29 Marca 2024 15:22:05
Zdjęcia użytkowników
nestorante maestro
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Sonda lambda - oznaki uszkodzenia ? 
PiTT
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 15:06
Awatar


Postów: 769

Data rejestracji: 14.01.2005 11:11
Skąd: -

Tak się zastanawiam...
Nigdzie nie znalazłem odp. dot. szybko spadających obrotów.
Nie występuje u mnie efekt pływających obr. tylko przy wciśnięciu sprzęgła czasami obroty raptownie spadają do 500obr. a prawidłowo powinny delikatnie schodzić do 800-900obr.
Wyczyściłem silnik krokowy, zmieniłem świece i kable, dalej to samo.
Zaczynam się zastanawiać jaki wpływ może mieć uszkodzona sonda ?
Czy ktoś już miał do czynienia z sondą ?
Jakie są oznaki uszkodzenia ?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-04-2005 15:06
Awatar
S16
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 15:48
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Ja miałem sondę padniętą jak kupiłem renie. Okazało się na analizie spalin przy pierwszym przeglądzie w kraju że jej stężenie O2 wynosi 15%. Po wymianie na nową różnice były takie że wolne obroty mam 900 a przedtem miałem 1100. No i było czuć słodkie spaliny.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
PiTT
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 15:55
Awatar


Postów: 769

Data rejestracji: 14.01.2005 11:11
Skąd: -

Hmm... no to nie bardzo by podchodziło pod to o co mi chodzi.
Obrotów nigdy nie mam większych niż 900-1000obr. chyba że na ssaniu.
Co do smrodu spalin to czuć, ale dopiero jak wywaliłem kata, wcześniej tylko jak się ostrzej pojeździło to było czuć "jaja" z kata Smile
 
sofino
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 17:47
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

dokładnie to cieżko wyczuc czemu tak sie dzieje z tymi obrotami w tym przypadku jezeli twierdzisz ze sonda to najlepiej ją odłączyć wyciągnąc wtyczke przy niej i wtedy zobacz jezeli będzie głupieć silnik z obrotami tzn ze jest dobra a jak bez zmian czyli walnięta i sprawdzaj to na paliwie

 
mario
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 17:54
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

no to zmieniaj biegi bez puszczania gazu jak na rajdach Wink
a jaki fajny efekt jak autko przy zmianie biegu dostaje dodatkowego kopa Wink

a co do objawu to mam F3P mono inny silniczek a przypadlosc podobna Smile nie sadze zeby to byla lambda i szczerze mowiac nie wiem czy kiedys sie domysle co to moze byc Wink albo jakis mechanik bedzie wiedzial Smile jest i juz czyli Renault Wink

Edytowane przez mario dnia 30-04-2005 17:56
Honda Civic
 
PiTT
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 18:00
Awatar


Postów: 769

Data rejestracji: 14.01.2005 11:11
Skąd: -

No to jest dziwne bo czasami jest ok a czasami właśnie tak raptownie spadają,
Już się nauczyłem że przy hamowaniu po wciśnięciu sprzęgła i hamulca prawą nogą wciaskam jeszcze lekko gaz Smile
lewa sprzęgło
prawa hamulec i gaz
 
Maciej_R21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 19:23
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Tak jak pisał S16 .Jezeli sonda jest padnieta to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i wzbogaca mieszanke .Dlatego też szybsze obroty na biegu jałowym i smród niedopalonych spalin .Jak jest dobry katalizator to je dopali ale tez sam dostanie niezle w dupe.Co do Twoich czasami za wolnych obrotów to sprawdziłbym szczelnośc kolektora dolotowego a w szegolnosci polaczenie czujnika podcisnienia ,oraz polaczenie serwa hamulcowego.W F3Nach dodatkowo nalezy sprawdzic gumową zaslepke w kolektorze ktora lubi sie dziurawic .A to ze zdarza się to czasami moze być spowodowane drganiami silnika podczas pracy itd ....wlasnie w tym momencie raz kolektor jest szczelny a raz gdzies moze dostawac sie "lewe powietrze". Po sprawdzeniu tego należaloby sprawdzic luzy na przepiustnicy ktora moze nie zawsze wracac do swego pierwotnego polozenia .Potem wtrysk/i cisnienie w ukladzie zasilania(pompa regulator ) filtr paliwa i nie ma sily musi chodzic .
 
GOLAN
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 19:28
Awatar


Postów: 631

Data rejestracji: 01.02.2005 22:04
Skąd: -

tak sie dzieje na bezynie i na gazie?


F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:->
Instrukcja obsługi forum
Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear
GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc
[img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image.

user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
Nicram
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 22:53
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 17.01.2005 18:47
Skąd: -

sonda lambda powinna maxymalnie wskazywać 1 volt przy otwarciu przepustnicy najlepiej wpiąć się mierniczkiem w kontrolkę od lambdy (z tego co wiem w f7p jest szary kabelek) i dać ognia jak pokarze przez moment 1 volt czy 0,99 to znaczy że jest ok jak nie to do wymianyWink
 
Maciej_R21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 23:33
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Taki pomiar jak najbardziej mozna wykonac ale sondę nalezy wypiac z ukladu .Po ponownym wpięciu sondy nalezy zdjac i zewrzec klemy z akumulatora .
A no i niekoniecznie napiecie musi wzrosnąc poprostu musi sie znacznie zmienic aby napiecie poszlo w gorę nallezaloby na przewod idacy do sterownika przylaczyć napięcie np. 0,2 V wowczas sterownik zwiekszylby dawke paliwa .W miernikach przeznaczonych do badania sond są dwa przyciski symulacji mieszanki ubogiej i bogatej .

Edytowane przez Maciej_R21 dnia 30-04-2005 23:36
 
PiTT
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2005 23:42
Awatar


Postów: 769

Data rejestracji: 14.01.2005 11:11
Skąd: -

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
Taki pomiar jak najbardziej mozna wykonac ale sondę nalezy wypiac z ukladu .Po ponownym wpięciu sondy nalezy zdjac i zewrzec klemy z akumulatora .

Ale chodzi o zresetowanie kompa ?
Dlaczego zwierać ?
 
Krzychup
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2005 14:50
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Cześć.
Sprawna sonda Lambda daje napięcie od 0V do 1V w zależności od ilości tlenu w spalinach.
Przy prawidłowej ilość tlenu i innych związków, przy nie ubogiej i nie za bogatej dawce paliwa, sonda daje napięcie 0.5V (pół Volta).
Można ją sprawdzić:
1. przy wykręconej sondzie wpiąć miernik i zmierzyć napięcie podgrzewając zapalniczką sonde.
2. przy zapalonym silniku wpinamy się miernikiem w kabel sondy i mierzymy napięcie.
Ważne, aby sonda nagrzała się, czyli nagrzej silnik, żeby wskazówka od temp podnisła się i do sprawdzania!
Pozdrawiam Krzychu


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
Maciej_R21
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2005 22:51
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Z tą zapalniczka to jakis nowy wynalazek .Przede wszystkim gaz (spaliny) musi przeplywać wokół elementu ceramicznego sony w dosc intensywnym tempie co przy zapalniczce jest niemozliwe .Sonda zaczyna być aktywna w temperaturze 300 stopni .W przypadku sąd 3 i 4 przewodowych nastepuje to krotko po uruchomieniu silnika gdyż wystepuje w nich grzałka.A co do zwirania klem to mamy wowczas pewnośc że napięcie "uszło" ze wszystkich kondenstatorów i sie wyzerowalo .Zamiast zwierania mozna tez poczekać dluzsza chwilę no ale szybciej chyba zewrzec napięcie .Ja mam np. dodatkowe kondensatory przy wzmacniaczach i one moga dluzsza chwile podtrzymac napięcie na sterowniku wtrysku .
 
TeBe
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2005 18:20
Awatar


Postów: 1057

Data rejestracji: 16.03.2005 16:00
Skąd: -

Strzałka!

Miałem taki sam problem jak PiTT, to znaczy po wciśnięciu sprzęgła obroty leciały do 500 albo niżej. Znalazłem przyczyne - prawie zupełnie rozerwany gumowy łącznik na rurce odpowietrzenia (ten pod obudową filtra). Załatwiłem sprawe jakąś spec-taśmą i jest git.

[small][center]Pozdrawiam
 
oszer
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2008 04:43
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 16.03.2008 15:06
Skąd: -

Witaj PiTT. Proponuję sprawdzić potencjometr przepustnicy-)) Będzie bingo-tak myślę.czy ma rezystęncje w całym zakresie-może mieć przerwę i taki jest własnie efekt jak opisujesz. warszawa szpacza 13-15 tam jedź -gosć kozak.wtryski i elektronika -tylko tam!
 
GrzesiekLca
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2008 07:04
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Mi się tak dzieje,ale na gazie i nikt nie wie o co chodzi;/

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
evergreen
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2008 07:49
Awatar


Postów: 212

Data rejestracji: 01.11.2006 13:55
Skąd: mazowieckie
Błonie

oszer - odpisujesz na posty z 2005 roku.... Trochę rozwagi. PiTT już chyba na forum się nie pojawia, a jego Maleństwem teraz poruszam się ja. Smile
Grzesiek Lca - cosię dzieje? Dokładnie. Mamy (kdmax ma) zgazowane F7P i też co chwila są jakieś przeboje. Może pomogę.

_______________________________________
evergreen... R19 1.8 16V Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 250000km
 
marcinkamyk
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2010 21:09
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 30.09.2009 19:59
Skąd: -

Ja bym sprawdził najpierw przewód od przyspieszacza zapłonu dopiero potem sprawdzał sonde, nominalne obroty dla 16v wynoszą 850 obr\min +/- 50. po odłonczeniu sądy bedą zawesze mieć 1050. tak steruje komputer jesli to sprawdzisz i dalej lipa toi szukaj problemu albo przy zapłonie, przyspieszaczu zapłonu ewentualnie lewe powietrze w dolocie

HARASZEK

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 170000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2010 21:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Temat z przed dwóch lat!
 
monterek5
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 06-08-2012 01:09
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

podepne pod temat sonda w 16v to sonda szerokopasmowa?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: