Menu główne
Forum
Klubowicze
marcel |
Dodany dnia 01-12-2007 22:16 |
Postów: 18 Data rejestracji: 15.04.2006 18:54 Skąd: - |
Jeżeli jeszcze nie wymieniałeś tego elementu, to nauczony swoimi dzisiejszymi doświadczeniami polecam, bo w aucie jest w końcu gorąco a roboty nie jest zbyt wiele.
Część I a) odkręć dolny wąż od chłodnicy i spuść płyn z układu (odkręć wcześniej korek od zbiorniczka wyrównawczego) b ) odkręć i zdemontuj filtr powietrza (silnik F3N) c) z tyłu przykręcona jest blaszka chroniąca przewody - odkręć ją, będzie ci łatwiej odkręcić węże od nagrzewnicy d) odkręć obejmy od trójnika doprowadzającego ciecz do nagrzewnicy, tutaj jeszcze trochę płynu wyleci poza układ e) okręć elementy zakrywające podszybie f) wymontuj dmuchawę, postaraj się nie uszkodzić gniazd ani wtyczek g) po wymontowaniu dmuchawy Twoim oczom od góry ukarze się nagrzewnica schowana nieco w środku plus jakieś liście i inny brud I to była ta prostsza część zadania Część II - środek auta a) wymontuj element plastikowy osłaniający drążek zmiany biegów - dwie śrubki z przodu i dwie po bokach, b ) podnieś plastik do góry i przełóż przez nie gumę lewarka oraz odepnij kable od zapalniczki c) pod spodem regulacji nawiewu są dwie śrubki - odkręć je, d) odkręć teraz dwie kolejne śrubki mocujące regulację nawiewu, całość cofnij i pozostaw, niech swobodnie sobie wisi, e) teraz przed oczyma masz cztery śrubki, odkręć te dwie wewnętrzne - to one trzymają element który będziesz musiał wyjąć, f) teraz przemieszczamy się w lewą stronę - plastikowa obudowa kierownicy musi zostać zdemontowana, podobnie wszystkie śrubki które trzymają deskę rozdzielczą i włączniki kierunkowskazów oraz wycieraczek. Warto też zdjąć osłonę stacyjki gdyż liczymy na jak najwięcej miejsca celem podniesienia naszej deski rozdzielczej. Nie będę opisywał gdzie znajdują się te śrubki, bo dla wprawnego oka nie będzie stanowiło to kłopotu g) na koniec odkręć śruby trzymające deskę rozdzielczą z lewej i prawej strony - miejsce montażu głośników oraz pod zaślepkami na dolnych krawędziach deski rozdzielczej h) kogoś do pomocy, wysunąć nagrzewnicę w lewą stronę (nie starać się wymontować całości tego pudła!) do chwili, aż będzie można wysunąć ją do siebie po odchyleniu czterech zatrzasków. Nawą założyć i cieszyć się z gorącego klimatu w swoim samochodzie. Do wymiany tego elementu zbierałem się dwa lata, ale zawsze dawałem sobie czas na zbędne odpowietrzanie i wymianę termostatów. Czytałem także dużo info na forum i doszedłem do przekonania, że to chyba nagrzewnica jest przyczyną moich kłopotów. Pomimo, że jeszcze stara dawała oznaki życia, tzn. coś tam ciepłego leciało to jednak teraz jest niebo a ziemia. Ze starej wyleciał jakiś rdzawy płyn i nic więcej. Napisałem ten artykuł nie dlatego, że lubię pisać, ale dlatego, aby przekonać wszystkich co mają taki sam problem jaki miałem ja, aby dali sobie spokój z odkrywaniem kolejnych przyczyn, spalaniu wachy jeżdżąc od jednego mechanika do drugiego - nie warto, wymieńcie badziewie! Ja kupiłem nagrzewnicę Nissens, cena 125 zł. Do roboty zabrałem się 10.30 a zakończyłem o po 4 godzinach Pozdrawiam ps; naturalnie metody demontażu są różne i każdy robi względem tego jak czuje i widzi. Ja zrobiłem tak jak powyżej i ten sposób wydał mi się odpowiedni. Edytowane przez marcel dnia 02-12-2007 13:03 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-12-2007 22:16 |
ernesto_r19 |
Dodany dnia 02-12-2007 01:53 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
gratulacje wyczynu.Najlepiej jest zrobic cos samemu i miec satysfakcje ze swojej pracy
tu jest szerszy opis i jesli mozna to prosil bym wladze o podklejenie posta marcela pod tym adresem http://www.renaul...ad_id=3385 Pozdrawiam i polecam bo to naprawde nie takie straszne jak sie wydaje ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 02-12-2007 12:40 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Na wstępie ostrzegam! Jeśli post będzie nie na temat od razu będzie usuwany! Proszę się trzymać treści tematu, posty nic nie wnoszące do dyskusji będą usuwane!
Mam parę pytań co do paru punktów... Część II d) odkręć teraz dwie kolejne śrubki mocujące regulację nawiewu, całość cofnij i pozostaw, niech swobodnie sobie wisi, Trzeba wyciągać panel nawiewu? Ja go chyba nie wyciągałem? e) teraz przed oczyma masz cztery śrubki, odkręć te dwie wewnętrzne - to one trzymają element który będziesz musiał wyjąć, Chyba też nie odkręcałem mieszalnika od deski, tylko wysuwałem całość (z deską rozdzielczą na zewnątrz)... Pod osłoną skrzyni biegów jest jeszcze metalowa sztaba, do której przykręcona jest cała osłona - na klucz 10 (chyba). Ją też odkręcałem... f) teraz przemieszczamy się w lewą stronę - plastikowa obudowa kierownicy musi zostać zdemontowana, podobnie wszystkie śrubki które trzymają deskę rozdzielczą i włączniki kierunkowskazów oraz wycieraczek. Warto też zdjąć osłonę stacyjki Nie wiem po co odkręcać przełączniki? Są dwie śrubki, które trzymają deskę rozdzielczą chyba do kolumny kierowniczej - na TORX. Warto też poluzować kolumnę kierowniczą - śruby 13. h) kogoś do pomocy, wysunąć nagrzewnicę w prawą stronę (nie starać się wymontować całości tego pudła!) do chwili, aż będzie można wysunąć ją do siebie po odchyleniu czterech zatrzasków. W prawą stronę? A może w lewą, w stronę pedałów gazu, hamulca... Ja odciągałem deskę w prawo, a najbardziej jej spód by wysunąć nagrzewnicę z mieszalnika w lewo. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Przejdź do forum: |