Menu główne
Forum
Klubowicze
ernesto_r19 |
Dodany dnia 22-11-2005 22:39 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
po kolei.zdemonyuj panel srodkowy na skrzyni biegow,jest przykrecony od przodu i po bokach,zdejmij oslone gumowo-skorzana z lewarka(na zaczepach)odepnij wtyczki od zapalniczki.nast wyciag panel.rozkrec oslony kolumny kierownicy i przelacznikow od spodu 4 sruby,rozepnij kostki przelacznikow i odkrec.dalej w strone pedalow masz nast oslone.przykrecona dwiema srobkami,jedna pod regolacja kierownicy.oslona Ci zejdzie po popuszczeniu dzwigni regulacji kier...popusc maglownice od spodu jak zajzysz bedziesz mial 2 sroby 13"kierownica Ci zejdzie w dol tak wiec niemusisz jej zdejmowac.pod panelem srodkowymmasz(regolacja ogrzewania masz 2 srobki.zdejmij oslone,po zdjeciu od przodu masz 2 srobki ktore 3maja regulacje nawiewami.wyciagnij ja od spodu odpinajac kostke wentylatora uwazajac aby niepozrywac linek,niech sobie wisi.jak zajzysz do srodka zobaczysz obudowe maglownicy 3ma je kilka srobek w z przodu ale niewiem dokladnie ile,od 3-5.W prawym i lewym dolnym rogu deski masz zaslepki,podwadz je srobokretem i masz 13".nast odkrecoslony glosnikow po 2 srobki i tam masz nast 2 13".wyciagnij radio a za nim masz taki plastikowy cycek(przekrec go az poczujesz ze deska jest luzna).odkrec jedna srobke regolacji elek swiatel i wyciag do srodka,wykrec linke pretkosciomierza.POD MASKA-zdejmij oslone akumulatora i ta po droriej stronie.zobaczysz wentylator.wypnij kostke uwazajac na radiator zeby go niewyrwac.odkrec wentylator dwie 10"z prawej i z lewej.Ciezko zejdzie bo mogla uszczelka sie zassac.spusc plyn w ukkadzie przy chlodnicy na dole i odkrec 2 przewody od nagrzewnicy.powinny byc pod serwem ukl hamulcowego.OK jak juz to zrobisz popros kogos o pomoc.niech Ci narzuci deske w ten sposob abys ty mogl od spodu od strony kierowcy wysunac mikser(oslone nagrzewnicy)przekrec go k prawo,bedzie ciezko i ciasno.sama nagrzewnica jest przykrecona dwoma wkretami i trzymana chyba czterema zaczepami.wysun:wywal na smietnik albo na zlom bo troche miedzi w tym jest.Zaloz nowa(NOWA)nagrzewnice.w zadnym przypadku niekupuj uzywanej bo niezycze nikomu rozbierac tego drogi raz.zacznij skladac.rozebranie powinno Ci zajac 3-4 h.skladanie 4h.jesli robisz to pierwszy raz..Wazne!-deski nietrzeba wyciagac,tylko ja zsunas w ten sposub abys dostal sie do miksera,wyciagnij kluczyk ze stacyjki zeby go nieulamac jak w moim przypadku.upewnij sie ze wszystko dobrze poskrecales.zalej plyn.nast uciskaj przewody ukl chlodzenia az wejdzie minimum 4l.odpal przelacz nagrzewnice na cieplo(niewlanczaj dmuchawy)obserwoj temp silnika bo wielce prawdopodobne ze h... sie zapowietrzy jesli tak bedzie caly czas ugniataj przewody az wyczujesz ze wszystkie przewody sa cieple.poczekaj az puscie termoctat na chodnice i najgorsze czy wlaczy sie wentylator.jesli wszystko ok.wsiadaj i zdejmuj kurtke bo sie mozna usmarzyc.ja to przechodzilem.3 maj sie.uklad zalej pozadnym plynem i upewnij sie czuy niecieknie.Pozdrawiam Mam Renie 91 1.7 F3N
Pozdowienia dla milosnikow R19 Edytowane przez Krzychup dnia 06-01-2008 17:31 ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-11-2005 22:39 |
dvd |
Dodany dnia 19-12-2005 11:34 |
Postów: 10 Data rejestracji: 26.05.2005 14:28 Skąd: - |
A ja mam takie pytanie: czy problemy z nagrzewnicami nie występuję częściej w silnikach z instalacją gazową? U siebie zauważyłem coś takiego. Przed gazem ciepełko, po założeniu gazu (w maju), kiedy przyszły mrozy, zrobiło się w autku zimno. Ja mam taką teorię, że płyn płynie oczywiście tam gdzie ma lżej, czyli w pierwszej kolejności na odparownik, a do nagrzewnicy dochodzi wolniej i jeżeli mamy jakiś "syf" w układzie chłodzenia, np. wszelkiego rodzaju uszczelniacze do chłodnic, to poprostu odkłada sie to w nagrzewnicy gdzie płyn tak "wartko" nie płynie. Ja spróbuję założyć kryzę na dolot płynu do odparownika, żeby płyn w nagrzewnicy krążył szybciej to wtedy może sama się przepłucze. Może ktoś już to robił ? Jak coś to pomoże to podzielę się dorą nowiną.Byle do wiosny. |
|
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 19-12-2005 12:46 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
dvd co do ukladu chlodzenia to napisze mala Litanie .
hm....no wiedz tak.zwiekszenie cisnienia plynu do nagrzenicy Ci nic nieda bo od tego jest pompa ktore powinna gonić i to ladnie. Moim zdaniem moze byc kilka przyczyn.Pierwsza to nieprawidlowo wpiete przewody podczas instalacji gazu.Ale po osiagnieciu temp pracy ok90 stopni jak wlaczysz nadmuch i leci zimne to problem gazu odpada.Moja tez niegrzala wiec wziolem to pod uwage.Pojechalem do warsztatu i facet mi powiedzial cyt: W 19-stkach sa dwa sposoby podlaczenia przewodow do podgrzania reduktora (parownika) Ma to wplyw na ogrzewanie ale jest to niewyczuwalne,roznica jast tak mala jak...taka tycia,tycia jak bakteria .Ale wez to pod uwage.Droga zapal silnik,odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego i sprawdz czy plyn sie dobrze przelewa.Jesli nie to naprawdopodobniej mozesz miec juz wyświchtane lopatki w pompie wody.Seryjna pompa jest do kity ma takie dziwnie uksztaltowane lopatki natowiast te dostepne jako zamienniki maja ksztalt wirnika.Podobny jak w Turbinie.Lepiej zbiera i lepiej grzeje bo plyn jest szybciej przeganiany przez rorki.Trzecia sprawdz sam odpal,i co troche dotykaj przewodow wchodzacych do nagrzewnicy.Jesli beda sie robic Cieplutkie a bedzie wialo zimne to masz przyczyne.Plukanki niestosuj ja tak zrobilem.Efekt o niebo lepiej ale ze skutkami.pojechalem w trase i jakies 30 km przed domem zaczol gubic plyn.podziurawilo broki z przodu i z tylu.W bloku od frontu pacuje nakretka od 0.25l Sobieski + sylikon ponad 40tys i nawet nie kapnie a przez to ze facet od ktorego kupilem jezdzil na fabrycznym plynie.Reno mialo to do tego ze jak kupiles w salonie nowke,igielke to najlepiej bylo zmienic plyn na inny.Skutki rdzwawy kolor zbiorniczka wyrownawczego.wlasciwie to nie kolor tylko jakis osad.A nagrzewnicy niewyplukasz do konca tak idealnie.Musial bys ja wyciagnac aby uniknac takich przygod.Mozna robic wszystko metoda prob i bledow,przerabiac cos itd.Ale po co.Szkoda kasy.lepiej zrobic raz a porzadnie i ma sluzyc nast 10lat.Proponuje jechac do gazownikow,ale zanim ruszysz do nich sprawc sobie te przewody i zajrzyj do zbiorniczka.Wybiesz sobie inny punkt montarzu LPG.niemusisz nic placic poprostu niech fachowiec zerknie czy gaz jest dobrze podlaczony. Sorki ze sie tak rozpisuje ale chyba na studiach bede pisal prace mgr z ukl cisnieniowych.Co jakis czas mam z nim problem.Mam nowa nagrzewnice,pompe bylo ok.To teraz ze starosci zaczely pekac przewody Ach ten Francuz Moja renatka jest to takie kochane cacko ze jak przyjdzie okres wymiany plynu to se go sama wyleje Pozdowionka dla milosnikow R19 ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 02-09-2006 09:38 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Pozwole sobie odświerzyć kotleta, bo właśnie to przerabiałem
ernesto_r19 napisał/a: Po kolei. Zdemontuj panel srodkowy na skrzyni biegow,jest przykrecony od przodu i po bokach,zdejmij oslone gumowo-skorzana z lewarka(na zaczepach)odepnij wtyczki od zapalniczki.nast wyciag panel. rozkrec oslony kolumny kierownicy i przelacznikow od spodu 4 sruby,rozepnij kostki przelacznikow i odkrec. dalej w strone pedalow masz nast oslone.przykrecona dwiema srobkami,jedna pod regolacja kierownicy.oslona Ci zejdzie po popuszczeniu dzwigni regulacji kier... Osłona kolumny kierownicy (takie metalowe, do którego przykręcona jest kierownica) jest przykręcona do tapicerki dwiema śrubkami z dużymi podkładkami z przodu na TORXa. Popusc maglownice od spodu jak zajrzysz bedziesz miał 4 śruby 13": 2 na dole osłony do popuszczenia, a 2 na górze do wykręcenia-kierownica Ci zejdzie w dol tak wiec niemusisz jej zdejmowac. Pod panelem srodkowym masz(regolacja ogrzewania) masz 2 srobki. Zdejmij oslone,po zdjeciu od przodu masz 2 srobki ktore trzmaja regulacje nawiewami. Wyciagnij ja od spodu odpinajac kostke wentylatora uwazajac aby niepozrywac linek, niech sobie wisi. Jak zajzysz do srodka zobaczysz obudowe maglownicy trzyma je kilka srobek w z przodu ale niewiem dokladnie ile,od 3-5 (u mnie 3). Odkręcasz całą deske. W prawym i lewym dolnym rogu deski masz zaslepki,podwadz je srobokretem i masz 13". nast oslony glosnikow pod szybą i tam masz nast 2 śruby 13". Chyba PH1, bo nie znalazłem tego w PH2: Wyciagnij radio a za nim masz taki plastikowy cycek(przekrec go az poczujesz ze deska jest luzna).odkrec jedna srobke regolacji elek swiatel i wyciag do srodka, Wykrec linke pretkosciomierza z liczników. Panel środkowy trzyma sie na takim metalowym wsporniku. Wykręć go (2x nakrętki 10). POD MASKA-zdejmij oslone akumulatora i ta po drugiej stronie. Zobaczysz wentylator. Wypnij kostke uwazajac na radiator zeby go nie wyrwac. Odkrec wentylator dwie 10"z prawej i z lewej.Ciezko zejdzie bo mogla uszczelka sie zassac. Spusc plyn w ukkadzie przy chlodnicy na dole i odkrec 2 przewody od nagrzewnicy.powinny byc pod serwem ukl hamulcowego.OK jak juz to zrobisz popros kogos o pomoc.niech Ci narzuci deske w ten sposob abys ty mogl od spodu od strony kierowcy wysunac mikser (oslone nagrzewnicy) przekrec go w prawo, bedzie ciezko i ciasno. Sama nagrzewnica jest przykrecona dwoma wkretami i trzymana chyba czterema zaczepami. Wysun i wywal na smietnik albo na zlom bo troche miedzi w tym jest. Zaloz nowa(NOWA)nagrzewnice.w zadnym przypadku niekupuj uzywanej bo niezycze nikomu rozbierac tego drugi raz. (no chyba, że bardzo chcesz robić to jeszcze raz ) zacznij skladac. Rozebranie powinno Ci zajac 3-4 h.skladanie 4h.jesli robisz to pierwszy raz..Wazne!-deski nietrzeba wyciagac,tylko ja zsunas w ten sposub abys dostal sie do miksera,wyciagnij kluczyk ze stacyjki zeby go nieulamac jak w moim przypadku (ja mam na szczęście cały). upewnij sie ze wszystko dobrze poskrecales (niestety zostały mi dwie śrubki ).zalej plyn. Następnie uciskaj przewody ukl chlodzenia az wejdzie minimum 4l. Odpowietrz układ - F3N sam sie odpowietrza, 1.4 czytaj na forum... Odpal przelacz nagrzewnice na cieplo - nietrzeba - obserwoj temp silnika, bo wielce prawdopodobne ze sie zapowietrzy - jest napewno . Poczekaj, aż pusci termostat na chodnice. Mi termostat nie puścił, pewnie dostał powietrza i wywaliło płyn zbiorniczkiem... Jeśli temp rośnie za dużo, a nie puścił termostat wyłacz silnik i uciskaj przewody. Jak puści termostat, to odpowietrz chłodnicę (po lewej stronie - jak stoisz przy masce - w chłodnicy jest korek) - UWAGA! GORĄCE!. Jak włączy sie wentylator. Ja co chwile wypuszczałem powietrze ze zbiorniczka i dolewałem płynu, aby było przynajmniej min. Jesli wszystko ok. Uklad zalej pozadnym plynem i upewnij sie czy nie cieknie. Pozdrawiam Mam Renie 91 1.7 F3N Pozdowienia dla milośnikow R19 Opracowanie ernesto_r19 - poprawki KrzychuP Edytowane przez Krzychup dnia 02-09-2006 09:39 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
crackers |
Dodany dnia 02-09-2006 15:39 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Ja kiedys napisze instrukcje do 16v z elektryczna pompa wspomagania, ale narazie mam nadzieje, ze nie bede musial tego robic.
Tam jeszcze dochodzi zdjecie deski do konca, spuszczenie plynu hamulcowego, demontaz ukladu WN, czujnika i przewodow podcisnienia, przewodow klimatyzacji, wyjecie ramion i silniczka wycieraczek oraz puchy wenatylacji, jak nie cos jeszcze. Powyzsze musialem zrobic, zeby wyjac same ramiona wycieraczek, ktore i tak bez oporow nie wychodzily, a dopiero wtedy wiac 2 srubki od nagrzewnicy Pozdrawiam serdecznie posiadaczy pompy elektrycznej i zepsutej nagrzewnicy! POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 10-10-2006 17:01 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Ja czyscilem uklad w ten sposub iz wylalem plyn,wyciagnolem termostata i zalalem przefiltrowany (przez sitko) plyn na nowo z sirodkiem do czyszczenia ukladu chlodzenia.Jezdzilem z tym przez dobry tydzien okolo 200km lacznie.Nastepnie spuscilem to cale chol.....two.Odkrecilem oslone termostatu tak ze sobie wisiala i dolny waz od chlodnicy.Nastepnie pojechalem do ojca do roboty gdzie podpiolem waz pod pompe wodna i wkladalem po kolei w kazda dziure az sie wszystko wyplukalo(a to w chlodnice w odpowietrznik,zbiorniczek wyrownawczy i pokrywe termostatu.Zwykle plukanie srodkami nic niedaje.Mozez podlaczyc tez zwyklego weza ogrodowego pod kran z bierzaca woda.
Ciesze sie ze opis wymiany nagrzewnicy sie przydaje.I kazdy kto ma juz to za soba wie ze lepiej zabrac sie za to samemu niz placic komuc.Wcale nie jest to takie trudne jak sie wydaje.Po za tym jest w tym satysfakcja gwarantowana Pozdrowionka dla wszystkich ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
kudlaty |
Dodany dnia 14-10-2006 22:07 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
no i zrobilem. wszystko ok ale...
po pierwsze nic w tym opisie na gorze nie ma ze bedzie zaje.... ciezko z przewodami pod maska dochodzacych do nagrzewnicy. po drugie nie ma tez nic o tym ze mozna zle zlozyc deske rozdzielcza i ja chyba wlasnie zle zlozylem bo cos zapiera i to bardzo(moze ktos wie co moglo podejsc na srodku deski i jak sie tego pozbyc) po trzecie nie wiem jak skladaliscie ze zostaly wam srubki mi zabraklo pozdrawiam Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 15-10-2006 08:03 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
kudlaty napisał/a: no i zrobilem. wszystko ok ale... po pierwsze nic w tym opisie na gorze nie ma ze bedzie zaje.... ciezko z przewodami pod maska dochodzacych do nagrzewnicy. po drugie nie ma tez nic o tym ze mozna zle zlozyc deske rozdzielcza i ja chyba wlasnie zle zlozylem bo cos zapiera i to bardzo(moze ktos wie co moglo podejsc na srodku deski i jak sie tego pozbyc) po trzecie nie wiem jak skladaliscie ze zostaly wam srubki mi zabraklo pozdrawiam 1. Jest ciężko, ale wystarczy grzechotka i tylko trafić na śrubkę i leci już dość dobrze. Nic nie widać, ale o wiele ciężej mi było z wyciąganiem mieszalnika! 2. Widocznie można, skoro Tobie się udało! Ja nie znalazłem żadnego czegoś, któro trzeba było odkręcić za radiem, a z zakładaniem, to najpierw podniosłem ją do góry, a potem pchałem do przodu. (a przy wymianie szyby zobaczyłem zawinięte to wygłuszenie! Jedna śrubka i deska leży pięknie). 3. Sprawdź ile osób sie koło ciebie kręciło Pozdrawiam, Krzychu. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
kudlaty |
Dodany dnia 16-10-2006 17:49 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
ernesto_r19 napisał/a: a w ktorym miejscu Ci zapiera?Moze ten bolec co jest po srodku za radiem?A co do srobek to chyba jestes pierwszy ktoremu braklo zapiera mi tak na wysokosci kierownicy z prawej strony, nie mam pojecia co to ale i tak musze rozbierac niestety. aha a co do wyciagania mieszalnika to tego nie robilem tylko wyjalem sama nagrzewnice(bo tu kolega wspominal ze caly wyciagal) a i mam jeszcze jedno pytanie, czy wam tez tak cos smierdzialo po wymianie, podejrzewam nowoscia smierdzi i ze przejdzie ale wole sie upewnic ? Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 16-10-2006 23:29 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
nietrzeba wyciagac na zewnatrz wystarczy go odsunac i troche rimnastyki.Nagrzewnica powinna wyjsc miedzy kolo pedalow.Co do zapachu to moze smierdziec stary plyn ktory pewnie rozlal sie troche do kabiny lub mieszalnika podczas wyciagania.Sopokojnie,przejdzie.Co do zapierania to mozliwe ze zle ci osiadla deska w tym miejscu albo zapiera sie na czyms.Niestety niemoge okreslic gdzie
ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
kudlaty |
Dodany dnia 22-10-2006 23:31 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
deska rozlozona i zlozona. zapieraly przewody idace od stacyjki glupota i wsumie godz roboty rozkrecenie i zkrecenie ale mam juz spokoj i ciepelko na zime
Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
takeoff |
Dodany dnia 15-09-2007 20:05 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Wymieniona
2h 50 minut. wersja z klimą wymienione na parkingu. Wszystko sam robiłem. Kto mnie pobije? Zeby bylo wygodniej polecam wyjecie zegarów otwor sporo ułatwia. Nikt nienapisal. polecam wypiecie linek sterujacych z mieszacza. Mi sie pozaginały!. Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
Sebo83 |
Dodany dnia 19-10-2007 21:50 |
Postów: 845 Data rejestracji: 02.04.2005 15:47 Skąd: - |
no cóż...nadchodzi zima....nagrzewnica się znowu zapchała ( nie posłuchałem ernesto_r19, nie kupiłem nowej nagrewnicy tylko starą wypłukałem i po roku czasu muszę znowu zabierać się do tej papraniny ) - poprzednim razem zajęła mi cała sprawa 4 godziny, teraz może uda się szybciej, ale zastosuje małe zmiany...ZAŁOŻĘ NOWĄ NAGRZEWNICĘ Nigdy więcej płukania używanej itd :/ Jutro biore sie do roboty...bo już w zimowej krtce marzne w reni....a co jak przyjdą mrozy ?
Renault 19 '93 5D 1721ccm 73KM LPG (było) Audi A4 Avant 1,9 TDI AFN (było) KIA Cee'd SW 1,6CRDi Jest
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 165000km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 19-10-2007 22:19 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
PRZESTROGA ernesto_r19 napisał/a: ...wysun:wywal na smietnik albo na zlom bo troche miedzi w tym jest.Zaloz nowa(NOWA)nagrzewnice.w zadnym przypadku niekupuj uzywanej bo niezycze nikomu rozbierac tego drogi raz.... Pozdowienia dla milosnikow R19 ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
WojtekLKR |
Dodany dnia 20-10-2007 17:54 |
Postów: 405 Data rejestracji: 15.04.2006 19:42 Skąd: - |
Ja właśnie dzisiaj wymieniłem nagrzewnice. Czas - 3 godz.
Tylko że jest mały problem, mianowicie coś mi się zaczęło dymić spod deski rozdzielczej... dymi się jak jest włączona dmuchawa i powietrze ustawione na ciepłe. Jak jest wył. dmuchawa, to spokuj. Co się tam mogło zepsuć Dym w zapachu przypomina coś jak by się przypalało. Ph I, 91rok, 1721 ccm, wtrysk jednopunktowy, 5d, czerwony z inst. gazową
40 km to nie odległość, -40 st C to nie mróz, a 40% to nie wódka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-10-2007 19:17 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Wojtek założyłeś nową nagrzewnicę? Nic się nie martw... Nówka, to musi się wygrzać i wypalić. U mnie przez całą zimę po włączeniu na ciepło leciał dymek. Z czasem coraz mniej.
TakeOff a mam nagrzewnicę śr wewnętrzna 13,5mm i 19,5mm śr zewnętrzna 17,5mm i 23,5mm. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
WojtekLKR |
Dodany dnia 20-10-2007 19:43 |
Postów: 405 Data rejestracji: 15.04.2006 19:42 Skąd: - |
Krzychup: rzecz jasna że nową mam nadzieje że masz rację i renia mi niespodziewanie się nie spali, hehe
Ale dla pewności sprawdze jeszcze te przewody Ale ten dymek wydaje mi się dziwną sprawą, bo jak kiedyś wymieniałem nagrzewnice w peugeocie 205 ( tez na nową) to od razu po odpowietrzeniu było w środku elegancko, żadnych dymków nie było, chyba że renie są aż tak specyficzne że dymki muszą być Ph I, 91rok, 1721 ccm, wtrysk jednopunktowy, 5d, czerwony z inst. gazową
40 km to nie odległość, -40 st C to nie mróz, a 40% to nie wódka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
takeoff |
Dodany dnia 20-10-2007 20:55 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
a jak wlaczysz nawiew na zimnym powietrzu?
Sprawdz czy na 100% to nie kable bo przykroby było Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
Krzychup |
Dodany dnia 21-10-2007 09:01 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
W R19 przez nagrzewnicę przepływa cały czas gorący płyn o temp ok 100stopni C. Gdy masz przełączone na zimne powietrze, to jest zamknięty dopływ powietrza do nagrzewnicy. Ona rozgrzewając się (od nowości) wypala pozostałości lakierów i innych specyfików pozostałych przy produkcji.
Gdy przełączysz na ciepłe powietrze i jeszcze włączysz dmuchawę to do środka wlatuje ci cały ten dym, który gromadził się koło nagrzewnicy. Posprawdzaj, czy nie przycisnąłeś czegoś, a pewnie po poprzedniej nagrzewnicy (jak ciekła) pozostało trochę osadu i nowa rozgrzewając się wypala brudy. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
WojtekLKR |
Dodany dnia 21-10-2007 19:57 |
Postów: 405 Data rejestracji: 15.04.2006 19:42 Skąd: - |
Sprawa jest taka,
dymi się jak jest silnik już rozgrzany i powietrze nastawione na ciepłe ( dmuchawa włączona). Zaraz po odpaleniu nic się nie dymi i nic się nie dzieje. Na nastawieniu pow. na zimne, dymu brak. Przewody są raczej okey, przynajmniej ja tam nic niepokojącego nie zauważyłem, żadne nie były nadpalone albo stopione. A i jeszcze jedno, powietrze które leci z nawiewu (max ciepłe) na szybę przednią zaparowują mi ją, trochę to dziwne bo ta para która osiada na szybę jest barwy lekko brązowej. Nie wiem o co kaman z tym. Ph I, 91rok, 1721 ccm, wtrysk jednopunktowy, 5d, czerwony z inst. gazową
40 km to nie odległość, -40 st C to nie mróz, a 40% to nie wódka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |