19 Kwietnia 2024 11:34:22
Zdjęcia użytkowników
zchemik Godzilla
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana segera w m. roznicowym - skrzynia biegów JB3 
djluzak
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2007 23:38
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Napisze jak to wszystko wykonac, moze sie komus przydac jak trafi na podobny problem.

OBJAWY:
- brak napedu, mimo tego ze biegi wchodza i sprzeglo dziala - auto nie jedzie
- na biegu po dodaniu gazu pojawia sie predkosc na zegarach

Przedewszystkim musimy spuscic okolo 0,7-0,8 litra oleju ze skrzyni, jesli ktos chce moze sobie wszystko spuscic. Musimy wejsc pod auto i odkrecic korek spustowy w skrzyni biegow.

Nastepnie poluzowujemy sruby od kola, podnosnimy auto od strony kierowcy, zdejmujemy kolo. Proponuje podstawic pod auto jakas kobylke czy cos, zeby stabilnie stalo. Demontujemy boczna oslone w nadkolu - plastykowa.
Odkrecamy dwie sruby od zacisku hamulcowego (13 i 17), odkrecamy zacisk, wyjmujemy klocki, a zacisk zawieszamy sobie na sprezynach mcpersona (np. za pomoca drutu).
Teraz mozna by odkrecic 3 sruby (13) mocujace oslone polosi ze skrzyni biegow. Proponuje uzyc jakies dlugiej przedluzki i odkrecic je od strony kola. Moze sie wylac troszke oleju ze skrzyni po jej odkreceniu.
Odkrecamy nakretke mocujaca koncowke drazka kierowniczego do zwrotnicy (13).
Pozniej odkrecamy srube mocujaca sworzen wahacza (16 lub 18).
Odkrecamy dwa sworznie mocujace kolumne mcpersona do zwrotnicy (17) i wyjmujemy ja ze zwrotnicy.
Pozostalo nam jeszcze wyjac sruba z odkreconego wczesniej sworznia wahacza. Mozemy juz wyciagnac cala zwrotnice razem z polosia ze skrzyni.

Jesli po wyciagnieciu zobaczymy pierscien i segera na koncu polosi to znaczy ze dobrze myslelismy co jest przyczyna braku napedu.

U mnie to wygladalo mniejwiecej tak:
images26.fotosik.pl/108/7d62924745d9fd23m.jpg

Uszkodzony pierscien, ktory byl przyczyna braku napedu (po lewej):
images23.fotosik.pl/108/4e610340fcb22cc9m.jpg

Nowy zestaw ze sklepu: seger + podkladka:
images31.fotosik.pl/36/bb9c5de565d6231dm.jpg

Spoiwo laczace metal z metalem - ja kupilem czerwony ale najlepiej kupic niebieski. Proponuje klej do gwintow TECHNICOL.
images23.fotosik.pl/108/d44bb112019c4acem.jpg

Opis dzialania:
images34.fotosik.pl/36/c5d4a0f366b40c79m.jpg

Jak widac ma powera i mocSmile

Widok na skrzynie bez podkladki i segera:
images31.fotosik.pl/36/4c81c3568abd723dm.jpg

Czyscimy z oleju rowek w skrzyni, w ktorym maja znalesc sie podkladka i seger zabezpieczajacy ja przed wypadnieciem. Musimy teraz wlozyc podkladke do srodka, nalezy pamietac zeby byla ona skierowana strona zaokraglona w strone kielicha - srodka skrzyni. W przeciwnym razie bedzie wypadac co chwile seger. Teraz propujemy nastepujacy patent: smarujemy krawedz segera tym klejem do gwintow, dziala on w ten sposob ze twardnieje jedynie w kontakcie z metalowi czesciami. Pozniej wkladamy segera do skrzyni. Ja wysparowalem jeszcze krawedz rowka i segera tym klejem i poczekalem z 30 minut az zlapie, do momentu ruszenia z miejsca minelo ok 3 godzin, zeby ten klej zlapal porzadnie.

Zamontowany seger i podkladka (przed smarowaniem klejem):
images32.fotosik.pl/36/fc7fd0a981767390m.jpg

Wkladamy polos, przykrecamy ja 3 srubami, skladamy zwrotnice w odwrotnej kolejnosci niz w czasie rozbierania, wkladamy kolo i koniec zabawy.
Pozniej nalezy dolac oleju przekladniowego do skrzyni, wlew znajduje sie od strony komory silnika, od strony chlodnicy - taki plastykowy korek.

Przejechalem od zlozenia ponad 100km i jak narazie nie wypadl.
Uwaga! Nalezy unikac skrecania kol na maxa w lewo lub w prawo i szarpniec w czasie ruszania i zmiany biegow. Jest to wada fabryczna i tak sie juz dzieje w reniach (w clio tez) i jesli ktos ma 16v i nie stalo mu sie to jeszcze to sie stanie!!

Jakby kogos to interesowalo to tak wyglada wnetrze skrzyniSmile
images34.fotosik.pl/36/59bde7f738244bcam.jpg

Powodzenia!

Edytowane przez djluzak dnia 08-08-2009 23:32
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-11-2007 23:38
Awatar
s_konrad
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2009 21:41
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

Roczek minął od tego posta a wygląda na to, że zawsze jest na czasie. Chyba mnie czeka podobna robótka...

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
pomarancz
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2009 22:20
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

http://renaultlag...p;hl=seger
tu mozna troche poczytac o nieco innym sposobie Wink

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
Przemo_16V
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2009 23:01
Awatar


Postów: 1167

Data rejestracji: 27.08.2007 22:00
Skąd: mazowieckie
Przasnysz

Ten sposób rozwiązał moje problemy od kad mam pierścień nie ma problemów ze skrzynia.

Było Renualt 19 1.8 16V Chamade Ph1
Jest Renault 19 cabrio Ph2 16v
Volvo s 60 2.4 d5 163km.
przemo.przasnysz@gamil.com
Nr. klubowicza 0328

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 179236km
 
djluzak
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2009 23:16
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Kolego pomarancz ten sposob juz znam i tez go przerabialem jak go nawet na forum Laguny nie znali Grin , jak narazie spisuje sie dobrze:

http://www.renaul...d_id=17209

Widze, ze w lagunach to Panowie male pojecie maja o jakiekolwiek robocie, bo gdzie przeczytam to jeden dal 600, inny 1000, a koszt roboty we wlasnym zakresie i to nawet bez wyjmowania skrzyni to koszt pierscienia i wlasnego czasu. Pozatym nie wiem po co montuja pierscien wielkosci calego kola Grin Mysla, ze im wiecej tym lepiej i musza sie bawic w rozbieranie skrzyni. Wystarczy troszke zmiejszyc wymiar i piersien przejdzie przez otwor polosi.

Najwazniejsze to mocny material na pierscien i proponuje dac pod piersicien oryginalna podkladke bo inaczej sie Wam za jakis czas wytrze i bedzie po zawodach. Jak cos to pisac.

s_konrad jak piersicien raz wypadnie to bedzie juz zawsze wypadal, wiec ten sposob co jest opisany wyzej dziala tylko w sytuacji awaryjnej.


Treść dodana dnia 08-08-2009 23:30:

images23.fotosik.pl/172/a5253ca818f8a6dam.jpg


Treść dodana dnia 08-08-2009 23:30:

images24.fotosik.pl/174/af71ddbf5b27c3d7m.jpg

Edytowane przez djluzak dnia 08-08-2009 23:19
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
misiek_Pt
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2009 00:28
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

luzak ma racje z tym pierscieniem i podłozeniem podkładki, ja u siebie miałem bez i po 1000km sie wytarło i połamało zęby na mechanizmie różnicowym

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
s_konrad
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2009 11:28
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

Znajomek mi zaproponował dość niecodzeinny sposób na ten pierścień... W zasadzie to chyba najtańsza metoda na tę dolegliwość. W jego Lagunie jeździ to już 3 rok i chyba do śmierci tak zostanie Smile Nie trzeba nowego pierścienia jeśli ten co wypadł da się założyć i przyłapać migomatem. Zastanawiam się tylko czy to nie zmieni właściwości materiałów z których jest zrobiony cały ten ustgrój czyli twardość, odporność na ścieranie i tego typu parametry Frown A może nie ma to wpływu na sprawność działania? Czy ktoś się już zetknął z taką metodą w praktyce?

No i się rypło Frown Trzeba było wyjąć skrzynkę bo pierścionek przememłało i kawałki zassało do środka. Ogólnie dobrze że mi nie rozwaliło mechanizmu różnicowego. Okazało się, że i dystansu prawie nie było (wytarty) i pierścionek już dobrze podtarty. Przy okazji zlustrowana została cała skrzynka. Jest dobrze i 300 zeta z bańki za robotę i części.
Pozdro.

Edytowane przez s_konrad dnia 11-08-2009 20:42
Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
Swierzak90
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 26-06-2010 12:12
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Panowie podłącze się pod temat: Dobrze się sprawuje zamocowanie pierścienia z podkładką bez wyciągania skrzyni ? Nie psuje się i problem nie powraca?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
ttimon
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2010 04:04
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

u Luzaka patent żyje do dziś i jeździ

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: