01 Maja 2024 12:44:32
Zdjęcia użytkowników
wsmpw lacha210
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Zablokowanie wału korbowego 
djluzak
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2008 13:58
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Duzo ludzi miało problem ze zblokowaniem wału korbowego w silniku F (F3N, F3P, F7P), co bylo potrzebne do np. odkrecenia kola pasowego, ustawienia 1 cylindra w GMP przy wymianie rozrzadu itd.

Problem jest banalny, a jak bardzo ulatwia zycie....
Pamietajcie, ze wal korbowy mozna obracac tylko w prawa strone, nie mozna przeciwnie. Obracamy za pomoca klucza nalozonego na kolo pasowe, podnosimy sobie prawe kolo i nim krecimy przy wbitym 5 biegu itd. Mozna wykrecic swiece, wtedy bedzie latwiej czytaj lżej.

Wykrecamy śrubę 17 mm z bloku silnika - znajduje sie ona zaraz kolo wejscia bagnetu do bloku. Na laczeniu bloku i skrzyni biegow znajduje sie okienko w ktorym sa znaki, krecimy walem tak, zeby znak na obudowie sprzegla i znak na kole zamachowym pokryly sie - znak na 0. Wkladamy wiertlo do otworu, gdy dobrze ustawimy znaki wiertlo wejdzie gleboko w otwor w wale korbowym i mamy wal zablokowany na amen. Jak nie chce wejsc trzeba delikatnie pokrecic walem, tak zeby weszlo. I to cala fizolofia. Mozna to bylo napisac w jednym zdaniu, ale co tam....

images41.fotosik.pl/25/78137b9c23e28de6.jpg

Edytowane przez djluzak dnia 01-11-2008 21:11
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-10-2008 13:58
Awatar
djluzak
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2008 21:01
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Dla wyjasnienia osobom ambitnym zlozylem troche silnika, zeby pokazac jak to dziala. Blok lezy do gory nogami.

images42.fotosik.pl/25/253bb8e115c16b6e.jpg
images28.fotosik.pl/290/6ebcd868d5fec4d3.jpg
images27.fotosik.pl/289/544c5a82a44040d2.jpg



Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
Nizol
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2008 21:20
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 17.10.2007 22:57
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Dobry materiał,wolałbym włożyc jednak coś mniej kruchego niż wiertło

Legnica

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
 
djluzak
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2008 22:10
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Oczywiscie wiertło to byl przyklad, mozna sobie wlozyc co sie da byle rozmiar mialo dobryGrin

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
Redeon
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2009 11:07
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

czy ktos wie moze jak gleboko wchodzi to "wiertlo" ? pytam bo mam taki trzpien o srednicy 8mm i 9cm dlugosci ktory jest mocniejszy od wiertla ale boje sie czy poprostu nie wpadnie mi do srodka

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
piomazi
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2010 22:41
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

A ja sobie włożyłem wiertło 7,5 ( ósemka minimalnie nie wchodziła ) Poruszałem kołem korbowodu, żeby sprawdzić czy wiertło dobrze usiadło i usłyszałem ........... brzdęk pękniętego wiertła no i miska była do zdjęcia żeby odnaleźć resztkę wiertła.
Teraz wsadzam konkretny śrubokręt.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 19-10-2010 00:15
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ósemka wchodzi normalnie.


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
norberto
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2012 20:18
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 29.01.2012 13:17
Skąd: -

Jaka jest dokładna pozycja górnego kółka? Pytam bo mam auto które ktoś naprawiał po swojemu i nie mogę dojść co i gdzie.

Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty[

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 195000km
 
Hifman
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2012 18:23
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Wiertło 8mm w klekocie wchodziło bez problemów. Przed pchaniem wiertła w dziurkę ( Grin ) proponuję pi razy oko ustawić cechę wału. Ja też na początku zablokowałem cudnie, przy zakładaniu paska na drugi dzień działy się cuda. Wał się niby blokował ale nie tam gdzie trzeba. Okazało się, że faktycznie jakieś cztery zęby przed ZZ dla pierwszego garu blokuje się ale ma luz mniej więcej o ząb w te i nazad.

Ja ustawiłem u siebie mniej więcej tak jak książka mówiła cechę wału, że ma być ZZ, później leciutko kręciłem wałem, żeby wiertło wpadło do środka, właściwie to tylko dotknąłem klucza i wiertło weszło.

Co do samego wiertła to zero problemów z odkręcaniem/dokręcaniem na wiertle. Nic nie pękło itp.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: