Menu główne
Forum
Klubowicze
haber |
Dodany dnia 25-09-2007 23:24 |
Postów: 100 Data rejestracji: 22.10.2006 21:48 Skąd: małopolskie Gorlice |
A wszystkie czujniki sprawdza się jak są podpięte? Do czego służą czujniki 1, 2 i chyba 3(tam też jest chyba jakiś czujnik koło tego trójnika ), są gdzieś jeszcze jakieś przez które mogą być problemy z równymi obrotami silnika bo sonda to wiem gdzie jest i ten czujnik w chłodnicy to jest też od temp. silnika nie tylko płynu chłodniczego?
Dzięki [img]http://images29.fotosik.pl/88/2a2016677b316d35.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez Krzychup dnia 06-01-2008 18:11 Renault 19, Phase 2, 1993r. benzyna, F3N 1.7 (1724/73KM), Hatchback - Była
Renault 19, Phase 2, 1995r. benzyna + LPG, F7P 1.8 16v Hatchback - Była Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 227000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 25-09-2007 23:24 |
Haziaj |
Dodany dnia 26-09-2007 07:57 |
Postów: 560 Data rejestracji: 09.01.2007 21:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Kętrzyn |
Odnośnie czujników, to nie mierzy sie napięcia, a opór. Napięcie zasilania sprawdzamy (odłączając czujnik) względem masy, a jednym z przewodów czujnika i powinno wynosić 5V niezależnie od temperatury. Same czujniki sprawdza sie omomierzem w stosunku do panującej temperatury. 1. Czujnik w chłodnicy to jest włącznik wentylatora i nie nic wspólnego z czujnikiem temperatury, czyli przez niego nie będą świrować wolne obroty. [img][/img] 2. Wolne obroty mogą świrować również przez czujniki temperatury: - jeden w kolektorze ssącym - czujnik(śruba) wkręcony w kolektor dolotowy, od którego wychodzą dwa kabelki po lewej stronie (stojąc przed maska auta). Podaje informacje do modułu sterującego wtryskiem, [img]http://images32.fotosik.pl/174/2e54fa2f56a4ea38.jpg[/img] is not a valid Image. napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C opór: 200 - 300 omów / 90 °C - drugi jest wkręcony w głowicę po prawej stronie i on steruje wskaźnikiem na liczniku. [img]http://images23.fotosik.pl/173/90df5c2b78b07e1d.jpg[/img] is not a valid Image. napięcie zasilania: 5 V opór: 3 000 - 4 000 omów / 20 °C opór: 1 000 - 1 700 omów / 40 °C 3. Jeszcze może być czujnik ciśnienia powietrza po prawej stronie komory silnikowej taka plaska kostka z wyjściem na wężyk podciśnieniowy i kabelki. napięcie zasilania: 5 V napięcie wyjściowe: 0 - 5 V [img]http://www.renault19.pl/forum/attachments/cz-cis.gif[/img] is not a valid Image. [img]http://images31.fotosik.pl/11/03434cdf1bd4f362.gif[/img] is not a valid Image. 4. To jest taka sonda Lambda (Więcej o sondzie Lambda przeczytasz w tym temacie: Sonda Lambda - objawy uszkodzenia [img]http://www.renault19.pl/forum/attachments/lam.gif[/img] is not a valid Image. Podam Ci numery katalogowe i ceny najpopularniejszych producentów: NGK - OZA401-E2 - od roku prod. 07.92; kod silnika F3N740/ 741/ 718, od nr. silnika I010849, przekładnia automatyczna i od nr. silnika I137628, przekładnia mechaniczna - 317 zł NGK uniwersalna - OZA624-E1 - 145 zł [img]http://www.carparts-cat.com/webdata01/ImageData/artbild/15/UNI-1.JPG[/img] is not a valid Image. BOSCH uniwersalna- 0 258 986 501 - 182 zł [img]http://www.carparts-cat.com/webdata01/ImageData/artbild/30/F0258986501.JPG[/img] is not a valid Image. BOSAL uniwersalna - 000-091 - 75 zł Magneti Marelli - 461912161100 SLP1100 Golden Lodge - 100 zł To są ceny u mnie w hurtowni. Gdzie indziej mogą być spore różnice, zależnie od regionu i dystrybutora. 5. Czujnik na kole zamachowym/czujnik walu korbowego znajduje się na lewo od odpowietrzenia skrzyni biegów (to ta czarna kostka - puszka na górze skrzyni). Czujnik jest przykręcony do bloku silnika bodajże na dwie śruby nad kołem zamachowym. opór: 200 +/- 80 omów [img]http://www.renault19.pl/forum/attachments/wal.gif[/img] is not a valid Image. 6. Wtryskiwacz - Wtryskiwacz paliwa to elektrycznie uruchamiany elektrozawór, który jest zasilany przez zespół sterowania. Wtryskiwacz paliwa wtryskuje paliwo do kolektora wlotowego. napięcie zasilania: 12V opór: 1,2 - 1,6 omów [img]http://images31.fotosik.pl/11/98656585cb0be6c9.gif[/img] is not a valid Image. 7. Silnik/siłownik sterujący biegiem jałowym - steruje on poprzez otwieranie i zamykanie przepustnicy. końcówka napięcia A: 5 V - otwarta przepustnica 0 V - zamknięta przepustnica opór pomiędzy końcówkami C i D: 3 - 200 omów 8. W F3N 740 nie ma "normalnego czujnika położenia przepustnicy - potencjometru". Jego częściowe zadanie pełni siłownik biegu jałowego (silnik krokowy) i czujnik pełnego obciążenia. TakeOff napisał: F3N ma "czujnik położenia przepustnicy" 3 stanowy. Pierwszy stan jest realizowany w silniczku krokowym, który pleni 2 funkcje jako moduł. Po pierwsze reguluje wolne obroty, a po drugie właśnie informuje sterownik, że dźwignia przepustnicy jest zamknięta. Drugi stan to przepustnica uchylona więcej niż "zero", aż do 80% uchylenia. tu nie ma czujników. Trzeci stan to dźwignia przepustnicy uchylona co najmniej 80%. Informuje o tym mikrowyłącznik pełnego obciążenia. Jak wiec widać jest 3 pozycyjny TPS Prymitywny może, ale widać wystarczy. Edit: Poprawiłem literówkę i orty! Krzychu.
Haziaj dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Krzychup dnia 28-11-2009 20:28 Średnie spalanie --> R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT Moja pani: Galeria R19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
stelf1 |
Dodany dnia 08-03-2008 16:25 |
Postów: 173 Data rejestracji: 20.07.2007 22:06 Skąd: śląskie Zawiercie |
witam. mam problem z duzym spalaniem ok 13-14l/100km(silnik F3N mono). sprawdzilem napiecia na czujnikach temperatury w kolektorze ssacym i na obu jest po ok 2,6-2,7V. gdzie szukac usterki tak niskiego napiecia powyzej pisze ze te napiecia powinny wynosic ok. 5V.
nie bede pisal nowego postu tylko dopisze tutaj. wiec tak, napiecie mierzylem na samym wtyku bez podpietego czujnika, z reszta i tak niema mozliwosci wpiacia miernika bez rozpinania zlaczy lub zdzierania izolacji z kabli. chyba ze blad mogl wyjsc przez to ze mierzylem napiecie na jednym czujniku a drugi nadal byl wpiety w instalacje(one sa jakos ze soba polaczone). musze to zrobic bo 13l/100km to troszke sporo jak na silnik 1.7 . Edytowane przez stelf1 dnia 08-03-2008 20:41 Gwałt jest niemożliwy - kobieta z podniesioną spódnicą biegnie szybciej niż mężczyzna z opuszczonymi spodniami.
|
wolmen |
Dodany dnia 08-03-2008 17:58 |
Postów: 257 Data rejestracji: 19.12.2006 14:28 Skąd: - |
aby sprawdzic napiecie na czyjnikach musisz wypiąć wtyk od nich i sprawdzasz na samym wtyku.
jak bedziesz mieżył na podpietym czujnki to napiecie będzie sie zmieniac od 5V do ~ 0V wzależności od temperatury.(im cieplej tym mniejsza rezystancja czujnika a co zatym idzie mniejsze napiecie) Sam czujnik sprawdzasz za pomoca ciepła i poruwnujesz pomiary czy rezystancja zgadza się z temp. Edytowane przez Krzychup dnia 28-11-2009 19:38 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
Haziaj |
Dodany dnia 08-03-2008 21:35 |
Postów: 560 Data rejestracji: 09.01.2007 21:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Kętrzyn |
Stelf1 sprawdź sondę lambda, zazwyczaj ona odpowiada za wysokie spalanie. Również zacięty w pozycji otwartej EGR będzie powodował duże spalanie.
Edytowane przez Krzychup dnia 28-11-2009 19:40 Średnie spalanie --> R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT Moja pani: Galeria R19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
takeoff |
Dodany dnia 09-03-2008 09:19 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Ale kombinujecie F3N ma "czujnik polozenia przepustnicy" 3 stanowy Pierwszy stan jest realizowany w silniczku krokowym ktory pelni 2 funkcje jako modol. Po pierwsze reguluje wolne obroty a po drugie własnie informuje sterownik ze dzwignia przepustnicy jest zamknieta. Drugi stan to przepustnica uchylona wiecej niz "zero" az do 80% uchylenia. tu nie ma czujnikow. Trzeci stan to dzwignia przepustnicy uchylona conajmniej 80%. Informuje o tym mikrowylacznik pelnego obciazenia. Jak wiec widac jest 3 pozycyjny TPS Prymitywny moze ale widac wystarczy. Odnosnie czujnikow to nie mierzy sie napiecia a opor. Napiecie jak juz to mozesz sprawdzic wzgledem masy a jednym z przewodow czujnika i powinno wynosic 5V niezaleznie od temperatury. Same czujniki sprawdza sie omomierzem w stosunku do panujacej temperatury: 4' - 7500 om 20' - 3400 om 50' - 450 om 100' - 185 om Czujniki te jaknajbardziej odpowiadaja za spalanie! Zwlaszcza czujnik temp. plynu. No i na koniec lambda. najwazniejszy czujnik. jesli niedziala lub "muli" to bedzie tez przepal. Edit: wolmen napisał/a: aby sprawdzic napiecie na czyjnikach musisz wypiąć wtyk od nich i sprawdzasz na samym wtyku. jak bedziesz mieżył na podpietym czujnki to napiecie będzie sie zmieniac od 5V do ~ 0V wzależności od temperatury. I co z pomiaru spadku napiecia wyczytasz? bedziesz z prawa ohma wyliczal opor aby sprawdzic czy jest prawidlowy? Chciałbym to zobaczyć. Jedyny prawidłowy pomiar to pomiar rezystancji czujnika względem temperatury i ew. pomiar samych kabli czy nieprzerwane
takeoff dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Krzychup dnia 28-11-2009 20:25 Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
wolmen |
Dodany dnia 09-03-2008 20:58 |
Postów: 257 Data rejestracji: 19.12.2006 14:28 Skąd: - |
to jest opis z czyjnka temperatury
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C opór: 200 - 300 omów / 90 °C a ten wskazania na desce temp silnika. napięcie zasilania: 5 V opór: 3 000 - 4 000 omów / 20 °C opór: 1 000 - 1 700 omów / 40 °C i o to dokładnie mi chodziło dlaczego nie ma tych 5V zasilania. A nie ma ich ponieważ sprawdzał na podpietych czujnikach. i wzaleznści od temp. silnika te napiecie będzie mniejsze. i nigdzie nie pisałem aby sprawdzał napiecie zasilania na podpietych czujnikach. wiec poprosu nie bardzo rozumiem twoich uwag na temat mojego postu i dlasze tej dyskusji. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 09-03-2008 22:49 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
stelf1 napisał/a: http://www.fotosi...ce83b331d8 to w takim razie skąd komputer wie, że ma sterować krokowcem F3N 740 to najprostsza instalacja sterowania wolnymi obrotami. Gdy puścisz pedał gazu, to przepustnica opada na trzpień siłownika (włącza ten stycznik w siłowniku ze zdjęcia) i wtedy zaczyna się sterowanie wolnymi obrotami (zapisanymi w komputerze: gdy silnik zimny - większe, gdy ciepły - normalne). Gdy obroty będą lekko większe od wolnych obrotów (lekko wciśniesz gaz), to komputer nie steruje wolnymi obrotami. W F3N 742 i pozostałych pewnie jest inaczej, bo tam nie steruje się przepustnicą, a ilością powietrza! W lepszych instalacjach (niż F3N 740) komputer zaczyna sterować obrotami nie, gdy obroty są bliskie wolnym, ale od wyższych. Już chyba w Polonezie obroty były sterowane od 1500 do wolnych. Polegało to na tym, że dopóki obroty nie spadły do 1500, to komputer nie sterował siłownikiem. Gdy spadły do 1500, to komputer powoli chował iglicę siłownika, czyli delikatnie obniżał obroty, do ustalonych. Edytowane przez Krzychup dnia 28-11-2009 20:27 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Mael |
Dodany dnia 11-03-2008 14:39 |
Postów: 49 Data rejestracji: 02.02.2008 21:07 Skąd: - |
[img]http://images23.fotosik.pl/173/90df5c2b78b07e1d.jpg[/img] is not a valid Image.
ten czujnik jest od wskaznika temperatury i od kontrolki przegrzania silnika [img]http://images32.fotosik.pl/174/2e54fa2f56a4ea38.jpg[/img] is not a valid Image. a ten jest od sterowania wtryskiem, u mnie inaczej troche wyglada ale zasada ta sama , czyli jak odpale go zimnego i zaczyna mi wariowac z obrotami tzn za szybko ssanie wylacza to on tak ? Edytowane przez Mael dnia 11-03-2008 14:43 Renault 19 1.8 F3P
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 330000km
|
|
|
heronx |
Dodany dnia 14-10-2008 15:24 |
Postów: 1 Data rejestracji: 06.01.2007 13:26 Skąd: - |
mam pytanie, na zlaczce czujnika temp w kolektorze mam 2.5V, oczywiscie jest odlaczona od czujnika, czytam ze piszecie ze powinno byc tam 5V czy to znaczy ze mam uwalony komputer czy takie anomalia moga wystepowac? ps. miernik jest ok |
|
|
Kleciu |
Dodany dnia 15-10-2008 12:57 |
Postów: 60 Data rejestracji: 31.10.2006 11:01 Skąd: - |
Powiem Ci ze ja tez mam 2.5V ale w C3j. Kupilem drugiego kompa i nadal jest 2,5V oczywiscie mierzone do masy akumulatora. Zaprzestalem szukania przyczyny. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 320000km
|
|
|
Bartoss |
Dodany dnia 14-08-2009 18:26 |
Postów: 17 Data rejestracji: 07.10.2006 23:01 Skąd: - |
Witam..znów problem :/ .. prosze ale o odpowiedź na PW bo ja już z tego forum nie czaje.. Napiszcie mi ktoś proszę do czego ten czujnik, jak go wymienić, gdzie co odkręcać po kolei i czy ktoś ma na sprzedaż sprawny i za ile. Pozdrawiam
Bartoss dodał/a następującą grafikę:
Bartoss Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 207000km
|
|
|
mario19 |
Dodany dnia 15-08-2009 09:24 |
Postów: 363 Data rejestracji: 05.04.2007 19:13 Skąd: łódzkie Ozorków |
daszek napisał/a: A co z tematem czujniki f3n multi? A o który Ci chodzi? Treść dodana dnia 15-08-2009 09:27: Bartoss napisał/a: Witam..znów problem :/ .. prosze ale o odpowiedź na PW bo ja już z tego forum nie czaje.. Napiszcie mi ktoś proszę do czego ten czujnik, jak go wymienić, gdzie co odkręcać po kolei i czy ktoś ma na sprzedaż sprawny i za ile. Pozdrawiam A po co chcesz go wymieniać.Jest to mikrofon eterowy zwany czujnikiem spalania stukowego.A w jaki sposób go odkręcić?.Przecież jest na widoku.Odpinasz kostkę,odkręcasz kluczem i po sprawie. Moje auto: Vectra 1.6 16V, benzyna+LPG, 190000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 15-08-2009 10:33 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Bartoss napisał/a: Napiszcie mi ktoś proszę do czego ten czujnik, jak go wymienić, gdzie co odkręcać po kolei i czy ktoś ma na sprzedaż sprawny i za ile. Pozdrawiam To jest czujnik spalania stukowego. To jest mikrofon, który słucha, czy masz spalanie stukowe. Jeśli jest, to komputer minimalnie (chyba) opóźnia zapłon. Praktycznie te czujniki się nie psują, a bardzo minimalnie wpływają na pracę silnika, więc można jeździć nawet z uszkodzonym czujnikiem. Kupić najlepiej jest na szrocie z innego auta. Odkręca sie go, odpina wtyczkę i gotowe! Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Redeon |
Dodany dnia 12-09-2009 17:53 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
A co to za czujnik wkrecony w kolektor dolotowy pionowo po prawej stronie ? Nie widze tu zadnej informacji na jego temat. Gdzies na forum czytalem, ze to chyba czujnik temp. mieszanki, zna ktos jego parametry? Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-09-2009 18:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W kolektor wkrecony jest tylko jeden, na dwa przewody - czujnik powietrza zasysanego - czyli m.in. w dużym skrócie steruje krokowym.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Redeon |
Dodany dnia 12-09-2009 22:27 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
to juz sam nie wiem, na fotce widac dwa czujniki, obydwa maja po dwa przewody jeden po lewej (pod krokowcem) a drugi po prawej stronie (wkrecony pionowo) [img]http://images48.fotosik.pl/197/1f4daf3192c0b9aam.jpg[/img] is not a valid Image. i jeden i drugi widac na tej fotce Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-09-2009 23:07 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Odnalazłem fotki swojego. Faktycznie. Sam sie zakłopotałem.
Siedze teraz w f3p i mam dylemat. w głowicy jest z tyłu czujnik temperatury po prawej stronie? Bo kolektor "pływa" w płynie a raczej płyn "pływa" w kolektorze - wiec wychodzi na to że ten po lewej (stojąc przodem do silnika) to od mieszanki, a po prawo od temperatury... Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Redeon |
Dodany dnia 12-09-2009 23:25 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
W glowicy po prawej stronie jest czujnik temp., a co do czujnikow w dolocie to mi sie wydaje ze ten po prawej jest od mieszanki ponieważ wchodzi prosto w dolot 1 cylindra natomiast ten po lewej jest od temp. plynu bo wchodzi zaraz przy wezu wodnym. Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-09-2009 23:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W głowicy jest na 100% od wskazówki. Są tylko trzy czujniki temperatury. W chłodnicy, w głowicy i w kolektorze (f3n mono). Ciężko mi sie myśli, wiedziałem o tym wszystko a teraz pustka
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |