12 Maja 2024 07:09:51
Zdjęcia użytkowników
Bot tomi
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
wywalony plyn z układu chłodzenia :( 
GeeM
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2005 09:06
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 21.01.2005 21:39
Skąd: -

mam problemFrown
wyrzuciło mi płyn z odpowietrznika z górnej rury (tej miedzy chlodnica a termostatem), najpierw wskazowka temperatury podniosła się do poziomu gdzie zapaliła sie kontrolka przegrzania Frown zaraz zjechalem na parking, podniosłem maske i zrobilo sie boom i prysznic Frown

wymienilem termostat, rurę (bo juz sie do niczego nie nadawala) i korek zbiorniczka wyrownawczego i nic dalej sie grzejeSad

pomocy!! co to może byc??


>>>KLUBOWICZ #003<<<
R19, 1.8, F3P, Phase II, gaz
e-mail:
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-06-2005 09:06
Awatar
Maciej_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2005 10:34
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Zakładam że pompa jest sprawna .Oczywiście należy dokładnie odpowietrzyć cały układ ( instrukcje z ksiązki są zle ).I nie napisałeś nic o wentylatorze moze powodem pprzegrzeaania jest własnie awaria wentylatora .
 
GeeM
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2005 10:44
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 21.01.2005 21:39
Skąd: -

wentylator sie włącza przy tej samej temperaturze jak przed awaria, czyli raczej jest sprawny
jeśli chodzi o pompę to nie wiem jak ja sprawdzić (laik jestem Wink ), jesli moglbyś to napisz jak ja sprawdzic Smile

uklad odpowietrzalem kilka razy, ale wedlug instrukcji, jesli znasz inny (lepszy sposóCool to także prosilbym o podanie

z góry dzieki!!

>>>KLUBOWICZ #003<<<
R19, 1.8, F3P, Phase II, gaz
e-mail:
 
Los_sandalos
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2005 16:34
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

Nie wiem jak jest w instrukcji ale na pewno nie zaszkodzi przy nalewaniu płynu zdjąć zbiorniczek (jest tylko na gumce) i podnieść go wyżej. Pamiętaj o odkręceniu odpowietrzników w chłodnicy. Pompa wody jest pod alternatorem i napędzana tym samym paskiem więc tu bym nie szukał wady.

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
redi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2005 16:57
Awatar


Postów: 567

Data rejestracji: 13.01.2005 13:48
Skąd: wielkopolskie
Konin

Geem mam nadzieje ze dojedziesz do jarocina ? mi sie wiatrak nie zalacza cos z kablami jest nie tak bo pod akumulatorem sie kreci ;/ zostaje czujnik .. na trasie jest luz bo sie silniczek chlodzi ale na miescie jest kiepsko ;]

#004
1,7 F3N 742

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 16777215km
 
Maciej_R21
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2005 20:33
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

a powiedz mi czy czasami nie stosowałes "zasyfiacza" czyli uszczelniacza do chłodnic ????
 
GeeM
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2005 22:19
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 21.01.2005 21:39
Skąd: -

nie zaszkodzi przy nalewaniu płynu zdjąć zbiorniczek (jest tylko na gumce) i podnieść go wyżej. Pamiętaj o odkręceniu odpowietrzników w chłodnicy.

zbiorniczka nie podnosiłem, odpowietrzniki były odkręcone Wink

Geem mam nadzieje ze dojedziesz do jarocina ?


na bank nie dojade Sad juz jestem w poznaniu, przyjechalem pociągiemWink

a powiedz mi czy czasami nie stosowałes "zasyfiacza" czyli uszczelniacza do chłodnic ????


nic takiego nie stosowałem

>>>KLUBOWICZ #003<<<
R19, 1.8, F3P, Phase II, gaz
e-mail:
 
DTR
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2005 00:04
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 01.02.2005 21:18
Skąd: -

pompe sprawdzic mozna w prosty sposób, dodam ze miałem podobny objaw do twojego i okazało sie ze to własnie pompa siadła.Orginalna pompa ma przy ośce dziurke ktora jest skierowana w górę, jesli pompa jest na wykonczeniu to własnie ta dziurka powinien uciekac plyn chclodniczy.Uwaga.Plyn ten uciekał będzie tylko podczas przygazówki, czyli przy gwałtownym zwiekszaniu obrotów.Przy stałych obrotach nie będzie widać zadnych wycieków. Smiesznie to troche wygląda bo w miescie podczas częstych przyspieszen płyn wyciekł mi w moment, natomiast w trasie nie ubyło wogule płynu, a wracałem okolo 50 km z niesprawną pompa.Przy takiej awarii nie ma co sie sugerowac wskaźnikiem, poniewaz w chlodnicy ( gdzie jest czujnik)zostaje zawsze plyn, ktorego brakuje w silniku jesli pompa go wyrzuci,
 
Maciej_R21
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2005 15:47
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Wskażnik jest sterowany z czujnika ktory jest wkręcony w głowicę a w chłodnicy jest czujnik ktory załacza wentylator .A co do pompy to mogly się np. urwać łopatki albo kilka innych przyczyn .Przede wszystkim trzeba sprawdzic drozność układu chlodzenia potem porzadnie odpowietrzyc uklad a na koncu zabrac się za pompę .W małym obiegu o ile dobrze pamiętam sa dwa otwory kalibrowane ktore np. mogły się zatkać z jakiejś przyczyny .Niestety tak jak z kazda usterką "na oko" nikt nie udzieli 100% trafnej porady.
 
jarkoos
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2005 09:47
Awatar


Postów: 33

Data rejestracji: 08.07.2005 09:02
Skąd: -

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
a powiedz mi czy czasami nie stosowałes "zasyfiacza" czyli uszczelniacza do chłodnic ????



Wiem, ze poprzedni wlasciciel mojego R19 w moim aucie wlasnie takie cos uzywal - jakie moge miec z tej okazji nieprzyjemnosci?
Czytam ta dyskusje, bo jak sie zrobilo cieplo to zaczalem odnosic wrazenie, jakby zbyt czesto wlaczal sie wiatrak na chlodnicy - zeszlego lata wlaczal sie duzo rzadziej. Jakies pomysly co mozna zrobic?
Zastanawialem sie, czy nie przeplukac ukladu chlodniczego - ile takie cos moze kosztowac u mechanika? (sam sie nie porywam, bo nie mam mozliowosci).

Pozdrawiam!
 
Los_sandalos
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2005 13:32
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

Z zasady nie wierzę warsztatom, większość w ramach takiej usługi wymieni tylko płyn a skasuje za wymianę i płukanie. Chcesz mieć zrobione dobrze - zrób sam! Zawsze znajdziesz miejsce - na działce, u kumla przy piwku itp.
Płukanie jest bardzo proste. Ja robiłem to tak, że zdejmowałem dolny wąż od chłodnicy, otwierałem zbiorniczek wyrównawczy i wkładałem do niego wąż ogrodowy z puszczoną wodą. Odpalałem silnik i tak regulowałem kranem aby zbiorniczek był cały czas pełny. Z dolnego węża cały czas leciały syfy jak nie wiem. Można by zdjąć też góry wąż i próbować przepłukać chłodnicę poprzez bezpośrednie wkładanie do niej węża ogrodowego. Prawda jest taka, że powinno się ją płukać w kierunku odwrotnym do normalnego przepływu cieczy czyli od dołu do góry. najlepiej jest chyba wymontować chłodnicę i położyć ją płasko i wtedy płukać. "Zasyfiacz z zasady musi być oporny na wymywanie więc warto by się zastanowić nad wlaniem jakiegoś płynu do czyszczenia chłodnic lub czegoś podobnego (przed całą operacją płukania, zgodnie z instrukcją stosowania środka).
I dwie ważne uwagi nie zaczynajmy całej operacji na gorącym silniku i nie płuczmy dłużej niż 2-3 minuty gdyż teoretycznie możemy uszkodzić silnik.

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
jarkoos
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2005 15:43
Awatar


Postów: 33

Data rejestracji: 08.07.2005 09:02
Skąd: -

Los_sandalos napisał(a):
płasko i wtedy płukać. "Zasyfiacz z zasady musi być oporny na wymywanie więc warto by się zastanowić nad wlaniem jakiegoś płynu do czyszczenia chłodnic lub czegoś podobnego (przed całą operacją płukania, zgodnie z instrukcją stosowania środka).


Poprzedni wlasciciel (a byl nim moj ojciec, wiec nie ma opcji, zeby nie mowil prawdy) użył tego zasyfiacza po to, żeby zlikwidować jakieś tam nieszczelności chłodnicy. Nie wiem, czy taki płyn do czyszczenia chłodnic nie zrobi roboty odwrotnej, to znaczy, czy nie otworzy wcześniej zasklepionych dziurek?

W sumie jutro bede u rodzicow w domu - mamy podworko - to moze cos sprobuje zadzialac.

Dzieki.

Jarek.
 
sindbad
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2007 19:49
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 28.11.2007 19:48
Skąd: -

witam kolego moim zdaniem powinieniś pojechać do mechanika sprawdzić czy uszczelke pod głowicą masz w porządku takie objawy występują właśnie przy wywalonej uszczelce a dory mechanik sprawdzi to w pięć minut pozdrawiam.
 
bam
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2007 20:24
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 12.04.2006 10:28
Skąd: -

Smile myślę ze przez te 2,5 roku koledzy juz sobie poradzili z płynem, ale cóź na dobrą radę widać nigdy nie jest za późno Grin

phase II 1994, 1.7 73 KM w gazie Grin
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: