Menu główne
Forum
Klubowicze
Kamil_B-B |
Dodany dnia 17-04-2006 15:33 |
Postów: 22 Data rejestracji: 20.01.2005 10:59 Skąd: - |
Witam Klubowiczów.
Jak w temacie mam problem z wrzucaniem biegów ! Najcześciej dotyczy to 1,2,3 a czasem i wszystkich biegów. Najgorzej jest na postoju, kiedy brak jest jedynki to staram się wbic dwójkę. Innym razem problem dotyczy dwójki to udaje się jednykę lub trójkę wbić ! Dodam, że problem pojawił się nagle, a wcześniej nie miałem ze skrzynią ani ze sprzęgłem problemów. Mam wymienione sprzęgło, linkę i samoregulator też. Do tego jeszcze nowy odpowiedni olej w skrzyni oczywiście marki ELF. Czasem pomaga wysprzęglanie, ale też nie zawsze niestety. I to był powód żeby zmienić sprzeło, a przy okazji zalać nowym olejem - bez poprawy ! Problem jest ze wbiciem biegu, tzn. wchodzi jakby do połowy i nic dalej. W czasie jazdy jak wszystko jest wporządku to biegu wchodzą bez tzw. zgrzytów czy haczenia jak to często bywa na starym oleju i nie tylko. Proszę więc Was o opinie w tej sprawie, być może ktoś już się spotkał z tym problemem. Mi już nic niestety nie przychodzi na myśli i mechanikowi też A wszystko to w Renault 19 16V z 1995 r. Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 26-09-2008 23:01 Kamil z B-B hehe
Renault 19 16V |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 17-04-2006 15:33 |
grim_reefer |
Dodany dnia 17-04-2006 15:57 |
Postów: 236 Data rejestracji: 27.03.2006 20:28 Skąd: - |
a próbowałeś dać lekką przygazówkę na wciśniętym sprzęgle w czasie wrzucania biegu (ja mam tak na dwójce, że jak tego nie zrobie to mi nie wejdzie - mechanik to dawno temu określił jako "brak synchronizacji" czy coś takiego). ja się przyzwyczaiłem i tak jeżdze już pół roku...
...
... Galeria: http://grim_reefe...11553.html Bordowa Renia, PH2, sedan, 1994, F3N-L740, wspomaganie, el. szyby przód, poduszka kierowcy |
|
|
GOLAN |
Dodany dnia 17-04-2006 16:44 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
ja bym najpierw obejrzał gumowe poduszki pod silnikiem i skrzynią.
F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
Kune |
Dodany dnia 17-04-2006 18:28 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
z tego co pamietam to chyba juz robiles skrzynie, prawda
a wybierak i skrzynie dobrze usytuowane nie haczy gdzies po prostu? Edytowane przez Kune dnia 17-04-2006 18:28 Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
Kamil_B-B |
Dodany dnia 17-04-2006 21:21 |
Postów: 22 Data rejestracji: 20.01.2005 10:59 Skąd: - |
Tzw. przygazówka niewiele daje niestety i dotyczy to większości biegów !
Miałem wymieniana poduszkę ale pod silnikiem, natomiast przy okzji remontu silnika został on wymontowany wraz ze skrzynią więc jeśli trzeba by było wymienić to bym na pewno się zastosował do wskazań mechanika ;-) Przy okazji remontu silnika okazało się że w skrzyni jest niewielka ilość wody wiec została ona częściowo rozebrana oraz przepłukana i wyczyszczona ! Podejrzenie padło na tarcze sprzęgłową, że może się blokować przy zmianie biegów stąd zostało sprzęgło wymienione, a dokładnie sama tarcza właśnie. I na tym polegał że tak powiem remont ze strony skrzyni biegów. Kamil z B-B hehe
Renault 19 16V |
|
|
Renia_19-stka |
Dodany dnia 22-04-2006 22:05 |
Postów: 1 Data rejestracji: 22.04.2006 21:52 Skąd: - |
Witam wszystkich Jestem tutaj nowa, więc nie bijcie jeśli zrobię cos nie takjestem posiadaczką Renault 19 1.8RT Limited '94 LPG Podpiam sie pod ten temat, bo od jakiegoś czasu mam problem z biegami Otóż najpierw był problem z wybiciem dwójki na trójke, a od dzis zaczał sie problem z wrzuceniem jedynki, i wrzuceniem dwójki Byłam z tym problemem już u mechanika, ale on nie potrafił sie nawet określić co to może być, a powiedził, ze naprawa może kosztować od 400 zł do 850 złjestem w szoku, tym bardziej, ze chce sprzedać autko......poradzcie co robić.....co może byc przyczyną takiego stanu biegów. Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakieś rady Renia 19-stka |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 22-04-2006 22:42 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
Renia być może to wina docisku albo kończącego się sprzęgła... Masz olej w skrzyni? Linka sprzęgła dobra jest jeszcze? Lekko Ci chodzi pedał sprzęgła?
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
gkolodziejczyk |
Dodany dnia 22-04-2006 23:18 |
Postów: 22 Data rejestracji: 08.03.2006 23:00 Skąd: - |
Mi również pedał sprzęgła dziabie opornie. czasem nogi nie czuje:) dwójki tez nie moge czasem zapodać przy redukcji z 3. dopiero przy ok. 20 km/h zalapuje bez żadnych zgrzytów. moj mechanik twierdzi że to wina poduszek pod szkrzynią, a za opornie dzialające sprzęgło odpowiada docisk lub łożysko oporowe.
R 19`93 PhII F3N 1721ccm 54KW/73KM LIMITED LPG Audio SONY + McAudio + Boschmann = 450W + syczki Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 240000km
|
|
|
TeBe |
Dodany dnia 22-04-2006 23:22 |
Postów: 1057 Data rejestracji: 16.03.2005 16:00 Skąd: - |
Kurcze ... to już któraś z kolei dyskusja na ten sam temat, a ciągle nie ma rozwiązania tego problemu. U mnie jest tak samo jak u gkolodziejczyk. Ostatnio przesmarowałem linke sprzęgła i się mocno poprawiło, ale tylko na chwile.
[small][center]Pozdrawiam
|
Kamil_B-B |
Dodany dnia 22-04-2006 23:42 |
Postów: 22 Data rejestracji: 20.01.2005 10:59 Skąd: - |
Postanowiłem zasięgnąć porady w serwisie i...
być może uda się rozwiązać jak widze nie tylko mój problem ! Zdradzili mi że problem z wrzucianiem biegów w naszych autkach - oczywiście mam tu na myśli skrzynie ogólne w R19 - ma dwa żródła: 1) Woda w skrzyni biegów 2) Niewłaściwy lub zużyty olej Niestety u mnie potwierdził się pierwszy wariant i nie mogłem uwierzyć, że miałem blisko pół litra wody w skrzyni ! Stąd została ona przepłukana i na nowo zalana nowym olejem ! Ale tu nie koniec problemu bo niestety mimo zapewnień sprzedawcy nie był to olej przeznaczony do mojej skrzyni. Na dniach mam zamiar wymienić na oryginalny olej ELF 75W80 do skrzyń i mam nadzieje że będzie już wszystko OK tak jak przypuszczają w serwisie :-) Kamil z B-B hehe
Renault 19 16V |
|
|
TeBe |
Dodany dnia 22-04-2006 23:43 |
Postów: 1057 Data rejestracji: 16.03.2005 16:00 Skąd: - |
A jak się przepłukowywowywuje wode w skrzynie biegów
Edytowane przez TeBe dnia 22-04-2006 23:53 [small][center]Pozdrawiam
|
Jaski |
Dodany dnia 22-04-2006 23:50 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
od spodu skrzyni jest chyba śruba którą się wykręca i cały olej/syf ze skrzyni wylatuje... Co do wody to chyba denaturat poradzi sobie z nią?
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
mati_ |
Dodany dnia 22-04-2006 23:58 |
Postów: 3622 Data rejestracji: 22.09.2005 23:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ja tez mam problem z biegami, jedynki i dwojki nie idzie w ogole wrzucic jak sie dlugo i powoli jezdzi w jakims korku, czasem wejdzie 3. Wiec musze gasic silnik, wrzucac 3 i ruszac wesolo jest nieraz. najlepsze jest to ze sprzeglo jest nowe, olej w skrzyni jest nowy, a jak wrzuce na zgaszonym silniku 1 czy 2, odpale silnik, trzymam sprzeglo w podlodze (prawie na nim juz stawalem) to...on powoli jedzie do przodu cyrk ale na szczescie rzadko sie tak dzieje tylko jak sie zagzrzeje...
Edytowane przez mati_ dnia 23-04-2006 00:00 Było: Renault 19, Phase II, 1993r., C3J (1390/58KM), sedan, benzyna+lpg
Moje auto: Saab 9-3, 2003r, B207E (1998/150KM), SportSedan, benzyna
|
Kamil_B-B |
Dodany dnia 23-04-2006 00:59 |
Postów: 22 Data rejestracji: 20.01.2005 10:59 Skąd: - |
U mnie było o tyle dobrze, że skrzynia była wyciągnięta wraz z silnikiem !
Z tego co widziałem to została zdemontowana tzw. pokrywa skrzyni i dalej przepłukana benzyną ekstrakcyjną w dużej ilości ! Nie wiem czy poprzez korek wlewowy i spustowy można to sprawnie i dokładnie wypłukać ;-( Woda więc u mnie jest wykluczona i dalej zostaje zalanie oryginalnym ELF'em. Kamil z B-B hehe
Renault 19 16V |
|
|
dawido |
Dodany dnia 24-04-2006 13:26 |
Postów: 2 Data rejestracji: 19.02.2006 21:01 Skąd: - |
Ja też mialem podobny problem, ale zmiana oleju w skrzyni pomogla.Nie lalem Elf'a tylko Shell'a. Wczesniej mialem problemy z redukcja z 3 na 2. Problem ten byl opisany z miesiac temu w "Auto Swiecie" |
|
|
Kucu |
Dodany dnia 24-04-2006 16:02 |
Postów: 656 Data rejestracji: 10.08.2005 21:35 Skąd: - |
a u mnie problem dotyczyl czego innego... tam od lewarka zmiany biego do skrzyni idzie taki drazek, ktory na koncu (w miejscu laczenia ze skrzynia) jest rozgaleziony. byl za bardzo rozgiety i dlatego biegi nie wchodzily. pomogl mlotek teraz jest juz ok.
była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic jest... |
|
|
bodek70 |
Dodany dnia 05-05-2006 22:43 |
Postów: 3 Data rejestracji: 05.05.2006 21:11 Skąd: - |
Witam posiadaczy 19-ek Mam identyczny problem ze zmianą biegów w drugjej juz skrzyni, tj. lewarek w trakcie wkładania biegu napotyka jakiś opór i pomaga np. cofnięcie lewarka, powtórne wysprzęglęnie. Najgorzej z 1 i 2 ale pozostałe też nieraz ciężko włożyć, wsteczny raczej bez problemów. Nie ma znaczenia czy zmienia się biegi w górę czy redukuje, ale jeśli np. 1 zablokuje to juz 2 wejdzie bez problemów. Pedał sprzęgła chodzi lekko, tarcza nowa(jakieś 5 tys. przejechane) . Problemy zaczęly się ok. miesiąc po wymianie skrzyni( porzednia, JB1 025 padła w jedną grudniową sobotę, objawy, najpierw buczenie przy skęcaniu, potem również na prostej, po ok. 100 km wyrzucalo 3 a inne biegi wchodzily ciężko i hałas okrutny) na JB3 028, na początku chodziła bez zastrzerzen, po pewnym czasie zaczeły się problemy z włożeniem 1 lub redukcją na 2, ah no oczywiście "nowa " skrzynia dostała Elf TRX 75W80 więc w mroźne poranki biegi wchodziły bez problemów, lecz stopniowo( dlatego że cieplej?) kłopoty ze zmainą biegów się nasiłały, dodatkowo po gwałtownym hamowaniu zaczeła hałasowac , rzężić i wyć, więc wymiana na kolejną ,tym razem JB1023, jak zapewniał szrociarz tylko po 20 tys przebiegu, tez została zalana Elfem i po 2 dniach te same problemy ze zmiana biegów, no i wydaje mi sie że im cieplej tym gorzej. Więc pytanie o SOOO CHOZII! Co jest grane? Olej za rzadki( po rozgrzaniu ma gęstość wody), nie wyregulowane cięgno od zmiany biegów?, czy może zużyty( wytarty) palec zmiany biegów w skrzyni? Poduszki pod silnikiem i skrzynią ok. jeszcze do sprawdzenia wersja z wodą w skrzyni, ale w poprzedniej wody nie było a objawy ze zmiana biegów identyczne. No i jeszcze mozliwośc nieorginalnosci Elfa, ten w skrzyni jest lany z beczki więc może? no i dlaczego puszczenie i wciśnięcie pedłu sprzęgła ułatwia zmiane biegu? może to synchronizatory ale czemu 1 na postoju nie chce wejść? Ma ktos jeszcze jakiś pomysł, poza wymianą skrzyni( lub całej renatki) R19 1993 sedan E6J+LPG |
|
|
bodek70 |
Dodany dnia 10-05-2006 08:18 |
Postów: 3 Data rejestracji: 05.05.2006 21:11 Skąd: - |
Wymieniłem olej z Elfa 75W80 na jakiegoś Hipola(coś tam)15 80W90 i biegi wchodzą bez problemów, jedynie przy zimnym silniku trocze ciężej chodzi lewarek, jak na razie przez dwa dni jest OK. Obie skrzynie były zalane "Elfem?" "z beczki' z tego samego sklepu i mysle teraz ze ma on nie wiele wspólnego z prawdziwym Elfem no chyba że nie wszystkim skrzyniom JB1 i JB3 (objawy w takie same) Elf służy. |
|
|
domaniu |
Dodany dnia 10-05-2006 08:51 |
Postów: 253 Data rejestracji: 20.01.2006 18:07 Skąd: - |
A ile trzeba kupić tego elfa do skrzyni żeby starczyło |
bodek70 |
Dodany dnia 10-05-2006 13:27 |
Postów: 3 Data rejestracji: 05.05.2006 21:11 Skąd: - |
Wg instrukcji do skrzyni JB1 i JB3 wchodzi 3,4 l oleju, a do JB5 2,9l |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |