Menu główne
Forum
Klubowicze
PiTT |
Dodany dnia 30-04-2005 15:06 |
Postów: 769 Data rejestracji: 14.01.2005 11:11 Skąd: - |
Tak się zastanawiam... Nigdzie nie znalazłem odp. dot. szybko spadających obrotów. Nie występuje u mnie efekt pływających obr. tylko przy wciśnięciu sprzęgła czasami obroty raptownie spadają do 500obr. a prawidłowo powinny delikatnie schodzić do 800-900obr. Wyczyściłem silnik krokowy, zmieniłem świece i kable, dalej to samo. Zaczynam się zastanawiać jaki wpływ może mieć uszkodzona sonda ? Czy ktoś już miał do czynienia z sondą ? Jakie są oznaki uszkodzenia ? |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-04-2005 15:06 |
S16 |
Dodany dnia 30-04-2005 15:48 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Ja miałem sondę padniętą jak kupiłem renie. Okazało się na analizie spalin przy pierwszym przeglądzie w kraju że jej stężenie O2 wynosi 15%. Po wymianie na nową różnice były takie że wolne obroty mam 900 a przedtem miałem 1100. No i było czuć słodkie spaliny.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
PiTT |
Dodany dnia 30-04-2005 15:55 |
Postów: 769 Data rejestracji: 14.01.2005 11:11 Skąd: - |
Hmm... no to nie bardzo by podchodziło pod to o co mi chodzi. Obrotów nigdy nie mam większych niż 900-1000obr. chyba że na ssaniu. Co do smrodu spalin to czuć, ale dopiero jak wywaliłem kata, wcześniej tylko jak się ostrzej pojeździło to było czuć "jaja" z kata |
|
|
sofino |
Dodany dnia 30-04-2005 17:47 |
Postów: 114 Data rejestracji: 18.04.2005 22:02 Skąd: - |
dokładnie to cieżko wyczuc czemu tak sie dzieje z tymi obrotami w tym przypadku jezeli twierdzisz ze sonda to najlepiej ją odłączyć wyciągnąc wtyczke przy niej i wtedy zobacz jezeli będzie głupieć silnik z obrotami tzn ze jest dobra a jak bez zmian czyli walnięta i sprawdzaj to na paliwie
|
|
|
mario |
Dodany dnia 30-04-2005 17:54 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
no to zmieniaj biegi bez puszczania gazu jak na rajdach
a jaki fajny efekt jak autko przy zmianie biegu dostaje dodatkowego kopa a co do objawu to mam F3P mono inny silniczek a przypadlosc podobna nie sadze zeby to byla lambda i szczerze mowiac nie wiem czy kiedys sie domysle co to moze byc albo jakis mechanik bedzie wiedzial jest i juz czyli Renault Edytowane przez mario dnia 30-04-2005 17:56 Honda Civic
|
|
|
PiTT |
Dodany dnia 30-04-2005 18:00 |
Postów: 769 Data rejestracji: 14.01.2005 11:11 Skąd: - |
No to jest dziwne bo czasami jest ok a czasami właśnie tak raptownie spadają, Już się nauczyłem że przy hamowaniu po wciśnięciu sprzęgła i hamulca prawą nogą wciaskam jeszcze lekko gaz lewa sprzęgło prawa hamulec i gaz |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 30-04-2005 19:23 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Tak jak pisał S16 .Jezeli sonda jest padnieta to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i wzbogaca mieszanke .Dlatego też szybsze obroty na biegu jałowym i smród niedopalonych spalin .Jak jest dobry katalizator to je dopali ale tez sam dostanie niezle w dupe.Co do Twoich czasami za wolnych obrotów to sprawdziłbym szczelnośc kolektora dolotowego a w szegolnosci polaczenie czujnika podcisnienia ,oraz polaczenie serwa hamulcowego.W F3Nach dodatkowo nalezy sprawdzic gumową zaslepke w kolektorze ktora lubi sie dziurawic .A to ze zdarza się to czasami moze być spowodowane drganiami silnika podczas pracy itd ....wlasnie w tym momencie raz kolektor jest szczelny a raz gdzies moze dostawac sie "lewe powietrze". Po sprawdzeniu tego należaloby sprawdzic luzy na przepiustnicy ktora moze nie zawsze wracac do swego pierwotnego polozenia .Potem wtrysk/i cisnienie w ukladzie zasilania(pompa regulator ) filtr paliwa i nie ma sily musi chodzic . |
GOLAN |
Dodany dnia 30-04-2005 19:28 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
tak sie dzieje na bezynie i na gazie?
F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
Nicram |
Dodany dnia 30-04-2005 22:53 |
Postów: 61 Data rejestracji: 17.01.2005 18:47 Skąd: - |
sonda lambda powinna maxymalnie wskazywać 1 volt przy otwarciu przepustnicy najlepiej wpiąć się mierniczkiem w kontrolkę od lambdy (z tego co wiem w f7p jest szary kabelek) i dać ognia jak pokarze przez moment 1 volt czy 0,99 to znaczy że jest ok jak nie to do wymiany |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 30-04-2005 23:33 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Taki pomiar jak najbardziej mozna wykonac ale sondę nalezy wypiac z ukladu .Po ponownym wpięciu sondy nalezy zdjac i zewrzec klemy z akumulatora .
A no i niekoniecznie napiecie musi wzrosnąc poprostu musi sie znacznie zmienic aby napiecie poszlo w gorę nallezaloby na przewod idacy do sterownika przylaczyć napięcie np. 0,2 V wowczas sterownik zwiekszylby dawke paliwa .W miernikach przeznaczonych do badania sond są dwa przyciski symulacji mieszanki ubogiej i bogatej . Edytowane przez Maciej_R21 dnia 30-04-2005 23:36 |
PiTT |
Dodany dnia 30-04-2005 23:42 |
Postów: 769 Data rejestracji: 14.01.2005 11:11 Skąd: - |
Maciej R21N R19 F126 napisał(a): Taki pomiar jak najbardziej mozna wykonac ale sondę nalezy wypiac z ukladu .Po ponownym wpięciu sondy nalezy zdjac i zewrzec klemy z akumulatora . Ale chodzi o zresetowanie kompa ? Dlaczego zwierać ? |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 01-05-2005 14:50 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Cześć.
Sprawna sonda Lambda daje napięcie od 0V do 1V w zależności od ilości tlenu w spalinach. Przy prawidłowej ilość tlenu i innych związków, przy nie ubogiej i nie za bogatej dawce paliwa, sonda daje napięcie 0.5V (pół Volta). Można ją sprawdzić: 1. przy wykręconej sondzie wpiąć miernik i zmierzyć napięcie podgrzewając zapalniczką sonde. 2. przy zapalonym silniku wpinamy się miernikiem w kabel sondy i mierzymy napięcie. Ważne, aby sonda nagrzała się, czyli nagrzej silnik, żeby wskazówka od temp podnisła się i do sprawdzania! Pozdrawiam Krzychu Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 01-05-2005 22:51 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Z tą zapalniczka to jakis nowy wynalazek .Przede wszystkim gaz (spaliny) musi przeplywać wokół elementu ceramicznego sony w dosc intensywnym tempie co przy zapalniczce jest niemozliwe .Sonda zaczyna być aktywna w temperaturze 300 stopni .W przypadku sąd 3 i 4 przewodowych nastepuje to krotko po uruchomieniu silnika gdyż wystepuje w nich grzałka.A co do zwirania klem to mamy wowczas pewnośc że napięcie "uszło" ze wszystkich kondenstatorów i sie wyzerowalo .Zamiast zwierania mozna tez poczekać dluzsza chwilę no ale szybciej chyba zewrzec napięcie .Ja mam np. dodatkowe kondensatory przy wzmacniaczach i one moga dluzsza chwile podtrzymac napięcie na sterowniku wtrysku . |
TeBe |
Dodany dnia 10-05-2005 18:20 |
Postów: 1057 Data rejestracji: 16.03.2005 16:00 Skąd: - |
Strzałka
Miałem taki sam problem jak PiTT, to znaczy po wciśnięciu sprzęgła obroty leciały do 500 albo niżej. Znalazłem przyczyne - prawie zupełnie rozerwany gumowy łącznik na rurce odpowietrzenia (ten pod obudową filtra). Załatwiłem sprawe jakąś spec-taśmą i jest git. [small][center]Pozdrawiam
|
oszer |
Dodany dnia 24-04-2008 04:43 |
Postów: 14 Data rejestracji: 16.03.2008 15:06 Skąd: - |
Witaj PiTT. Proponuję sprawdzić potencjometr przepustnicy-)) Będzie bingo-tak myślę.czy ma rezystęncje w całym zakresie-może mieć przerwę i taki jest własnie efekt jak opisujesz. warszawa szpacza 13-15 tam jedź -gosć kozak.wtryski i elektronika -tylko tam! |
GrzesiekLca |
Dodany dnia 24-04-2008 07:04 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Mi się tak dzieje,ale na gazie i nikt nie wie o co chodzi;/
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
evergreen |
Dodany dnia 24-04-2008 07:49 |
Postów: 212 Data rejestracji: 01.11.2006 13:55 Skąd: mazowieckie Błonie |
oszer - odpisujesz na posty z 2005 roku.... Trochę rozwagi. PiTT już chyba na forum się nie pojawia, a jego Maleństwem teraz poruszam się ja.
Grzesiek Lca - cosię dzieje? Dokładnie. Mamy (kdmax ma) zgazowane F7P i też co chwila są jakieś przeboje. Może pomogę. _______________________________________
evergreen... R19 1.8 16V Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 250000km
|
marcinkamyk |
Dodany dnia 22-09-2010 21:09 |
Postów: 16 Data rejestracji: 30.09.2009 19:59 Skąd: - |
Ja bym sprawdził najpierw przewód od przyspieszacza zapłonu dopiero potem sprawdzał sonde, nominalne obroty dla 16v wynoszą 850 obr\min +/- 50. po odłonczeniu sądy bedą zawesze mieć 1050. tak steruje komputer jesli to sprawdzisz i dalej lipa toi szukaj problemu albo przy zapłonie, przyspieszaczu zapłonu ewentualnie lewe powietrze w dolocie
HARASZEK
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 170000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 22-09-2010 21:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Temat z przed dwóch lat! |
monterek5 |
Dodany dnia 06-08-2012 01:09 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
podepne pod temat sonda w 16v to sonda szerokopasmowa? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |