Menu główne
Forum
Klubowicze
djluzak |
Dodany dnia 31-10-2008 13:58 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Duzo ludzi miało problem ze zblokowaniem wału korbowego w silniku F (F3N, F3P, F7P), co bylo potrzebne do np. odkrecenia kola pasowego, ustawienia 1 cylindra w GMP przy wymianie rozrzadu itd.
Problem jest banalny, a jak bardzo ulatwia zycie.... Pamietajcie, ze wal korbowy mozna obracac tylko w prawa strone, nie mozna przeciwnie. Obracamy za pomoca klucza nalozonego na kolo pasowe, podnosimy sobie prawe kolo i nim krecimy przy wbitym 5 biegu itd. Mozna wykrecic swiece, wtedy bedzie latwiej czytaj lżej. Wykrecamy śrubę 17 mm z bloku silnika - znajduje sie ona zaraz kolo wejscia bagnetu do bloku. Na laczeniu bloku i skrzyni biegow znajduje sie okienko w ktorym sa znaki, krecimy walem tak, zeby znak na obudowie sprzegla i znak na kole zamachowym pokryly sie - znak na 0. Wkladamy wiertlo do otworu, gdy dobrze ustawimy znaki wiertlo wejdzie gleboko w otwor w wale korbowym i mamy wal zablokowany na amen. Jak nie chce wejsc trzeba delikatnie pokrecic walem, tak zeby weszlo. I to cala fizolofia. Mozna to bylo napisac w jednym zdaniu, ale co tam.... Edytowane przez djluzak dnia 01-11-2008 21:11 Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 31-10-2008 13:58 |
djluzak |
Dodany dnia 01-11-2008 21:01 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Dla wyjasnienia osobom ambitnym zlozylem troche silnika, zeby pokazac jak to dziala. Blok lezy do gory nogami.
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
Nizol |
Dodany dnia 01-11-2008 21:20 |
Postów: 74 Data rejestracji: 17.10.2007 22:57 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Dobry materiał,wolałbym włożyc jednak coś mniej kruchego niż wiertło
Legnica
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
djluzak |
Dodany dnia 01-11-2008 22:10 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Oczywiscie wiertło to byl przyklad, mozna sobie wlozyc co sie da byle rozmiar mialo dobry
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
Redeon |
Dodany dnia 30-05-2009 11:07 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
czy ktos wie moze jak gleboko wchodzi to "wiertlo" ? pytam bo mam taki trzpien o srednicy 8mm i 9cm dlugosci ktory jest mocniejszy od wiertla ale boje sie czy poprostu nie wpadnie mi do srodka Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
piomazi |
Dodany dnia 18-10-2010 22:41 |
Postów: 160 Data rejestracji: 01.05.2009 12:13 Skąd: śląskie Wisła |
A ja sobie włożyłem wiertło 7,5 ( ósemka minimalnie nie wchodziła ) Poruszałem kołem korbowodu, żeby sprawdzić czy wiertło dobrze usiadło i usłyszałem ........... brzdęk pękniętego wiertła no i miska była do zdjęcia żeby odnaleźć resztkę wiertła. Teraz wsadzam konkretny śrubokręt. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-10-2010 00:15 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ósemka wchodzi normalnie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
norberto |
Dodany dnia 29-01-2012 20:18 |
Postów: 7 Data rejestracji: 29.01.2012 13:17 Skąd: - |
Jaka jest dokładna pozycja górnego kółka? Pytam bo mam auto które ktoś naprawiał po swojemu i nie mogę dojść co i gdzie.
Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty[
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 195000km
|
|
|
Hifman |
Dodany dnia 24-06-2012 18:23 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Wiertło 8mm w klekocie wchodziło bez problemów. Przed pchaniem wiertła w dziurkę ( ) proponuję pi razy oko ustawić cechę wału. Ja też na początku zablokowałem cudnie, przy zakładaniu paska na drugi dzień działy się cuda. Wał się niby blokował ale nie tam gdzie trzeba. Okazało się, że faktycznie jakieś cztery zęby przed ZZ dla pierwszego garu blokuje się ale ma luz mniej więcej o ząb w te i nazad.
Ja ustawiłem u siebie mniej więcej tak jak książka mówiła cechę wału, że ma być ZZ, później leciutko kręciłem wałem, żeby wiertło wpadło do środka, właściwie to tylko dotknąłem klucza i wiertło weszło. Co do samego wiertła to zero problemów z odkręcaniem/dokręcaniem na wiertle. Nic nie pękło itp. Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |