16 Maja 2024 14:46:27
Zdjęcia użytkowników
Klen Grzywa
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
SWAP 1.7 Multi na 2.0 8V z Laguny 
MonteR
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2007 10:51
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Takie pytanie mam do osób, które podobny swap robili.
Czy pasują mocowania, czy trzeba jakieś dorabiać/przerabiać?
Czy są duże problemy z ogarnięciem elektroniki?
Czy konieczne są zmiany w przednim zawieszeniu (2.0 jest na pewno cięższy)?
Czy były jakieś problemy, których nie przewidzieli?
Czy w tej chwili coś by rozwiązali inaczej?
i najważniejsze Grin
Czy jeszcze raz by się podjeli zmiany na 2.0 Grin

Myślałem o 2.0 16V, ale to już by była mega rzeźba ;-)

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-02-2007 10:51
Awatar
Kune
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2007 12:56
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

IMO brak sensu tej przerobki... dostaniesz +25KM w wolowatym silniku, ktory nie jest zbyt ekonomiczny i pewnie ze 50kg balastu wiecej na przodzie.

Nie lepiej wkladac sensowna jednostke czyli np. 1.8 16v albo 2.0 16v? i dlaczego nieby 2.0 16v to juz mega rzezba? Przeciez F7P i F7R to prawie identyczne silniki. Chyba ze myslales o tym z Volvo, ale to tez bez sensu skoro latwiej i taniej zdobedziesz F7P.

Jak dla mnie brak 2 sensu. Bo wrzucisz 2.0, pojezdzisz miesiac i znowu bedzie malo.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
kikol
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2007 13:12
Awatar


Postów: 474

Data rejestracji: 28.07.2005 08:09
Skąd: śląskie
Rybnik

gdybym miał czas i tanio dorwał graty to bym sie bawił w takie coś ale oczywiście nie z 16V tylko tak jak w przypadku Montera, masa silnika tak na oko jest chyba podobna a zawsze +25KM więcej, wiadomo F7P albo F7R było by lepsze ale z lagi silnik chyba szybciej dostaniesz w lepszym stanie i jest raczej tańszy a możliwe że o to chodzi

Renault 19 16S 94' 3D czarne Grin
136 horsów- było

Moje auto: Citroen C5 2.0 16v, benzyna, 130000km
 
MonteR
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2007 16:58
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

proszę o to, aby z tematu nie zrobiła się akademicka dyskusja co by było gdyby...

pytam się konkretnie o 2.0 8V z kilku powodów:
- większa dostępność
- mniejsza ilość niezbędnych przeróbek
- bardziej oszczędny niż 16V
- jako że jest to 8V ma większość momentu w niższych partiach obrotów
- instalacja gazowa, którą mam, nie wymagała by takiej ilości przeróbek jak przy 16V...

myślę, że po tych wyjaśnieniach, można kontynuowć rozmowę o swapie na 8V...

P.S. gdybym chciał potwora, to bym kupił vw polo coupe ~92 rok i wsadził tam 1.8T
P.S.2. z resztą może już niedługo, bo namawiam kolege na taki demo car jego firmy ;-)

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Piast87
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2007 18:19
Awatar


Postów: 448

Data rejestracji: 25.05.2006 14:45
Skąd: -

to może być ciekawe Wink też chętnie poczytam treściwych rzeczy Wink

RENAULT 19 F3N-L740 + LPG 1995 r.
=>GALERIA<=
FOTOSIK:
...:::CAR OF THE WORLD:::...
 
G-Mixx
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2007 00:02
Awatar


Postów: 53

Data rejestracji: 21.11.2006 21:35
Skąd: -

Ja moge pomoc w trakcie robienia swapa z elektronika. Schematy, podlaczenie itd. Nie jestem pewny na 100% co do swapa tego silnika wiec nie bede pisal. Jezeli znajde informacje na ten temat to napisze.

SMT TUNING
 
MonteR
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2007 11:47
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

minął miesiąc, z dyskusji niewiele się dowiedziałem, bo dyskusji brak, kilka osób na forum jeździ PODOBNO z 2.0 8V i to nawet jedna z dłubanym, może podzieliłby by się doświadczeniem?

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
takeoff
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2007 12:28
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Bo widzisz...
Wiekszość ludzi na forum to typ "bo mnie stuka" albo "bo mnie duzo pali" albo "jak zdjąć boczek"

Niestety mamy malo treściwych ludzi ktorzy lubią pomajstrować.
90% ludkow zapisuje sie na forum aby naprawić coś w serii
Wiem coś o tym bo w kwesti elektryki i elektroniki praktycznie nikt mi niepomogl. Cotam dopiero takie tematy jak zamiana silnika....

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
MonteR
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2007 12:39
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

no bo mnie też stuka i puka i muszę wymienić pompke paliwa... niestety nie mam w tej chwili tak naprawdę kilku godzin, żeby pompke samemu zmienić i chyba oddam do warsztatu i znów zapłace ;/
myślę o wymianie silnika na 2.0 8V, bo mój to jedna wielka zagadka, raz jest ok raz nie, raz pali olej, raz ani grama, i już nie wiem o co chodzi ;/ mam dość grzebania i wywalania co chwile kasy, mam praktycznie całe auto zrobione na cacy, tylko jedna najważniejsza rzecz co chwile mi niespodzianki robi... i nie ważne ile kasy bym włożył w ten silnik, to coś zaraz wyjdzie Sad

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
misha
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2007 14:48
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

TakeOff napisał/a:
Bo widzisz...
Wiekszość ludzi na forum to typ "bo mnie stuka" albo "bo mnie duzo pali" albo "jak zdjąć boczek"

Niestety mamy malo treściwych ludzi ktorzy lubią pomajstrować.
90% ludkow zapisuje sie na forum aby naprawić coś w serii
Wiem coś o tym bo w kwesti elektryki i elektroniki praktycznie nikt mi niepomogl. Cotam dopiero takie tematy jak zamiana silnika....

Masz rację ale szczerze mówiąc to nie chodzi o to że nie lubią nawet jeśli bym chciał coś zrobić to:
A ) Nie mam gdzie (swapu pod blokiem się nie da zrobić nawet proste naprawy są problemem...)
B ) Jak większość nie mam czasu....
Stąd nikt nie może pomóc ale tak poprostu bywa... Kiedyś (jakieś 2 lata temu miałem problemy z klimą i sam sobie musiałem poradzić...)
Zresztą swap trochę kosztuje i wielu zamiast się w to bawić poprostu zmieni auto...
Jak komuś się uda to pełen respect...
Pozdr

Edytowane przez misha dnia 18-03-2007 14:59
Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
ttimon
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2007 11:33
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Zapraszam do pewnego warsztatu. Nie opodal krakowa. Goście są pół bogami albo kij pieron. Naprawde swapy robia szybko i sprawnie i do tego nie drogo. Zreszta to znajomi.Co do 2.0 v8 to ciekawy pomysł bo jakby tam splanować głowice to może bysie udało zrobic z tego nawet 130KM. Z tym że tu juz by trzeba było zabawic sie w remont. Generalnie pomysł dobry. Jeżeli chcesz mogę CI na PW podac do nich numer. a co do pytań czy cos gdzies pasuje to mam taki warsztat który od 15 lat robi TYLKO i wyłącznie renówki tam powinni sie orientować

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
Jaski
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2007 15:34
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

sorki za OT ale czy wiadomo coś o tej 19 w której miał być zamontowany silnik 2,2? z safrana? Chodzi mi o tą renówkę z aerografem i pocięta maską (wloty) - znajomy Chestera ją robił

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
chester
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-04-2007 22:57
Awatar


Postów: 322

Data rejestracji: 26.10.2005 13:16
Skąd: -

Jaski napisał/a:
sorki za OT ale czy wiadomo coś o tej 19 w której miał być zamontowany silnik 2,2? z safrana? Chodzi mi o tą renówkę z aerografem i pocięta maską (wloty) - znajomy Chestera ją robił




Jaski od kiedy nie mam renówki to jakos mi sie urwały kontakty i szczerze mówiac nie mam zielonego pojęcia co u Orsona ale skocze kiedys zobaczyc jak sprawy stoją choc podejrzewam ze w miejscu...

slow but low

nizej...szerzej...honda
 
SowaBezOka
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2007 16:42
Awatar


Postów: 24

Data rejestracji: 01.01.2007 16:21
Skąd: -

no @chester - dawaj informacje bo nie tylko i mnie to interesuje Grin

. . . { Renault 19 PH2 | 1995 | 1.9D } . . .
 
MonteR
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2007 16:56
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

a mozecie sobie o tym porozmawiać w innym właściwym temacie? jeszcze jeden post nie na temat, a usune wszystkie jemu podobne...

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
MonteR
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 21-08-2007 09:39
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

4 miesiące minelo... moze ktoś przez wakacje podejmował sie u siebie wymiany na 2.0?

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Kune
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 21-08-2007 10:20
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

MonteR napisał/a:
4 miesiące minelo... moze ktoś przez wakacje podejmował sie u siebie wymiany na 2.0?

a czemu ty sie nie podejmujesz?

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
MonteR
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 21-08-2007 12:07
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

mozna powiedziec, ze jestem w trakcie kompletowania tego co niezbędne... musze zrobic tylko kadetta na tyle, zebym bez problemu nim jezdzil na codzien jak renowke bede robic.

pytam sie, bo chcialbym uniknac myslenia nad problemami ktore juz ktos ew. rozwiazal... ale widze, ze na tym forum tylko sie duzo mowi... juz kilka osob ma niby 2.0, ale nie widzialem ani zdjecia, ani nie uzyskalem konkretnej odpowiedzi, no chyba, ze 'ja mialem 1.8, wiec 2.0 to plug&play' jest konkretną odpowiedzią...

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Kune
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 22-08-2007 10:18
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

nic nowego Smile

ale myslac logicznie skoro silniki z R19 montowano w Lagunie to i te z Laguny nie powinny sprawic problemu w adaptacji do R19.

najlepiej jakbys mial caly front cut, teraz duzo sie tego porozbijalo i latwo znalesc, ja tylko dalej zastanawiam sie nad sensem tego SWAP'a. Czy po kilku miesiacach nie okaze sie ze 115KM to za malo?

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
maestro-nieaktywny
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 22-08-2007 10:20
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

co do adaptacji - pamietajmy juz o troche innych rozwiązaniach no i o osprzęcie
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: