Menu główne
Forum
Klubowicze
gogi123 |
Dodany dnia 25-05-2005 11:41 |
Postów: 241 Data rejestracji: 16.03.2005 21:25 Skąd: - |
Nicram napisał(a): No ja popieram Twój zamysł. Ja mam 16V i chcę jeszcze go zmodyfikować prawdopodobnie zrobię generalny remont silnika (co prawda nie mam takiej potrzeby) i wsadzę sprężarkę. Kontaktowałem się w tej sprawie z wieloma ludźmi i firmami i wiem że jest to wykonalne i nie jest takie strasznie drogie. Co do fotek nie ma problemu. JAk dorzucisz sprezarke to powinienes zalozyc mocniejszy wal panewki itp. wsumie tuning to robienie czegos oryginalnego. Moim zdaniem jak to wszystko powymieniasz to bedziesz mial wlasciwie zlykle 16v tylko ciut gorsze. Jak chcesz zaszalec to kup 16v i wrzuc w niego silnik tak z 200km A wlasciwie to te samochody maja juz przynajmniej po 10 lat. Moja jest 93 i sam sie zastanawiam czy cos robic bo pojezdze jeszce ze 3 lata i nagle sie okaze ze wladowalem kasy a to juz niestety stary dziad w wieku przedemerytalnym............... gogi123@poczta.fm
gg:3737538 |
renault19.pl | Dodany dnia 25-05-2005 11:41 |
bykuIII |
Dodany dnia 25-05-2005 20:48 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.02.2005 15:49 Skąd: - |
Nicram a tak swoją drogą to ile trzeba wybulić na sprężarkę
R19 1991 1.8 16V F7P |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 26-05-2005 12:41 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
bykuIII napisał(a): Nicram a tak swoją drogą to ile trzeba wybulić na sprężarkę zalezy od modelu i firmy oraz cisnienia przez nia wytwarzajacego... do reni powinna styknac jakas Garreta wytwarzajaca cisnienie 0,8-1,0 bara tylko ze wtedy trzeba tez pamietac o lodowce dla niej (intercooler) Cena samej sprezarki to koszt okolo 2000-3000 zl Do tego kute tloki, korbowody, zaworki itp. takze Nicram w 5000-6000 zl powinienes sie zmiescic : Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
S16 |
Dodany dnia 26-05-2005 13:16 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Jaski do sprężarek mechanicznych nie montuje się intercolera. To tylko przy turbosprężarkach kiedy spaliny rozgrzewają turbinę a turbina zasysane powietrze, wtedy trzeba to zchłodzić do temp. otoczenia.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
Jaski |
Dodany dnia 26-05-2005 13:23 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
ale sie zamieszalem.... mi sie wydawalo ze nicram chce turbosprezarke (a czy to nie jest to samo co sprezarka)
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
mario |
Dodany dnia 26-05-2005 14:55 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
Jaski napisał(a): turbosprezarke (a czy to nie jest to samo co sprezarka) oczywiscie ze nie sa jedna jest turbo a druga bez turbo a tak wogole to sa 2 typy napedzane spalinami i mechanicznie paskiem wieloklinowym i ta druga zadziej jest nazywana turbo ale obie maja takie samo zadanie TURBOzadanie Edytowane przez mario dnia 26-05-2005 14:56 Honda Civic
|
|
|
S16 |
Dodany dnia 26-05-2005 15:18 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Można tak powiedzieć. Np corrado g60 miało sprężarke napędzaną mechanicznie nie przez spaliny a np alpina r5 turbosprężarke
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
sofino |
Dodany dnia 27-05-2005 19:37 |
Postów: 114 Data rejestracji: 18.04.2005 22:02 Skąd: - |
czesc wam
chłopaki napisaliście na pierwszej stronie ze jak chce zmienic silnik na 16 v to musze również i skrzynie bo niby mam inną , własnie dziś tak sobie grzebałem i stwierdziłem ze sobie zerkne na skrzynie zauważyłem ze mam oznaczenie JB3 a przy silnikach 16 V napisaliście ze tez macie takie oznaczenie , czyli moja będzie pasowac do tego silnika mam racje czy raczej nie |
|
|
S16 |
Dodany dnia 27-05-2005 19:55 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Skrzunie w więkrzości są JB3. Taka skrzynia napewno będzie pasować, ale nie chodzi tu o to czy pasuje czy nie, ale o to czy będzie jej dobrze przy 16v (czy wytrzyma). Tak jak pisałem za JB3 jest jeszcze numer i to on decyduje o przeznaczeniu skrzyni. Wracając do wytrzymałości skrzyni ja twierdze że powinna wytrzymać, może tyko mieć więkrze zużycie poprzez przeciążenia na jakie nie jest gotowa. Ja mam półoś w 16v z 1,4 energy i nic się nie dzieje, a swoje już przeszła zaś ta oryginalna ukręciła mi się. Bez komentarza.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
sofino |
Dodany dnia 27-05-2005 20:12 |
Postów: 114 Data rejestracji: 18.04.2005 22:02 Skąd: - |
ok dzięki za odpowiedz
|
|
|
xdzozix |
Dodany dnia 29-05-2005 12:39 |
Postów: 13 Data rejestracji: 28.05.2005 11:05 Skąd: - |
witam wszystkich ponieważ jestem tu nowy mam renault 19 1,7 na mono wtrysku i jestem z okolic olsztyna. S16 napisał(a): Jaski do sprężarek mechanicznych nie montuje się intercolera. To tylko przy turbosprężarkach kiedy spaliny rozgrzewają turbinę a turbina zasysane powietrze, wtedy trzeba to zchłodzić do temp. otoczenia. sorki s16 ale nie zgadzam się z Tobą. Może masz racje że fabrycznie nie montuje się IC do sprężarek mechanicznych bo ja tez sie z tym nie spotkałem, ale w tuningu np w USA jest to dość powszechne. Robiłem cos takiego z moim kuzynem w fordzie probe GT V6 wstawiając sprężarke od mercedesa + IC(nie od mercedesa). Uwierz mi ze nie tylko spaliny rozgrzewają powietrze, samo sprężenie do 10 PSI juz powoduje silny wzrost temperatury i co za tym idzie rozrzedzenie powietrza. Pozdro wszystkim |
|
|
S16 |
Dodany dnia 29-05-2005 21:33 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Zgadzam sie z tobą że w sprężarkach mechanicznych niektórzy też stosują IC. Ale tak jak Ty nie spodkałem się z zastosowaniem fabrycznym tego typu. Spręzarka mechaniczna tak jak pisałeś ma inne źrudła nagrzania jak np. sama prędkość obrotowa, smarowanie olejem który ma temp silnika, lub tak jak pisałeś powietrze które sprężając rozgrzewa się. Poza tym słyszałem już o wykożystaniu klimatyzacji do zchłodzenia powietrza dolotowego, ale to już prywatne konstrukcjie.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
Kune |
Dodany dnia 29-05-2005 23:53 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
o czym wy mowicie?!
Jest kompresor i turbina?! nie wiem jak ktos chce do 1.8 F7P nadmuchac 0.8 - 1 bar bez odprezenia na dodatek za 2000 zl?! A skad dodatkowe paliwo styknie to co jest a czym to wysterujesz i ustawisz AFR?! Smierdzi to drutem nie wyobrazam sobie jak to chcecie zrobic. Kompresora nie oplaca sie wsadzac gdyz cena/wydajnosc to lipa. Jesli bedziecie dmuchali 0,4 bara to mysle ze obejdzie sie bez intercoolera w innym wypadku trzeba montowac, najlepiej jakis duzy np. z Iveco Daily Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 2 z 2: 12
Przejdź do forum: |