Menu główne
Forum
Klubowicze
artus1989 |
Dodany dnia 15-08-2011 16:17 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Dzibi- to nie elektrowyłącznik tylko przekaźnik świec tak pstryka bo załącza świece żarowe czyli chodzi dogrzewanie. Jeśli ma sie sprawną tą krańcówkę na pompie to jeśli działa to na takiej zasadzie jak niektórzy na forum piszą to po wciśnięciu gazu do określonych obrotów powinno sie dogrzewanie wyłączyć. Ale np ja mam to zepsute i żeby nie chodziło cały czas to dogrzewanie to po osiągnięciu temperatury odpowiedniej (u mnie pierwsza kreska) czujnik daje znać sterownikowi żeby wyłączył dogrzewanie. Big5hot- To że za krótko grzeje Ci świece to wina albo sterownika świec- tego koło kolektora ssącego albo czujnika temperatury który "podpowiada" sterownikowi czy silnik jest ciepły czy zimny. A rozrusznik wogóle nie kręci czy kręci bardzo słabo? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-08-2011 16:17 |
maestro |
Dodany dnia 15-08-2011 16:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak bedzie któraś sekcja (para) świec lub okablowania walniętego (w tym obwodu przekaźnika) to bedzie tak samo chwile tylko grzało i koniec.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 15-08-2011 16:27 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Czemu tylko chwile? Przecież to tylko styki przekaźnika mu sie palą a kontrolką Swiec i tym przekaźnikiem steruje układ elektroniczny. Może być tak że czujnik temperatury mu sie zepsuł no albo cały sterownik już sie pierdzieli. a za świece odpowiada ten czujnik z wężu czy sie myle? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 15-08-2011 16:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dobrze, ale jeśli układ ma np przerwe (zjarana lub zjarane świece, ułamany przewód) to wykrywa bardzo duży pobór i go rozłącza
Czujnik w wężu? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 15-08-2011 16:45 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Maestro od kiedy jeśli jest przerwa w układzie to jest duży pobór prądu Jestem technikiem elektronikiem i wiem że tak nie jest. Ojciec mi wziął teraz auto bo bym sprawdził z ciekawości co będzie jak sie odepnie kostke od świec ze sterownika bo wtedy oporu nie ma żadnego i czy sterownik to wykryje. a Czujniki temperatury są 2- jeden w obudowie termostatu który realizuje wskaźnik temperatury a drugi pin tego czujnika realizuje kontrolke przy wskaźniku. A drugi czujnik mam w wężu który wychodzi z głowicy obok termostatu (ten gruby wąż) i idzie na osprzęt- chłodnica oleju, filtr paliwa (o ile dobrze pamiętam bo akurat auta nie mam) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 15-08-2011 16:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Chodzi oto że pobór normalnie jest ciach i potem spada, jesli nie ma odbiornika no to nie ma poboru - automatycznie odcina bo sterownik myśli że sie już nagrzały.
Dobrze pamietasz, pytanie tylko jak ma to działać bo teorii to ja wiem, ale jak jest w praktyce Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 15-08-2011 17:20 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Ja to wogóle nie rozumie tego skąd sterownik ma wiedzieć że świece sie nagrzały Ale o co pytasz, że co jak działa w praktyce? ten czujnik w wężu? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
maestro |
Dodany dnia 15-08-2011 18:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak to skąd? Spada pobierany prąd przy nagrzewaniu termoelementów.
O czujnik na wężu chodzi, bo kiedyś miałem to odpięte i zasadniczo różnicy nie zauważyłem Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
artus1989 |
Dodany dnia 16-08-2011 11:35 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
Ale opór nigdy nie spadnie Ci o aż tak znaczną wartość żeby sterownik mógł to wykryć. Ja mam woltomierz elektroniczny w aucie podpięty cały czas pod instalacje i widze co sie dzieje gdy świece sie grzeją. Gdy zgaśnie kontrolka świec żarowych to świece i tak dalej grzeją tą samą mocą, napięcie sie nie zmienia na aku tzn nie rośnie, mimo tego że już są nagrzane przecież. Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem dziś że po odpięciu kabli od świec ( tak jakby ich nie było, czyli opór zerowy) przekaźnik i tak sie załącza- sterownik nie wykrywa różnicy oporu. Po zapaleniu zimnego silnika i w trakcie jego pracy odłączyłem znów kable od świec a dogrzewanie i tak działało bo przekaźnik pstrykał. W nowszych autach jest tak że np jak sie świeca spali to komputer to wykrywa bo jest inny pobór prądu,ale nie w naszych reniach Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 16-08-2011 13:13 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Doprecyzujmy: -odpięcie kabli od świec powoduje dziurę w obwodzie;mamy opór nieskończony,żeby był zerowy trzeba by te kable zewrzeć. -jeśli już to opór rośnie wraz z temperaturą swiec,gdyby malał prąd byłby coraz większy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
big5hot |
Dodany dnia 16-08-2011 18:01 |
Postów: 11 Data rejestracji: 12.06.2008 05:52 Skąd: - |
Rozrusznik kreci ale slabo. Tak jakby akumaltor nie mial sily go ruszyc. Dzisiaj jak probowalem odpalic to spiralka swiecila dluzszy czas az zgasla przekrecam a on sily nie ma zeby ruszyc. (przypomianm aku mam miesiac) Alternator mi nie laduje? Ale to chyba by mi kontrolka sygnalizowala czy nie? Jak sprawdzic ladowanie alternatora Taka opcje uslyszalem ze moze jakis prad na lewo dochodzi i rozladowuje mi aku. |
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 16-08-2011 20:22 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@big5hot: Znajdź odpowiedni dział,wypełnij profil samochodu a nie tak od razu śmiecisz po FAQ. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
artus1989 |
Dodany dnia 17-08-2011 00:42 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
grześ70- Ty mi tu mówisz o oporności a ja o oporze a to sie rozróżnia w elektronice. Próbowałem pisać tak, żeby zwyczajny "Nowak" zrozumiał. big5hot- kup sobie multimetr, nawet taki za 20 zł z hipermarketu, uruchom go, a gdy będziesz obok auta jak nie będzie chciało zapalić to zadzwoń do mnie, nawet wieczorem czy rano i Ci wytłumacze co sprawdzić i jak to zrobić, a multimetr ci sie przyda, tak będzie najszybciej Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 17-08-2011 02:00 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Rezystancja (opór, oporność) jest miarą oporu czynnego, z jakim element (opornik) przeciwstawia się przepływowi prądu elektrycznego. Tyle definicja żebyśmy mieli pewność o jakim zjawisku piszemy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
marcin90pl |
Dodany dnia 25-06-2014 11:19 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Podepne sie pod FAQ bo moze komus sie przyda moj problem. Auto rano czy zima czy lato po podgrzaniu (zgasnie kontrolka) i odpaleniu auto chodzi nierowno i gasnie po 1-2sek. Gdy podgrzeje podwojnie to kulawo chodzi ale nie zgasnie i po 3-5sek jest juz ok. Jak po 1 podgrzaniu dodam gazu to odpali od razu ale go zawsze przegazuje. Za kazdym razem kopci na siwo raz mniej raz bardziej. Ostatnio swiece odpialem od kabli i jeden koniec multimetru do plusa a drugi do swiecy (chyba tak, bo kolega mierzyl) i pokazuje kazda jedna od 18.5-19.5 Ampera. Nowe swiece mierzone multimetrem marki NGK mialy po 9 amper. Jezeli nowe maja mniejszy pobor to sa gorsze czy lepsze? Na razie je oddalem bo 150zl w. ciemno to duzo jak dla mnie. Swiece od 5 lat nie zmieniane.
Treść dodana dnia 27 czerwiec 2014 09:43: Sam sobie odpowiem... wymiana świec nic nie dała. Mimo, że jedna faktycznie nie grzała to i tak na nowych świecach marki NGK auto nie odpala. Edytowane przez marcin90pl dnia 27-06-2014 10:43 BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
gielab0019 |
Dodany dnia 27-06-2014 11:20 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@marcin90pl Polecam poczytać w internecie będzie najprościej i na każde pytanie znajdziesz odpowiedź
Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
marcin90pl |
Dodany dnia 27-06-2014 16:10 |
Postów: 243 Data rejestracji: 16.11.2010 13:17 Skąd: pomorskie Kościerzyna |
Generalnie przed wymianą przekopałem forum i google i niektórzy pisali, że wymiana świec, inni że przekaźnik od świec no i całe gro o zapowietrzaniu pompy. Jako, że podwójne podgrzanie dawało gwarancję odpalenia to zacząłem od wymiany świec.
BJ999E2
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 2 z 2: 12
Przejdź do forum: |