Menu główne
Forum
Klubowicze
mate64 |
Dodany dnia 10-10-2005 13:26 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Dzisiaj ugotowała mi się z lekka renówka. Znaczy sie kontrolka temperatury sie nie zapaliła, ale wskazówka staneła wysoko, generalnie puścił korek chłodnicy i sie układ zapowietrzył. Dokołatałem sie jakos do doma, robiąc przerwy na chłodzenie, no i po południu sie za to biore. Martwie sie tylko czy nic sie nie spier...... (uszczelniacze, czy cóś).
Ma ktos jakieś doświadczenia? //zmienilem tytul (mati_) Edytowane przez mati_ dnia 19-09-2007 10:30 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-10-2005 13:26 |
KonradMK |
Dodany dnia 10-10-2005 13:38 |
Postów: 125 Data rejestracji: 23.06.2005 13:02 Skąd: - |
nic się nie bój, w F3P non stop miałęm takie atrakcje i nigdy się nic nie spierniczyło, to dziadostwo ale wytrzymałe
ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
|
|
|
mate64 |
Dodany dnia 10-10-2005 13:48 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
moje dzidostwo to c3j, pono też wytrzymałe <hmmm> |
|
|
KonradMK |
Dodany dnia 10-10-2005 14:04 |
Postów: 125 Data rejestracji: 23.06.2005 13:02 Skąd: - |
bądź dobrej myśli i napraw to bo będziesz jeździł wkurwiony jak ja za dawnych czasów szczególnie jak ci od tej temp pęknie gumowy trójnik za któy w intercarsie chcą bagatela 380 zł, w ASO pewnie z 500 a na szrocie jak znajdziesz to już popękany
ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
|
|
|
piotreek |
Dodany dnia 20-10-2005 22:41 |
Postów: 489 Data rejestracji: 30.05.2005 22:50 Skąd: podkarpackie Oleszyce |
U mnie dzisiaj wskazówka powędrowała wysoko. Może ktoś tak miał Czym to może być spowodowane |
jasio |
Dodany dnia 20-10-2005 22:44 |
Postów: 852 Data rejestracji: 07.10.2005 22:25 Skąd: - |
a masz tam jakiś wentylator na chłodnicy jeśli tak to napisz
Grudziądz rok prod. 1991 maj Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
|
piotreek |
Dodany dnia 20-10-2005 22:49 |
Postów: 489 Data rejestracji: 30.05.2005 22:50 Skąd: podkarpackie Oleszyce |
Mam wentylator, ale nie bardzo pomógł. Normalnie na kawałku trasy mi się przegrzała, wolno w korku nie jechałem żeby mogła się przegrzać a po drugie teraz jest chłodno. Płyn mam zalany świeży od ok. miesiąca. Może źle odpowietrzony układ jest |
jasio |
Dodany dnia 20-10-2005 22:53 |
Postów: 852 Data rejestracji: 07.10.2005 22:25 Skąd: - |
odpowietrzasz tylko chłodnice a co do niej to jak ci sie renia gotuje to jest cała nagrzana bo może termostat nie puszcza a wentylator masz elektryczny
Grudziądz rok prod. 1991 maj Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
|
piotreek |
Dodany dnia 20-10-2005 23:12 |
Postów: 489 Data rejestracji: 30.05.2005 22:50 Skąd: podkarpackie Oleszyce |
Wentylator chodził cały czas ale nic nie pomagało nawet jeszcze się nagrzewał silnik. Co to może być |
Los_sandalos |
Dodany dnia 20-10-2005 23:15 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Miałem czasami taką sytuację, że po ruszeniu zimnym autem temperatura rosła aż do maxa (no prawie) a potem gwałtownie się obniżała i dalej była już prawidłowa. Powodem może być tylko termostat. Prawdopodobnie u Ciebie też termostat sie przyblokował.
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
piotreek |
Dodany dnia 20-10-2005 23:24 |
Postów: 489 Data rejestracji: 30.05.2005 22:50 Skąd: podkarpackie Oleszyce |
Czyli co W rzeczywistości nie jest tak nagrzana jak pokazuje wskaźnik A jak z tym termostatem? Będzie coś z niego czy do wymiany |
jasio |
Dodany dnia 20-10-2005 23:37 |
Postów: 852 Data rejestracji: 07.10.2005 22:25 Skąd: - |
nie wiem termostatu nie wymieniałem bo nie miałem takiej potrzeby. z tego co wiem to termostat wymienia się raczej na nowy może się zakamienił czy ja nie wiadomo co wcześniej było w układzie chłodzenia
Grudziądz rok prod. 1991 maj Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 21-10-2005 01:13 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Miałem juz dwa razy taki przypadek u siebie i dwa razy u znajomego .Ostatni raz był dziś kiedy byłem odwiedzić KUNEgo i jego 19stke .Objaw jest taki że jak jadę normalnie to temperatura trzyma sie minimalnie wyzej niż zazwyczaj.Natomiast jak stałem na swiatlach to podnosiła sie powyzej normy.Drugi raz był na megazlocie w elblągu ,tam zapaliła sie nawet kontrolka przegrzania (przez moją nieuwagę).W kazdym wypadku (tawkże u znajomego w C3J) był to objaw zapowietrzonego układu.Mój jest zle odpowietrzony po demontarzu kolektorów kilka dni temu.Po odkreceniu korka na gorącym silniku płyn się wylewa bo powietrze zgromadzone w silniku sie rozpręza ,trzeba je jakoś stamtąd "wydusić" i wówczas płyn nie ma prawa wylecieć po odkreceniu korka a i wskaźnik zacznie prawidłowo pokazywać. |
Krzychup |
Dodany dnia 21-10-2005 08:19 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Nie chce krakać, ale może to uszczelka pod głowicą? W płynie nie masz oleju?
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
mirax |
Dodany dnia 21-10-2005 10:29 |
Postów: 64 Data rejestracji: 13.03.2005 02:06 Skąd: - |
Maciej R21N R19 F126 napisał(a): ... był to objaw zapowietrzonego układu.Mój jest zle odpowietrzony po demontarzu kolektorów kilka dni temu... no właśnie, a jak prawidłowo i efektywnie odpowietrzyc układ (szczególnie w C3J) bo w książce ponoć nie dokońca prawdę piszą |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 21-10-2005 13:20 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Hehe C3J i pochdne to rodzynek ,jezeli chodzi o odpowietrzanie.Przede wszystkim nalezy odczepić zbiornik wyrównawczy i podnieśc go o 30cm wyzej po czym odkrecamy odpowietrznik na wezu do chłodnicy i lejemy .Jak płyn bez powietrza zacznie wylatywać odpowietrznikiem na tym węzy to zakręcamy odpowietrznik i odkręcamy odpowietrzniku na wezach do nagrzewnicy i lejemy .Jak zacznie wylatywać to zakrecamy odpowietrzniki .Zakladamy wyrównawczy ,zapalamy silnik i grzejemy .Jak sie zagrzeje do momentu właczenia wentylatora patrzymy na poziom w zbiorniku ,jezeli jest duzo wyzszy niz przed rozgrzaniem to znaczy ze w ukladzie jest jeszcze powietrze .Trochę szkoda tracić płyn ale nalezy wyłaczyć silnik i ostroznie tak aby sie nie poparzyć odkręcić zbiornik .znajdujące sie w silniku powietrze wypchnie pewną ilośc płynu ale takze wyleci .Potem nalezy dolać płyn unosząc zbiornik ponad normalny poziom i to powinien byc koniec .Zagrzać silnik zbiornik moze być odkręcony a płyn nie powinien z niego wylecieć .Potem nalezy zbiornik zamknąć (oczywiście stan musi być MAX) ,poczekać az w układzie wytworzy się cisnienie .Na pracujacym silniku odkrecic lekko odpowietrznik na węzu chłodnicy ,wypuścic resztki powietrza.Zakręcić ,poczekać znów na wytworzenie cisnienia cały czas kontrolujac aby był poziom MAX i poluzowac odpowietrzniki na wezach nagrzewnicy i to by było na tyle. |
piotreek |
Dodany dnia 21-10-2005 20:01 |
Postów: 489 Data rejestracji: 30.05.2005 22:50 Skąd: podkarpackie Oleszyce |
Maciej R21N R19 F126 napisał(a): Miałem juz dwa razy taki przypadek u siebie i dwa razy u znajomego .Ostatni raz był dziś kiedy byłem odwiedzić KUNEgo i jego 19stke .Objaw jest taki że jak jadę normalnie to temperatura trzyma sie minimalnie wyzej niż zazwyczaj.Natomiast jak stałem na swiatlach to podnosiła sie powyzej normy.Drugi raz był na megazlocie w elblągu ,tam zapaliła sie nawet kontrolka przegrzania (przez moją nieuwagę).W kazdym wypadku (tawkże u znajomego w C3J) był to objaw zapowietrzonego układu.Mój jest zle odpowietrzony po demontarzu kolektorów kilka dni temu.Po odkreceniu korka na gorącym silniku płyn się wylewa bo powietrze zgromadzone w silniku sie rozpręza ,trzeba je jakoś stamtąd "wydusić" i wówczas płyn nie ma prawa wylecieć po odkreceniu korka a i wskaźnik zacznie prawidłowo pokazywać. Dokładnie tak miałem. Temperatura trzymała się wyżej niż normalnie. Ale wczoraj to już nieźle poszła do góry. Jutro biore się za odpowietrzanie, oby pomogło. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. |
Maro4011 |
Dodany dnia 28-04-2010 12:39 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.03.2010 17:27 Skąd: - |
Ja mam taki problem że nie chce się wentylator właczyć? co robić? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 28-04-2010 13:03 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@Maro4011: Sprawdzić wyłącznik wentylatora.Zdejmij wtyczkę z tego wyłącznika i zewrzyj w niej piny-jeśli na zwartej wtyczce wentylator ruszy wyłącznik do wymiany.Jak nie ruszy to sprawdzasz czy masz zasilanie. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Maro4011 |
Dodany dnia 28-04-2010 15:09 |
Postów: 21 Data rejestracji: 21.03.2010 17:27 Skąd: - |
Wentylator ruszy jak tak podłącze to co muszę zrobić?/;>
Edytowane przez Maro4011 dnia 28-04-2010 16:29 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |