Menu główne
Forum
Klubowicze
S16 |
Dodany dnia 10-05-2005 01:08 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Mam kilka pytań odnośnie wymiany płynu w wspomaganiu kierownicy.
1 Jaki polecacie płyn 2 Jak odbywa się wymiana, głównie chodzi mi o sposób spuszczenia starego oleju. 3 Jak należy odpowietrzyć układ po nalaniu nowego płynu 4 Ile wchodzi płynu Dzięki z góry za podpowiedzi, kiera cośik mi ciężko chodzi jak na serwo a kolega mi mówił że jak wymienił płyn to dużo lżej chodzi. [small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
renault19.pl | Dodany dnia 10-05-2005 01:08 |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-05-2005 02:41 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Włazisz pod samochód szukasz węza od "powrotu" oleju ( o ile pamiętam to ten cieńszy) podstawiasz cos pod wąż zapalasz silnik krecisz kierownicą maks w lewo potem w prawo i spuszczasz caly olej .Przykręcasz wąz na swoje miejsce wlewasz olej do zbiornika zapalasz silnik krecisz kilka razy maks w lewo i prawo celem odpowietrzenia ukladu .Zakręcasz korek w zbiorniku i to wszystko . |
mario |
Dodany dnia 10-05-2005 14:31 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
polecam olej przekladniowy taki czerwony hiiipoool a jak chcesz szalec to jakis texaco 2x drozszy
ale nie sadze zeby to sprawilo ze wspomaganie zacznie ci chodzic "letko" jak w daewoo Honda Civic
|
|
|
lukas_3city |
Dodany dnia 10-05-2005 21:46 |
Postów: 563 Data rejestracji: 09.02.2005 12:20 Skąd: pomorskie Gdynia |
Ja jak wymieniałem płyn wspomagania kiery to do zbiorniczka miałem wsadzoną rurkę i cały płyn razem z syfami został wyssany. Podczas ssania musiałem kręcić kierownicą w tą i z powrotem żeby cały płyn wysączyło... Po tej operacji wspomaganie zostało zalane czerwonym olejem (dokładnie nie wiem jakim) i znów 20 min kręcenie kierownicą z włączonym i wyłączonym silnikiem w celu odpowietrzenia. Ten sposób zmianu płynu według mnie jest najlepszy bo nic nie trzeba rozkręcać, żadnych wężyków ruszać... tyle że kręcenia dużo a nie jest to zbyt przyjemne z wyłączonym silnikiem.
Lukas_3City klubowicz #92
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
rezerve |
Dodany dnia 10-05-2005 22:31 |
Postów: 69 Data rejestracji: 17.03.2005 14:23 Skąd: - |
ja nie wiem jaki olej mialem wiec najpierw wyleje resztke ktora tam jest odkrecajac wezyk powrotny i krecac kierownica az bedzie sucho. potem wleje olej przekladniowy. nie sa drogie. za elfa placi sie niecale 20 zlotych wiec grosze a jak masz uklad szczelny nie dolewasz go
GG 3357003
|
|
|
czaja |
Dodany dnia 10-05-2005 23:30 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
S16 napisał(a): 4 Ile wchodzi płynu jak napełniałem układ weszło mniej niż litr |
|
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 11-05-2005 00:43 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Czerwony olej jaki wchodzi to układu to płyn do automatycznych skrzyń biegów itp. znany pod nazwą ATF. Polecam naszego orlena (hipol ATF) bo to to samo co inne a i na browarka jeszcze zostanie
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
rezerve |
Dodany dnia 27-07-2005 20:41 |
Postów: 69 Data rejestracji: 17.03.2005 14:23 Skąd: - |
krecenie kiera przy wymianie odbywa sie na wlaczonym czy wylaczonym silniku? nie chce popelnic bledu ale chyba na wlaczonym zeby pompa dzialala? przy odpowietrzaniu tez? a korek zbiorniczka wtedy ma byc odkrecony rozumiem?
GG 3357003
|
|
|
kajzer |
Dodany dnia 28-07-2005 00:45 |
Postów: 217 Data rejestracji: 04.03.2005 20:31 Skąd: - |
Los_sandalos napisał(a): Czerwony olej jaki wchodzi to układu to płyn do automatycznych skrzyń biegów itp. znany pod nazwą ATF. Polecam naszego orlena (hipol ATF) bo to to samo co inne a i na browarka jeszcze zostanie JAK NAJBARDZIEJ SIĘ ZGADZAM A TAK NAWIASEM PO CO WYMIENIACIE OLEJ TEGO SIE NIE ROBI NO CHYBA ŻE AUTO JEST LECIWE MA KUPĘ KILOMETRÓW NAKRĘCONE DO PRZODU I TYŁU JAKIEŚ DZIWNE OBJAWY PODCZAS SKRĘCANIA ALE TO BY WSKAZYWAŁO NA USZKODZENIE SIŁOWNIKA OLEJE WYMIENIA SIE TYLKO PRZY REMONCIE KAPITALNYM WSPOMAGANIA |
rezerve |
Dodany dnia 28-07-2005 07:37 |
Postów: 69 Data rejestracji: 17.03.2005 14:23 Skąd: - |
kajzer napisał(a): JAK NAJBARDZIEJ SIĘ ZGADZAM A TAK NAWIASEM PO CO WYMIENIACIE OLEJ TEGO SIE NIE ROBI NO CHYBA ŻE AUTO JEST LECIWE MA KUPĘ KILOMETRÓW NAKRĘCONE DO PRZODU I TYŁU JAKIEŚ DZIWNE OBJAWY PODCZAS SKRĘCANIA ALE TO BY WSKAZYWAŁO NA USZKODZENIE SIŁOWNIKA OLEJE WYMIENIA SIE TYLKO PRZY REMONCIE KAPITALNYM WSPOMAGANIA czyli nie wymieniac a tylko dolewac? a co jak nie wiem jaki mialem wczesniej? nie zrobi sie galareta jak doleje inny? GG 3357003
|
|
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 28-07-2005 12:20 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Jeśli w układzie jest prawidłowy płyn (czerwony) to możesz dolać dowolnego innej firmy (ale tez oczywiście czerwonego ATF).
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |