23 Wrzesie 2019 04:22:15
Zdjęcia użytkowników
kolo85 dj_mafiozo
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6656


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

czekus [off] 12-09-2019 21:40
Wink

maestro [off] 11-09-2019 21:33
Buona sera! Powracam z R19 Smile

gielab0019 [off] 29-08-2019 13:22
Deaver, 11999 Grin

[A] Lesiu11 [off] 24-08-2019 09:05
Deaver, do dogadania

Deaver [off] 20-08-2019 12:50
Lesiu, jaka cena dla forumowicza?

[A] Lesiu11 [off] 19-08-2019 19:34

edzio [off] 18-08-2019 18:55
BANIO@, Ooo Panie jeszcze wymagania co do koloru Grin

BANIO@ [off] 04-08-2019 17:18
Chłopaki potrzebna jest blenda do Ph2 i dwa przednie błotniki w dobrym stanie w kolorze 777 Smile

mirekk123 [off] 02-08-2019 00:44
Dzień dobry Grin

adrianus [off] 26-06-2019 13:40
Siemanko wszystkim, czesc i czołem! Witam serdecznie po latach nieobecności, po latach wróciłem do R19 i już się z nią nie rozstanę Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]katalizator 
mati86
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 10:22
Awatar


Postów: 231

Data rejestracji: 22.10.2006 12:25
Skąd: podkarpackie
Łańcut

Witam,
ostatnio przeczytałem, że katalizator powinno się wymieniać po 100 tys km, o ile inaczej nie zaleci producent. mój według tego nadaje się do wymiany(mam 150 tys) no ale nowy jest poza moim zasięgiem:/

Wiem, że podobne tematy były, no ale nie rozwiały moich wątpliwości do końca..

bo jeśli chodzi o strumienice- wiele osób ją chwali, że nic się nie dzieje, ale tyle samo znowu osób odradza jej zakładania, że to niby przyspiesza wyciąganie spalin i silnik niedługo będzie nadawał się do remontu, itp.

niektórzy znowu zakładają rurkę w miejsce kata.

mój kat. jest troche zapchany, i to czuje. i nie wiem co zrobić z tym.
mam 1.7 na benzynie.

Edytowane przez Krzychup dnia 06-01-2008 19:14
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] is not a valid Image. Piszę poprawnie po polsku.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-04-2007 10:22
Awatar
wolf
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 11:36
Awatar

Klubowicz #0254

Postów: 842

Data rejestracji: 24.03.2007 15:03
Skąd: świętokrzyskie
Opatów

Witaj mati86 , nie wiem co ile sie powinno wymieniac katalizator ale wiem ze napewno jak jest juz zapchany. Mam ten sam silnik co ty i nawet rocznik (tylko ja mam jeszcze gaz). Ja wymienilem kata na strumienice, jezdze tak juz jakies 15tys km i jakos narazie nic sie nie dzieje (naszczescie! bo po przeczytaniu tutaj opini zeczywiscie mozna troche zglupiec czy ja zakladac czy nie). Zalozylem ja jak mialem zapchanego kata i mialo to poprawic elastycznosc ale mowiac szczerze jakos wyraznej poprawy nie zauwarzylem, jedyne co dalo sie uslyszec odrazu to to ze zaczela glosniej chodzic mi renia (jedni to lubia inni nie...) narazie jest ok , co do spalania tez nie zauwazylem jakis roznic. Jedyny minus to to ze zawsze trzese du.. jak jade na przeglad ze facet sie przyczepi i mi nie podbije przegladu ale jak narazie sie udaje w razie czego mam na wszelki wypadek starego kata na podmiane ;-) . To tyle, wiec zrobisz jak zechcesz co do wymiany...

Renia rządzi, Renia radzi, Renia nigdy Cię nie zdradzi!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, przebieg orginalny i ciągle pomału rośnie...
Moj motocykl: japonka sprowadzona z USA-->Yamaha V-Star XVS 650 Midnight Custom, rocznik 2006
 
crackers
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 18:51
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Temat walkowany uhuhu. Tlumik przelotowy zaloz, zadne strumienice i rurki.

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
Dezorientat
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2007 10:28
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 07.02.2007 18:33
Skąd: -

Mi właśnie chyba katalizator już dogorywa (na wolnych obrotach czasami słychać takie szuranie i różne inne szmery) i stąd mam do was takie pytanie: Czy jest jeszcze szansa, że jak pojadę teraz na przegląd do stacji diagnostycznej (bo mi się właśnie kończy termin za 2 tygodnie) to analiza spalin jeszcze zmieści się w normie? Czyli innymi słowy, czy ten szurający kat jeszcze cośkolwiek daje czy to jest tak samo jakbym pojechał tam z strumienicą/tłumikiem przelotowym, który pewnie go zastąpi?

"Karol kilka lat później.."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2007 11:06
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Sonde wymienia sie co 100kkm. Katalizator wytrzymuje znacznie dluzej.
Uszkodzony katalizator nie wydaje szmarów , jedyne co moze robic to dzwonić jak sie potłucze. Sprawdź szczelnośc wydechu. Ocena sprawnosci katalizatora " na ucho" czy odczucia kierowcy mozna sobie podarowac.
 
Maciej_R21
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2007 16:13
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Tłumik zwany przelotowym jest to tlumik rozpręzny stosowany w silnikach gaźnikowych zamiast katalizatora. Ma on takie same zastosowanie a mianowicie rozprezenie , zmniejszenie cisnienia i wtłumienie wibracji powstalych z rezonansu, gdyzjak wiadomo spaliny wylatuja z silnika cyklicznie tworzac swego rodzaju fale. Tak uporzadkowana struga spalin łatwiej wpada do srodkowego tłumika, wystepuje latwiejszy przepływ no i srodkowy wydech nie jest tak katowany pedzacymi spalinami. To wszystko powoduje ze uklad wydechowy staje sie cichszy, w zasadzie mozna powiedzec ze dziala tak jak z katalizatorem. Słychac to najlepiej w srodku auta. Tłumik taki w zaden sposob nie ogranicza przeplywu gdyż jest to perforowana rura obudowana puszka w ktorej jest material tlumiący( podobnie jak tłumiki koncowe przelotowe).
Tutaj mozna zobaczyc fragment wydechu od R21 ( silnik gaźnikowy) , ktory mialem zastosowany przy silniku wtryskowym ( F3N). Przy takim rozwiazaniu silnik chodził najlepiej ( pomijajac sprawny katalizator), przed zalozeniem tego zestawu przetestowalem wszystkie mozliwosci ( rurka , pusta puszka itd).
dataweb.pl/asp/po/pictures/08852.gif
 
Dezorientat
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2007 20:07
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 07.02.2007 18:33
Skąd: -

Dzięki za obszerne wytłumaczenieSmile
Chciałem jeszcze spytać czy taki potłuczony katalizator ma jakąś wartość w PLN? Bo wiem, że stare katy można sprzedawać... Tylko nie wiem komu, za ile i jaki wpływ na cenę ma jego stan...

"Karol kilka lat później.."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Haziaj
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2007 21:02
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Kupujesz tłumik od wersji 1.4, o taki Wink

[img]http://img58.imageshack.us/img58/4351/t322umikrr6.jpg[/img] is not a valid Image.

Numery Płóciennika to 21.141A. U nas kosztuje 185 zł.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
krzysiek056
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2007 21:20
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 31.01.2007 21:50
Skąd: dolnośląskie
Bolesławiec

Istnieje jeszcze coś takiego jak katalizatory uniwersalne. Nie wiem ile to kosztuje, ale koszt (podobno) jest porównywalny ze strumiennicą

.:Autko rodziców: R19 1993 F3P sedan:.
.:Moje autko: R19 F3N L740 1995 hatchback:.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 141000km
 
mati86
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2007 21:30
Awatar


Postów: 231

Data rejestracji: 22.10.2006 12:25
Skąd: podkarpackie
Łańcut

chyba są takie...pytałem się u siebie w sklepie i katalizator z ceramicznym wkładem jest za ok ponad 200 zł, czyli chyba taki uniwersalny..tak mi się wydaje..?
Czy owy katalizator jest wart kupna i założenia? Może ktoś już zakładał? Czy wszyscy tylko wycinają katy i wspawają inne cudaSmile?

[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] is not a valid Image. Piszę poprawnie po polsku.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
 
Haziaj
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2007 11:53
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Otóz ten katalizator to katalizator Bosala o numerze 099-886 i kosztuje u nas w hurtowni 202 zł. Jest to katalizator typu plaskiego i jest dosyc maly. Zdjecie wrzuce jak wroce z pracy. Osobiscie uwazam, ze to dobry pomysl. Nie ma to jak rozwiazania fabryczne, przynajmniej u mnie musi byc tak jak fabryka "zdiełała" Wink Sam sie przymierzam do kupna, bo w Reichu mi wycieli i wspawali rure Sad Aha ten kat przeznaczony jest do silnikow do 3.0 litrow pojemnosci zarowno diesel jak i benzyna i ma srednice @50.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
Dezorientat
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2007 20:28
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 07.02.2007 18:33
Skąd: -

Fajnie Haziaj, pocieszyłeś mnieSmile Powiedz jeszcze tylko czy ten kat to jest taki na dwa sezony i do wyrzucenia? (Chodzi mi o jakość)
No i jeszcze jedno pytanie. Przeważnie jak coś jest uniwersalne, to jest do d... No ale może w tym wypadku to nie ma znaczenia? Co o tym sądzicie?

"Karol kilka lat później.."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Haziaj
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2007 20:38
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

No wiesz to jest Bosal wiec na pewno nie na dwa sezony. Zreszta auto z katalizatorem tez trzeba odpowiednio uzywac,bo sztbko kata szlag trafi. Nie chebluje sie auta dlugi czas na rozruszniku, bo niespalone paliwo wedruje do kata, a tam pozniej po rozgrzaniu wybucha i powoli demoluje go przyspieszajac zuzycie. Tak samo przy sprawdzaniu cisnienia sprezania powinno sie wypiac przekaznik pompy paliwa, aby ta nie podawala paliwa, bo w przeciwnym przypadku nastapi to co wyzej napisalem. Oczywiscie unikac na rozgrzanym ukladzie wydechowym wjazdu w kaluze z duza predkoscia, roznica temperatur dobija tylko katalizator. Ogolnie przyjete jest, ze kat powinno wymienic sie po okolo 150 tys. km poniewaz sie zapycha i jest to normalne zjawisko.

Zreszta z katem trzeba sie obchodzic ostroznie jak z turbina, po ostrej jezdzie nie gasi sie silnika od razu tylko czeka sie okolo minuty aby turbina ostygla, inaczej brak smarowania po wylaczeniu silnika wykancza i tak juz czesc.

Mysle jednak, ze taki katalizator to dobre wyjscie.

Tu wiecej o tym kacie Wink :

http://www.nokaut...9-886.html

Tu jest ordżinaleskat do R19 1.7 F3N-L740:

http://83.18.243....umer=14281

Edytowane przez Haziaj dnia 22-05-2007 20:46
Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
Dezorientat
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2007 21:13
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 07.02.2007 18:33
Skąd: -

Dzięki za wyczerpujące info!Smile
Myślę, że założenie tego kata będzie lepszym rozwiązaniem niż strumienica czy tłumik przelotowySmile Może troszkę droższym, ale przynajmniej ekologiczniejszym.
Hehe, za ten kat z drugiego linka to by można cały wydech przerobićGrin

"Karol kilka lat później.."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Sebo83
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2007 15:14
Awatar


Postów: 845

Data rejestracji: 02.04.2005 15:47
Skąd: -

ja 3 tygodnie temu wyprułem kata i wstawiłem strumienicę. Kat po 14 latach był poprostu zmarnotrawiony Grin Z jednej strony zatkany z trugiej dziurawy Pfft Ze strumienica wcale nie jest glośniej w aucie, autko jest zrywniejsze, wkreca sie na wyższe obroty Smile

Renault 19 '93 5D 1721ccm 73KM LPG (było) Audi A4 Avant 1,9 TDI AFN (było) KIA Cee'd SW 1,6CRDi Jest

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 165000km
 
nicolas1985
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2007 17:19
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 04.11.2007 14:48
Skąd: -

ja przy najbliższej okazji wykruszę środek z katalizatora i sprzedam sam środek.
smiley wydaje mi się że to najkorzystniejszy sposób na kata. środka nie będzie a obudowa zostanie i na przeglądzie nie powinni się dowalić. analiza spalin nie wykazuje podobno jakiegoś wzrostu zanieczyszczeń, a autko jest zrywniejsze.

Edytowane przez nicolas1985 dnia 06-11-2007 17:21
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 169000km
 
Redeon
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2008 11:04
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

co sadzicie o takim kat http://www.sklep....fo/?id=814 ??
Czy on podejdzie do reni ?

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
uruk-hai
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2008 12:46
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 20.05.2008 21:39
Skąd: -

U mnie zamiast katalizatora - nie zdecydowałem się na kolejny - wstawiono w maju strumienicę, szlag ją trafił pod koniec lipca kiedy sobie jechałem na niemieckiej autostradzie na wakacje. Pękła w czasie burzy na zgrzewie z jednej i drugiej strony :/ ... więc w zastosowaniu tańszych z montazem - tutaj 150,00 taka jakaś była - polecam kolegom ostrożność

Edytowane przez uruk-hai dnia 20-08-2008 12:48
F3N-L740'93
 
lukasmotyl
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2008 13:24
Awatar


Postów: 140

Data rejestracji: 31.07.2008 20:19
Skąd: wielkopolskie
Nowy Tomyśl

Witam wszystkich ja skupuje katalizatory prosze pisac na gg napewno sie dogadamy

Każda klęska jest nawozem sukcesu ...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: