27 Kwietnia 2024 07:40:15
Zdjęcia użytkowników
kaktus jasio
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Zagrzany silnik 
mate64
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 13:26
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 26.08.2005 20:26
Skąd: -

Dzisiaj ugotowała mi się z lekka renówka. Znaczy sie kontrolka temperatury sie nie zapaliła, ale wskazówka staneła wysoko, generalnie puścił korek chłodnicy i sie układ zapowietrzył. Dokołatałem sie jakos do doma, robiąc przerwy na chłodzenie, no i po południu sie za to biore. Martwie sie tylko czy nic sie nie spier...... (uszczelniacze, czy cóś).

Ma ktos jakieś doświadczenia?


//zmienilem tytul (mati_)

Edytowane przez mati_ dnia 19-09-2007 10:30
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-10-2005 13:26
Awatar
KonradMK
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 13:38
Awatar


Postów: 125

Data rejestracji: 23.06.2005 13:02
Skąd: -

nic się nie bój, w F3P non stop miałęm takie atrakcje i nigdy się nic nie spierniczyło, to dziadostwo ale wytrzymałe

ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org

Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
 
mate64
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 13:48
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 26.08.2005 20:26
Skąd: -

moje dzidostwo to c3j, pono też wytrzymałe <hmmm>
 
KonradMK
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2005 14:04
Awatar


Postów: 125

Data rejestracji: 23.06.2005 13:02
Skąd: -

bądź dobrej myśli i napraw to bo będziesz jeździł wkurwiony jak ja za dawnych czasów Smile szczególnie jak ci od tej temp pęknie gumowy trójnik za któy w intercarsie chcą bagatela 380 zł, w ASO pewnie z 500 a na szrocie jak znajdziesz to już popękany Smile

ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org

Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
 
piotreek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 22:41
Awatar


Postów: 489

Data rejestracji: 30.05.2005 22:50
Skąd: podkarpackie
Oleszyce

U mnie dzisiaj wskazówka powędrowała wysoko.
Może ktoś tak miał? Czym to może być spowodowane?
 
jasio
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 22:44
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

a masz tam jakiś wentylator na chłodnicy jeśli tak to napisz

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
piotreek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 22:49
Awatar


Postów: 489

Data rejestracji: 30.05.2005 22:50
Skąd: podkarpackie
Oleszyce

Mam wentylator, ale nie bardzo pomógł.
Normalnie na kawałku trasy mi się przegrzała, wolno w korku nie jechałem żeby mogła się przegrzać a po drugie teraz jest chłodno.
Płyn mam zalany świeży od ok. miesiąca. Może źle odpowietrzony układ jest?
 
jasio
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 22:53
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

odpowietrzasz tylko chłodnice a co do niej to jak ci sie renia gotuje to jest cała nagrzana bo może termostat nie puszcza a wentylator masz elektryczny

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
piotreek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 23:12
Awatar


Postów: 489

Data rejestracji: 30.05.2005 22:50
Skąd: podkarpackie
Oleszyce

Wentylator chodził cały czas ale nic nie pomagało nawet jeszcze się nagrzewał silnik. Co to może być?
 
Los_sandalos
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 23:15
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

Miałem czasami taką sytuację, że po ruszeniu zimnym autem temperatura rosła aż do maxa (no prawie) a potem gwałtownie się obniżała i dalej była już prawidłowa. Powodem może być tylko termostat. Prawdopodobnie u Ciebie też termostat sie przyblokował.

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
piotreek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 23:24
Awatar


Postów: 489

Data rejestracji: 30.05.2005 22:50
Skąd: podkarpackie
Oleszyce

Czyli co? W rzeczywistości nie jest tak nagrzana jak pokazuje wskaźnik?

A jak z tym termostatem? Będzie coś z niego czy do wymiany?
 
jasio
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2005 23:37
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

nie wiem termostatu nie wymieniałem bo nie miałem takiej potrzeby. z tego co wiem to termostat wymienia się raczej na nowy może się zakamienił czy ja nie wiadomo co wcześniej było w układzie chłodzenia

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
Maciej_R21
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2005 01:13
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Miałem juz dwa razy taki przypadek u siebie i dwa razy u znajomego .Ostatni raz był dziś kiedy byłem odwiedzić KUNEgo i jego 19stke Wink.Objaw jest taki że jak jadę normalnie to temperatura trzyma sie minimalnie wyzej niż zazwyczaj.Natomiast jak stałem na swiatlach to podnosiła sie powyzej normy.Drugi raz był na megazlocie w elblągu ,tam zapaliła sie nawet kontrolka przegrzania (przez moją nieuwagę).W kazdym wypadku (tawkże u znajomego w C3J) był to objaw zapowietrzonego układu.Mój jest zle odpowietrzony po demontarzu kolektorów kilka dni temu.Po odkreceniu korka na gorącym silniku płyn się wylewa bo powietrze zgromadzone w silniku sie rozpręza ,trzeba je jakoś stamtąd "wydusić" i wówczas płyn nie ma prawa wylecieć po odkreceniu korka a i wskaźnik zacznie prawidłowo pokazywać.
 
Krzychup
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2005 08:19
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Nie chce krakać, ale może to uszczelka pod głowicą? W płynie nie masz oleju?


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
mirax
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2005 10:29
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 13.03.2005 02:06
Skąd: -

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
... był to objaw zapowietrzonego układu.Mój jest zle odpowietrzony po demontarzu kolektorów kilka dni temu...


no właśnie, a jak prawidłowo i efektywnie odpowietrzyc układ (szczególnie w C3J) bo w książce ponoć nie dokońca prawdę piszą
 
Maciej_R21
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2005 13:20
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Hehe C3J i pochdne to rodzynek Smile2 ,jezeli chodzi o odpowietrzanie.Przede wszystkim nalezy odczepić zbiornik wyrównawczy i podnieśc go o 30cm wyzej po czym odkrecamy odpowietrznik na wezu do chłodnicy i lejemy .Jak płyn bez powietrza zacznie wylatywać odpowietrznikiem na tym węzy to zakręcamy odpowietrznik i odkręcamy odpowietrzniku na wezach do nagrzewnicy i lejemy .Jak zacznie wylatywać to zakrecamy odpowietrzniki .Zakladamy wyrównawczy ,zapalamy silnik i grzejemy .Jak sie zagrzeje do momentu właczenia wentylatora patrzymy na poziom w zbiorniku ,jezeli jest duzo wyzszy niz przed rozgrzaniem to znaczy ze w ukladzie jest jeszcze powietrze .Trochę szkoda tracić płyn ale nalezy wyłaczyć silnik i ostroznie tak aby sie nie poparzyć odkręcić zbiornik .znajdujące sie w silniku powietrze wypchnie pewną ilośc płynu ale takze wyleci .Potem nalezy dolać płyn unosząc zbiornik ponad normalny poziom i to powinien byc koniec .Zagrzać silnik zbiornik moze być odkręcony a płyn nie powinien z niego wylecieć .Potem nalezy zbiornik zamknąć (oczywiście stan musi być MAX) ,poczekać az w układzie wytworzy się cisnienie .Na pracujacym silniku odkrecic lekko odpowietrznik na węzu chłodnicy ,wypuścic resztki powietrza.Zakręcić ,poczekać znów na wytworzenie cisnienia cały czas kontrolujac aby był poziom MAX i poluzowac odpowietrzniki na wezach nagrzewnicy i to by było na tyle.
 
piotreek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2005 20:01
Awatar


Postów: 489

Data rejestracji: 30.05.2005 22:50
Skąd: podkarpackie
Oleszyce

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
Miałem juz dwa razy taki przypadek u siebie i dwa razy u znajomego .Ostatni raz był dziś kiedy byłem odwiedzić KUNEgo i jego 19stke Wink.Objaw jest taki że jak jadę normalnie to temperatura trzyma sie minimalnie wyzej niż zazwyczaj.Natomiast jak stałem na swiatlach to podnosiła sie powyzej normy.Drugi raz był na megazlocie w elblągu ,tam zapaliła sie nawet kontrolka przegrzania (przez moją nieuwagę).W kazdym wypadku (tawkże u znajomego w C3J) był to objaw zapowietrzonego układu.Mój jest zle odpowietrzony po demontarzu kolektorów kilka dni temu.Po odkreceniu korka na gorącym silniku płyn się wylewa bo powietrze zgromadzone w silniku sie rozpręza ,trzeba je jakoś stamtąd "wydusić" i wówczas płyn nie ma prawa wylecieć po odkreceniu korka a i wskaźnik zacznie prawidłowo pokazywać.


Dokładnie tak miałem. Temperatura trzymała się wyżej niż normalnie. Ale wczoraj to już nieźle poszła do góry.
Jutro biore się za odpowietrzanie, oby pomogło.

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
 
Maro4011
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2010 12:39
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.03.2010 17:27
Skąd: -

Ja mam taki problem że nie chce się wentylator właczyć? co robić?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
grzes70
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2010 13:03
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@Maro4011: Sprawdzić wyłącznik wentylatora.Zdejmij wtyczkę z tego wyłącznika i zewrzyj w niej piny-jeśli na zwartej wtyczce wentylator ruszy wyłącznik do wymiany.Jak nie ruszy to sprawdzasz czy masz zasilanie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Maro4011
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2010 15:09
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 21.03.2010 17:27
Skąd: -

Wentylator ruszy jak tak podłączeSmile to co muszę zrobić?/;> ?

Edytowane przez Maro4011 dnia 28-04-2010 16:29
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: