12 Maja 2024 03:55:44
Zdjęcia użytkowników
faraonz21 PAWEL_R19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
F3P długo kręci?? 
krzysiek056
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2007 20:52
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 31.01.2007 21:50
Skąd: dolnośląskie
Bolesławiec

Temat wielokrotnie wałkowany na forum ale w innej formie Pfft

Otóż tydzień temu wychodzę sobie z domu, 4 rano ok 10 stopni celsjusza, silnik zimny, wkładam kluczyk do stacyjki, kręce i... odpalił mi za dotknięciem ( nie jak wcześniej było pisane około 3 obrotów rozrusznika). Sytuacja powtórzyła się wielokrotnie w ciągu tygodnia.

Myślę że stwierdzenie "ten typ tak ma" nie jest na miejscu. Coś z tym trzeba zrobić.

Podobny problem miał silnik TDS montowany w Omegach i BMW. Tam przy przebiegu około 120 000 km silnik także dłużej kręcił. A wystarczyło tylko zmienić w komputerze kąt wyprzedzenia wtrysku...

Niestety F3P to nie diesel więc przyczyna jest inna. Ale jaka? Ma może ktoś jakiś pomysł?

.:Autko rodziców: R19 1993 F3P sedan:.
.:Moje autko: R19 F3N L740 1995 hatchback:.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 141000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-08-2007 20:52
Awatar
Krzychup
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2007 20:58
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Też tak pare razy miałem w F3N... Po 8 godzinach postoju pod pracą palił szybciej... Nie musiałem trzymać 1 sek, ale w ciągu pól sek łapał! Teraz ciepło i mu się odmieniło Smile


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
lukasz8106
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2007 09:36
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 12.08.2007 09:23
Skąd: -

Ja też mam ten problem w swojej chamadzie 1.4 po nocy pali bez problemu,po pracy jak postoi kilka godzin też nie ma problemu z odpaleniem ale jak go wyłącze i za chwilę chcę odpalić to musi trochę pokręcić zanim załapie.powiedzcie co robić.może ktoś zna przyczynę.

Renault chamade
 
lumi
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2007 10:00
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 30.09.2006 09:27
Skąd: -

lukasz8106 napisał/a:
Ja też mam ten problem w swojej chamadzie 1.4 po nocy pali bez problemu,po pracy jak postoi kilka godzin też nie ma problemu z odpaleniem ale jak go wyłącze i za chwilę chcę odpalić to musi trochę pokręcić zanim załapie.powiedzcie co robić.może ktoś zna przyczynę.

hehe, motyw powatarza sie w Daewoo Matizie, reanult Thalii s nawet Mitsubishi L200 (ale tam jest diesel wiec moze to pominmy) , najwyrazniej tak ma byc Smile

[small]
-=da lumiBolid FyCzyPy Wyje Ryczy Czeszczy=-
L.U.M.I.: Lover Undertaking Massage and Indulgence
...czyli taki forumowy idiota
Ciekawe czy moja "linka sprzęgła" wytrzyma Twoją ostrą jazde
przód sluzy do jezdzenia, tyl natomiast do ujezdzania

[center][url=http://www.r
 
maestro-nieaktywny
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2007 10:04
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

nosz kurna tak nie ma byc, bo u mnie tak nie maGrin
 
evergreen
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2007 13:00
Awatar


Postów: 212

Data rejestracji: 01.11.2006 13:55
Skąd: mazowieckie
Błonie

Ok. Trzeba to sprawdzić bo ja mam tak, że muszę zawsze przekręcić kilka (4-5razy) rozrusznikiem żeby zagadała. W drugiej reni z takim samym silnikiem (kumla) jest znowu tak, że ledwo ruszy kluczykiem i silnik chodzi.... Ja uznałem, że jest to spowodowane przez stożek i trochę zmieniony wydech, ale do końca nie jestem tego pewny...

_______________________________________
evergreen... R19 1.8 16V Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 250000km
 
Czuly
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 11:38
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 05.08.2006 15:44
Skąd: -

witam

moze to zalezy od wartosci jakie podaje czujnik indukcyjny (walka rozrzadu jak sie nie myle) zanim odpalimy auto.. (czyli ja walek sie ulozyl po zgaszeniu auta)

to znaczy im blizej cewki ma byc podana iskra na swiece to wtedy szybciej odpala.. niewiem

to tylko przypuszczenia ;d

Renault 19 Chamade 1991r ;p
Silnik 1721/66 90 kuca f3n L742
gaz BRC JUST JUNIOR
 
Krzychup
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 12:18
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

raczej niemożliwe, żeby pod domem inaczej układał mi się wał, a pod pracą inaczej Grin
Pod pracą stoje zawsze 8 godzin, a pod domem czasem pół godziny, godzinę, 4 godziny, 14 godzin... Grin


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
takeoff
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 12:25
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

to nie to.
Twingo ma tez czujnik na wale i z polobrotu pali.
Pytanie ile "cech" jest na kole zamachowym u nas a ile w twingo?

Moze u nas czujnik liczy pelne obroty tylko a w twingo np obror jest podzielony na iles impulsow?

Sporo by powiedzialo jakby sie obejzalo oba kola zamachowe

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
Czuly
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 12:57
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 05.08.2006 15:44
Skąd: -

hmm

mozna by sprawdzic ile impulsow w trakcie zaplonu daje ten czujnik i np. podlaczyc pod niego impulsator i sprobowa z mniejsza iloscia tych impulsow albo wieksza...

jak nie iloscia to czestoscia ich wysylania ;d

Renault 19 Chamade 1991r ;p
Silnik 1721/66 90 kuca f3n L742
gaz BRC JUST JUNIOR
 
dawid19
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 13:12
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

Winny jest tylko rozrusznik.Nic więcej.Nie będę się rozpisywał,bo już raz na ten temat się wypowiedziałem.Pozdrawiam
 
takeoff
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 13:33
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Czuly napisał/a:
hmm

mozna by sprawdzic ile impulsow w trakcie zaplonu daje ten czujnik i np. podlaczyc pod niego impulsator i sprobowa z mniejsza iloscia tych impulsow albo wieksza...

jak nie iloscia to czestoscia ich wysylania ;d


Noniebardzo bo napodstawie tych impulsow sterownik wylicza moment iskry i czas wtryskuWink

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
vit
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 14:35
Awatar


Postów: 449

Data rejestracji: 05.09.2006 22:09
Skąd: -

dawid19 napisał/a:
Winny jest tylko rozrusznik.Nic więcej.Nie będę się rozpisywał,bo już raz na ten temat się wypowiedziałem.Pozdrawiam


Rozrusznik chyba oddpada. Wymieniałem nie dawno rozrusznik i tak jak pisali wyżej koledzy musi przekrecić pare razy żeby zapalił.

 
Czuly
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 15:29
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 05.08.2006 15:44
Skąd: -

hmm. to moze inaczej musi byc cos na podstawie czegos komputer daje sygnal zeby byla iskra..zeby byl zaplon..

przypuscmy ze po zalaczeniu rozrusznika komp dostaje o tym informacje ustala np. 2 s i potem daje iskre.. wiec mozna by zrobic cos takiego ze komp by dostawal odrazu sygnal ze rozrusznik chodzi i by dawal odrazu iskre na swiece... po przekreceniu kluczyka

popatrzcie tylko na ta zasade dzialania.. urzadzenia pewnie zle wpisalem..

Renault 19 Chamade 1991r ;p
Silnik 1721/66 90 kuca f3n L742
gaz BRC JUST JUNIOR
 
takeoff
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2007 15:51
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

No niedokoncaWink
Rozrusznik obraca walem a wal obraca kolem zamachowym.
czujnik na kole zamachowym podaje komputerowi kiedy jest wal w pozycji ZZ i napodstawie tego w odpowiednim momencie wysterowuje cewke. takie dzialanie wymusza minimum jeden obrot aby komp mogl ustalic wyprzedzenie kontowe iskry przed ZZ.

Inna sprawa ze faktycznie komputer opoznia iskre i wtrysk o pare obrotow. wiem bo zalozylem sobie diody swiecace na impulsie wtrysku i impulsie na cewke.

F3N robi ok 2 obrotow nim wtrysk zacznie podawac F3P szybciej nieco.

Ja stawiam ze robi to oprogramowanie komputera. Moze France chcieli osiagnac stala predkosc rozruchu? albo pierw "rozruszac" olej?. niewiem

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
Czuly
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2007 13:10
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 05.08.2006 15:44
Skąd: -

takeoff no to wlasnie chyba zakonczylismy temat szybszego uruchomienia naszych renatek...

tak mysle moze jakis elektronik moglby zbudować osobny nowy sterownik do zaplonu... on by sterowal zaplonem ale tylko zaplonem i np. po tam hmm 3s lub po zaplonie przekazywal by tylko informacje o uruchomieniu do normalnego sterownika.. on by tylko tymczasowo sterowal czujnikiem polozeniua walu. wtryskami i iskra..

co o tym sadzicie koledzy?

Renault 19 Chamade 1991r ;p
Silnik 1721/66 90 kuca f3n L742
gaz BRC JUST JUNIOR
 
takeoff
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2007 14:10
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Najprosciej i w jednej stajni to zaadoptowac sterownik z twingo no i sprawdzic kolo zamachowe.
Czojniki ogolnie sa podobne jesli nie te same.

Potem zostaje problem dawek paliwa. chiptuning?

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: