10 Maja 2024 14:34:31
Zdjęcia użytkowników
snodog marcin18zse
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Pytanie do dobrego mechanika 
miwi74
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 17:16
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

A wiec tak wymieniam zawory w moim silniku (1.8 16v) i tak ssace maja dludosc 108.3 a wydechowe 109.1 wiem ze te silniki sa dwa rodzaje 700 i 704 moj to podobno 700,i sa tez dwa rodzaje zaworow wydechowych rozniacych sie dlugoscia ,ja mam 109.1 a te druga dlugosc to 108.3 i teraz pytanie co by bylo gdybym wsadzil do mojego silnika te zawory krotsze .jest ktos kto moze mi to wyklarowac w bardzo dobry sposob .WinkWink
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-01-2007 17:16
Awatar
S16
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 17:32
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Ja tam aż taki dobry nie jestem, ale nie mozna wsadzić tych dłuższych do Twojego silnika. Jest to bardzo proste, zawór będzie za długi i może się nie domykać. Ma on odpowiednie miejsce między wałkiem popychaczem a powierzchnią uszczelniającą. Tak że nie da rady.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
miwi74
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 18:02
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

S16 napisał/a:
Ja tam aż taki dobry nie jestem, ale nie mozna wsadzić tych dłuższych do Twojego silnika. Jest to bardzo proste, zawór będzie za długi i może się nie domykać. Ma on odpowiednie miejsce między wałkiem popychaczem a powierzchnią uszczelniającą. Tak że nie da rady.
S16ale ja chce wsadzic te krotsze zawory
 
S16
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 18:15
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Tak czy tak nie podejdą. Jezeli dasz za krótkie to popychacz nie otworzy zaworu itd

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
merc80
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 20:07
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 26.12.2006 19:21
Skąd: -

jak wsadzisz za krótkie to bedzie za duzy luz zaworowy i poprostu moze sie okazac ze nawet ich nie zapniesz na zamkach a pozatym nawet jesli sie uda to bedzie mniejszy otwór na wymiane ładunku czytaj powietrza a wszyscy walcza zeby było odwrotnie

sprzedam r19 ph2 16v biały 5d 1993 z gazem za 5000zł
 
miwi74
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 21:20
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

merc80 napisał/a:
jak wsadzisz za krótkie to bedzie za duzy luz zaworowy i poprostu moze sie okazac ze nawet ich nie zapniesz na zamkach a pozatym nawet jesli sie uda to bedzie mniejszy otwór na wymiane ładunku czytaj powietrza a wszyscy walcza zeby było odwrotnie
merc to znaczy ze bedzie slabszy o te 5 koni co ma wiecej od 704 bo 700 podobno sa mocniejsze zamki sie zamkna a luz na popychaczu hydraulicznym jest dosc duzy tylko ze wtedy nie domnknie go do konca i to tylko w tym o to chodzi czy sa jeszcze jakies problemy
 
SKUTI
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 22:21
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

miwi74 napisał/a:
A wiec tak wymieniam zawory w moim silniku (1.8 16v) i tak ssace maja dludosc 108.3 a wydechowe 109.1 wiem ze te silniki sa dwa rodzaje 700 i 704 moj to podobno 700,i sa tez dwa rodzaje zaworow wydechowych rozniacych sie dlugoscia ,ja mam 109.1 a te druga dlugosc to 108.3 i teraz pytanie co by bylo gdybym wsadzil do mojego silnika te zawory krotsze .jest ktos kto moze mi to wyklarowac w bardzo dobry sposob .WinkWink


hej

czyli roznicy masz w sumie 0,8 mm - rowek na pestke zabezpieczajaca jest na tej samej wysokosci? Bo teoretycznie powinno byc ok, popychacz powinien sie "dopompowac" do krotszego zaworka.
A te drugie zawory sa nieosiagalne?

pozdrowka

Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
jaro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 23:06
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 23.01.2005 23:19
Skąd: opolskie
Opole

siemka,krótszy zawór oznacza mniejsze otwarcie[ j.w] mniej spalin opuści komorę spalania,mniej zassa świeżej mieszanki spadek mocy murowany,
nie mylić ze spadkiem zużycia paliwa Pfft samoregulator skasuje tylko luz początkowy więc przestawią się fazy otwarcia i zamknięcia zaworów wydechu tzn.póżniej się otwierają i szybciej zamykają
jeżeli zostawiasz sprężyny z długich zaworów spowoduje to że;
zwiększasz siłę docisku zaworu do gniazda co może spowodować wyklepanie przylgni,
zwiększasz siłę potrzebną do otwarcia zaworu więc krzywki i panewki wałka rozrządu dostaną w tyłek ,i jeszcze pytanko czy obydwa typy zaworów mają te same kąty na przylgni? Grin
dobry to jest MACIEJ ja jestem dostateczny [bez wazeliny oczywiście] Grin

Edytowane przez jaro dnia 08-01-2007 23:29
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
 
Dejwid_snk
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 23:31
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 29.10.2006 10:14
Skąd: -

W pierwszej kolejności zastanowiłbym się czy wogule odpalisz silnik a potem nad skutkamiGrin

Renault 19 1,7 MPI (F3N-L742)ben 90 kucyków PH-1 TXI 5-dzwiowa,czerwona,91"
 
miwi74
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2007 21:09
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

jaro napisał/a:
siemka,krótszy zawór oznacza mniejsze otwarcie[ j.w] mniej spalin opuści komorę spalania,mniej zassa świeżej mieszanki spadek mocy murowany,
nie mylić ze spadkiem zużycia paliwa Pfft samoregulator skasuje tylko luz początkowy więc przestawią się fazy otwarcia i zamknięcia zaworów wydechu tzn.póżniej się otwierają i szybciej zamykają
jeżeli zostawiasz sprężyny z długich zaworów spowoduje to że;
zwiększasz siłę docisku zaworu do gniazda co może spowodować wyklepanie przylgni,
zwiększasz siłę potrzebną do otwarcia zaworu więc krzywki i panewki wałka rozrządu dostaną w tyłek ,i jeszcze pytanko czy obydwa typy zaworów mają te same kąty na przylgni? Grin
dobry to jest MACIEJ ja jestem dostateczny [bez wazeliny oczywiście] Grin
zawory sa takie same tylko roznia sie dlugoscia roznica 0.8 mm
 
miwi74
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2007 21:14
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

SKUTI napisał/a:
miwi74 napisał/a:
A wiec tak wymieniam zawory w moim silniku (1.8 16v) i tak ssace maja dludosc 108.3 a wydechowe 109.1 wiem ze te silniki sa dwa rodzaje 700 i 704 moj to podobno 700,i sa tez dwa rodzaje zaworow wydechowych rozniacych sie dlugoscia ,ja mam 109.1 a te druga dlugosc to 108.3 i teraz pytanie co by bylo gdybym wsadzil do mojego silnika te zawory krotsze .jest ktos kto moze mi to wyklarowac w bardzo dobry sposob .WinkWink


hej

czyli roznicy masz w sumie 0,8 mm - rowek na pestke zabezpieczajaca jest na tej samej wysokosci? Bo teoretycznie powinno byc ok, popychacz powinien sie "dopompowac" do krotszego zaworka.
A te drugie zawory sa nieosiagalne? p

pozdrowka
skuti pytam tak z ciekawosci co by bylo gdybym takie wsadzil,B zawory sa wszystkie osiagalne tylko ze te dlugie kosztuja o 25 zl wiecej od tych krotszych i dlatego pytam ,auto bedzie slabsze to pewne tylko co za tym jeszcze moze isc co moze sie zdarzyc w tym wypadku jakbym wsadzil te krotsze to mnie ciekawi ,nie robilem jeszcze takiej operacji dlatego pytamCool
 
miwi74
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2007 21:16
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

Dejwid_snk napisał/a:
W pierwszej kolejności zastanowiłbym się czy wogule odpalisz silnik a potem nad skutkamiGrin
Dejwid odpalic to on odpali w 100%tylko co bedzie sie dzialo dalej to jest pytanie za 100 punktowGrin
 
SKUTI
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2007 21:42
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

jaro napisał/a:
siemka,krótszy zawór oznacza mniejsze otwarcie[ j.w] mniej spalin opuści komorę spalania,mniej zassa świeżej mieszanki spadek mocy murowany,
nie mylić ze spadkiem zużycia paliwa Pfft samoregulator skasuje tylko luz początkowy więc przestawią się fazy otwarcia i zamknięcia zaworów wydechu tzn.póżniej się otwierają i szybciej zamykają
jeżeli zostawiasz sprężyny z długich zaworów spowoduje to że;
zwiększasz siłę docisku zaworu do gniazda co może spowodować wyklepanie przylgni,
zwiększasz siłę potrzebną do otwarcia zaworu więc krzywki i panewki wałka rozrządu dostaną w tyłek ,i jeszcze pytanko czy obydwa typy zaworów mają te same kąty na przylgni? Grin


e no chlopie z tego co napisales to istna katastrofa czeka silnik po takiej operacji....
a gdybys tak dal np glowice do roboty gdzie mialbyc przeszlifowane zawory i gniazda? co wtedy? z tego co piszesz to chyba trza by sprzezyny o jeden zwoj obciac bo napiecie sprezyny by sie zmniejszyloSmile a gdybys wlozyl nowe gniazda to zakladal bys dluzsze zawory? Bo napewno byla by wtedy roznica te kilka dziesiatek... itp itd
Miwi74 - nie chce doradzac ale mi sie wydaje ze bylo by ok....

pozdrowka

Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
jaro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2007 22:58
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 23.01.2005 23:19
Skąd: opolskie
Opole

pytanie brzmiało co by było gdyby... wszystko zależy od interpretacji wcale tłok nie musi wyskoczyć np.
tłumikiem Smile napisałem tylko o zależnościach wynikających z takich
zmian, może producent przewidział sprężyny o jednakowej twardości ?
może wałek rozrządu jest inny, a może taki sam ? Pfft
rozsądzić może jakaś dokładna książka napraw Grin
ja bym zamontował takie jakie były

R 19 1,4 C3J 94r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: