18 Kwietnia 2024 17:45:04
Zdjęcia użytkowników
bether Mars
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana sworznia wahacza 
Nurglepl
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2007 17:24
Awatar


Postów: 273

Data rejestracji: 24.08.2006 23:03
Skąd: -

Dzisiaj wymieniałem i postanowiłem zrobić zdjęcia podczas postępów.

1. To jest zdjęcie z lewego wahacza, po spryskaniu WD40
[img]http://images30.fotosik.pl/26/233f33c900d46280m.jpg[/img] is not a valid Image.

2. Odkręciłem stabilizator. Jedna śrubka. Tą gumkę można obrazu wymienić jako komuś stuka Smile, ale u mnie jest ok, bo wymieniałem ją ok 5 miesięcy temu.
[img]http://images28.fotosik.pl/26/a42ea8f2878d8b96m.jpg[/img] is not a valid Image.

3. Teraz fajny manewr Smile. Odciągamy stabilizator w duł, aby nie podnosił wahacza. Zapieramy go np. tak jak to ja zrobiłem super starym, ale za to jak super pasującym lewarkiem Smile.
[img]http://images25.fotosik.pl/26/298dd37918c38ab4m.jpg[/img] is not a valid Image.

4. Sworzeń zdejmiemy odkręcając te 3 śruby. Następnie musimy podważyć go np łomem, aby zszedł.
[img]http://images28.fotosik.pl/26/5dd3ad027b7442e8m.jpg[/img] is not a valid Image.

5. Wkładamy nowe śrubki i zakładamy Smile
[img]http://images23.fotosik.pl/26/2bdfdb84f98227c1m.jpg[/img] is not a valid Image.

6. Trochę trzeba się pomęczyć, aby udało się go założyć, ale w 2 osoby to bez problemów będzie. (Ja robiłem to sam i się trochę męczyłem)
[img]http://images24.fotosik.pl/26/7db77e6981a57a15m.jpg[/img] is not a valid Image.

7. Tak jak widać udało się Smile
[img]http://images26.fotosik.pl/26/c190b33a2f6970dem.jpg[/img] is not a valid Image.

8. Zakładamy stabilizator. Śrubka od dołu, nakrętka od góry bo inaczej chyba nie da rady, a męczyłem się z 30 min robiąc odwrotnie.
[img]http://images26.fotosik.pl/26/27954ef61c86bdb3m.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://images27.fotosik.pl/26/b7efaf1bfe3e7d87m.jpg[/img] is not a valid Image.

No i już mamy wymieniony sworzeń Smile (w moim przypadku 2 sworznie)
Ja niestety teraz wymieniam wszystko po kolei, bo coś mi stuka a nie wiem co. Jak wjadę w dołek na skręconych kołach to jest mocne stuknięciem mechanik powiedział że to może być to więc wymieniłem, ale okazało się że nie. Ale i tak dobrze że mam nowe, bo te stare to też delikatnie zaczynały stukać.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-07-2008 11:58
FOTKI MOJEJ RENI
1721, F3N L740, HB, Elysee, 1995 + LPG (II G)
"220 koni, turbo, nitro, kocham ten wóz"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-07-2007 17:24
Awatar
WojtekLKR
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2007 18:06
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 15.04.2006 19:42
Skąd: -

8. Zakładamy stabilizator. Śrubka od dołu, nakrętka od góry bo inaczej chyba nie da rady, a męczyłem się z 30 min robiąc odwrotnie.


I tu się nie zgodze, mi udało się ją włożyć tak żeby nakrętka była do dołu Grin
Lekko nie było, ale jednak dało rade Wink

Ph I, 91rok, 1721 ccm, wtrysk jednopunktowy, 5d, czerwony z inst. gazową

40 km to nie odległość, -40 st C to nie mróz, a 40% to nie wódka Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
 
lumi
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2007 18:31
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 30.09.2006 09:27
Skąd: -

Ja wymienialem bez odkrecania stabilizatora. A jak mialem problem z ucelowaniem sworznia do gory, to popuscilem koumne na tych dwoch 18-tkach. weszlo bez problemu

[small]
-=da lumiBolid FyCzyPy Wyje Ryczy Czeszczy=-
L.U.M.I.: Lover Undertaking Massage and Indulgence
...czyli taki forumowy idiota
Ciekawe czy moja "linka sprzęgła" wytrzyma Twoją ostrą jazde
przód sluzy do jezdzenia, tyl natomiast do ujezdzania

[center][url=http://www.r
 
Nurglepl
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2007 23:26
Awatar


Postów: 273

Data rejestracji: 24.08.2006 23:03
Skąd: -

I tu się nie zgodze, mi udało się ją włożyć tak żeby nakrętka była do dołu smiley
Lekko nie było, ale jednak dało rade smiley

A mi się niestety tak nie udało po męczarniach. Więc napisałem że od dołu śrubka a na górę nakrętka Smile. Z prawą stroną się męczyłem ok 30 min, dopóki tak nie zrobiłem, a lewą, to w 2 min zamocowałem.

Ja wymienialem bez odkrecania stabilizatora. A jak mialem problem z ucelowaniem sworznia do gory, to popuscilem koumne na tych dwoch 18-tkach. weszlo bez problemu

Można też i tak, ale ja zrobiłem inaczej Smile

FOTKI MOJEJ RENI
1721, F3N L740, HB, Elysee, 1995 + LPG (II G)
"220 koni, turbo, nitro, kocham ten wóz"

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
lumi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2007 23:32
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 30.09.2006 09:27
Skąd: -

Kazdy sposób dobry byle prowadził do celu

[small]
-=da lumiBolid FyCzyPy Wyje Ryczy Czeszczy=-
L.U.M.I.: Lover Undertaking Massage and Indulgence
...czyli taki forumowy idiota
Ciekawe czy moja "linka sprzęgła" wytrzyma Twoją ostrą jazde
przód sluzy do jezdzenia, tyl natomiast do ujezdzania

[center][url=http://www.r
 
bienio
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2007 00:01
Awatar


Postów: 971

Data rejestracji: 30.07.2006 22:44
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

fajna instrukcja Smilea co do stuków to sprawdź drążki kierownicze nie same końcówki tylko całe drążki mi też puka i mechanik stwierdził ze to jest drobny luz na drążku i na 15calowych felgach jest bardziej wyczówalnySmile

Moje auto: MItsubishi GALANT EA5A 2,5 V6+ LPG:), benzyna+LPG, 259000km
 
lumi
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2007 00:09
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 30.09.2006 09:27
Skąd: -

na 15" wszystko jest bardziej wyczuwalne, nawet pasy na drodze

[small]
-=da lumiBolid FyCzyPy Wyje Ryczy Czeszczy=-
L.U.M.I.: Lover Undertaking Massage and Indulgence
...czyli taki forumowy idiota
Ciekawe czy moja "linka sprzęgła" wytrzyma Twoją ostrą jazde
przód sluzy do jezdzenia, tyl natomiast do ujezdzania

[center][url=http://www.r
 
Pitbull228
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2014 17:45
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 25.06.2010 15:02
Skąd: łódzkie
Łódź

Mam pytanie, bo spotkałem się z różnymi opiniami...czy po wymianie sworzni wahacza konieczne jest ustawianie zbieżności?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 227000km
 
milas92
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2014 17:53
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@Pitbull228 tak, przeważnie są różnej długości.

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
tomek1405
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2014 20:18
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jedna uwaga jesli wachacz jest prawidlowo zamontowany a czesto nie jest to oprocz podparcia drazka stabilizacyjnego trzeba poluzowac tuleje wachacza bo sam wachacz tez ciagnie do gory co skutkuje uszkodzeniem gumy przegubu. Jesli wachacz sam nie ciagnie do gory znaczy ze tuleje zostaly skrecone w zlym polozeniu co skutkuje szybszym zuzyciem tulei i glosniejsza praca wachacza powoduje metaliczny dzwiek na dziurach.


Treść dodana dnia 11 lipiec 2014 19:19:

@Pitbull228 wymiana sworznia minimalnie zmienia zbieznosc ale w malym stopniu nie na tyle by zdzierac opony.

Edytowane przez tomek1405 dnia 11-07-2014 20:19
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Lesiu11
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2014 23:01
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

żeby stabilizator nie dopychał w góre to wystarczy drugą stronę auta też podnieść na lewarku.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
TermiFNFAL
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2014 02:59
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Dokładnie Wink A sam wahacz też dopycha się do góry - żeby się ktoś nie zdziwił przy odkręceniu stabilizatora, jak dla mnie, niepotrzebna robota.
Żeby samemu wsadzić śruby sworznia w wahacz wystarczy jakiś łom lub rura, wsadzić w dziurę w wahaczu, oprzeć się, celować i skręcać. Im dłużej auto stoi z luźnymi amorami tym trudniej.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
milas92
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2014 14:49
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

tomek1405 napisał(a):
@Pitbull228 wymiana sworznia minimalnie zmienia zbieznosc ale w malym stopniu nie na tyle by zdzierac opony.

zależy od firmy, jak zmieniasz na te same to spoko, ale jak ja zmieniałem niedawno to na prostej kierownicy oba koła były skierowane na zewnątrz.

wymiana o ile to nie stary rupieć i robiło się to regularnie to 15 minut na strone, u mnie najtrudniejszym zadaniem zawsze jest podniesienie auta, za wysokie lewarki Grin

poluzowanie koła,
samochód w góre,
zabezpieczyc,
wyciagnac koło,
odkręcić poprzeczną srube sworznia,
wziąć breche zahaczyć o drążek, ruszać delikatnie góra dół - śruba wychodzi palcami,
na plecki się kłade, nogą odginam sobie wahacz brechą
odkręcam dwie 16/17 od sworznia
składam i to wszystko.

a przykręcenie tulei na wahaczu na kołach jak mam auto graniczy z cudem

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: