Menu główne
Forum
Klubowicze
sofino |
Dodany dnia 20-05-2005 19:41 |
Postów: 114 Data rejestracji: 18.04.2005 22:02 Skąd: - |
czesc wam
chłopaki co byście zrobili na moim miejscu : mam silnik 1,8 f3N pojedynczy wtrysk jak wiemy ten silnik posiada bardzo mało koni jak na taka pojemnsc - i teraz się zastanawiam czy go modyfikować chodzi o tuning jak np. zmiana wałka , polerowanie kanałów, filtr,planowanie głowicy itd.... czy raczej kupić cała renie jakąs rozbitą z silnikiem 1,8 16 v i przełożyc wszystko . pytam bo nie wiem jakie efekty np. będą po stuningowaniu takiego silnika może ktoś juz z was próbował , a też nie wiem jak pracuje taki silnik 16 v |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-05-2005 19:41 |
S16 |
Dodany dnia 20-05-2005 20:45 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Na 16v przesiadłem się z 19stki 1,4 80KM długi czas miałem odczucie że jest to najszybsze auto na naszych drogach. To taka przenośnia. Po dłuższym czasie przyzwyczaiłem się i wydaje mi się jakby osłabła, ale moje wątpliwości rozwiewa jak przewioze kogoś kto jeździ słabszym autkiem. Tak ogulnie to 16v idzie świetnie ale tylko na obrotach. Moim zdaniem gdyby w 16v odciąć obroty od 4000 to 1.8 8v miała by szanse ta z 92KM.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
czaja |
Dodany dnia 20-05-2005 20:48 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
Witam kilka miesięcy temu przerabiałem wymianę silnika w mojej reni miałem silnik 1.4 C3J z '91r a wsadziłem 1.8 16V z '95r (silnik kupiłem z całym osprzętem) samo przełożenie silnika to pikuś bo wszystko pasuje idealnie przełożyliśmy silnik z kumplem w 12 godzin a potem zaczęły się schody terzeba było połączyć elektrykę po pierwsze żaden elektryk nie chciał sie za to wziąć po tygodniu szukania ( a jestem z Wrocławia) znalazłem gościa który powiedział że mi to zrobi i na wstepie się dowiedziałem że mój "nowy" silnik ma imobilalizer a stacyjka jest stara ..rozkodowanie kompa .... kupa kasy... koleś męczył się tydzień z połaczeniem kabli i też mnie niezle skasował, więc jak się zdecydujesz na taką operację znajdz wcześniej elektryka.. ale było warto bo teraz auto zapyla że aż miło ,zwłaszcza że nikt się tego nie spodziewa bo z zewnątrz wygląda jak zwykłe 1400 powiem tak : - polecam taką przeróbke jeżeli lubisz ( czyt. jesteś samochodowym maniakiem ) grzebać w samochodach, - odradzam jeżeli tylko lubisz auta ,lepiej sprzedaj swoją i kup oryginalną 1.8 16V , według mnie tunning twojego 1.8 nie bardzo się opłaca bo za kasę którą wydasz możesz kupić 16V który jest już usportowiony powodzenia |
|
|
sofino |
Dodany dnia 20-05-2005 22:25 |
Postów: 114 Data rejestracji: 18.04.2005 22:02 Skąd: - |
jednak jestem maniakiem od dziecka grzebie w mechanice to dla mnie nic trudnego i własnie nadszedł czas na silnik i własnie go zastapie na 16 v apropo silnik 16 v bedzie pasował do skrzyni od f3n czy raczej nie |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 20-05-2005 22:35 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
co do skrzyni to nie jestem pewien, ale chyba roznia sie numerkami, i dlugoscia przelozen no i pewnie ta w 16v jest wytrzymalsza
co do silnika to jezeli masz okazje tanio kupic z papierami i znasz sie na tyle dobrze na mechanice to ja bym w to wchodzil.... pamietaj jednak zeby silnik przed kupnem s prawdzic czy pali, zebys nie qpil kota w worku ja sam moglem za 2500zl qpic silnik z papierami i osprzetem (oczywiscie 16V) ale doszedlem do wniosku, ze sprzedajac swoja futke i dokladajac te 2500zl mialbym seryjna sportową 19 czyli 16V Pozdrófka Ps. S16 faktycznie jazda Twoja furka to czysta przyjemnosc....oczywiscie moja tez, ale juz troche wolniej Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
Kune |
Dodany dnia 21-05-2005 01:07 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
pamietaj ze nie samym silnikiem jezdzisz.
Szkynia jest inna, 16v ma krotsze przelozenia, dodatkowo prawdopodobnie rzeczy typu pol osie, przeguby szybko sie pozrywaja, nie wiem jak z waga silnika ale moze sie okazac ze zawias z 8v to za malo, dodatkowo hamulce, ktore sa znacznie mniej wydajne... oraz masa inncy rzeczy wiec sam silnik + przekladka to nigdy nie to samo. Bo gdzie sportowa kiera kubelki itd Generalnie za stare auta zeby tak sie babrac, jesli chcesz juz cos zrobic to wrzuc 2.0 16v z Clio 1, albo jak masz wiecej kasy i zapalu to 2.0 16v z Clio 2 sport. Opcji jest masa wiec warto sie zastawnowic czy to ma sens, bo pamietaj ze nigdy to nie bedzie mialo trwalosci orginalu... Wiem to po autach znajomych, jeden ma Mazda 323 z silnikiem 1.6T i co troche zdarza sie ze cos sie wysra, teraz mocno doinwestowal to juz lepiej, drugie porownanie to silnik z Audi S4 w VW Transporteze mimo iz tuning kosztowal 60 tys euro (120 tys marek bo to jeszcze te czasy ) to auto i tak nie jest jak z frabryki, potrafi stracic napiecie, obroty falowac i takie rozne pierdolki ktore denerwuja. Robiac jaka kolwiek mechaniczna modyfikacje jestes narazony na serie fuck up'ow ktora moge Cie mocno zniechecic. Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
mario |
Dodany dnia 21-05-2005 12:52 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
nie rob tego
no ale i tak pewnie zrobisz jak sobie zaplanowales... tylko jak sie zabijesz bo sie okaez ze zawiecha z twojego 70 konnego autka nei jest w stanie zapewnic takiej trakcji jak najbardziej dojebane zawieszenie z 16V, a hamulce nie beda w stanie sprawnie zatrzymac przeciazonego przodu, skrzynia sie rozleci, a polsie ukeca jak miedziany drucik, zawieszenie powygina i kiedys jak dodasz gazu wyrwie ci silnik razem z wozkiem to moze byc juz za pozno na wyciagniecie wnioskow pozatym 16V ? 1.8 135KM ? (zakladajac ze kupisz silnik w dobrym stanie) - wybacz ale jak ktos sie rozwail (bo kupisz silnik z rozbitego auta) to chyba nie jezdzil jak emeryt... 135KM co to jest ? warte takiej kupy kasy ? warte takiej kupy babrania sie w smarach i syfach a potem sie okaze ze bylejaka V6 cie odstawi przy 100 na godzine jakbys w miejscu stal, a w konfrontacji z seryjna 16 mozesz miec klopoty Honda Civic
|
|
|
Jaski |
Dodany dnia 21-05-2005 13:33 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
no ja sie zgodze z Kune i z Mario, ale jednak taka zmiana silnika ma cos w sobie Np. moj kumpel mial zwyklego seryjnego poloneza 1,5...postanowil wsadzic tam z drugim qmplem 2,0 DOHC (16v, 112km)....teraz ten polonez na seryjnym utwardzonym zawiasie (jak wiezowiec) lyka inne samochody spod swiatel jak chce Wiecie jaka frajda jest jak do swiatel podjezdzaja kolesie i chca sie ciac ;D a ich objezdza seryjny poldek albo seryjna 19 ale z innym serduchem hihihi
dlatego jesli Cie stac i znasz sie na tym to zmieniaj silnik.... ale pamietaj, zeby wzmocnic troszke hamulce (nacinane, wentylowane tarcze, wyczynowe klocki, wydajniejszy plyn hamulcowy itp.) i dbac o zawias Ja gdyby mnie bylo stac wsadzalbym taki silnik.... Ps. teraz np. moj qmpel wsadza do fiata 127 (taki maluchopodobny) silnik 1,6 108km z Lanci Delty Specjalnie po to wycial podluznice a pozniej spawal je na nowo z profili zamknietych Juz sie nie moge doczekac az uruchomimy to serduszko w takim malutkim autku 700kg wagi powinien max miec Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
czaja |
Dodany dnia 21-05-2005 13:39 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
sofino napisał(a): apropo silnik 16 v bedzie pasował do skrzyni od f3n czy raczej nie oznaczenie skrzyni w 16V to JB3 ... nie pamiętam cyferek jak bedziesz kupował silnik to radze Ci kupić z osprzętem (skrzynia, półosie, zwrotnice, tarcze wentylwane itp. bo się różnią ) i bedzie ok. a te czarne wizje w wypowiedziach kolegów są trochę przesadzone ,BEZ OBRAZY |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 21-05-2005 13:47 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
czaja napisał(a): sofino napisał(a): apropo silnik 16 v bedzie pasował do skrzyni od f3n czy raczej nie oznaczenie skrzyni w 16V to JB3 ... nie pamiętam cyferek jak bedziesz kupował silnik to radze Ci kupić z osprzętem (skrzynia, półosie, zwrotnice, tarcze wentylwane itp. bo się różnią ) i bedzie ok. a te czarne wizje w wypowiedziach kolegów są trochę przesadzone ,BEZ OBRAZY wszystko da się zrobic - ja tez tak twierdze Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
mario |
Dodany dnia 21-05-2005 14:36 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
ja tez mam jb3
Honda Civic
|
|
|
sofino |
Dodany dnia 21-05-2005 15:35 |
Postów: 114 Data rejestracji: 18.04.2005 22:02 Skąd: - |
bez obrazy ale tu jest troche bajki co napisaliście ze nie wytrzyma pród itd.... miałem kiedyś uniacza 900 i zamieniłem silnik na 1,4 razem ze skrzynią wraz z tarczami + wahacze ze stabilizatorem i było wszytko ok nic sie nie urywało , nie waliło wręcz przeciwnie wszystko grało i byłem zadowolony ale to było przeszłość poprostu trzeba wiedziec jak robić .
tylko nie rozumie jedno dlaczego renie z silnikiem 1.4 maja taka samą konstrukcje od 1,8 F3N chodzi o elementy nadwozia . to czyli konstruktorzy tez powinni zmienic układ zawieszenia przy silnikach 1,8 F3N ponieważ taki silnik jest mocniejszy i cieższy. o to chodzi ze niechce sprzedać swoją renie bo taką nie znajde - a znowu jak sprzedam to napewno nie kupie tak samą bo nie lubie miec coś dwa razy . musze to wszystko przemyśleć np. są takie ogłoszenia tak jak ta kupić i przekładać http://www.allegr...m=51638062 i co wy na to |
|
|
Kune |
Dodany dnia 22-05-2005 00:50 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
no moim zdaniem glupota... zainwestujesz w silnik, w robote, inne czesci a nigdy to nie bedzie to samo co seria, pozatym liczba mozliwych fuck upow jest ogromna. Rob jak chcesz, ale pamietaj ze nie wiesz co to za silnik, co przeszedl, jak byl jezdzony i czy dzwon lub cos nie pozostawilo na nim swojego sladu.
Co do Una to troche inna sprawa, bo przeciazenia przy 70 koniach sa troche inne niz przy blisko 140. Rob jak chcesz, ale za to co wydasz to lepiej kupic 16v i zglowy, bo przy sprzedazy dostaniesz kase jak za 16v a nie jak za jakies cudo, o ile wogole dasz rade to sprzedac. Jak juz cos wkladac to moim zdaniem z sensem... uwazam ze to nie ma sensu, koszta przewyzszaja to wszystko. A nadal nie bedziesz mial lepszego zawiasu, lepszych hamulcow, lepszego wnetrza itd. Bedziesz mial zwyle auto z mocnym silnikiem i bardziej obciazonym przodem... Wiec wtopisz kupe kasy a do 16v bedzie Ci daleko wygladem i prowadzeniem. Za ta kase moze wrzuc soft turbo to chociaz bedzie jakas indywidualnosc i prawdopodobnie bedzie ci to lepiej smigalo niz 16v... PO CO WYWAZAC OTWARTE DRZWI Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
mario |
Dodany dnia 22-05-2005 01:22 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
sofino napisał(a): bez obrazy ale tu jest troche bajki co napisaliście ze nie wytrzyma pród itd.... miałem kiedyś uniacza 900 i zamieniłem silnik na 1,4 razem ze skrzynią wraz z tarczami + wahacze ze stabilizatorem i było wszytko ok nic sie nie urywało , nie waliło wręcz przeciwnie wszystko grało i byłem zadowolony ale to było przeszłość poprostu trzeba wiedziec jak robić . tylko nie rozumie jedno dlaczego renie z silnikiem 1.4 maja taka samą konstrukcje od 1,8 F3N chodzi o elementy nadwozia . to czyli konstruktorzy tez powinni zmienic układ zawieszenia przy silnikach 1,8 F3N ponieważ taki silnik jest mocniejszy i cieższy. o to chodzi ze niechce sprzedać swoją renie bo taką nie znajde - a znowu jak sprzedam to napewno nie kupie tak samą bo nie lubie miec coś dwa razy . musze to wszystko przemyśleć np. są takie ogłoszenia tak jak ta kupić i przekładać http://www.allegr...m=51638062 i co wy na to zmienili wsadzili stabilizator a w f3p rozporke, w 16V to nawet kielich wyglada inaczej od gory... z tylu jest twardsza belka, a autko jest nizej i nie podpiera sie lusterkami na zakretach ja na to ze kazdy sie uczy na wlasnych bledach i bardzo prosze nie porownywac przekladki 900ccm na 1400 z przejsciem z 70/90 KM na 140.... ) bardzo bardzo prosze a co do silniczka to pewnie jakis grat kupiony przez polskiedo dresika intresika od niemieckiego dresika interesika - czytaj turka/ruska/innego mafioze... turek kupil za 100 sprzedal za 300, a ty kupisz za 500 bez reszty auta ktora polski dresik intresik rozparcelowal w inne rejony... GOOD LUCK Edytowane przez mario dnia 22-05-2005 01:24 Honda Civic
|
|
|
S16 |
Dodany dnia 22-05-2005 12:44 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Mi wydaje się że u mnie w 16v skrzynia ma numer JB3 O28
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
Jaski |
Dodany dnia 22-05-2005 13:48 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
heh widze, ze nie wszyscy rozumieja to, ze mozna do czegos dojsc samemu co za problem qpic 19 16V Zaden
A czy widzial ktos przerobiona 8V na 16V? Ja nie i chcialbym to zobaczyc, a napewno gdyby mnie bylo stac to sam bym to zrobil I Kune nie zgodze sie z Toba ze nie wiadomo co silnik przeszedl itp. bo kupujac uzywane auto tez nie wiesz co bylo w nim robione, co go boli itp. Pozatym zanim wsadzi sie silnik 16V mozna go sobie rozebrac i sprawdzic wszystko, ewentualnie wymieniajac zuzyte elementy, zalewajac nowym olejkiem itd. a co do przeciazen to nie wiem o co Wam chodzi? ze buda zacznie pekac czy co? Przeciez zawias i poloski oraz skrzynia bedzie z 16V prawda? A zwykla 8V tez sie dobrze 3ma drogi, takze nie wiem czemu macie takie zdanie na temat F3N i podobnych Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
mario |
Dodany dnia 22-05-2005 15:13 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
taaaaaa to zem sie zamieszal juz
Edytowane przez mario dnia 22-05-2005 16:16 Honda Civic
|
|
|
Jaski |
Dodany dnia 22-05-2005 17:03 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
mario napisał(a): taaaaaa to zem sie zamieszal juz nic nie szkodzi Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
sofino |
Dodany dnia 23-05-2005 20:06 |
Postów: 114 Data rejestracji: 18.04.2005 22:02 Skąd: - |
chłopaki kto wyśle mi zdjęcia na emaile silnika 16 v wraz ze skrzynią oraz cały komputerek z elektryką która dochodzi do niego oczywiście ze swojego autka chciałem zobaczyc dokładnie jak jest umocowany poprostu jak tam leży dało by rade
|
|
|
Nicram |
Dodany dnia 24-05-2005 23:31 |
Postów: 61 Data rejestracji: 17.01.2005 18:47 Skąd: - |
No ja popieram Twój zamysł. Ja mam 16V i chcę jeszcze go zmodyfikować prawdopodobnie zrobię generalny remont silnika (co prawda nie mam takiej potrzeby) i wsadzę sprężarkę. Kontaktowałem się w tej sprawie z wieloma ludźmi i firmami i wiem że jest to wykonalne i nie jest takie strasznie drogie. Co do fotek nie ma problemu. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |