28 Kwietnia 2024 23:35:29
Zdjęcia użytkowników
kwasu ecell
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Wyjęcie rozrusznika F3N/F3P 
TomekTuchola
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 21:57
Awatar


Postów: 105

Data rejestracji: 09.08.2010 19:59
Skąd: -

tylko że w moim aucie są przykręcone na chama... i nie mogę sobie z nimi poradzić.... jeszcze jestem po operacji przepukliny... a muszę się z nimi siłować... jakim kluczem nalpejlepiej tam dojść?...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-08-2010 21:57
Awatar
maestro
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 22:05
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Odpowiednim. Raczej od spodu, nie pamietam bo dawno już tej blachy w żadnym aucie nie odkrecałem. 13stka tam chyba jest. Jak nie to 16stka. Przy jednej chyba grzechotka mile widziana z krotka przedluzka, a przy drugiej płaski.

Trzeba sie zaprzeć troche, jak nie ma jak lub zdrowie przeszkadza to już nic sie nie poradzi za bardzo.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TomekTuchola
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 22:11
Awatar


Postów: 105

Data rejestracji: 09.08.2010 19:59
Skąd: -

13 tam jest od spodu cieżko bo zawieszenie przeszkadza... a klucz musi być dobry bo tak jak pisałem śruby są mocno przykręcone... i nijak nie idzie tam dobrze złapać... jutro się jeszcze pomęcze mam nadzieje że w końcu puszcza... ale napewo juz jej nie bede zakładał D:


Treść dodana dnia 09-08-2010 22:15:

jutro napisze jak mi poszło Smile dzięki za poświęcony czas i pomoc Smile)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 180000km
 
maestro
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 22:16
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Pamietaj odpiąć klemy Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TomekTuchola
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 22:19
Awatar


Postów: 105

Data rejestracji: 09.08.2010 19:59
Skąd: -

to zrobiłem jako pierwsze Grin wszystko mam odkreconetylko ta głupia blacha Grin


Treść dodana dnia 10-08-2010 21:05:

no i zrobione Smile) co prawda miałem wiele trudnośći z tą blachą musiałem odchylić półoś by z kanału mieć dobre dojście bo jak się okazalo już wcześniej majstrował tam jakiś "fachowiec" i śruby były zjechane prawie doszczętnie ale jakoś sie udało Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 180000km
 
mn
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 12:34
Awatar


Postów: 201

Data rejestracji: 30.12.2009 14:19
Skąd: świętokrzyskie
Starachowice

ma ktoś może jakieś fotki, które śruby trzeba odkręcać (silnik F3P M). Ostatni wszystko zdjąłem (obudowa filtra, rura do kolektora) i za ... nie wiem które śruby odkręcać.
jak można z postu wywnioskować mam "duże" zdolności techniczne itp. Sad

ew, ja zrobie fotki i może ktoś zaznaczy co trzeba kręcić Sad


Moje auto: Nissan Qashqai, diesel, 120000km
 
maestro
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 20-08-2010 12:45
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kurde. 5 raz w tygodniu pytacie o to samo!

http://www.renaul...ost_360091


Treść dodana dnia 02-12-2010 23:22:

powoli trace nerwy wiec pisze.

znajomemu od kupna auta źle pracował rozrusznik, to bylo po prostu slyszalne że w koncu sie wysypie. No i miesiac temu amen. Wymieniłem na inny, 100% sprawny. Git majonez. Po dwóch tygodniach nagle cyk cyk cyk i koniec. Nosz kurna mowie. wyjąłem dziada, co sie okazało. miedzy przewodami plusowy a obudową rozrusznika na trzpieniu na ktory zakreca sie przewody zrobiła sie warstwa izolująca, cos w stylu jakby sie spawało tam i wkoncu zabobiło dookoła i koniec. cyk cyk i dupa.

no dobra. wymieniłem na inny, też na pewno dobry. wczoraj cyk cyk cyk od nowa Frown kable sztywno siedzą, wsuwka oke, masa oke, klemy i aku oke Frown z tym że teraz za 5 - 6 przekreceniem na rozruch kreci normalnie. nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. normalnie juz nie wiem co jest grane. stacyjka była niedawno wymieniana bo jest nowy klucz. nie probowałem pomijac stacyjki ale podczas cykania kontrolki lekko przygasają wiec chyba obwód wzbudzenia wykluczam.

nie mam już siły bo znowu jest - 10, nie mam wolnego kanalu a jednak pod auto trzeba sie wtarmosic zeby go wyjac Frown

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomspeed
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2010 00:03
Awatar


Postów: 98

Data rejestracji: 02.10.2005 23:26
Skąd: dolnośląskie
Bardo

pewnie sprawdzales, ale....

zlap za kabel masowy (ten miedzy buda a silnikiem) i go szarpnik porzadnie, jak pusci izolacja i przewod zostanie w lapie to masz rozwiazanie problemu.
podejrzewam, ze mase miedzy aku a buda sprawdzales.
teoretycznie jeszcze trzeba by bylo sprawdzic mase miedzy buda a skrzynia, ale nie spotkalem sie jeszcze zeby powodowala problemy (nawet jej brak)

brak masy = zmniejszone napiecie = zwiekszony pobor pradu i masz rozwiazanie "spawania"

mam nadzieje ze pomoglem.

nie ma opcji, zeby cos sprawnego przestawalo dzialac bez powodu Wink

tez tu juz kiedys pisalem o moim problemie z rozrusznikiem i chyba ty mi podpowiadales by sprawdzic mase.
sprawdzalem i byla ok. dopiero jak sie porzadnie zaparlem to przewod (izolacja) puscil.
a glupi w mechanice i elektryce nie jestem.

aaa. jak bedziesz skladal, to na polaczenia elektryczne daj wiesz, wazelinke, albo inne smarowidlo. czesc tego i tak sie wytopi od ciepla z kolektora, ale troche zatrzyma utlenianie

Edytowane przez tomspeed dnia 03-12-2010 00:07
dwie 19-stki zajezdzone na smierc Wink
ale to byly dobre i mocne auta

Moje auto: omega B x20xev + twingo c3g + Scenic 2001 PHII 1.9 dci, diesel, 220000km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2010 00:16
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

kurka. ale widzisz. rozrusznik wymieniłem na inny, mija mniej wiecej tyle samo czasu i kolejny pada bez wczesniejszych oznak, z tym że tamten jak padł to na amen a ten jeszcze załapuje za ktorymś razem, mase dosc mocno próbowałem wyginac za rozrzadem i nic, za aku sprawdzana także. wszedzie wysmarowane wazeliną. masa na skrzyni nie ma znaczenia bo w F3Rze nie mam i normalnie auto hasa.

normalnie mam nerwa jak cholera, bo to dobry znajomy a tu widzisz taka lipa wychodzi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomspeed
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2010 00:34
Awatar


Postów: 98

Data rejestracji: 02.10.2005 23:26
Skąd: dolnośląskie
Bardo

a moze problem jest w zbyt dlugim uzywaniu rozrusznika?
silnik pali normalnie? nawet jak zimny?

a co staremu sie stalo? tez to samo czy inna przyczyna uszkodzenia?

ps. jak robisz po znajomosci to przewaznie jakis babel wyjdzie. przynajmniej ja tak mam Wink

Edytowane przez tomspeed dnia 03-12-2010 00:35
dwie 19-stki zajezdzone na smierc Wink
ale to byly dobre i mocne auta

Moje auto: omega B x20xev + twingo c3g + Scenic 2001 PHII 1.9 dci, diesel, 220000km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2010 00:39
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Stary był styrany. Po odpaleniu jeszcze chwile sie krecił i w ogole miał jakies takie luzy, potem zgrzytał przy odpalaniu aż wkońcu zamarł, nawet cykania nie było.

Odpala jak to F3N. Nie za szybko, ale specjalnie długo go nie trzeba krecic.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Tymbark
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2010 17:33
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 16.11.2010 00:38
Skąd: -

Heh.. ostatnio z kolega /mechanikiem/ wymienialismy rozrusznik w F3N i doszlismy do wniosku ze sposób wyciagania i montownia opisany w tym temacie jest zbyt przekombinowany Smile najprostrzy sposób jak wyjac rozrusznik bez kanału odkrecania koła bla bla bla w 15 minut przy rozgrzanym silniku?.. zdejmujemy filtr powietrza.. mamy dostęp do śrubek - odkrecamy.. aha wazna uwaga .. płaskim kluczem tez mozna sobie poradzic Smile .. nastepnie pochylamy sie nad silnikiem i po odkrecuniu od rozrusznika wszystkich kabelków mozna go totalnym luzem wyjać przy samej przegrodzie.. jedyna przeszkoda to przewody który mozna przesunąć jednym palcem.. i gotowe.. nowy wrzucamy tak samo Smile i jest o wiele szybciej bez uzucia kanału i podnoszenia aua odkrecania koła itp Smile

Czerwone jest szybsze Smile
Renatka jest niegrzeczna

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 192000km
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2010 23:42
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Mówisz o F3Nie multi, a ten różni sie od F3Na mono i F3P opisywane tutaj. Dodam że w F3P można go wyjąć do góry po stronie skrzyni nawet. A w F3Nie tylko w stronie kola kierowcy, w mono tylko miedzy półośką a wydechem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Tymbark
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 07-12-2010 22:53
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 16.11.2010 00:38
Skąd: -

hehe tak sie składa ze dopiero poznaje renate i nie wiem jakie sa roznice miedzy wersjami Smile mam nadzieje ze komus sie przyda Smile

Czerwone jest szybsze Smile
Renatka jest niegrzeczna

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 192000km
 
szulgus
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 07-12-2010 23:24
Awatar


Postów: 1505

Data rejestracji: 23.03.2009 14:51
Skąd: łódzkie
Łódź

A u mnie w f3n multi niestety nie dało rady go wyjąć bo oczywiści jak na złość była fabryczna osłona blokująca wyjęcie go ... ;/ 2 sruby z niej pusciły .. 3 nie chciała wiec krótko mówiąc ... urwałem dziadostwo Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
 
maestro
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 07-12-2010 23:26
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Grin

Brak mozliwosci wyjecia rozrusznika w f3n mono do góry wynika z budowy kolektorów. Łaczy je taki dziwny cyngwajs, nie wiem po jasną cholere, ale pewnie coś z egrem ma wspólnego, i to własnie haczy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
rino95
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2011 12:09
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 21.12.2009 17:37
Skąd: -

takeoff napisał/a:
Nawet kanału nie potrzeba.

Odłączasz aku
Wydłubujesz filtr powietrza
Pod nim od strony skrzyni masz 3 śruby trzymające rozrusznik (16 albo 17). Potrzebna nasadka z rączką (płaskimi nic nie zrobisz).
Odkręcasz je.
Podnosisz stronę pasażera lewarkiem
Zdejmujesz kolo, jakaś latarka sie przyda.
Nad półosią masz rozrusznik.
Zdejmujesz kabelek na korektorek i odkręcasz gruby kabel (klucz 13 długa nasadka).

Teraz najciekawsze. Rozrusznik musisz lekko obrócić i wyjąć miedzy półosią a wydechem o ile pamiętam. Wyjąć jest łatwo bo w dół, przy wkładaniu trochę ręce puchną bo na wyciągniętej ręce trzymasz wagę całego rozrusznika Wink

Jak latarką poświecisz to widać ładnie.
Uwaga na gumową osłonę półosi żeby nie podrapać.

Tez walczylem z rozrusznikiem Zgadzam sie z przedmowca Do odkrecenia potrzebne sa 3 klucze 13 z przdluzka koniecznie najlepiej przedluzka 10cm i nasadka 16 z grzechotka do 2 srub 3 sruba u mnie byla 17 Wyjmujemy filtr powietrza nastepnie odkrecamy 2 sruby przytrzymujace rozrusznik nastepnie trzeba sciagnac kolo od strony pasazera (wczesniej oczywiscie podniesc auto na lewarku i zabezpieczyc zeby nie spadlo z niego) i tamtedy odkrecamy srube kluczem 13 Potem odkrecamy 3 srube i wyciagamy rozrusznik od strony sciagnietego kola

Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 200000km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2011 16:53
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

małą trzynastką płaską można odkrecic przewod od rozrusznika bez problemu. ostatnio wyjmowałem bez podnoszenia auta, zrzucałem gnoja na wahacz, koło na maxa skret i wyjmowałem Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: