Menu główne
Forum
Klubowicze
Deathroll |
Dodany dnia 06-09-2007 03:10 |
Postów: 12 Data rejestracji: 03.09.2007 00:15 Skąd: - |
Witajcie. Zakładam ten temat gdyż sądze iż ktoś kto bedzie miał podobny problem nie będzie musiał ryć przez całe forum. Otóż sprawa jest dosyć skomplikowana. Jakimś cudem udało nam się z kumplem odpowietrzyc układ po wymianie termostatu i wody w zbiorniku. Najgorsze tylko dla mnie jest to, ze cały czas w mojej Reni jest woda
Przeczytałem w książce "Renault 19 sam naprawiam" jak się odpowietrza, ale tam jest jakoś niejasno wytłumaczone. Czy mógłby ktoś napisać mi krok po kroku jak się spuszcza całą wode, by móc wlać specjalny płyn(jaki polecacie?)i jak odpowietrza układ? W reno o ile mi wiadomo są 3 odpowietrzniki! (1-koło termostatu, a 2-ida w rurkach do nagrzewnicy). W ksiązce w dziale "Napełnianie układu chłodzenia", jest napisane żeby otworzyć zbiornik wyrównawczy, odkręcić odpowietrznik(ale który do cholery? Są aż trzy !), napełnić układ wlewając płyn do zbiorniczka,kiedy z tego(którego?)odpowietrznika zacznie wypływać strumień płynu wolny od pęcherzyków powietrza to zakrecić odpowietrznik, następnie uruchomić silnik na 4 minuty, uzupełnić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym(ale na ueuchomionym silniku czy wyłączonym ?!_ W tej książce nie jest nic w sposób zrozumiały przedstawione Prosze...może wy coś napiszecie Edytowane przez mati_ dnia 24-10-2008 20:34 Renault 19 - 1991r., 1.4 benzynka C3J, 159 tys. Szyberdaszek 5-d - Hatchback
Nowy rozrządzik, wymienione części eksploatacji na nowe i śmiga |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-09-2007 03:10 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 06-09-2007 06:26 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
na włączonym |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 06-09-2007 08:49 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Tutaj polecam temat Odpowietrzania układu w C3J by Maciej R21.
Edytowane przez MonteR dnia 17-09-2007 00:32 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
mati_ |
Dodany dnia 17-09-2007 00:25 |
Postów: 3622 Data rejestracji: 22.09.2005 23:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Hehe C3J i pochdne to rodzynek ,jezeli chodzi o odpowietrzanie.Przede wszystkim nalezy odczepić zbiornik wyrównawczy i podnieśc go o 30cm wyzej po czym odkrecamy odpowietrznik na wezu do chłodnicy i lejemy .Jak płyn bez powietrza zacznie wylatywać odpowietrznikiem na tym węzy to zakręcamy odpowietrznik i odkręcamy odpowietrzniku na wezach do nagrzewnicy i lejemy .Jak zacznie wylatywać to zakrecamy odpowietrzniki .Zakladamy wyrównawczy ,zapalamy silnik i grzejemy .Jak sie zagrzeje do momentu właczenia wentylatora patrzymy na poziom w zbiorniku ,jezeli jest duzo wyzszy niz przed rozgrzaniem to znaczy ze w ukladzie jest jeszcze powietrze .Trochę szkoda tracić płyn ale nalezy wyłaczyć silnik i ostroznie tak aby sie nie poparzyć odkręcić zbiornik .znajdujące sie w silniku powietrze wypchnie pewną ilośc płynu ale takze wyleci .Potem nalezy dolać płyn unosząc zbiornik ponad normalny poziom i to powinien byc koniec .Zagrzać silnik zbiornik moze być odkręcony a płyn nie powinien z niego wylecieć .Potem nalezy zbiornik zamknąć (oczywiście stan musi być MAX) ,poczekać az w układzie wytworzy się cisnienie .Na pracujacym silniku odkrecic lekko odpowietrznik na węzu chłodnicy ,wypuścic resztki powietrza.Zakręcić ,poczekać znów na wytworzenie cisnienia cały czas kontrolujac aby był poziom MAX i poluzowac odpowietrzniki na wezach nagrzewnicy i to by było na tyle. powyzszy opis (z innego tematu) autorstwa Macieja_R21 Edytowane przez mati_ dnia 17-09-2007 00:25 Było: Renault 19, Phase II, 1993r., C3J (1390/58KM), sedan, benzyna+lpg
Moje auto: Saab 9-3, 2003r, B207E (1998/150KM), SportSedan, benzyna
|
dworu |
Dodany dnia 05-02-2012 23:27 |
Postów: 13 Data rejestracji: 05.02.2012 23:00 Skąd: - |
witam jestem nowy na forum dlatego nie wiem czy watek jest do tej kategori ale chodzi o to ze zakupilem nie dawno 19 z silnikiem 1.4 (chyba cj3) auto wogóle sie nie nagrzewa na 99prc brak termostatu gdzie on sie znajduje , i jakie koszta tego, i czy samemu dam rade wymienic? odpowietrznik mam na wezo przy pompie, chodnice z 3 kruccami(2do silnika i jedn do zbiorniczka) pozdawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-02-2012 23:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Witamy. Tak bedzie to silnik typu C, kwestia czy gaźnik czy wtrysk ale to nei robi w tej kwestii różnicy. Termostat jest na końcu górnego węża chłodnicy, który chyba wchodzi właśnie do pompy. Być może nie masz go wcale a może jest zablokowany w pozycji otwarty i cały czas jest duży obieg co niepozwala sie zagrzać.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
grzes70 |
Dodany dnia 05-02-2012 23:40 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@dworu: Tu sprawdzisz jaki masz silnik http://www.renaul...ticle_id=4 Wypełnij proszę profil samochodu. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 05-02-2012 23:52 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@maestro: Z ust mi to wyjąłeś.
@dworu: Potrzebowałem zerknąć na zdjęcie silnika, żeby sobie przypomnieć gdzie jest termostat, a widziałem przecież jakiś czas temu ten silnik w aucie. Jest przy pompie wody, górny wąż idący do chłodnicy. Ściągnij ten wąż, i zobacz czy jest termostat, jak nie to jedna z pierwszyszych rzeczy do założenia. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
dworu |
Dodany dnia 06-02-2012 00:41 |
Postów: 13 Data rejestracji: 05.02.2012 23:00 Skąd: - |
prfil auta juz jest silnik to c3j z tego co zrozumialem to termostat znajduje sie pomiedzy odowietrznikiem na wezu a pompa wody tak? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 06-02-2012 00:51 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
termostat to element nr. 8 (zielonym) na obrazku: http://i.imgur.co... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dworu |
Dodany dnia 06-02-2012 00:55 |
Postów: 13 Data rejestracji: 05.02.2012 23:00 Skąd: - |
o dzieki ci kolego jutro lece do hurtowni i kupuje termostat pozdrwki Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 06-02-2012 00:58 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@dworu: Nie odpowietrznikiem, bo ten jest na wężach do nagrzewnicy, ale na głównym wężu idącym do chłodnicy, tym od góry, wychodzi za pompą - od strony przeciwnej jak jest pasek klinowy osprzętu, ale tak, to to zaznaczone na rysunku.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
grzes70 |
Dodany dnia 06-02-2012 13:11 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
W C3J na górnym wężu do chłodnicy też jest odpowietrznik,a przynajmniej powinien być. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 06-02-2012 13:30 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@grzes70: Tak, ale od strony chłodnicy, a nie pompy.
Treść dodana dnia 06-02-2012 13:34: Musieliśmy się nie zrozumieć... "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |