18 Kwietnia 2024 09:13:08
Zdjęcia użytkowników
gines16 pawel
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
zamiana zegara bez obrotomierza na zegar z obrotomierzem 
Jarek0011
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 07-05-2010 21:53
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 06.05.2010 14:20
Skąd: -

Rozumiem ze od temp. trzeba pociagnąc ale skąd ?
I gdzie gdzie sie podlłącza?
I rozumiem ze nie mam możliwości podłączenia wskaźnika poziomu oleju.

Edytowane przez Jarek0011 dnia 07-05-2010 21:59
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C1G (1237/55KM), hatchback 3d
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-05-2010 21:53
Awatar
lukat1988
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 07-05-2010 21:58
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

http://www.renaul...ookup=5578 tu masz jego profil
P.S. Wypełnij profil auta.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
Jarek0011
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 07-05-2010 22:06
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 06.05.2010 14:20
Skąd: -

Ok wypełniłem swój profil samochodu.
ale napisze tobie tutaj też.
Zależy mi na tym żeby wskaźnik temperatury działał.
rok 1989.
silnik 1.2
3 drzwi

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C1G (1237/55KM), hatchback 3d
 
maestro
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 07-05-2010 22:11
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Czytasz co piszemy? Napisz wiadomość do użytkownika death. Swego czasu tłumaczyłem mu to samo.

Przeczytaj jeszcze raz temat, jest o 1,2 i 1,4 (tak samo).
http://www.renaul...d_id=12736

Edytowane przez maestro dnia 07-05-2010 22:11
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kisiel
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 17:26
Awatar


Postów: 314

Data rejestracji: 24.08.2008 16:53
Skąd: -

Troszkę odgrzebię tematSmile znalazłem omawiany kabel wychodzący z cewki, ale jest do niego dolutowany dodatkowy kabel, który musieli dorobić gazownicy, bo widzę że leci bodajże do emulatora sondy lambda... podpiąłem się do niego podłączyłem do kostki na zegarach i nie działa... i teraz nie wiem co zrobić? jakieś pomysły?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182000km
 
maestro
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 18:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Znak że podpiąłeś sie do dobrego przewodu Smile Na pewno w dobre miejsce w zegarach?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kisiel
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:05
Awatar


Postów: 314

Data rejestracji: 24.08.2008 16:53
Skąd: -

Na pewno dobrzeSmile na 8 pinie w kostce 13Smile a zapytam tak profilaktycznie na zegarach jest jeszcze taka mała kostka (coś około 3 pinów) z tyłu na obrotomierzu, czy do niej też ma coś wchodzić?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182000km
 
maestro
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

dwa piny. fioletowy i czarny przewód, kostka czarna. to od poziomu oleju.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kisiel
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:09
Awatar


Postów: 314

Data rejestracji: 24.08.2008 16:53
Skąd: -

aha to dlatego na zegarach u mnie ta wskazóweczka lekko się podnosi na zapłonie ale pokazuje błędny stanPfft bo nie mam w ogóle tego podłączonegoSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182000km
 
maestro
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nawet jak jest odłączone to podniesie sie moze o dwie kreseczki pierwsze Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kisiel
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:11
Awatar


Postów: 314

Data rejestracji: 24.08.2008 16:53
Skąd: -

a co do tego obrotka.. to może dlatego nie zadziałało bo podłączenie miałem takie prowizoryczne kablem przyłożonym bo w kostce nie mam takiej blaszkiSmile ale przejście było to myślałem, że może gazownicy coś nawalili i dlatego nie idzie sygnał do zegarówSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182000km
 
maestro
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

powinienes (bo to w koncu renault Grin) miec w tej kostce taki pin z białymi dwoma przewodami (albo jednym) - jak podasz na niego mase powinna sie zapalić kontrolka pierwsza nad awaryjnymi, niby od usterki elektronicznej/immobilizera. Możesz to uciąć, wyjąć tą blaszke i przełożyć w miejsce które potrzebujesz, no i podpiac odpowiedni przewód Wink Kostki sie rozkładają, po bokac masz takie małe zatrzaski.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kisiel
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:21
Awatar


Postów: 314

Data rejestracji: 24.08.2008 16:53
Skąd: -

jest takie cudo z dwoma kablamiSmile także w weekend będę działał i dam znać co wyszłoSmile i jeszcze na wszelki wypadek zapytam czy do tego kabla zielono- żółtego mogę się spokojnie dolutować czy muszę go wyciągnąć z kompa i wtedy na obrotomierz dać?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182000km
 
maestro
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

przy cewce normalnie. tylko rozróżnij żółty od jakiegoś żółtego z paskiem. bo sam żółty to +12V na zapłonie!

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kisiel
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:27
Awatar


Postów: 314

Data rejestracji: 24.08.2008 16:53
Skąd: -

wiem wiem żółty z zielonymSmile tylko źle sprecyzowałem, bo ten kabel z cewki leci chyba do kompa to ja gdzieś po drodze mam się wpiąć/wlutować w niego (najlepiej w tym miejscu co gazownicy)?

Edytowane przez Kisiel dnia 29-03-2011 21:28
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182000km
 
maestro
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2011 21:34
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

obrotomierz nie przechodzi przez komputer, wychodzi z cewki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcinck15
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 12-05-2011 21:10
Awatar


Postów: 91

Data rejestracji: 18.09.2010 09:36
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

Witam podepnę się pod temat dziś wymieniałem zegary bez obrotomierza na posiadające go i tu natrafiłem na pewne problemy. Po pierwsze to niedziałający obrotomierz, czytałem że trzeba poprowadzić jeden kabel ale sam już nie wiem skąd dokąd, dodam że na 8 pinie w 13 pinowej kostce mam wpięty kabel oraz poprzedni właściciel założył obrotomierz diodowy on chodzi poprawnie, może wystarczy wpiąć się do jednego z trzech kabli idących do tamtego obrotomierza do tego z 8 pinu? Przy cewce były zmieniane kable i nie są zachowane kolory.
Drugi problem to niedziałające podświetlenie zegarów, poszczególne kontrolki świecą chodź nie wszystkie.
Trzeci problem to niedziałający wskaźnik temperatury, zapala się tylko czerwona kontrolka po przekręceniu kluczyka.
Kolejny problem to niedziałający wskaźnik od chyba oleju ten po prawej stronie temperatury.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 137050km
 
maestro
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 12-05-2011 21:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

masz CxJ czyli nie masz czujnika poziomu oleju, masz pewnie wkreconą srube, czujnik temp musisz miec na dwa przewody (w pompie wody, brazowy/brazowa kostka)


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcinck15
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 12-05-2011 21:27
Awatar


Postów: 91

Data rejestracji: 18.09.2010 09:36
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

Od tego czujnika w pompie trzeba poprowadzić przewodu do którejś kostki przy liczniku? A co z tym obrotkiem?


Treść dodana dnia 13-05-2011 15:10:

Witam to znowu ja obrotomierz już podłączony działa, kontrolki od oleju długich itp tez już świecą, z wskaźnikiem poziomu oleju dam sobie spokój, teraz tak co do wskaźnika temperatury muszce mieć czujnik na dwa kable od c3j i teraz moje pytanie w którą kostkę i w które piny mam podłączyć ten czujnik ? oraz kolejny problem dalej nie działa mi podświetlenie zegarów jaka może być tego przyczyna? czy do podświetlenia muszą być wpięte te wszystkie duże żarówki w swoje miejsca? a chciałbym dodać że u mnie nie ma tego pokrętła od regulacjo świateł.

Edytowane przez marcinck15 dnia 13-05-2011 15:14
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 137050km
 
dj_mafiozo
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2014 17:48
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

W końcu (po 10 latach bez tygodnia narzekania że brak, a by się przydał) w weekend wymieniłem w Cleonie (C3J C710) licznik na wersję z obrotomierzem (Sagem > Sagem). Oczywiście przebieg ustawiony z dokładnością co do kilometra.
Przewodu we wtyczce w desce rozdzielczej oczywiście nie było (w tej 13 pinowej były ze trzy czy cztery piny, reszta pusto), trzeba było poprowadzić od cewki.
Sam obrotomierz działa i pokazuje poprawne obroty z jednym małym ale, otóż wskazówka nie spada poniżej 1500 obrotów, nie ważne czy na luzie, czy delikatnej przegazówce i nie ważne od temperatury silnika (w końcu wtrysk jest ten sam co w wyczynie i przy nim długo chodzi "ssanie" i winduje dość wysoko obroty, bo do 1500 właśnie - z początku myślałem, że silnik musi się nagrzać, ale jak się nagrzał po przejażdżce nadal wskazówka na wolnych stała za wysoko), gdy obroty wzrosną powyżej to wskazówka się podnosi i na słuch w miarę poprawnie.
Poza tym zauważyłem że po włączeniu zapłonu wskazówka wychyla się na 500, a po odpaleniu ląduje momentalnie na 1500.
Sondy poziomu oleju brak, jest kostka przy silniku (fabrycznie spięta opaską z wiązką), za zegarami brak, po przekręceniu na zapłon wskazówka momentalnie podskakuje w połowę skali (nie tak jak powinna powoli się podnosić, tylko od razu ląduje w połowie skali), po odpaleniu tak samo momentalnie opada.
Wszystkie połączenia przewodu pociągniętego od cewki lutowane. Przy cewce nacięta izolacja odpowiedniego przewodu pod peszlem i tam dolutowany przewód i zaizolowane, przy zegarach zlutowany z kawałkiem przewodu z pinem do kostki i również zaizolowany.
Obrotomierz wiem, że jest w pełni sprawny, bo w aucie, z którego go wyciągałem działał idealnie.
W czym może być problem? Czy w połączeniu przewodu przy cewce (zdaje sobie sprawę, że dolutowanie przewodu do naciętej izolacji może nie zapewniać idealnego połączenia), czy może braku sondy, której stwierdziliśmy że nie ma sensu zakładać, skoro wskaźnik poziomu oleju i tak pokazuje w cały świat i zazwyczaj więcej niż powinien według stanu z bagnetu. Co radzicie sprawdzić? Nadmienię tylko, że chwilowo auto stoi 70 kilometrów dalej, więc proszę o sugestie, które będę mógł sprawdzić dopiero w piątek.
Aha, sam obrotomierz wymieniałem z innych zegarów Sagema, bo w tych, które miały zostać założone okazało się że jest martwy.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: