Menu główne
Forum
Klubowicze
miwi74 |
Dodany dnia 08-01-2007 17:16 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
A wiec tak wymieniam zawory w moim silniku (1.8 16v) i tak ssace maja dludosc 108.3 a wydechowe 109.1 wiem ze te silniki sa dwa rodzaje 700 i 704 moj to podobno 700,i sa tez dwa rodzaje zaworow wydechowych rozniacych sie dlugoscia ,ja mam 109.1 a te druga dlugosc to 108.3 i teraz pytanie co by bylo gdybym wsadzil do mojego silnika te zawory krotsze .jest ktos kto moze mi to wyklarowac w bardzo dobry sposob . |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-01-2007 17:16 |
S16 |
Dodany dnia 08-01-2007 17:32 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Ja tam aż taki dobry nie jestem, ale nie mozna wsadzić tych dłuższych do Twojego silnika. Jest to bardzo proste, zawór będzie za długi i może się nie domykać. Ma on odpowiednie miejsce między wałkiem popychaczem a powierzchnią uszczelniającą. Tak że nie da rady.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
miwi74 |
Dodany dnia 08-01-2007 18:02 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
S16 napisał/a: S16ale ja chce wsadzic te krotsze zaworyJa tam aż taki dobry nie jestem, ale nie mozna wsadzić tych dłuższych do Twojego silnika. Jest to bardzo proste, zawór będzie za długi i może się nie domykać. Ma on odpowiednie miejsce między wałkiem popychaczem a powierzchnią uszczelniającą. Tak że nie da rady. |
|
|
S16 |
Dodany dnia 08-01-2007 18:15 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Tak czy tak nie podejdą. Jezeli dasz za krótkie to popychacz nie otworzy zaworu itd
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
merc80 |
Dodany dnia 08-01-2007 20:07 |
Postów: 1 Data rejestracji: 26.12.2006 19:21 Skąd: - |
jak wsadzisz za krótkie to bedzie za duzy luz zaworowy i poprostu moze sie okazac ze nawet ich nie zapniesz na zamkach a pozatym nawet jesli sie uda to bedzie mniejszy otwór na wymiane ładunku czytaj powietrza a wszyscy walcza zeby było odwrotnie
sprzedam r19 ph2 16v biały 5d 1993 z gazem za 5000zł
|
|
|
miwi74 |
Dodany dnia 08-01-2007 21:20 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
merc80 napisał/a: merc to znaczy ze bedzie slabszy o te 5 koni co ma wiecej od 704 bo 700 podobno sa mocniejsze zamki sie zamkna a luz na popychaczu hydraulicznym jest dosc duzy tylko ze wtedy nie domnknie go do konca i to tylko w tym o to chodzi czy sa jeszcze jakies problemyjak wsadzisz za krótkie to bedzie za duzy luz zaworowy i poprostu moze sie okazac ze nawet ich nie zapniesz na zamkach a pozatym nawet jesli sie uda to bedzie mniejszy otwór na wymiane ładunku czytaj powietrza a wszyscy walcza zeby było odwrotnie |
|
|
SKUTI |
Dodany dnia 08-01-2007 22:21 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
miwi74 napisał/a: A wiec tak wymieniam zawory w moim silniku (1.8 16v) i tak ssace maja dludosc 108.3 a wydechowe 109.1 wiem ze te silniki sa dwa rodzaje 700 i 704 moj to podobno 700,i sa tez dwa rodzaje zaworow wydechowych rozniacych sie dlugoscia ,ja mam 109.1 a te druga dlugosc to 108.3 i teraz pytanie co by bylo gdybym wsadzil do mojego silnika te zawory krotsze .jest ktos kto moze mi to wyklarowac w bardzo dobry sposob . hej czyli roznicy masz w sumie 0,8 mm - rowek na pestke zabezpieczajaca jest na tej samej wysokosci? Bo teoretycznie powinno byc ok, popychacz powinien sie "dopompowac" do krotszego zaworka. A te drugie zawory sa nieosiagalne? pozdrowka Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
jaro |
Dodany dnia 08-01-2007 23:06 |
Postów: 103 Data rejestracji: 23.01.2005 23:19 Skąd: opolskie Opole |
siemka,krótszy zawór oznacza mniejsze otwarcie[ j.w] mniej spalin opuści komorę spalania,mniej zassa świeżej mieszanki spadek mocy murowany,
nie mylić ze spadkiem zużycia paliwa samoregulator skasuje tylko luz początkowy więc przestawią się fazy otwarcia i zamknięcia zaworów wydechu tzn.póżniej się otwierają i szybciej zamykają jeżeli zostawiasz sprężyny z długich zaworów spowoduje to że; zwiększasz siłę docisku zaworu do gniazda co może spowodować wyklepanie przylgni, zwiększasz siłę potrzebną do otwarcia zaworu więc krzywki i panewki wałka rozrządu dostaną w tyłek ,i jeszcze pytanko czy obydwa typy zaworów mają te same kąty na przylgni? dobry to jest MACIEJ ja jestem dostateczny [bez wazeliny oczywiście] Edytowane przez jaro dnia 08-01-2007 23:29 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
|
|
|
Dejwid_snk |
Dodany dnia 08-01-2007 23:31 |
Postów: 48 Data rejestracji: 29.10.2006 10:14 Skąd: - |
W pierwszej kolejności zastanowiłbym się czy wogule odpalisz silnik a potem nad skutkami
Renault 19 1,7 MPI (F3N-L742)ben 90 kucyków PH-1 TXI 5-dzwiowa,czerwona,91"
|
|
|
miwi74 |
Dodany dnia 09-01-2007 21:09 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
jaro napisał/a: zawory sa takie same tylko roznia sie dlugoscia roznica 0.8 mmsiemka,krótszy zawór oznacza mniejsze otwarcie[ j.w] mniej spalin opuści komorę spalania,mniej zassa świeżej mieszanki spadek mocy murowany, nie mylić ze spadkiem zużycia paliwa samoregulator skasuje tylko luz początkowy więc przestawią się fazy otwarcia i zamknięcia zaworów wydechu tzn.póżniej się otwierają i szybciej zamykają jeżeli zostawiasz sprężyny z długich zaworów spowoduje to że; zwiększasz siłę docisku zaworu do gniazda co może spowodować wyklepanie przylgni, zwiększasz siłę potrzebną do otwarcia zaworu więc krzywki i panewki wałka rozrządu dostaną w tyłek ,i jeszcze pytanko czy obydwa typy zaworów mają te same kąty na przylgni? dobry to jest MACIEJ ja jestem dostateczny [bez wazeliny oczywiście] |
|
|
miwi74 |
Dodany dnia 09-01-2007 21:14 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
SKUTI napisał/a: skuti pytam tak z ciekawosci co by bylo gdybym takie wsadzil,B zawory sa wszystkie osiagalne tylko ze te dlugie kosztuja o 25 zl wiecej od tych krotszych i dlatego pytam ,auto bedzie slabsze to pewne tylko co za tym jeszcze moze isc co moze sie zdarzyc w tym wypadku jakbym wsadzil te krotsze to mnie ciekawi ,nie robilem jeszcze takiej operacji dlatego pytammiwi74 napisał/a: A wiec tak wymieniam zawory w moim silniku (1.8 16v) i tak ssace maja dludosc 108.3 a wydechowe 109.1 wiem ze te silniki sa dwa rodzaje 700 i 704 moj to podobno 700,i sa tez dwa rodzaje zaworow wydechowych rozniacych sie dlugoscia ,ja mam 109.1 a te druga dlugosc to 108.3 i teraz pytanie co by bylo gdybym wsadzil do mojego silnika te zawory krotsze .jest ktos kto moze mi to wyklarowac w bardzo dobry sposob . hej czyli roznicy masz w sumie 0,8 mm - rowek na pestke zabezpieczajaca jest na tej samej wysokosci? Bo teoretycznie powinno byc ok, popychacz powinien sie "dopompowac" do krotszego zaworka. A te drugie zawory sa nieosiagalne? p pozdrowka |
|
|
miwi74 |
Dodany dnia 09-01-2007 21:16 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
Dejwid_snk napisał/a: Dejwid odpalic to on odpali w 100%tylko co bedzie sie dzialo dalej to jest pytanie za 100 punktowW pierwszej kolejności zastanowiłbym się czy wogule odpalisz silnik a potem nad skutkami |
|
|
SKUTI |
Dodany dnia 09-01-2007 21:42 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
jaro napisał/a: siemka,krótszy zawór oznacza mniejsze otwarcie[ j.w] mniej spalin opuści komorę spalania,mniej zassa świeżej mieszanki spadek mocy murowany, nie mylić ze spadkiem zużycia paliwa samoregulator skasuje tylko luz początkowy więc przestawią się fazy otwarcia i zamknięcia zaworów wydechu tzn.póżniej się otwierają i szybciej zamykają jeżeli zostawiasz sprężyny z długich zaworów spowoduje to że; zwiększasz siłę docisku zaworu do gniazda co może spowodować wyklepanie przylgni, zwiększasz siłę potrzebną do otwarcia zaworu więc krzywki i panewki wałka rozrządu dostaną w tyłek ,i jeszcze pytanko czy obydwa typy zaworów mają te same kąty na przylgni? e no chlopie z tego co napisales to istna katastrofa czeka silnik po takiej operacji.... a gdybys tak dal np glowice do roboty gdzie mialbyc przeszlifowane zawory i gniazda? co wtedy? z tego co piszesz to chyba trza by sprzezyny o jeden zwoj obciac bo napiecie sprezyny by sie zmniejszylo a gdybys wlozyl nowe gniazda to zakladal bys dluzsze zawory? Bo napewno byla by wtedy roznica te kilka dziesiatek... itp itd Miwi74 - nie chce doradzac ale mi sie wydaje ze bylo by ok.... pozdrowka Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
jaro |
Dodany dnia 09-01-2007 22:58 |
Postów: 103 Data rejestracji: 23.01.2005 23:19 Skąd: opolskie Opole |
pytanie brzmiało co by było gdyby... wszystko zależy od interpretacji wcale tłok nie musi wyskoczyć np.
tłumikiem napisałem tylko o zależnościach wynikających z takich zmian, może producent przewidział sprężyny o jednakowej twardości ? może wałek rozrządu jest inny, a może taki sam ? rozsądzić może jakaś dokładna książka napraw ja bym zamontował takie jakie były R 19 1,4 C3J 94r
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |