Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 20-02-2009 11:05 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Plusami tego rozwiązania jest to, że:
- paliwo nie krąży ci po wężach, więc oszczędność węży, zaworów, powrotu; - oszczędzasz prąd, bo masz wyłączoną pompę elektryczną; - w razie uszkodzenia przewodów benzynowych, wtryskiwacza, odcięcia benzyny przy pracy na gazie nie ucieka ci benzyna. - nie musisz bardzo martwić się o stan benzyny w baku (nie zalecam, ale można też jeździć bez benzyny) - dodam jeszcze, że nic nie buczy po przełączeniu na gaz (nawet sprawną pompę słychać). Przy przełączaniu z gazu na benzynę raczej nie ma tak, że auto gaśnie, bo zawsze zapalam na benzynie, a po przełączeniu na gaz benzyna zostaje w rurkach, więc spada tylko w nich ciśnienie. Oczywiście po przełączeniu na benzynę (na wolnych obrotach) obroty lekko spadają, żeby zaraz wzrosnąć. Robię przegazówkę i na spadających obrotach przełączam na benzynę. Mam pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu przekaźnik od pompy paliwa zawiedzie i wyłączy ci pompe? Edytowane przez Krzychup dnia 07-02-2011 20:40 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-02-2009 11:05 |
leszko88 |
Dodany dnia 20-02-2009 15:06 |
Postów: 183 Data rejestracji: 14.07.2007 18:52 Skąd: - |
paliwo nie krąży ci po wężach, więc oszczędność węży, zaworów, powrotu; ktoś zna nominalną wytrzymałość w/w rzeczy w celu wyliczenia o ile zostanie przedłużona ich żywotność? sam nie wiem co gorsze,ciągle tłoczące pompa która utrzymuje stałe ciśnienie w przewodach i chłodzi wtrysk/listwe wtryskową oraz utrzymuje ciągłą gotowość do jazdy na Pb czy taka huśtawka ciśnienia ktorą funduje nam odcięcie pompy? oszczędzasz prąd, bo masz wyłączoną pompę elektryczną; ile tego prądu zostanie oszczędzone? przydałby się jakiś wzór/oblicznenie. w razie uszkodzenia przewodów benzynowych, wtryskiwacza, odcięcia benzyny przy pracy na gazie nie ucieka ci benzyna. zgadzam się całkowicie Mam pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu przekaźnik od pompy paliwa zawiedzie i wyłączy ci pompe? będzie to wypadek losowy niezawiniony przez człowieka.każda nieuprawniona ingerencja w układ elektryczny/elektroniczny auta może skutkować odmową wypłaty odszkodowania jeśli istnieje podejrzenie że w/w ingerencja mogła być przyczyną kolizji/wypadku,firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania.podobnie jak z zenonami (xenonami),jeśli takie posiadasz a doprowadzisz do wypadku poprzez oślepienie pojazdu nadjeżdzającego z przeciwka,raz że nie dostaniesz odszkodowania z polisy,dwa możesz być ciągany przez poszkodowanego po sądach z powództwa cywilnego. ...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
|
tomqu |
Dodany dnia 20-02-2009 15:36 |
Postów: 464 Data rejestracji: 29.07.2007 13:58 Skąd: - |
Ja jeżdżę na gazie już półtora roku i nie mam odciętej pompy ostatnio musiałem wymienić bo z mojej winy się chyba zatarła. Ale ze to trochę potrwało jeździłem 3 miesiące w zimie bez Pb co było okropne gdyż przy ujemnych temperaturach parownik zamarza i jest baaardzo ciężko zapalić ( chyba z 20 razy rozładowałem aku ) a na Pb pięknie odpala. Poza tym to żadna oszczędność a uciążliwe strasznie. Także moim skromnym zdaniem nie polecam odłączania pompy.
Edytowane przez tomqu dnia 20-02-2009 15:36 Ex R11 i R19
http://www.polska...lio/108267 Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-02-2009 17:33 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
leszko88 napisał/a: paliwo nie krąży ci po wężach, więc oszczędność węży, zaworów, powrotu; ktoś zna nominalną wytrzymałość w/w rzeczy w celu wyliczenia o ile zostanie przedłużona ich żywotność? sam nie wiem co gorsze,ciągle tłoczące pompa która utrzymuje stałe ciśnienie w przewodach i chłodzi wtrysk/listwe wtryskową oraz utrzymuje ciągłą gotowość do jazdy na Pb czy taka huśtawka ciśnienia ktorą funduje nam odcięcie pompy? Wiadomo, że pod wpływem ciśnienia węże się rozciągają. Gdy masz odłączoną pompę w wężach panuje niższe ciśnienie, przez co oszczędzasz węże, połączenia. Nie napiszę ci ile godzin/dni/lat zaoszczędzisz, bo nie wiem, czy ktoś jest w stanie to wyliczyć. Dla mnie ważne jest, że w wężach panuje niskie ciśnienie, więc powinne wytrzymać dłużej. Paliwo krążąc po układzie dociera chyba tylko do początku wtrysku, a chłodzony jest on dopiero gdy wtryskuje paliwo, więc wtryskiwacza nie chłodzi. Od czego listwa wtryskowa się nagrzewa? Jeśli od ciśnienia przepływającego paliwa, to przy odłączeniu paliwo nie przepływa - listwa się nie nagrzewa. Jeśli chcesz co chwilę przełączać z gazu na benzynę, to faktycznie będziesz miał huśtawkę ciśnienia. Ja ZAWSZE zapalam na benzynie i od momentu przełączenia na gaz do zgaszenia silnika nie włączam benzyny. Często robię trasy 5-10 minutowe, ale czasem jadę 3 godziny i przez 3 godziny nie włączam benzyny, więc po co mi gotowość do przełączenia na benzynę? oszczędzasz prąd, bo masz wyłączoną pompę elektryczną; ile tego prądu zostanie oszczędzone? przydałby się jakiś wzór/oblicznenie. Poszukałem trochę na internecie i znalazłem wartości od 0.6A (troche mało prawdopodobne) 5A do nawet max 9.67A. Światła mijania (nie licząc postojówek i podświetlenia) mają 55W, czyli 55W/12V=4.5A Alternator - prąd przy 1250obr/min - prąd przy 3000obr/min - prąd przy 6000obr/min 60A - 5A - 53A - 60A 70A - 5A - 62A - 70A 90A - 5A - 76A - 90A Gdzieś jest temat o jeździe ekonomicznej i chyba w niej nie przewidzieli 3000 obr/min Sam przez słabe ładowanie (za dużo krótkich tras) musiałem wymienić akumulator, więc podczas stania w korku i jazdy na niskich obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Wyłączona pompa - mniejszy pobór prądu z akumulatora. Mam pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu przekaźnik od pompy paliwa zawiedzie i wyłączy ci pompe? będzie to wypadek losowy niezawiniony przez człowieka.każda nieuprawniona ingerencja w układ elektryczny/elektroniczny auta może skutkować odmową wypłaty odszkodowania jeśli istnieje podejrzenie że w/w ingerencja mogła być przyczyną kolizji/wypadku,firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania.podobnie jak z zenonami (xenonami),jeśli takie posiadasz a doprowadzisz do wypadku poprzez oślepienie pojazdu nadjeżdzającego z przeciwka,raz że nie dostaniesz odszkodowania z polisy,dwa możesz być ciągany przez poszkodowanego po sądach z powództwa cywilnego. Umowy są tak skonstruowane, żeby firmy mogły szukać powodu, aby nie wypłacić odszkodowania. Zamontuj (podłącz nowe kable elektryczne) sobie radio we własnym zakresie i to też bedzie ingerencja w instalację. (tato kupił nowe auto i montaż instalacji radiowej musiał zlecić w serwisie za DROBNĄ opłatą ) Pomijam montaż centralnego, ele szyb, lusterek, alarmów, które robimy sami, a to tylko elektryka! A gdzie mowa o układzie hamulcowym, zawieszenia, kierowniczym, przy którym każdy robi sam w garażu, a nie jedzie do serwisu... Wybór należy do Ciebie. Nikogo nie zmuszam do zakładania odcięcia. Mam założone u siebie od 30 maja 2005 roku i przez ten czas zrobiłem ok 61 tys km na gazie. Założyłem odcięcie u taty w aucie (Fiat Panda) i u szwagra (R19). U mnie i u taty nie zauważyliśmy żadnych niepokojących zachowań. Szwagier podobno zauważył, że Renia dłużej musi kręcić żeby zapalić, ale po wyciągnięciu odcięcia nic się nie zmieniło - ten typ tak ma Dodam na koniec, że w baku mam zawsze trochę benzyny i nie dopuszczam do zapalenia się kontrolki. Ostatnio kupiłem środek do czyszczenia wtrysków, ale i w Pandzie i u mnie nic się nie poprawiło - tzn jeździ dobrze jak dawniej - Kapuśniaka mogę dogonić Pozdrawiam, Krzychu. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
leszko88 |
Dodany dnia 20-02-2009 18:48 |
Postów: 183 Data rejestracji: 14.07.2007 18:52 Skąd: - |
Dzięki za dobry wzór na oszczędzanie po odcięciu pompy
takie argumenty to ja rozumiem. wiemy jakie są firmy ubezpieczeniowe,z drugiej strony to nie firmy charytatywne,nie ma się co dziwić. nie jestem przeciw montowaniu takiego odcięcia,nie jestem też za.każdy wybiera to co mu najbardziej pasuje i bierze za to pełną odpowiedzialność. tomqu - jesteś moim idolem na dzisiejszą noc jeździłem 3 miesiące w zimie bez Pb co było okropne gdyż przy ujemnych temperaturach parownik zamarza i jest baaardzo ciężko zapalić pozdrawiam,leszko. Edytowane przez leszko88 dnia 20-02-2009 18:49 ...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
|
Kop |
Dodany dnia 20-02-2009 20:17 |
Postów: 738 Data rejestracji: 03.01.2008 16:47 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Ja mam odcięcie i głównie dlatego że pompa nie musi niepotrzebnie pompować paliwa o przewodach i prądzie nie wspominając. U mnie przy przełączaniu znaczącej różnicy nie czuć a już napewno nie podczas jazdy to jest elektryka i wszystko dzieje sie mega szybko . Ale jak kto woli .
Z kobietą można spać Renówka stoi w garażu a ty nie śpisz tylko myślisz
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 20-02-2009 20:29 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
a u mnie pompa podje paliwo cały czas. nawet podczas pracy na lpg. a ja mam zrobione ze odłącza mi wtryskiwacz paliwa a paliwo jest cały czas w obiegu i krąży sobie
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
misiek89144 |
Dodany dnia 25-02-2009 13:25 |
Postów: 294 Data rejestracji: 30.10.2008 18:44 Skąd: - |
takie pytanie czy mozna zalozyc ten sam przekaznik co jest tam zalozony od pompy bo mam takie same wolne i nie wiem czy moge ich uzyc
lukasz89144
Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-02-2009 15:11 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
tak. jeśli znasz układ pinow.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Krzychup |
Dodany dnia 25-02-2009 17:16 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
misiek89144 napisał/a: takie pytanie czy mozna zalozyc ten sam przekaznik co jest tam zalozony od pompy bo mam takie same wolne i nie wiem czy moge ich uzyc Do odłączenia pompy musi być taki, co ma dodatkowy styk, który jest zwarty przy wyłączonym przekaźniku - numer 87a w pierwszym poście na zdjęciu. Jeśli masz taki z tym stykiem, to możesz zakładać. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
jasio |
Dodany dnia 25-02-2009 20:31 |
Postów: 852 Data rejestracji: 07.10.2005 22:25 Skąd: - |
dlaczego warto założyć odcięcie:
1 - raz pękł mi wąż paliwa i pompa wylała na asfalt 20 litrów PB (ok pół baku) pomyślałem ok zdarza sie. 2 - pompa paliwa zaczęła sie zawieszać aż w końcu nie za startowała mimo tego że w baku nie było nigdy mniej niż 1/3 konsekwencją tego był zakup nowej 180zł plus wywalenie baku w celu jej wymiany. A ja wpiąłem się przekaźnikiem w kable idące do pompy za tylną kanapą, zasilanie (przekaźnika odcięcia pompy) pociągnąłem od przekaźnika otwierającego zawór na butli lpg. Grudziądz rok prod. 1991 maj Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-10-2009 23:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
tylko osioł nie zmienia zdania. pompa powinna pracować cały czas, stąd wymóg aby nigdy nie jeździć na rezerwie. pompa pracując musi być chłodzona i smarowana paliwem, a jak jest go mało to szybko można ją wykończyć. patent dobry dla taryfiarzy (oszczedzają na wszystkim) ale nie dla normalnego kowalskiego - takie jest moje zdanie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
GrzesiekLca |
Dodany dnia 24-10-2009 11:22 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Ja w mojej 16v miałem tak,że dopiero po przełączeniu na LPG odcinało pracę pompy
+ jest taki, że auto zawsze na Pb pojedzie,nawet jak się kabelek czy coś odłączy VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
szczepansz93 |
Dodany dnia 30-03-2012 23:57 |
Postów: 126 Data rejestracji: 20.08.2011 22:22 Skąd: podlaskie Wasilków |
A ja mam takie pytanko. Na rys. 6, to w te kable trzeba się "wpiąć" tak żeby były te nasze dorabiane jak i te co były wcześniej, czy te przewody przy reduktorze ucinamy, i dopiero podłączamy te nasze co idą do przekaźnika ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
|
maestro |
Dodany dnia 30-03-2012 23:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
przy reduktorze? z reduktora bierzesz sygnał więc nie zmieniasz biegu istniejącej instalacji. A po drugiej bedzie Ci wariować auto (wielopunkty tak mają). Musiałbyś pod kanapą bezpośrednio to zamontować.
A na koniec - nie polecam tego robić. Edytowane przez maestro dnia 30-03-2012 23:59 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
szczepansz93 |
Dodany dnia 31-03-2012 21:50 |
Postów: 126 Data rejestracji: 20.08.2011 22:22 Skąd: podlaskie Wasilków |
Na chęciach tylko pozostało u mnie ;p Jak mi powiedzieli w sklepie obok że nie mają przekaźników to odechciało mi się znów jeździć szukać i zostawiłem jak jest ;p Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
|
sewiolo |
Dodany dnia 25-07-2012 16:54 |
Postów: 62 Data rejestracji: 26.08.2010 22:07 Skąd: świętokrzyskie Kielce |
Polecam odciecie pompy bardzo dobra rzecz a i oszczednosć na prądzie. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 214450km
|
maestro |
Dodany dnia 25-07-2012 18:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@sewiolo Żadna oszczędność ale jak kogoś nie stać żeby mieć zawsze 1/4 baku to na rower albo MPK niech sie przesiądzie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
sewiolo |
Dodany dnia 25-07-2012 20:30 |
Postów: 62 Data rejestracji: 26.08.2010 22:07 Skąd: świętokrzyskie Kielce |
w sumie to masz racje pozdro Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 214450km
|
Krzychup |
Dodany dnia 26-07-2012 21:48 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
maestro napisał/a: @sewiolo Żadna oszczędność ale jak kogoś nie stać żeby mieć zawsze 1/4 baku to na rower albo MPK niech sie przesiądzie. Po co miałeś światła do jazdy dziennej zamontowane w PH1? Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |