08 Maja 2024 02:50:01
Zdjęcia użytkowników
hrynio8919 MonteR
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
tuning 1,8 F3N czy 16V 
gogi123
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2005 11:41
Awatar


Postów: 241

Data rejestracji: 16.03.2005 21:25
Skąd: -

Nicram napisał(a):
No ja popieram Twój zamysł. Ja mam 16V i chcę jeszcze go zmodyfikować prawdopodobnie zrobię generalny remont silnika (co prawda nie mam takiej potrzeby) i wsadzę sprężarkę. Kontaktowałem się w tej sprawie z wieloma ludźmi i firmami i wiem że jest to wykonalne i nie jest takie strasznie drogie. Co do fotek nie ma problemu.


JAk dorzucisz sprezarke to powinienes zalozyc mocniejszy wal panewki itp.

wsumie tuning to robienie czegos oryginalnego. Moim zdaniem jak to wszystko powymieniasz to bedziesz mial wlasciwie zlykle 16v tylko ciut gorsze. Jak chcesz zaszalec to kup 16v i wrzuc w niego silnik tak z 200kmGrin

A wlasciwie to te samochody maja juz przynajmniej po 10 lat. Moja jest 93 i sam sie zastanawiam czy cos robic bo pojezdze jeszce ze 3 lata i nagle sie okaze ze wladowalem kasy a to juz niestety stary dziad w wieku przedemerytalnym...............Sad

gogi123@poczta.fm

gg:3737538
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-05-2005 11:41
Awatar
bykuIII
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2005 20:48
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.02.2005 15:49
Skąd: -

Nicram a tak swoją drogą to ile trzeba wybulić na sprężarkę Cool

R19
1991
1.8 16V F7P
 
Jaski
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2005 12:41
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

bykuIII napisał(a):
Nicram a tak swoją drogą to ile trzeba wybulić na sprężarkę Cool


zalezy od modelu i firmy oraz cisnienia przez nia wytwarzajacego... do reni powinna styknac jakas Garreta wytwarzajaca cisnienie 0,8-1,0 bara Wink tylko ze wtedy trzeba tez pamietac o lodowce dla niej (intercooler) Wink Cena samej sprezarki to koszt okolo 2000-3000 zl Sad Do tego kute tloki, korbowody, zaworki itp. takze Nicram w 5000-6000 zl powinienes sie zmiescic :Cool

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
S16
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2005 13:16
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Jaski do sprężarek mechanicznych nie montuje się intercolera. To tylko przy turbosprężarkach kiedy spaliny rozgrzewają turbinę a turbina zasysane powietrze, wtedy trzeba to zchłodzić do temp. otoczenia.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
Jaski
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2005 13:23
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

ale sie zamieszalem.... mi sie wydawalo ze nicram chce turbosprezarke (a czy to nie jest to samo co sprezarka?) Wink

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
mario
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2005 14:55
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

Jaski napisał(a):
turbosprezarke (a czy to nie jest to samo co sprezarka?) Wink


oczywiscie ze nie sa jedna jest turbo a druga bez turbo Grin

Pfft

a tak wogole to sa 2 typy napedzane spalinami i mechanicznie paskiem wieloklinowym i ta druga zadziej jest nazywana turbo
ale obie maja takie samo zadanie
TURBOzadanie Smile2

Edytowane przez mario dnia 26-05-2005 14:56
Honda Civic
 
S16
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2005 15:18
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Można tak powiedzieć. Np corrado g60 miało sprężarke napędzaną mechanicznie nie przez spaliny a np alpina r5 turbosprężarke

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
sofino
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2005 19:37
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

czesc wam
chłopaki napisaliście na pierwszej stronie ze jak chce zmienic silnik na 16 v to musze również i skrzynie bo niby mam inną , własnie dziś tak sobie grzebałem i stwierdziłem ze sobie zerkne na skrzynie
zauważyłem ze mam oznaczenie JB3
a przy silnikach 16 V napisaliście ze tez macie takie oznaczenie , czyli moja będzie pasowac do tego silnika mam racje czy raczej nie ?

 
S16
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2005 19:55
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Skrzunie w więkrzości są JB3. Taka skrzynia napewno będzie pasować, ale nie chodzi tu o to czy pasuje czy nie, ale o to czy będzie jej dobrze przy 16v (czy wytrzyma). Tak jak pisałem za JB3 jest jeszcze numer i to on decyduje o przeznaczeniu skrzyni. Wracając do wytrzymałości skrzyni ja twierdze że powinna wytrzymać, może tyko mieć więkrze zużycie poprzez przeciążenia na jakie nie jest gotowa. Ja mam półoś w 16v z 1,4 energy i nic się nie dzieje, a swoje już przeszła zaś ta oryginalna ukręciła mi się. Bez komentarza.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
sofino
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2005 20:12
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

ok dzięki za odpowiedz

 
xdzozix
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2005 12:39
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 28.05.2005 11:05
Skąd: -

witam wszystkich ponieważ jestem tu nowy mam renault 19 1,7 na mono wtrysku i jestem z okolic olsztyna.

S16 napisał(a):
Jaski do sprężarek mechanicznych nie montuje się intercolera. To tylko przy turbosprężarkach kiedy spaliny rozgrzewają turbinę a turbina zasysane powietrze, wtedy trzeba to zchłodzić do temp. otoczenia.

sorki s16 ale nie zgadzam się z Tobą. Może masz racje że fabrycznie nie montuje się IC do sprężarek mechanicznych bo ja tez sie z tym nie spotkałem, ale w tuningu np w USA jest to dość powszechne. Robiłem cos takiego z moim kuzynem w fordzie probe GT V6 wstawiając sprężarke od mercedesa + IC(nie od mercedesa). Uwierz mi ze nie tylko spaliny rozgrzewają powietrze, samo sprężenie do 10 PSI juz powoduje silny wzrost temperatury i co za tym idzie rozrzedzenie powietrza.
Pozdro wszystkim
 
S16
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2005 21:33
Awatar


Postów: 507

Data rejestracji: 13.01.2005 16:03
Skąd: śląskie
Rydułtowy

Zgadzam sie z tobą że w sprężarkach mechanicznych niektórzy też stosują IC. Ale tak jak Ty nie spodkałem się z zastosowaniem fabrycznym tego typu. Spręzarka mechaniczna tak jak pisałeś ma inne źrudła nagrzania jak np. sama prędkość obrotowa, smarowanie olejem który ma temp silnika, lub tak jak pisałeś powietrze które sprężając rozgrzewa się. Poza tym słyszałem już o wykożystaniu klimatyzacji do zchłodzenia powietrza dolotowego, ale to już prywatne konstrukcjie.

[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007>
 
Kune
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2005 23:53
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

o czym wy mowicie?!
Jest kompresor i turbina?! nie wiem jak ktos chce do 1.8 F7P nadmuchac 0.8 - 1 bar bez odprezenia na dodatek za 2000 zl?! A skad dodatkowe paliwo? styknie to co jest? a czym to wysterujesz i ustawisz AFR?! Smierdzi to drutem nie wyobrazam sobie jak to chcecie zrobic. Kompresora nie oplaca sie wsadzac gdyz cena/wydajnosc to lipa. Jesli bedziecie dmuchali 0,4 bara to mysle ze obejdzie sie bez intercoolera w innym wypadku trzeba montowac, najlepiej jakis duzy np. z Iveco Daily Grin

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: