2015 00:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Witam, mam ten sam problem. Kable, kopułka, palec i świece zostały wymienione na nowe i dalej to samo. Czasem pomaga ogrzanie kabli i kopułki gorącym powietrzem z suszarki do włosów ale też nie zawsze, gdzie jeszcze można szukać przyczyny?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 13:11
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@KattyEm sprawdź miernikiem czujnik położenia wału:

5. Czujnik na kole zamachowym/czujnik walu korbowego znajduje się na lewo od odpowietrzenia skrzyni biegów (to ta czarna kostka - puszka na górze skrzyni). Czujnik jest przykręcony do bloku silnika bodajże na dwie śruby nad kołem zamachowym.
opór: 200 +/- 80 omów

spróbuj jego potraktować suszarką i odpalić, powiedz czy zadziała

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
KattyEm @
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 13:30
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 21.01.2015 00:28
Skąd: lubelskie
Lublin

On jest sprawny, został wymieniony na nowy. Te objawt są tylko wtedy gdy jest mokro jak inni pisali i tylko na zimnym silniku, jak jest ciepły to nawet w silne ulewy pali. Modą to być jakieś jakieś uszczelki gdzieś? A ieszcze jedno : ten cały mapsemsor co do niego idą 3 kabelki i wężyk to ten wężyk jest pęknięty ale raczej jest szczelnie. Może to być? Ale chyba nie skoro na ciepłym pali a silnik chodzi równo


Treść dodana dnia 22 styczeń 2015 12:33:

Aparat zapłonowy się reguluje jak w starych samochodach czy to jest bezobsługowe? Znalazłam informacje że się nim przyśpiesza/opóźnia zapłon i ustawia obroty. Może być tak że jest źle ustawiony i dopiero za którymś razem ustawia się dobrze? Bo suszenie też nie zawsze pomaga

Edytowane przez KattyEm dnia 22-01-2015 13:33
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 13:38
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@KattyEm wymień przewód od mapsensora, wyjdzie kilka zł. maksymalnie, kup na długość aby, to tak na wszelki wypadek bo nieszczelność przed mapsensorem to cyrki z obrotami

nie, tu jest zapłon elektroniczny, nie ma co regulować

próbowałaś delikatnie wcisnąć gaz przy odpalaniu zimnego silnika?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
KattyEm @
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 13:42
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 21.01.2015 00:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Tak, bez różnicy. Czasami strzela właśnie jakby był zapłon przestawiony a czasami jest ok, przy strzelaniu potrafi się zadławić jakby paliwa nie dostawał (kiedy pedał w podłodze) a czasami nie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 13:52
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

kończą mi się chyba pomysły

a nie wali gazem przy odpalaniu? chodzi mi o to czy nie podaje dwóch paliw na raz

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzes70
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 14:16
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@KattyEm Sprawdź czy na pewno nie ma przebić po stronie WN.Jakbyś mógł podmień cewkę na próbę.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
KattyEm @
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 09:19
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 21.01.2015 00:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Przebić nie ma, filtr powietrza wymieniliśmy bo był stary (jak się go wyjęło to łapał ładnie), a dziś znów mamy problem. Moduł zapłonowy do wymiany?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan
 
ANDI
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 10:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

grzes70 napisał(a):

@KattyEm[...] Jakbyś mógł podmień [...]
to kobietaCool

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
mazzurr
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 11:34
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

Mam pewien pomysł. Co byście powiedzieli na to, gdyby któryś z nas co ma renie z serduszkiem C3J z okolic Lublina spotkał się z KattyEm i metodą "na podstawkę" pomógł Jej wyeliminować przyczynę problemu? Sorki za małe OT.

Edytowane przez mazzurr dnia 26-01-2015 11:49
Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.

I <3 Renault 19 Baccara Grin

Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km.
Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
ANDI
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 11:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

mazzurr napisał(a):

Mam pewien pomysł. Co byście powiedzieli na to, gdyby któryś z nas co ma renie z serduszkiem C3J z okolic Lublina spotkał się z KattyEm i metodą "na podstawkę" pomógł Jej wyeliminować przyczynę problemu? Sorki za małe OT.
możesz się z nią spotkać Smile
ale tak jak pisał grześ

grzes70 napisał(a):

@KattyEm Sprawdź czy na pewno nie ma przebić po stronie WN.Jakbyś mógł podmień cewkę na próbę.

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
mazzurr
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 12:30
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

@ANDI Tak, jak pisałem wcześniej, zobaczymy kto ma bliżej ode mnie do Niej (ja mam jakieś 65km od domu do znaku "Lublin". Ale i tak dopiero jutro bym mógł podjechać, jeśli nikogo nie będzie.

Małe OT kwestii technicznej. Moduł zapłonowy w ph1 i ph2 są takie same? Bo jak dobrze się orientuje to w R19 było stosowane moduły 2-óch producentów (Siemens i Motorola bodajże) i różniły się ilością kostek podłączeniowych.

Edytowane przez mazzurr dnia 26-01-2015 13:34
Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.

I <3 Renault 19 Baccara Grin

Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km.
Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
R9GTX
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 13:53
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

@mazzurr wczoraj na spocie byliśmy i chłopaki stwierdzili zawory na drugim garze, mam sie z nimi spotkać tapicerke im podrzucić to pomyślimy bo ja sam już sie głupi zrobiłem

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
mazzurr
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 17:16
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

@R9GTX Już wiem. Czerwona chamade ph2, więc pozdrowionka. ;-) Byliśmy dwiema ph1 jedna chamade a druga "uwaga pod napięciem" :-D to ja z koleżką o tych zaworach rozmawialiśmy z Tobą. To ona Ci się krzaczy z odpalaniem?
Zawory fakt faktem wesoło kłapały ale nawet u mnie jak kłapały to nawet dobrze odpalał. A po regulacji zaworów poprawi się dynamika i elastyczność serduszka.

Edytowane przez mazzurr dnia 26-01-2015 18:44
Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.

I <3 Renault 19 Baccara Grin

Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km.
Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 18:52
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak w cleonie zawory nie klepią to znaczy że silnik nie działa, jak klepią to działa Grin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2015 18:54
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Kujtek taka prawda Grin musi być to charakterystyczne cykanie z klawiatury Grin

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: