28 Marca 2024 11:04:36
Zdjęcia użytkowników
alvaro73 ruli17
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Problem z odpowietrzaniem układu - C3J 
Deathroll
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2007 03:10
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 03.09.2007 00:15
Skąd: -

Witajcie. Zakładam ten temat gdyż sądze iż ktoś kto bedzie miał podobny problem nie będzie musiał ryć przez całe forum. Otóż sprawa jest dosyć skomplikowana. Jakimś cudem udało nam się z kumplem odpowietrzyc układ po wymianie termostatu i wody w zbiorniku. Najgorsze tylko dla mnie jest to, ze cały czas w mojej Reni jest woda Sad
Przeczytałem w książce "Renault 19 sam naprawiam" jak się odpowietrza, ale tam jest jakoś niejasno wytłumaczone. Czy mógłby ktoś napisać mi krok po kroku jak się spuszcza całą wode, by móc wlać specjalny płyn(jaki polecacie?)i jak odpowietrza układ? W reno o ile mi wiadomo są 3 odpowietrzniki! (1-koło termostatu, a 2-ida w rurkach do nagrzewnicy). W ksiązce w dziale "Napełnianie układu chłodzenia", jest napisane żeby otworzyć zbiornik wyrównawczy, odkręcić odpowietrznik(ale który do cholery? Są aż trzy !!), napełnić układ wlewając płyn do zbiorniczka,kiedy z tego(którego?)odpowietrznika zacznie wypływać strumień płynu wolny od pęcherzyków powietrza to zakrecić odpowietrznik, następnie uruchomić silnik na 4 minuty, uzupełnić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym(ale na ueuchomionym silniku czy wyłączonym ??!!_ W tej książce nie jest nic w sposób zrozumiały przedstawione Sad
Prosze...może wy coś napiszecie Sad

Edytowane przez mati_ dnia 24-10-2008 20:34
Renault 19 - 1991r., 1.4 benzynka C3J, 159 tys. Szyberdaszek Wink 5-d - Hatchback
Nowy rozrządzik, wymienione części eksploatacji na nowe i śmiga Smile
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-09-2007 03:10
Awatar
maestro-nieaktywny
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2007 06:26
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

na włączonymSmile

 
Krzychup
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2007 08:49
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Tutaj polecam temat Odpowietrzania układu w C3J by Maciej R21.

Edytowane przez MonteR dnia 17-09-2007 00:32

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
mati_
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2007 00:25
Administrator Awatar


Postów: 3622

Data rejestracji: 22.09.2005 23:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Hehe C3J i pochdne to rodzynek Smile2 ,jezeli chodzi o odpowietrzanie.Przede wszystkim nalezy odczepić zbiornik wyrównawczy i podnieśc go o 30cm wyzej po czym odkrecamy odpowietrznik na wezu do chłodnicy i lejemy .Jak płyn bez powietrza zacznie wylatywać odpowietrznikiem na tym węzy to zakręcamy odpowietrznik i odkręcamy odpowietrzniku na wezach do nagrzewnicy i lejemy .Jak zacznie wylatywać to zakrecamy odpowietrzniki .Zakladamy wyrównawczy ,zapalamy silnik i grzejemy .Jak sie zagrzeje do momentu właczenia wentylatora patrzymy na poziom w zbiorniku ,jezeli jest duzo wyzszy niz przed rozgrzaniem to znaczy ze w ukladzie jest jeszcze powietrze .Trochę szkoda tracić płyn ale nalezy wyłaczyć silnik i ostroznie tak aby sie nie poparzyć odkręcić zbiornik .znajdujące sie w silniku powietrze wypchnie pewną ilośc płynu ale takze wyleci .Potem nalezy dolać płyn unosząc zbiornik ponad normalny poziom i to powinien byc koniec .Zagrzać silnik zbiornik moze być odkręcony a płyn nie powinien z niego wylecieć .Potem nalezy zbiornik zamknąć (oczywiście stan musi być MAX) ,poczekać az w układzie wytworzy się cisnienie .Na pracujacym silniku odkrecic lekko odpowietrznik na węzu chłodnicy ,wypuścic resztki powietrza.Zakręcić ,poczekać znów na wytworzenie cisnienia cały czas kontrolujac aby był poziom MAX i poluzowac odpowietrzniki na wezach nagrzewnicy i to by było na tyle.

powyzszy opis (z innego tematu) autorstwa Macieja_R21

Edytowane przez mati_ dnia 17-09-2007 00:25
Było: Renault 19, Phase II, 1993r., C3J (1390/58KM), sedan, benzyna+lpg

Moje auto: Saab 9-3, 2003r, B207E (1998/150KM), SportSedan, benzyna
 
dworu
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2012 23:27
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 05.02.2012 23:00
Skąd: -

witam jestem nowy na forum dlatego nie wiem czy watek jest do tej kategori ale chodzi o to ze zakupilem nie dawno 19 z silnikiem 1.4 (chyba cj3) auto wogóle sie nie nagrzewa na 99prc brak termostatu gdzie on sie znajduje , i jakie koszta tego, i czy samemu dam rade wymienic? odpowietrznik mam na wezo przy pompie, chodnice z 3 kruccami(2do silnika i jedn do zbiorniczka) pozdawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2012 23:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Witamy. Tak bedzie to silnik typu C, kwestia czy gaźnik czy wtrysk ale to nei robi w tej kwestii różnicy. Termostat jest na końcu górnego węża chłodnicy, który chyba wchodzi właśnie do pompy. Być może nie masz go wcale a może jest zablokowany w pozycji otwarty i cały czas jest duży obieg co niepozwala sie zagrzać.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
grzes70
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2012 23:40
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@dworu: Tu sprawdzisz jaki masz silnik http://www.renaul...ticle_id=4
Wypełnij proszę profil samochodu.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
dj_mafiozo
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2012 23:52
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@maestro: Z ust mi to wyjąłeś. Wink

@dworu: Potrzebowałem zerknąć na zdjęcie silnika, żeby sobie przypomnieć gdzie jest termostat, a widziałem przecież jakiś czas temu ten silnik w aucie.

Jest przy pompie wody, górny wąż idący do chłodnicy.
Ściągnij ten wąż, i zobacz czy jest termostat, jak nie to jedna z pierwszyszych rzeczy do założenia.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
dworu
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 00:41
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 05.02.2012 23:00
Skąd: -

prfil auta juz jest silnik to c3j z tego co zrozumialem to termostat znajduje sie pomiedzy odowietrznikiem na wezu a pompa wody tak?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 00:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

termostat to element nr. 8 (zielonym) na obrazku:
http://i.imgur.co...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dworu
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 00:55
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 05.02.2012 23:00
Skąd: -

o dzieki ci kolego jutro lece do hurtowni i kupuje termostat pozdrwki

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 00:58
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@dworu: Nie odpowietrznikiem, bo ten jest na wężach do nagrzewnicy, ale na głównym wężu idącym do chłodnicy, tym od góry, wychodzi za pompą - od strony przeciwnej jak jest pasek klinowy osprzętu, ale tak, to to zaznaczone na rysunku.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
grzes70
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 13:11
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

W C3J na górnym wężu do chłodnicy też jest odpowietrznik,a przynajmniej powinien być.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
dj_mafiozo
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2012 13:30
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@grzes70: Tak, ale od strony chłodnicy, a nie pompy.


Treść dodana dnia 06-02-2012 13:34:

Musieliśmy się nie zrozumieć... Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: