Menu główne
Forum
Klubowicze
Nizol |
Dodany dnia 19-06-2009 21:02 |
Postów: 74 Data rejestracji: 17.10.2007 22:57 Skąd: dolnośląskie Legnica |
to była prawa 16v zeszło ładnie
Legnica
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-06-2009 21:02 |
denzel |
Dodany dnia 28-04-2010 19:46 |
Postów: 66 Data rejestracji: 20.04.2008 00:39 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Uwaga! Pominięta został bardzo ważna rzecz, mianowicie przy wsuwaniu na wielowypust krzyżaka przegubu wewnętrznego należy zwrócić uwagę na jego ustawienie względem krzyżaka przegubu zewnętrznego, muszą być w tej samej linii. Najlepiej dobrym markerem zaznaczyć dwiema kropkami na końcu wielowypustu i na krzyżaku przed demontażem ich wzajemne położenie. Nie dopilnowanie tego charakteryzować się będzie strzelaniem na przegubach podczas jazdy i lekkim wyczuwalnym szarpaniem co doprowadzi do uszkodzenia przegubów. Pozostanie tylko wymiana półosi.
Przy dokręcaniu 3 śrub mocujących osłonę wewnętrzną zachować szczególna ostrożność, bardzo łatwo je ukręcić. Dodatkowo chcę zauważyć, że przegub zewnętrzny lewy jest konstrukcji Rzepa. Charakteryzuje się tym, że mam wyższą wytrzymałość niż konstrukcji Birfilda, nie jest natomiast rozbieralny co utrudnia chodziarz by wymianę osłony na nim. Półoś jest zaopatrzona w trzy bieżnie i stanowi jednocześnie część składową przegubu dla tego przy uszkodzeniu tego przegubu konieczna jest wymiana całej półosi lewej. Przegub zewnętrzny prawy w naszych Reniach to wspomniany klasyczny Birfild (5 kulowy) charakteryzujący się tym, że jest osadzony na półosi na wielowypuście i zabezpieczony. Pozwala to na całkowity jego demontaż, co za tym idzie w zależności od zaistniałej potrzeby szybka wymiana osłony boć jego samego na nowy. Przy zakupie nowego często trzeba zdać stary wyczyszczony ze smaru zewnętrznie by nie została naliczona kaucja dodatkowa, nie zawsze jest to warunek ale lepiej nie wyrzucać starego przed zakupem nowego. To samo tyczy się lewej półosi jeśli kupujemy nowa za około 260zł, a nie za grosze ze szrotu. Renault F1 TEAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 3d, 175000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 04-05-2010 14:19 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Właśnie mam rozebraną półośkę. Przegub wewnętrzny ten co wchodzi do skrzyni jest u mnie demontowalny, po prostu na wielowpuście i seger. Co do łożyska odrzutowego czy jak to tam zwą, dostałem tylko jakiś sasica (15pln) i niestety jest byle jak ułożyskowany. Jest tam po prostu pierścień ślizgowy z jakiegoś tworzywa. Oryginał był na kulkach - taki jak u Krzycha na fotkach. I chyba zaraz wsiadam w MZK i jadę takowego polować, bo ten mi kiepsko wygląda. Niestety w ferworze walki dosłownie uskubałem lekko osłonę przegubu zewnętrznego, z której natychmiast zaczął olej kapać. Rozebrałem zatem dziada. Dziurka jak po szpilce, a ze środka faktycznie leci olej. Przegub zewnętrzny też latał w oleju i teraz pytanie szukać takiej osłony i zalewać olejem, czy sobie darować i po prostu grafitowanego napchać?
Aha zewnętrzny przegub, jak w przypadku prawej strony to monolit z półośką i jest niedemontowalny. No dobra łożysko kupiłem nowe wraz z nową osłoną gumową. Komplet Sasica to 60pln. Co do zewnętrznego przegubu, to olej zamieniłem na smar grafitowany, zobaczymy . Edytowane przez WoZnY dnia 04-05-2010 18:47 <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
RaVi91 |
Dodany dnia 28-11-2010 22:40 |
Postów: 38 Data rejestracji: 15.10.2009 15:14 Skąd: opolskie Kędzierzyn-Koźle |
No to tak.
przestudiowałem całe faq'u odnośnie wymiany osłony na przegubie ( lewym ) I teraz mam pytanko... " właściwą osłonę (u mnie HART kod - 400 991 " . Właściwa osłona tzn i skąd wziąć ten kod? Czy to nie potrzebne? Bo chciałbym zamówić wszystkie potrzebne części,a potem od razu wymiana. Hm no mam jeszcze pytanie maestro o ten olej - transelfa 75/80 . Polecasz go do każdej skrzyni ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 151326km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 28-11-2010 22:46 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
olej ci nie potrzebny do wymiany przegubu. nawet półośki nie musisz zdejmować. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 29-11-2010 10:38 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Ważna jest grubość półośki! Z tą grubością idziesz do sklepu i zamawiasz osłonę. U mnie trafiłem na Harta o takim kodzie. Od razu warto kupić łożysko uszczelniające, bo nie wiem jak go ściągnąć, żeby go nie rozwalić.
Olej ten co spuścisz, to jeśli będzie w miarę czysty, to możesz wlać spowrotem. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
RaVi91 |
Dodany dnia 29-11-2010 11:43 |
Postów: 38 Data rejestracji: 15.10.2009 15:14 Skąd: opolskie Kędzierzyn-Koźle |
Ok i wszystko jasne.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 151326km
|
lukat1988 |
Dodany dnia 26-03-2011 20:36 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Półoś fabryczna jest rozbieralna. Zawsze sadziłem, że nie, ale jednak dzisiaj z nudów wziąłem starą oryginalną półoś i rozebrałem ją
http://www.fotosi...98065.html http://www.fotosi...c7e06.html http://www.fotosi...88141.html http://www.fotosi...c3fd8.html http://www.fotosi...f874f.html http://www.fotosi...fa4ef.html Edytowane przez lukat1988 dnia 26-03-2011 20:38 Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 26-03-2011 20:37 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
@lukat1988: popraw linki jestem ciekaw jak ja rozebrałeś Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
lukat1988 |
Dodany dnia 26-03-2011 20:41 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Na drugim zdjęciu widać zabezpieczenie, które trzyma cały przegub.
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 26-03-2011 20:44 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
a dużo roboty jest z rozebraniem Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
lukat1988 |
Dodany dnia 26-03-2011 20:48 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Wiadomo osłonę trzeba zdjąć i z trzech stron śrubokętem podważyć te zapadki każdą z osobna i masz przegub rozebrany. Do złożenia go potrzeba już dwa śrubokręty
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 26-03-2011 23:10 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
lukaty ładnie zdjęcia przedstawiają ten przegub, jednak to że go rozebrałeś świadczy o tym iż można go wymienić? Nie sądzę, bo na przegub składają się kamienie oraz ten zabierak, co niestety z półośką jest na stałe i wymienić możesz co najwyżej 1/2 przegubu (o ile wnętrzności można dostać) Ja nadal twierdzę, ze przeguby zewnętrzne są niewymienialne!
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
lukat1988 |
Dodany dnia 27-03-2011 11:21 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
@WoZnY: I na allegro są właśnie same główki jak patrzyłem, więc jak nie jest jakiś tam strasznie rozwalony przegub to myślę, że jest do uratowania.
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
nelus2403 |
Dodany dnia 30-04-2011 08:46 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
Wracając do starego tematu.... W moim klekocie ostanio musiałem wymienić lewą osłonę od skrzynii biegów... Co by nie robic tego dwa razy kupiłem osłonę Sasica, w moim przyoadku była ta z większą średnicą.... Po założeniu nowej osłony i zalaniu skrzynii nowym olejem (zdecydowałem się na Mobil 80W), na łączeniu gumy ze skrzynią znowu żygało mi olejem, myślę sobie pewnie kolega za słabo dokręcił te śruby i sobie leci. Tak więc zajechałem do niego po raz kolejny. Okazało się, że śruby były prawidłowo dokręcone i w sumie nie miało prawa z tamtąd kapać. Postanowiliśmy rozebać z tą osłone i zakleić ją na łączeniu silikonem co by nie leciało... Niestety za wiele to nie dało, bo dziś rano znowu była wielka plama pod moją renią Macie jakiś pomysł co z tym zrobić? Czy przyczyną może być to, że zalałem go olejem mineralnym? Bo sam już nie wiem co myśleć i jak sobie z tym poradzić Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 30-04-2011 08:53 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
a nie leci ci na łaczeniu uszczelniacza z ta osłoną, ja bardzo długo sie z tym męczyłem, w koncu nabiłem uszczelniacz oswtrotnie gumę dobrze osadziłem i zacisnołem opaska zaciskowa i jak na razie sucho pod autem Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
nelus2403 |
Dodany dnia 30-04-2011 09:52 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
Leci mi stąd http://www.fotosi...f0635.html Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 01-05-2011 11:21 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Ta osłona ma dokładnie przylegać do skrzyni. Dociska ją tylko ta metalowa osłona, może ona jest krzywa? Może w gumie masz dziurę/przerwę?
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
lukat1988 |
Dodany dnia 01-05-2011 13:32 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Po fotce widzę, że cieknie gdzieś przy uszczelniaczu. może masz słabo opaskę zaciśniętą.
EDIT: Fotka jest moja, z tego tematu dodana by pokazać skąd cieknie. Krzychu. Edytowane przez Krzychup dnia 03-05-2011 18:03 Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
ozi777 |
Dodany dnia 07-04-2012 09:37 |
Postów: 36 Data rejestracji: 18.01.2012 17:37 Skąd: - |
denzel napisał/a: Uwaga! Pominięta został bardzo ważna rzecz, mianowicie przy wsuwaniu na wielowypust krzyżaka przegubu wewnętrznego należy zwrócić uwagę na jego ustawienie względem krzyżaka przegubu zewnętrznego, muszą być w tej samej linii. Najlepiej dobrym markerem zaznaczyć dwiema kropkami na końcu wielowypustu i na krzyżaku przed demontażem ich wzajemne położenie. Nie dopilnowanie tego charakteryzować się będzie strzelaniem na przegubach podczas jazdy i lekkim wyczuwalnym szarpaniem co doprowadzi do uszkodzenia przegubów. Pozostanie tylko wymiana półosi. Przy dokręcaniu 3 śrub mocujących osłonę wewnętrzną zachować szczególna ostrożność, bardzo łatwo je ukręcić. Dodatkowo chcę zauważyć, że przegub zewnętrzny lewy jest konstrukcji Rzepa. Charakteryzuje się tym, że mam wyższą wytrzymałość niż konstrukcji Birfilda, nie jest natomiast rozbieralny co utrudnia chodziarz by wymianę osłony na nim. Półoś jest zaopatrzona w trzy bieżnie i stanowi jednocześnie część składową przegubu dla tego przy uszkodzeniu tego przegubu konieczna jest wymiana całej półosi lewej. Przegub zewnętrzny prawy w naszych Reniach to wspomniany klasyczny Birfild (5 kulowy) charakteryzujący się tym, że jest osadzony na półosi na wielowypuście i zabezpieczony. Pozwala to na całkowity jego demontaż, co za tym idzie w zależności od zaistniałej potrzeby szybka wymiana osłony boć jego samego na nowy. Przy zakupie nowego często trzeba zdać stary wyczyszczony ze smaru zewnętrznie by nie została naliczona kaucja dodatkowa, nie zawsze jest to warunek ale lepiej nie wyrzucać starego przed zakupem nowego. To samo tyczy się lewej półosi jeśli kupujemy nowa za około 260zł, a nie za grosze ze szrotu. Witam, jakiś miesiąc temu wymieniałem gumę wewnętrzną i zapomniałem o ustawieniu krzyżaków tak samo względem siebie. Nie zaznaczyłem sobie markerem i nabiłem jak mi się przyłożyło. Nie rozbierałem też zewnętrznego także nie pomyślałem o tym. Z czasem zobaczyłem, że na nierównościach (najwięcej) i przy skręcaniu przy większych prędkościach mam wyczuwalne szarpanie kierownicą. Myślę nad zlikwidowaniem tego problemu bo jak widzę może to doprowadzić do uszkodzenia któregoś z łożysk? I objawi się wymianą całej półosi. I tu moje pytanie, czy bez rozbierania zewnętrznego przegubu jestem w stanie to ustawić? Bo to w sumie tylko 2 pozycje może mieć jeśli nie ta to obracam w puste miejsce i powinno być jak wcześniej? Czy lepiej w ogóle się za to nie brać i zostawić jak jest? Treść dodana dnia 07-04-2012 12:20: Czy nie ruszać jak nie przeskakuje podczas normalnej jazdy? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 190500km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |