25 Kwietnia 2024 21:27:01
Zdjęcia użytkowników
damiandre nelus2403
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
1.4 GT Turbo 
Krhid
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 19:56
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Mam takie pytanko. Czy dało by się przełożyć silnik 1.4 Turbo Pfft o mocy 120km z Renault 5 GT Turbo do Renault 19 ph1, w którym wcześniej był silnik 1.2 ? Czy trzeba robić dużo przeróbek czy będzie pasować w orginalne mocowania ? Wcześniej taki silnik o pojemności 1.2 był chyba seryjnie montowany w R5 więc wydaje mi się że mocowanie się niezmieniło.
Zależy mi na silniku o małej pojemności i dużej mocy, a ten by się idealnie
nadał. Mam takie wrażenie że taki 120 konny Pfft silnik w sam raz dałby sobie rade z masą R19. Czy jest ktoś wstanie odpowiedzieć mi na to pytanko?
Ewentualnie jakieś rady albo cuś. Grin

ps: Chciałbym dodać że ten 1.2 nieróżni się niczym od gaźnikowego 1.4 przynajmniej z wyglądu. Mocowanie też takie samo. (Obie wersje to są silniki gaźnikowe)

Edytowane przez Krhid dnia 22-01-2006 20:39
Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-01-2006 19:56
Awatar
MonteR
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 20:42
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

jesli masz taki silnik, to się możesz bawić, ale wg mnie szkoda silnika, zeby go do R19 wkładać... lepiej ładnie zrobić R5 i tam go zostawić...
no ale... mocowania powinny pasować... pozostaje kwestia elektroniki i przenisienia napędu, no i zawieszenie musiałbyś też co nieco zmienić...
wydaje mi się, ze to gra nie warta świeczki... chcesz auto o małej pojemności i dobrym przyspieszeniu to kup CC Sporting...
masz 1.2 w R19, to auto do miasta, a nie rajdowania, albo rybki albo akwarium...

gdyby Ci nie zalezało na pojemności, to proponuje 2.0 8V z laguny ;] wygląda jak F3N z zewnątrz (prawie)

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Krhid
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 20:56
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Rozumiem że trzeba włożyć w to mase kasy ale to jest akurat najmniejszy problem. Grin Zależy mi akurat na takim silniku bo ten co jest to on już w sumie jest na dobiciu niwiadomo ile jescze pociągnie Sad. No a jak już wymieniać silnik to jak już to odrazu na coś mocniejszego Cool . Jak dla mnie warto bo jak się uda to będe miał samochód na jakim mi zależy a i niebędzie już takich sytuacji że jakiś zgred cieniasem mnie wyprzedzi Grin

Ps. Niestety pojemność gra tu dużą rolę i 1.4 to jest maks i dlatego najlepiej było by zdobyć właśnie taki silnik który fabrycznie ma całkiem sporo mocy a to 1.4 z R5 akurat mi przypadło do gustu Pfft Wiadomo żę na codzień będzie jeżdżony w mieście, ale już niebędzie czegoś takiego że, ja wdepnę gas w podłoge a silnik na obroty niewchodzi Sad

Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
MonteR
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 21:10
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

to moze te nowsze 1.4 Energy, czy jak one sie tam zwały, niby 80KM ;]

w 1.4 Turbo jest ten podstawowy problem, ze silnik ma swoje lata i przebieg, i nie wiadomo w jakim stanie turbo jest... ale skoro kasa to nie problem to będę śledził Twoj projekt jesli będziesz go realizował

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Krhid
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 21:15
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Dzięki. Najprawdopodobniej turbo będzie wymagało regeneracji albo kompletnej wymiany ale tym będe się martwił później. Najpierw chciałbym zdobyć ten silnik i go jakoś upchnąć pod maską Grin

Wszelka pomoc, rady i opinie na temat tego silnika były by mile widziane Grin
PS: Wszelkie schematy dotyczące tego silnika, które mogły by pomóc w jego renowacji (kapitalnym remoncie) byłby oczywiście mile widziane Pfft
Jeśli ktoś miał kiedyś doczynienia z tym silnikiem i zna jego słabsze strony to byłbym wdzięczny za pomoc. Bym zapomniał. Chyba obejdze się bez wzmacniania tej całej konstrukcji pod nowy silnik Shock?

Edytowane przez Krhid dnia 22-01-2006 21:59
Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
sider
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 22:18
Awatar


Postów: 341

Data rejestracji: 04.07.2005 22:13
Skąd: śląskie
Gliwice

Jełśi w twoim przypadku kasa nie gra roli ...to zainwestuj w 1,8 16V kupisz od 1100zł do 1800zł taki motor potem zmienisz zawieszenie,hamulce,skrzynie i co tam będzie trzeba i będziesz zapier.....jak szalony.Z tym że opłaty za 1,8 to nie to samo co za 1,4

Taka najzwyklejsza seryjna 136-konna bordowa Renia na glebie,16-calowych kółeczkach i praktycznie bez wydechuSmile
 
Maciej_R21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 23:13
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

1,4 tez nie poszalejesz w budzie R19 .Silnik to w zasadzie C1J ,tyle ze ma kute i wywazane idealnie korbowody ,wzmocniona glowice i cala reszte rzeczy odpiwiedzialnych za przenoszenie napędu .Nalezy tez pamietac ze bedzie to cholernie wysilony silnik wiec remonty bedziesz w nim robił czesciej niz ci sie wydaje .Oczywiscie bedziesz musial dolozyc dwie chlodnice .intercooler i chlodnice oleju ,no i caly czas na wysokich obrotch zeby turbina pracowala jak nalezy a to sie laczy ze zuzyciem paliwa wiejkszm niz 16V jak podejrzewam .wiec faktycznie jak radza koledzy zastanów sie nad tym co chcesz zrobić.Ja wiem ze łatwo sie napalic .Ja mimo swojego calego doświadczenia nigdy bym si enie pakował w takie cuda .
 
Kune
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 00:25
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

laduj 1.4 Grin

skoro jak mowi maciek silni ma kute korbowody i jest odpowiednio wszystko spasowane, to zamiast regenerowac turbo, kup wieksze i dmuchaj wiecej (albo na seryjnej turbaffce tyle dmuchnac, ale jej zywotnosc przy tym moze sie troche skrocic), mysle ze okolice 140 koni sa do zdobycia i auto napewno bedzie szybsze od 1.8 16v i do nawet dosc sporo (roznica w wadze samego silnika oraz turbodoladowaniu, gdzie moment bedzie duuzo wiekszy). Kolejnym problemem przy swapie 1.2 -> 1.8 bylaby elektronika ktorej w 1.4GTT nie ma. Oczywiscie ekonomika to inna sprawa, ale efekt bezdie super, zamontujesz BOV'a i prawdopodobnie bedziesz mial pierwsza doladowana R19 w PL Smile

oczywiscie najlepiej przy swapie wymienic polosie i zrobic kompletny uklad wydechowy wraz z kolektorem na zamowienie, to duzo ta w drodze do wiekszych mocy Smile mysle ze 2 lub 2.25 cala przy downpipe 2.5 cala bedzie ok.
Wiec generalnie pakuj 1.4 i na bierzaco pisz co i jak Smile trzymam kciuki za projekt!

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
Krhid
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 15:45
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Dzięki Grin postaram się na bierząco pisać co i jak. Na początku trzeba by zdobyć ten silnik. ( Niestety ten co miałem o oku został sprzedany na części
Shock ) ale się niezniechęcam i szukam dalejGrin ( W najgorszym razie kupie całe auto Pfft tylko e to wyjdzie dużo drożej) . Teraz inna sprawa.
Fabrycznie w moim samochodzie niema obrotomierza i czy niebędzie jakichś
jaj gdybym chciał włożyć nowszy z obrotomierzem Shock.

Ps : Oczywiście auto zostanie nieco odchudzone ale to dopiero na koniec Grin

Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
Arcadio21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 16:53
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 17.01.2005 09:25
Skąd: -

[quote]Krhid napisał(a):
Dzięki. Najprawdopodobniej turbo będzie wymagało regeneracji albo kompletnej wymiany ale tym będe się martwił później. Najpierw chciałbym zdobyć ten silnik i go jakoś upchnąć pod maską Grin

Bez problemu go upchniesz, bo jak sam zauważyłeś jest to to samo z zewnatrz co 1.2, a Turbo jakos sie zmieści, ajk sie w R5 miesciło to i tutaj wejdzie bez boolu. Widzłaem na własne oczy R5 z silnikiem F3N i turbo - przekładka z Volvo. A i jeszcze jedno, 1.4 Turbo nie ma 120 tylko 95 koników. 120 to ma własnie 1.7 turbo ale stosowany w Volvo w rneatach nie wystepował.

Arcadio - PIKUR
R Safrane J7T Si
Bejca E30 + LPG
F3n/F3n engine specialist Wink
 
Arcadio21
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 16:54
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 17.01.2005 09:25
Skąd: -

[Ja odnośnie pliku graficznego... bezbolesnie zamienisz te tablice a koszt nie powinien przekroczyc 100 pln za tablice ver full wypas Smile

Arcadio - PIKUR
R Safrane J7T Si
Bejca E30 + LPG
F3n/F3n engine specialist Wink
 
Krhid
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 17:01
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Sorry ale niezgodzę się z tobą Shock
Z tego co ja wiem w R5 1.4 Turbo miały fabrycznie 120 KM
To po pierwsze. A po drugie. Chyba raczej 85 KM a nie 95KM.
Bodajże w wersji z silnikiem 1.3 Turbo trochę ciężko w to uwierzyć Shock ale tak było. (Oczywiście mogę się mylić ale dopóki niedostanę namacalnego dowodu że R5 z 1.4 Turbo niemiały 120KM zdania niezmienię)
PS 1 : łatwo powidzieć zamienić. Tyle to ja też wiem Smile Bardziej się martwie gdzie podłączyć obrotomierz.

PS 2 : http://freespace..../start.htm tu jest stronka (Trzeba angielski znać) po wejściu na nią klikamy zakładke History a potem
The Renault 5 GT Turbo Phase II i tam jest napisane że te silniki miały fabrycznie 120 KM ( to takie małe info dla niedowiarków)

Edytowane przez Krhid dnia 23-01-2006 17:39
Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
mario
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 17:44
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

zegary z turbawki mialy wskaznik doladowania pod obrotomierzem,

a apropo calej zabawy Smile
jakby mnie bylo stac na turbawke to bym sobie jakiegos nissana kupil i sie zabawial Smile))) ale kazdy robi co lubi Grin, jestem ciekaw czy wogole cos z tego bedzie poza postami na forum, ja poki co ucze sie jezdzic moimi 90KM, a za jakis czas przesiada sie ekonomiczna wersje mocnego auta czyli jakies V6 Smile

Honda Civic
 
Krhid
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 18:05
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Hm....Wink zabawa zabawą. Teraz póki jest zima to części i samochody są tańsze niż latem Grin . dlatego więc szukam silniczka teraz zimą, a zaraz jak przyjdzie ciepełko zabieram się do roboty Grin ( taki problem że mam mały garaż do którego auto mieści się na styk i trudno się wysiada + garaż jest nieogrzewany Sad , dlatego będe musiał mątować to na podwórku za domkiem) Jedyne co mnie teraz powstrzymuje to że jeszcze nieposiadam wymarzonego silniczka i temperatury osiągające - 25 stopni Sad + martwi mnie to że mogą wytąpić problemy z mątarzem tego licznika Sad zobaczymy co z tego wyjdzie jak będzie cieplej Pfft a póki co jakby ktoś miał schematy tego silnika lub wie jak wycisnąć z niego więcej to byłbym wdzięczny Cool Z góry dziękuję .

Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
Hipis
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 18:17
Awatar


Postów: 2396

Data rejestracji: 24.10.2005 00:02
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witaj tutaj masz link koles sprzedaje na czesci R5-turbo http://moto.alleg...Pozdrawiam

Moje auto: Chwilowy brak, we krwi, benzyna
 
Krhid
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 18:36
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Dzięki ale ten już widziałem. Oferta niejest zbyt zachęcająca Sad Mnie by interesował silnik który jest w całości najlepiej z osprzętem Smile Na allegro jest jeszcze jedna ładna niebieska a 6000 złotych
ta by stykła ale płacić za całe auto to troche zły pomysł Sad

Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
Jaski
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 18:44
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

żeby wycisnąc więcej koników z silnika z turbawką, wystarczy tylko podkręcic ciśnienie Grin Ztymże trzeba znac granicę coby nie rozwalić silnika ani turba...

Jak dla mnie to dużo łatwiej Ci będzie qpić silnik 1,7 Turbo z volvo w kpl. osprzętem i takie coś wpakować... nie przerejestrowując swojego auta...silnik jest elementem zamiennym, więc nie trzeba za kazdym razem zgłaszać zmiany silnika

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
MonteR
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 18:49
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

silnik 1.7 z turbo to nie taka prosta sprawa... kwestia ogarnięcia elektroniki, a poza tym inne półosie, inne zawieszenie, skrzynia, która ma inne mocowania. to już jest na prawdę niezła rzeźba...

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Krhid
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 18:52
Awatar


Postów: 29

Data rejestracji: 17.11.2005 22:40
Skąd: -

Może i łatwiej ale to się troche minie z celem Sad Na wykonanie tego projektu to kredycik i git a opłaty za 1.4 są mniejsze a 1.7 to niewiem czy dałbym rade Frown

Jak jeszcze ktoś, kiedyś mi powie że niebyło Renault 19 z silnikiem 1.2 to go wyśmieje.
 
Jaski
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2006 19:40
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

Krhid napisał(a):
Może i łatwiej ale to się troche minie z celem Sad Na wykonanie tego projektu to kredycik i git a opłaty za 1.4 są mniejsze a 1.7 to niewiem czy dałbym rade Frown


to lepiej nie rób nic... częsci to 1,7 T z volvo napewno CI bedzie duzo latwiej znalezc anizeli z R5 T... Monter masz rację, ale jak się bawić to się bawić... kolega pisze, że ma 1,2 i deskę skromna itp. więc tez będzie musial rzeźbic troszeczkę... pewnie hample, półosie i skrzynia też beda wymagały ingerencji w blacharkę samochodu (czyt. mocowania)

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: