Menu główne
Forum
Klubowicze
Krhid |
Dodany dnia 22-01-2006 19:56 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Mam takie pytanko. Czy dało by się przełożyć silnik 1.4 Turbo o mocy 120km z Renault 5 GT Turbo do Renault 19 ph1, w którym wcześniej był silnik 1.2 Czy trzeba robić dużo przeróbek czy będzie pasować w orginalne mocowania Wcześniej taki silnik o pojemności 1.2 był chyba seryjnie montowany w R5 więc wydaje mi się że mocowanie się niezmieniło.
Zależy mi na silniku o małej pojemności i dużej mocy, a ten by się idealnie nadał. Mam takie wrażenie że taki 120 konny silnik w sam raz dałby sobie rade z masą R19. Czy jest ktoś wstanie odpowiedzieć mi na to pytanko Ewentualnie jakieś rady albo cuś. ps: Chciałbym dodać że ten 1.2 nieróżni się niczym od gaźnikowego 1.4 przynajmniej z wyglądu. Mocowanie też takie samo. (Obie wersje to są silniki gaźnikowe) Edytowane przez Krhid dnia 22-01-2006 20:39 Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-01-2006 19:56 |
MonteR |
Dodany dnia 22-01-2006 20:42 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
jesli masz taki silnik, to się możesz bawić, ale wg mnie szkoda silnika, zeby go do R19 wkładać... lepiej ładnie zrobić R5 i tam go zostawić...
no ale... mocowania powinny pasować... pozostaje kwestia elektroniki i przenisienia napędu, no i zawieszenie musiałbyś też co nieco zmienić... wydaje mi się, ze to gra nie warta świeczki... chcesz auto o małej pojemności i dobrym przyspieszeniu to kup CC Sporting... masz 1.2 w R19, to auto do miasta, a nie rajdowania, albo rybki albo akwarium... gdyby Ci nie zalezało na pojemności, to proponuje 2.0 8V z laguny ;] wygląda jak F3N z zewnątrz (prawie) Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
Krhid |
Dodany dnia 22-01-2006 20:56 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Rozumiem że trzeba włożyć w to mase kasy ale to jest akurat najmniejszy problem. Zależy mi akurat na takim silniku bo ten co jest to on już w sumie jest na dobiciu niwiadomo ile jescze pociągnie . No a jak już wymieniać silnik to jak już to odrazu na coś mocniejszego . Jak dla mnie warto bo jak się uda to będe miał samochód na jakim mi zależy a i niebędzie już takich sytuacji że jakiś zgred cieniasem mnie wyprzedzi
Ps. Niestety pojemność gra tu dużą rolę i 1.4 to jest maks i dlatego najlepiej było by zdobyć właśnie taki silnik który fabrycznie ma całkiem sporo mocy a to 1.4 z R5 akurat mi przypadło do gustu Wiadomo żę na codzień będzie jeżdżony w mieście, ale już niebędzie czegoś takiego że, ja wdepnę gas w podłoge a silnik na obroty niewchodzi Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
MonteR |
Dodany dnia 22-01-2006 21:10 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
to moze te nowsze 1.4 Energy, czy jak one sie tam zwały, niby 80KM ;]
w 1.4 Turbo jest ten podstawowy problem, ze silnik ma swoje lata i przebieg, i nie wiadomo w jakim stanie turbo jest... ale skoro kasa to nie problem to będę śledził Twoj projekt jesli będziesz go realizował Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
Krhid |
Dodany dnia 22-01-2006 21:15 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Dzięki. Najprawdopodobniej turbo będzie wymagało regeneracji albo kompletnej wymiany ale tym będe się martwił później. Najpierw chciałbym zdobyć ten silnik i go jakoś upchnąć pod maską
Wszelka pomoc, rady i opinie na temat tego silnika były by mile widziane PS: Wszelkie schematy dotyczące tego silnika, które mogły by pomóc w jego renowacji (kapitalnym remoncie) byłby oczywiście mile widziane Jeśli ktoś miał kiedyś doczynienia z tym silnikiem i zna jego słabsze strony to byłbym wdzięczny za pomoc. Bym zapomniał. Chyba obejdze się bez wzmacniania tej całej konstrukcji pod nowy silnik Edytowane przez Krhid dnia 22-01-2006 21:59 Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
sider |
Dodany dnia 22-01-2006 22:18 |
Postów: 341 Data rejestracji: 04.07.2005 22:13 Skąd: śląskie Gliwice |
Jełśi w twoim przypadku kasa nie gra roli ...to zainwestuj w 1,8 16V kupisz od 1100zł do 1800zł taki motor potem zmienisz zawieszenie,hamulce,skrzynie i co tam będzie trzeba i będziesz zapier.....jak szalony.Z tym że opłaty za 1,8 to nie to samo co za 1,4
Taka najzwyklejsza seryjna 136-konna bordowa Renia na glebie,16-calowych kółeczkach i praktycznie bez wydechu
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 22-01-2006 23:13 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
1,4 tez nie poszalejesz w budzie R19 .Silnik to w zasadzie C1J ,tyle ze ma kute i wywazane idealnie korbowody ,wzmocniona glowice i cala reszte rzeczy odpiwiedzialnych za przenoszenie napędu .Nalezy tez pamietac ze bedzie to cholernie wysilony silnik wiec remonty bedziesz w nim robił czesciej niz ci sie wydaje .Oczywiscie bedziesz musial dolozyc dwie chlodnice .intercooler i chlodnice oleju ,no i caly czas na wysokich obrotch zeby turbina pracowala jak nalezy a to sie laczy ze zuzyciem paliwa wiejkszm niz 16V jak podejrzewam .wiec faktycznie jak radza koledzy zastanów sie nad tym co chcesz zrobić.Ja wiem ze łatwo sie napalic .Ja mimo swojego calego doświadczenia nigdy bym si enie pakował w takie cuda . |
Kune |
Dodany dnia 23-01-2006 00:25 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
laduj 1.4
skoro jak mowi maciek silni ma kute korbowody i jest odpowiednio wszystko spasowane, to zamiast regenerowac turbo, kup wieksze i dmuchaj wiecej (albo na seryjnej turbaffce tyle dmuchnac, ale jej zywotnosc przy tym moze sie troche skrocic), mysle ze okolice 140 koni sa do zdobycia i auto napewno bedzie szybsze od 1.8 16v i do nawet dosc sporo (roznica w wadze samego silnika oraz turbodoladowaniu, gdzie moment bedzie duuzo wiekszy). Kolejnym problemem przy swapie 1.2 -> 1.8 bylaby elektronika ktorej w 1.4GTT nie ma. Oczywiscie ekonomika to inna sprawa, ale efekt bezdie super, zamontujesz BOV'a i prawdopodobnie bedziesz mial pierwsza doladowana R19 w PL oczywiscie najlepiej przy swapie wymienic polosie i zrobic kompletny uklad wydechowy wraz z kolektorem na zamowienie, to duzo ta w drodze do wiekszych mocy mysle ze 2 lub 2.25 cala przy downpipe 2.5 cala bedzie ok. Wiec generalnie pakuj 1.4 i na bierzaco pisz co i jak trzymam kciuki za projekt! Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
Krhid |
Dodany dnia 23-01-2006 15:45 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Dzięki postaram się na bierząco pisać co i jak. Na początku trzeba by zdobyć ten silnik. ( Niestety ten co miałem o oku został sprzedany na części
) ale się niezniechęcam i szukam dalej ( W najgorszym razie kupie całe auto tylko e to wyjdzie dużo drożej) . Teraz inna sprawa. Fabrycznie w moim samochodzie niema obrotomierza i czy niebędzie jakichś jaj gdybym chciał włożyć nowszy z obrotomierzem . Ps : Oczywiście auto zostanie nieco odchudzone ale to dopiero na koniec Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
Arcadio21 |
Dodany dnia 23-01-2006 16:53 |
Postów: 13 Data rejestracji: 17.01.2005 09:25 Skąd: - |
[quote]Krhid napisał(a):
Dzięki. Najprawdopodobniej turbo będzie wymagało regeneracji albo kompletnej wymiany ale tym będe się martwił później. Najpierw chciałbym zdobyć ten silnik i go jakoś upchnąć pod maską Bez problemu go upchniesz, bo jak sam zauważyłeś jest to to samo z zewnatrz co 1.2, a Turbo jakos sie zmieści, ajk sie w R5 miesciło to i tutaj wejdzie bez boolu. Widzłaem na własne oczy R5 z silnikiem F3N i turbo - przekładka z Volvo. A i jeszcze jedno, 1.4 Turbo nie ma 120 tylko 95 koników. 120 to ma własnie 1.7 turbo ale stosowany w Volvo w rneatach nie wystepował. Arcadio - PIKUR
R Safrane J7T Si Bejca E30 + LPG F3n/F3n engine specialist |
|
|
Arcadio21 |
Dodany dnia 23-01-2006 16:54 |
Postów: 13 Data rejestracji: 17.01.2005 09:25 Skąd: - |
[Ja odnośnie pliku graficznego... bezbolesnie zamienisz te tablice a koszt nie powinien przekroczyc 100 pln za tablice ver full wypas
Arcadio - PIKUR
R Safrane J7T Si Bejca E30 + LPG F3n/F3n engine specialist |
|
|
Krhid |
Dodany dnia 23-01-2006 17:01 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Sorry ale niezgodzę się z tobą
Z tego co ja wiem w R5 1.4 Turbo miały fabrycznie 120 KM To po pierwsze. A po drugie. Chyba raczej 85 KM a nie 95KM. Bodajże w wersji z silnikiem 1.3 Turbo trochę ciężko w to uwierzyć ale tak było. (Oczywiście mogę się mylić ale dopóki niedostanę namacalnego dowodu że R5 z 1.4 Turbo niemiały 120KM zdania niezmienię) PS 1 : łatwo powidzieć zamienić. Tyle to ja też wiem Bardziej się martwie gdzie podłączyć obrotomierz. PS 2 : http://freespace..../start.htm tu jest stronka (Trzeba angielski znać) po wejściu na nią klikamy zakładke History a potem The Renault 5 GT Turbo Phase II i tam jest napisane że te silniki miały fabrycznie 120 KM ( to takie małe info dla niedowiarków) Edytowane przez Krhid dnia 23-01-2006 17:39 Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
mario |
Dodany dnia 23-01-2006 17:44 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
zegary z turbawki mialy wskaznik doladowania pod obrotomierzem,
a apropo calej zabawy jakby mnie bylo stac na turbawke to bym sobie jakiegos nissana kupil i sie zabawial ))) ale kazdy robi co lubi , jestem ciekaw czy wogole cos z tego bedzie poza postami na forum, ja poki co ucze sie jezdzic moimi 90KM, a za jakis czas przesiada sie ekonomiczna wersje mocnego auta czyli jakies V6 Honda Civic
|
|
|
Krhid |
Dodany dnia 23-01-2006 18:05 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Hm.... zabawa zabawą. Teraz póki jest zima to części i samochody są tańsze niż latem . dlatego więc szukam silniczka teraz zimą, a zaraz jak przyjdzie ciepełko zabieram się do roboty ( taki problem że mam mały garaż do którego auto mieści się na styk i trudno się wysiada + garaż jest nieogrzewany , dlatego będe musiał mątować to na podwórku za domkiem) Jedyne co mnie teraz powstrzymuje to że jeszcze nieposiadam wymarzonego silniczka i temperatury osiągające - 25 stopni + martwi mnie to że mogą wytąpić problemy z mątarzem tego licznika zobaczymy co z tego wyjdzie jak będzie cieplej a póki co jakby ktoś miał schematy tego silnika lub wie jak wycisnąć z niego więcej to byłbym wdzięczny Z góry dziękuję .
Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
Hipis |
Dodany dnia 23-01-2006 18:17 |
Postów: 2396 Data rejestracji: 24.10.2005 00:02 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witaj tutaj masz link koles sprzedaje na czesci R5-turbo http://moto.alleg...Pozdrawiam Moje auto: Chwilowy brak, we krwi, benzyna
|
|
|
Krhid |
Dodany dnia 23-01-2006 18:36 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Dzięki ale ten już widziałem. Oferta niejest zbyt zachęcająca Mnie by interesował silnik który jest w całości najlepiej z osprzętem Na allegro jest jeszcze jedna ładna niebieska a 6000 złotych
ta by stykła ale płacić za całe auto to troche zły pomysł Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
Jaski |
Dodany dnia 23-01-2006 18:44 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
żeby wycisnąc więcej koników z silnika z turbawką, wystarczy tylko podkręcic ciśnienie Ztymże trzeba znac granicę coby nie rozwalić silnika ani turba...
Jak dla mnie to dużo łatwiej Ci będzie qpić silnik 1,7 Turbo z volvo w kpl. osprzętem i takie coś wpakować... nie przerejestrowując swojego auta...silnik jest elementem zamiennym, więc nie trzeba za kazdym razem zgłaszać zmiany silnika Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
MonteR |
Dodany dnia 23-01-2006 18:49 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
silnik 1.7 z turbo to nie taka prosta sprawa... kwestia ogarnięcia elektroniki, a poza tym inne półosie, inne zawieszenie, skrzynia, która ma inne mocowania. to już jest na prawdę niezła rzeźba...
Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
Krhid |
Dodany dnia 23-01-2006 18:52 |
Postów: 29 Data rejestracji: 17.11.2005 22:40 Skąd: - |
Może i łatwiej ale to się troche minie z celem Na wykonanie tego projektu to kredycik i git a opłaty za 1.4 są mniejsze a 1.7 to niewiem czy dałbym rade
Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
|
|
|
Jaski |
Dodany dnia 23-01-2006 19:40 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
Krhid napisał(a): Może i łatwiej ale to się troche minie z celem Na wykonanie tego projektu to kredycik i git a opłaty za 1.4 są mniejsze a 1.7 to niewiem czy dałbym rade to lepiej nie rób nic... częsci to 1,7 T z volvo napewno CI bedzie duzo latwiej znalezc anizeli z R5 T... Monter masz rację, ale jak się bawić to się bawić... kolega pisze, że ma 1,2 i deskę skromna itp. więc tez będzie musial rzeźbic troszeczkę... pewnie hample, półosie i skrzynia też beda wymagały ingerencji w blacharkę samochodu (czyt. mocowania) Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |