29 Marca 2024 16:02:15
Zdjęcia użytkowników
bogi1782 19slupia
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Jaki silnik zamiast 1.4 C1J?? 
kubitus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 11:24
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 03.06.2005 13:43
Skąd: -

Witam Smile

W związku z tym iż moja renówka oberwała wczoraj, a silnik prawdopodobnie trzeba robic(tj. zawory) przymiezam się przy okazji otrzymania odszkodowania do wymiany silnikaSmile

i tu moje pytanie:
Jaki silnik bedzie pasował do 19'ki? czy od meganki 1.4 16V da sie wsadzic? jakieś nowsze silniczki? czy pozostac przy oryginale i wstawic 1.7 mono ? bądz 1.4 energy ?

Pozdrawiam

/zmieniłem temat, taki jest chyba jaśniejszy (MonteR)

Edytowane przez MonteR dnia 14-07-2006 12:01
Kubitus
MB W116 350SE '78
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-07-2006 11:24
Awatar
Wojtas_R19
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 11:57
Awatar


Postów: 325

Data rejestracji: 24.02.2005 09:53
Skąd: -

1,4 - emeryt
1,7 - mono większa frajda, nie jest to wyścigówka ale ekonomicznie
1,7 - multi - frajda jeszcze większa, ekonomia na podobnym poziomie
1,8 16v - kopyto z ekonomią na bakier (paliwożerny i drogie części, a zaminników i szrotowych brak lub jak na lekarstwo) plus kupa przeróbek


============================
Wojtas ph prawie 2
pojawiam się i znikam
============================


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 235000km
 
MonteR
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 12:01
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

z tego co pamiętam to sporo jeździsz, myślę, że u Ciebie 1.7 mono byłoby najlepsze, ewentualnie zostać przy 1.4...
1.7 mono świetnie na gazie chodzi... przy 1.7 multi jest więcej grzebania się i duuuużo zależy od sposobu montażu instalacji, tu już niema miejsca na drobne pomyłki... no i ekonomika... kwestia dyskusyjna... u mnie jeszcze z litr, dwa gazu i doszedłbym do spalania 16V ;] zależy jak kto jeździ...

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Maciej_R21
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 12:59
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Wydaje mi sie ze juz ci pisalem na temat silników i zalozyc mozesz wszystko. Pytanie tylko czy jest to opłacalne. CO do silników 1,7 to SPI jest najlepszym rozwiazaniem, kosztem tych kilku KM kture sa i tak mało zauwazlne nie ma sensu pakowac sie w wielopunk (4 wtryski mog a pasc zamiast jednego), czujnik polozenia przepustnicy( wciaz wracajacy temat awarii), zawór wolnych obrotów(500zł zamiennikow brak) itp. rzeczy.
Akurat 1,7 SPI nie ma ani czujnika polozenia przepustnicy, ani zaworu wolnych obrotów, ma tez 1 wtrysk a nie 4. Wiec jasnym jest ze awaryjnosc jest mniejsza. Jedyne co trzeba w nim zrobic to wywalic EGR ktory z kolei nie wystepuje w MPI.
Silnik E7J ma takze pojedynczy wtrysk z tym ze jest to ten sam typ wtrysku co w silniku 1,8 F3P i tam tez juz znajduje sie czujnik polozenia przepustnicy.
Osobiscie polecalbym ci 1,7 SPI, mam dwa takie silniki w19stce przebieg ponad 300kkm, olej polsyntetyk nie pali ani grama, nigdy nie bylo w nim zadnego remontu oproczy wymiany uszczelniaczy na wale i pompie oleju, poza tym tylko materialy eksploatacyjne. To najpopularniejsze silniki i zarazem najbardziej zywotne, bo nie maja osprzetu ktory sie psuje oraz nie sa wysilone (75km z pojemnosci 1,7).
Moment obrotowy pozwala jezdzic na V biegu z predkoscia 40km/h i nie ma tutaj czego porownywac z silnikiem 1,4 E ktory ma niby wiecej mocy.
Jezeli chcialbyś to zalozyć to jest kilka ale....
Nie wiem czy rama pod silnikiem pasuje do 1,7
Na pewno musialbyś zalozyc skrzynie inną czyli JB3
Nie wiem w tym momencie czy twoje półosie podejda pod ta nową skrzynie.
Jezeli nie masz musialbyś zalozyc "stabilizator" do zawieszenia.
elektryczną pompe paliwa plus filtr.
I to chyba na poczatek wszystko .
Zespół napedowy znajdziesz juz za ok 600zł modul sterujacy za ok. 100zł plus instalacja silnika pompa paliwa i byc moze pólosie.
 
kubitus
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 13:21
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 03.06.2005 13:43
Skąd: -

Koledzy, zgadza się Smile,jesli chodzi o silniki R19....wybiore 1.7 mono.

ale moje pytanie bylo troszke inne, czy warto? i czy podejdzie jakiś nowszy silnik ?typu coś z megane ? czy nie bawic sie, wsadzic 1.7 i miec spokoj?

A co do skrzyni?.... jest za słaba? o co chodzi ze trzeba ją wymienic? inne mocowanie?,budowa? bo obroty ma takie same przy tych samych prędkosciach Smile

co do pozostania przy 1.4... jesli koszty wyniosą powiedzmy 450 zł, to wole zmienic silnik Grin

Pozdrawiam i dziekuje za cierpliowsc/wyrozumiałośc Smile

Edytowane przez kubitus dnia 14-07-2006 13:24
Kubitus
MB W116 350SE '78
 
Kucu
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 13:40
Awatar


Postów: 656

Data rejestracji: 10.08.2005 21:35
Skąd: -

1,4 - emeryt


zaraz emeryt... o ile mi się dobrze wydaje to również był montowany w megane i clio więc czemu emeryt (mowie o energy)? mała pojemność, niskie spalanie a przy tym dobra elastyczność i moc (jak na tę pojemność.) poza tym bezawaryjny i tani w eksploatacji

Moment obrotowy pozwala jezdzic na V biegu z predkoscia 40km/h i nie ma tutaj czego porownywac z silnikiem 1,4 E ktory ma niby wiecej mocy.


hmmm.. ciekawie piszesz... ja swoim bez problemu mogę jechać 30-35km/h na V biegu i o dziwo się rozpędza Smile. dużo zależy też od skrzyni biegów. Ciśnienie w cylindrach mam ok. 10,5 bar i do tego skrzynię JB1 i ja na Energy nie narzekam. Wiadomo że większa pojemność ma lżej ale tak czy inaczej ja swojego Energy nie zamieniłbym na żadne 1.7. Jak już miałbym coś wkładać to F7P.

Edytowane przez Kucu dnia 14-07-2006 13:44
była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic

jest...
 
kubitus
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 17:56
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 03.06.2005 13:43
Skąd: -

rozumiem ze F7P to 1.8 16V?

dziękuję bardzo Smile, mi zalezy na ekonomicznej jezdzie,nie az tak bardzo na mocy.

Dlatego myślę iż 1.4 energy bądź 1.7 spi będzie najlepszym wyjściem.
Zwlaszcza ze trasy które pokonuje to trasa Katowicka do Cieszyna,i pozniej droga do Brna, gdzie droga z jednym pasem występuj emoze na odcinku 20 km?

ale to że teraz pod górke jade na 3 biegu 60 km/h i nie ma siły pojechać szybciej,to przegięcie Angry2

Pozdrawiam Smile
P.S. powoli przechodiz mi pomysł wstawiania silnika od jakiegoś nowszego reno.

Edytowane przez kubitus dnia 14-07-2006 17:57
Kubitus
MB W116 350SE '78
 
Kucu
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 18:23
Awatar


Postów: 656

Data rejestracji: 10.08.2005 21:35
Skąd: -

Tak. F7P to 1.8 16V

Hmm... No zależy jak jeździsz i z jakimi prędkościami itd. Wiadomo że Renia nie jest najmniejszym autem więc i silnik nie może być najmniejszy... Nie wiem jak sprawuje się 1.7 bo nie miałem okazji jeździć ale np. mi 1.4 Energy wystarcza w zupełności. Spalanie w mieście nie przekracza 8,5l chyba że mi noga za bardzo w dół zaczyna opadać Grin a na trasie jak spokojnie jadę to nawet potrafi spalić 5,5l ale to już baaaardzo spokojnie i z wiatrem w plecy Smile. Bo tak średnio w trasie wyrabia się 6,5l. A co do 1.7 niech się rozpisują ci co go mają Smile Od 0-100 mam coś około 12s. Do 140km/h rozpędza się leciutko bez najmniejszych problemów, 140-160 już trochę wolniej. V-maxa nie sprawdzałęm bo moja renia to złom i się boję że się coś urwie jak ją rozpędze za mocno Wink.

Edytowane przez Kucu dnia 14-07-2006 18:26
była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic

jest...
 
kubitus
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 21:29
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 03.06.2005 13:43
Skąd: -

Moja piękniejsza połowa ma 1.7 spi, i calkiem milo się tym jedzie.
a spalanie mojego to 9 litrow w trasie przy 120 km/h (jak było wszystko ok) teraz okolo 10 . V/max... leciałem 170 , ale z górki Smile (4,5 tys obrotów),no ale to nie jest kryterium zakupu. Gdyby to moje 1.4 jezdzilo tak jak jezdzilo jak je kupowalem to by tez mi wystarczyło.

Jadąc 110 km/h trase 600 km robie w 6,5 godziny , jadąc 120-130 w 6 godzin. ,jadac szybciej tak do 150 zaoszczedzam moze 15 minut. a duzo niebezpieczniej sie jedzie.

Wystarczy mi 120-130 . tak więc bez znaczenia czy to bedzie 1.4 e czy 1.7 spi.

wiecej chyba w tym temacie się mądrego nie napiszeSmile

wiem ze 1.4 e są niezawodne, ale takze 1.7 są niezawodne,ale tylko spi, tak wiec mpi kupowac nie bede Smile

dziekuje wam bardzo za pomoc Grin



Kubitus
MB W116 350SE '78
 
Maciej_R21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 22:33
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

19stka 1,7 SPI na trasie, najmniejsze spalanie mialem 6,5 litra predkosci do 120km/h. 4 osoby na pokladzie. Trasa Grudziądz-Wschowa (jechalem po P205 z podpisu). Wowczas to akurat spalanie zostalo zanotowane bo na ogol tego nie robie.
Niestety prawda jest taka ze silniki Cxx sa paliwozerne i czesto zblizone spalaniem do 1,7 a bywa ze i spalą wiecej. Jeździlem C3Jtem i niestety trzeba mu troche obrotów wkrecic zeby to sie jakoś rozpedzalo. Zapewne jest to spowodowane inna skrzynia a inna skrzynia jest powodem mniejszego momentu i mocy i tak w kołko Smile. Wyzsze obroty powoduja wieksze spalanie wiekszy halas i takie sa niestety fakty. Byly tez 19stki z silnikami 1,2 i to dopiero byly wynalazki Wink.
E7J oczywiscie wypada na tym polu znacznie lepiej to tez stosowali te silniki oraz jego klony dosc dlugo np. ClioII.
Jednak 1,7 SPI to silnik środka, jest to najpopularniejszy silnik i 19stek wyszlo z nim najwiecej.
 
Grzesiu_K
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 08:28
Awatar


Postów: 32

Data rejestracji: 17.02.2009 15:14
Skąd: -

Witam koledzy. Mam zamiar u siebie zmienic silnik na 1,7 na jednopunkcie. Co bede potrzebował oprucz silnika i skrzyni? W tej chwili mam 1,4 na gażniku.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
misiek_Pt
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 10:09
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

fajnym rozwiazaniem jest tez f3p mono. wiekszy moment obrotowy, 90 koni. ja osobiscie robiłem swapa z 1.4 c1J na f3p. tu masz linka. zobacz sobie co i jak trzebaSmile
http://www.renaul...d_id=19070


Treść dodana dnia 29-07-2009 10:11:

@ Grzesiu_K pompa paliwa, cała instalacje spod maski, kompletny silnik. z rozrusznikiem i cała reszta

/poprawiłem linka (mati_)

Edytowane przez mati_ dnia 29-07-2009 15:14
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
Grzesiu_K
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 21:39
Awatar


Postów: 32

Data rejestracji: 17.02.2009 15:14
Skąd: -

Ok a co ze wspomaganiem? U mnie nie ma a przy tamtym silniku jest. Czy musze go zakładac? Czy wystarczy kupic krutszy pasek i po kłopocie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 21:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

W silnikach typu C nie ma wspomagania.

Nie musisz go zakładać. Wywalasz pompe wspomagania, krótszy pasek i heya Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
misiek_Pt
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 21:44
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

jak miałbys juz pompe to warto kupic maglownice i założyc wspomaganieSmile

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 21:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Gdyby miał magiel to predzej opłacało by sie pompe kupićPfft a nie odwrotnie Wink ale kolega najwyraźniej nie chce i poniekąd ma racje. Jedna rzecz mniej do zepsucia, a bez wspomagania sie jakoś pewniej w trasie jedzie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Grzesiu_K
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 22:05
Awatar


Postów: 32

Data rejestracji: 17.02.2009 15:14
Skąd: -

Ale co z paskiem? Czy kupie krutszy? Bo jak wywale pompe to ten bedzie za długi.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2009 22:34
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Przeciez napisałem.

maestro napisał/a:
Nie musisz go zakładać. Wywalasz pompe wspomagania, krótszy pasek i heya Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marekczesci
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-08-2009 17:58
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 22.07.2009 02:17
Skąd: -

wiitam cie jak chcesz mam 2 silniczki 1.7 mono i 1.7 pelnen wtrysk 90PS. posiadam wszystkie czesci do tych modeli moj nr tel to 793005236 gg 7356683

RENAULT 19 WSZYSTKIE CZESCI LEGNICA!! El.blacharskie, silniki, zawieszenia wnetrza itp. Cos potrzeba pisz lub dzwon! 793005236 gg 7356683 POZDRAWIAM I ZAPRASZAM!!
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: