07 Maja 2024 14:03:50
Zdjęcia użytkowników
vini robertino89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
tuning 1,8 F3N czy 16V 
sofino
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2005 19:41
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

czesc wam Wink
chłopaki co byście zrobili na moim miejscu :
mam silnik 1,8 f3N pojedynczy wtrysk jak wiemy ten silnik posiada bardzo mało koni jak na taka pojemnsc - i teraz się zastanawiam czy go modyfikować chodzi o tuning jak np. zmiana wałka , polerowanie kanałów, filtr,planowanie głowicy itd.... czy raczej kupić cała renie jakąs rozbitą z silnikiem 1,8 16 v i przełożyc wszystko .
pytam bo nie wiem jakie efekty np. będą po stuningowaniu takiego silnika może ktoś juz z was próbował , a też nie wiem jak pracuje taki silnik 16 v ? Sad

 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-05-2005 19:41
Awatar
S16
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2005 20:45
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Na 16v przesiadłem się z 19stki 1,4 80KM długi czas miałem odczucie że jest to najszybsze auto na naszych drogach. To taka przenośniaWink. Po dłuższym czasie przyzwyczaiłem się i wydaje mi się jakby osłabła, ale moje wątpliwości rozwiewa jak przewioze kogoś kto jeździ słabszym autkiem. Tak ogulnie to 16v idzie świetnie ale tylko na obrotach. Moim zdaniem gdyby w 16v odciąć obroty od 4000 to 1.8 8v miała by szanse ta z 92KM.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
czaja
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2005 20:48
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

Witam
kilka miesięcy temu przerabiałem wymianę silnika w mojej
reni miałem silnik 1.4 C3J z '91r a wsadziłem 1.8 16V z '95r (silnik kupiłem z całym osprzętem)

samo przełożenie silnika to pikuś bo wszystko pasuje idealnie przełożyliśmy silnik z kumplem w 12 godzin


a potem zaczęły się schody
terzeba było połączyć elektrykę
po pierwsze żaden elektryk nie chciał sie za to wziąć
po tygodniu szukania ( a jestem z Wrocławia) znalazłem gościa który
powiedział że mi to zrobi
i na wstepie się dowiedziałem że mój "nowy" silnik ma imobilalizer
a stacyjka jest stara ..rozkodowanie kompa .... kupa kasy...
koleś męczył się tydzień z połaczeniem kabli i też mnie niezle skasował,
więc jak się zdecydujesz na taką operację znajdz wcześniej elektryka..

ale było warto bo teraz auto zapyla że aż miło Cool,zwłaszcza że nikt się
tego nie spodziewa bo z zewnątrz wygląda jak zwykłe 1400

powiem tak :
- polecam taką przeróbke jeżeli lubisz ( czyt. jesteś samochodowym maniakiem ) grzebać w samochodach,
- odradzam jeżeli tylko lubisz auta ,lepiej sprzedaj swoją i kup
oryginalną 1.8 16V , według mnie tunning twojego 1.8 nie bardzo się opłaca bo za kasę którą wydasz możesz kupić 16V który jest
już usportowiony

powodzenia
 
sofino
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2005 22:25
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -


jednak jestem maniakiem od dziecka grzebie w mechanice to dla mnie nic trudnego i własnie nadszedł czas na silnik i własnie go zastapie na 16 v

apropo silnik 16 v bedzie pasował do skrzyni od f3n czy raczej nie Wink

 
Jaski
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2005 22:35
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

co do skrzyni to nie jestem pewien, ale chyba roznia sie numerkami, i dlugoscia przelozen Wink no i pewnie ta w 16v jest wytrzymalsza Wink

co do silnika to jezeli masz okazje tanio kupic z papierami i znasz sie na tyle dobrze na mechanice to ja bym w to wchodzil.... pamietaj jednak zeby silnik przed kupnem s prawdzic czy pali, zebys nie qpil kota w worku Wink

ja sam moglem za 2500zl qpic silnik z papierami i osprzetem (oczywiscie 16V) ale doszedlem do wniosku, ze sprzedajac swoja futke i dokladajac te 2500zl mialbym seryjna sportową 19 Smile czyli 16V Wink

Pozdrófka

Ps. S16 faktycznie jazda Twoja furka to czysta przyjemnosc....oczywiscie moja tez, ale juz troche wolniej Wink

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
Kune
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2005 01:07
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

pamietaj ze nie samym silnikiem jezdzisz.
Szkynia jest inna, 16v ma krotsze przelozenia, dodatkowo prawdopodobnie rzeczy typu pol osie, przeguby szybko sie pozrywaja, nie wiem jak z waga silnika ale moze sie okazac ze zawias z 8v to za malo, dodatkowo hamulce, ktore sa znacznie mniej wydajne... oraz masa inncy rzeczy wiec sam silnik + przekladka to nigdy nie to samo. Bo gdzie sportowa kiera kubelki itd? Generalnie za stare auta zeby tak sie babrac, jesli chcesz juz cos zrobic to wrzuc 2.0 16v z Clio 1, albo jak masz wiecej kasy i zapalu to 2.0 16v z Clio 2 sport. Opcji jest masa wiec warto sie zastawnowic czy to ma sens, bo pamietaj ze nigdy to nie bedzie mialo trwalosci orginalu...
Wiem to po autach znajomych, jeden ma Mazda 323 z silnikiem 1.6T i co troche zdarza sie ze cos sie wysra, teraz mocno doinwestowal to juz lepiej, drugie porownanie to silnik z Audi S4 w VW Transporteze mimo iz tuning kosztowal 60 tys euro (120 tys marek bo to jeszcze te czasy Wink ) to auto i tak nie jest jak z frabryki, potrafi stracic napiecie, obroty falowac i takie rozne pierdolki ktore denerwuja.
Robiac jaka kolwiek mechaniczna modyfikacje jestes narazony na serie fuck up'ow ktora moge Cie mocno zniechecic.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
mario
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2005 12:52
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

nie rob tego Cool

no ale i tak pewnie zrobisz jak sobie zaplanowales...

tylko jak sie zabijesz bo sie okaez ze zawiecha z twojego 70 konnego autka nei jest w stanie zapewnic takiej trakcji jak najbardziej dojebane zawieszenie z 16V, a hamulce nie beda w stanie sprawnie zatrzymac przeciazonego przodu, skrzynia sie rozleci, a polsie ukeca jak miedziany drucik, zawieszenie powygina i kiedys jak dodasz gazu wyrwie ci silnik razem z wozkiem to moze byc juz za pozno na wyciagniecie wnioskow Sad

pozatym 16V ? 1.8 135KM ? (zakladajac ze kupisz silnik w dobrym stanie) - wybacz ale jak ktos sie rozwail (bo kupisz silnik z rozbitego auta) to chyba nie jezdzil jak emeryt...
135KM co to jest ? warte takiej kupy kasy ? warte takiej kupy babrania sie w smarach i syfach
a potem sie okaze ze
bylejaka V6 cie odstawi przy 100 na godzine jakbys w miejscu stal, a w konfrontacji z seryjna 16 mozesz miec klopoty

Honda Civic
 
Jaski
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2005 13:33
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

no ja sie zgodze z Kune i z Mario, ale jednak taka zmiana silnika ma cos w sobie Smile Np. moj kumpel mial zwyklego seryjnego poloneza 1,5...postanowil wsadzic tam z drugim qmplem 2,0 DOHC (16v, 112km)....teraz ten polonez na seryjnym utwardzonym zawiasie (jak wiezowiec) lyka inne samochody spod swiatel jak chce Wink Wiecie jaka frajda jest jak do swiatel podjezdzaja kolesie i chca sie ciac? ;D a ich objezdza seryjny poldek albo seryjna 19 ale z innym serduchem? Smile hihihi

dlatego jesli Cie stac i znasz sie na tym to zmieniaj silnik.... ale pamietaj, zeby wzmocnic troszke hamulce (nacinane, wentylowane tarcze, wyczynowe klocki, wydajniejszy plyn hamulcowy itp.) i dbac o zawias Wink Ja gdyby mnie bylo stac wsadzalbym taki silnik....


Ps. teraz np. moj qmpel wsadza do fiata 127 (taki maluchopodobny) silnik 1,6 108km z Lanci Delty Smile Specjalnie po to wycial podluznice a pozniej spawal je na nowo z profili zamknietych Smile Juz sie nie moge doczekac az uruchomimy to serduszko w takim malutkim autku Wink 700kg wagi powinien max miec Wink

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
czaja
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2005 13:39
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

sofino napisał(a):

apropo silnik 16 v bedzie pasował do skrzyni od f3n czy raczej nie Wink


oznaczenie skrzyni w 16V to JB3 ... nie pamiętam cyferek
jak bedziesz kupował silnik to radze Ci kupić z osprzętem
(skrzynia, półosie, zwrotnice, tarcze wentylwane itp.
bo się różnią )
i bedzie ok.
a te czarne wizje w wypowiedziach kolegów są trochę przesadzone ,BEZ OBRAZYWink

 
Jaski
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2005 13:47
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

czaja napisał(a):
sofino napisał(a):

apropo silnik 16 v bedzie pasował do skrzyni od f3n czy raczej nie Wink


oznaczenie skrzyni w 16V to JB3 ... nie pamiętam cyferek
jak bedziesz kupował silnik to radze Ci kupić z osprzętem
(skrzynia, półosie, zwrotnice, tarcze wentylwane itp.
bo się różnią )
i bedzie ok.
a te czarne wizje w wypowiedziach kolegów są trochę przesadzone ,BEZ OBRAZYWink



wszystko da się zrobic - ja tez tak twierdze Wink

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
mario
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2005 14:36
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

ja tez mam jb3 Wink

Honda Civic
 
sofino
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2005 15:35
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

bez obrazy ale tu jest troche bajki co napisaliście ze nie wytrzyma pród itd.... miałem kiedyś uniacza 900 i zamieniłem silnik na 1,4 razem ze skrzynią wraz z tarczami + wahacze ze stabilizatorem i było wszytko ok nic sie nie urywało , nie waliło wręcz przeciwnie wszystko grało i byłem zadowolony ale to było przeszłość poprostu trzeba wiedziec jak robić .

tylko nie rozumie jedno dlaczego renie z silnikiem 1.4 maja taka samą konstrukcje od 1,8 F3N chodzi o elementy nadwozia .
to czyli konstruktorzy tez powinni zmienic układ zawieszenia przy silnikach 1,8 F3N ponieważ taki silnik jest mocniejszy i cieższy.

o to chodzi ze niechce sprzedać swoją renie bo taką nie znajde - a znowu jak sprzedam to napewno nie kupie tak samą bo nie lubie miec coś dwa razy .

musze to wszystko przemyśleć
np. są takie ogłoszenia tak jak ta kupić i przekładać
http://www.allegr...m=51638062

i co wy na to ?

 
Kune
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2005 00:50
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

no moim zdaniem glupota... zainwestujesz w silnik, w robote, inne czesci a nigdy to nie bedzie to samo co seria, pozatym liczba mozliwych fuck upow jest ogromna. Rob jak chcesz, ale pamietaj ze nie wiesz co to za silnik, co przeszedl, jak byl jezdzony i czy dzwon lub cos nie pozostawilo na nim swojego sladu.
Co do Una to troche inna sprawa, bo przeciazenia przy 70 koniach sa troche inne niz przy blisko 140.
Rob jak chcesz, ale za to co wydasz to lepiej kupic 16v i zglowy, bo przy sprzedazy dostaniesz kase jak za 16v a nie jak za jakies cudo, o ile wogole dasz rade to sprzedac.
Jak juz cos wkladac to moim zdaniem z sensem... uwazam ze to nie ma sensu, koszta przewyzszaja to wszystko.
A nadal nie bedziesz mial lepszego zawiasu, lepszych hamulcow, lepszego wnetrza itd. Bedziesz mial zwyle auto z mocnym silnikiem i bardziej obciazonym przodem... Wiec wtopisz kupe kasy a do 16v bedzie Ci daleko wygladem i prowadzeniem.
Za ta kase moze wrzuc soft turbo to chociaz bedzie jakas indywidualnosc i prawdopodobnie bedzie ci to lepiej smigalo niz 16v...

PO CO WYWAZAC OTWARTE DRZWI?

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
mario
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2005 01:22
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

sofino napisał(a):
bez obrazy ale tu jest troche bajki co napisaliście ze nie wytrzyma pród itd.... miałem kiedyś uniacza 900 i zamieniłem silnik na 1,4 razem ze skrzynią wraz z tarczami + wahacze ze stabilizatorem i było wszytko ok nic sie nie urywało , nie waliło wręcz przeciwnie wszystko grało i byłem zadowolony ale to było przeszłość poprostu trzeba wiedziec jak robić .

tylko nie rozumie jedno dlaczego renie z silnikiem 1.4 maja taka samą konstrukcje od 1,8 F3N chodzi o elementy nadwozia .
to czyli konstruktorzy tez powinni zmienic układ zawieszenia przy silnikach 1,8 F3N ponieważ taki silnik jest mocniejszy i cieższy.

o to chodzi ze niechce sprzedać swoją renie bo taką nie znajde - a znowu jak sprzedam to napewno nie kupie tak samą bo nie lubie miec coś dwa razy .

musze to wszystko przemyśleć
np. są takie ogłoszenia tak jak ta kupić i przekładać
http://www.allegr...m=51638062

i co wy na to ?


zmienili wsadzili stabilizator a w f3p rozporke, w 16V to nawet kielich wyglada inaczej od gory... z tylu jest twardsza belka, a autko jest nizej i nie podpiera sie lusterkami na zakretach

ja na to ze kazdy sie uczy na wlasnych bledach Pfft
i bardzo prosze nie porownywac przekladki 900ccm na 1400 z przejsciem z 70/90 KM na 140.... Smile) bardzo bardzo prosze

a co do silniczka to pewnie jakis grat kupiony przez polskiedo dresika intresika od niemieckiego dresika interesika - czytaj turka/ruska/innego mafioze...
turek kupil za 100 sprzedal za 300, a ty kupisz za 500 bez reszty auta ktora polski dresik intresik rozparcelowal w inne rejony... GOOD LUCK

Edytowane przez mario dnia 22-05-2005 01:24
Honda Civic
 
S16
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2005 12:44
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Mi wydaje się że u mnie w 16v skrzynia ma numer JB3 O28

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
Jaski
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2005 13:48
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

heh widze, ze nie wszyscy rozumieja to, ze mozna do czegos dojsc samemu Wink co za problem qpic 19 16V? Zaden

A czy widzial ktos przerobiona 8V na 16V? Ja nie i chcialbym to zobaczyc, a napewno gdyby mnie bylo stac to sam bym to zrobil! I Kune nie zgodze sie z Toba ze nie wiadomo co silnik przeszedl itp. bo kupujac uzywane auto tez nie wiesz co bylo w nim robione, co go boli itp. Pozatym zanim wsadzi sie silnik 16V mozna go sobie rozebrac i sprawdzic wszystko, ewentualnie wymieniajac zuzyte elementy, zalewajac nowym olejkiem itd. Wink

a co do przeciazen to nie wiem o co Wam chodzi? ze buda zacznie pekac czy co? Przeciez zawias i poloski oraz skrzynia bedzie z 16V prawda? A zwykla 8V tez sie dobrze 3ma drogi, takze nie wiem czemu macie takie zdanie na temat F3N i podobnych?

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
mario
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2005 15:13
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

taaaaaa to zem sie zamieszal juz Wink

Edytowane przez mario dnia 22-05-2005 16:16
Honda Civic
 
Jaski
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2005 17:03
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

mario napisał(a):
taaaaaa to zem sie zamieszal juz Wink


nic nie szkodzi Wink

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
sofino
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2005 20:06
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

chłopaki kto wyśle mi zdjęcia na emaile silnika 16 v wraz ze skrzynią oraz cały komputerek z elektryką która dochodzi do niego oczywiście ze swojego autka chciałem zobaczyc dokładnie jak jest umocowany poprostu jak tam leży ? dało by rade SadFrown

 
Nicram
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2005 23:31
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 17.01.2005 18:47
Skąd: -

No ja popieram Twój zamysł. Ja mam 16V i chcę jeszcze go zmodyfikować prawdopodobnie zrobię generalny remont silnika (co prawda nie mam takiej potrzeby) i wsadzę sprężarkę. Kontaktowałem się w tej sprawie z wieloma ludźmi i firmami i wiem że jest to wykonalne i nie jest takie strasznie drogie. Co do fotek nie ma problemu.
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: