24 Kwietnia 2024 11:08:35
Zdjęcia użytkowników
sebastian1990 kimada
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]linka sprzęgła- wymiana 
GOLAN
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2007 11:34
Awatar


Postów: 631

Data rejestracji: 01.02.2005 22:04
Skąd: -

mały manual jak to robić dla potomnych:
po zdjęciau linki wprowadzamy nową przez przegrode między silnikiem a kabina paażera tak jak Crackers pisała za pomocą jakiegoś druta najlepiej, zakładamy linke na samoregulator i w drugiej kolejności zapinamy na skrzyni biegów, pedał należy pare razy depnąć i w zasadzie to koniec roboty
wersja druga zmiana samoregulatora
dopinamy zawleczke od strony pedału sprzęgła od hamulca nie ruszamy -zostaje zsuwamy pręt stabilizujący wałek, podkładke i biały ogranicznik (blokade) z wałka. Następnie ściągamy sam pedał odrobine wysuwając wałek od strony pedału hamulca - troche sie tam wszystko opiera ale da rady bez młotka, śrubokręt wystarczy Smile
po wyjęciu można sobie sprawdzić głębokosc pierwszego ząbka (z trzech) nowy ma hmm 2,8 (lub 2,5) mm stary u mnie miał wysokosć 1,8mm ale mi pedał wpadł w podłoge i wtedy sie te ząbki zaokrągliły = do wywalenia. Aby rozebrać pedał należy rozwiercić nity starać sie nie używać młotka :[ Nowy samoregulator najlepiej zamiast nitów skręcić śrubami (ja perwszy zmontowałem na nity i sie plastik połamał przy ostatnim udeżeniu :[ = 40zł w plecy) śruba M6 i nakrętka najlepiej powlekana zabezpieczająca przed odkręceniem Potem składamy wszystko w odwrotnej kolejności jak rozkręcaliśmy nie zapomnieć o pręcie stabilizującym wałek.
koniec Smile

Edytowane przez Hugo dnia 25-02-2009 15:43

F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:->
Instrukcja obsługi forum
Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear
GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc
[img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image.

user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 02-11-2007 11:34
Awatar
ttimon
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2008 19:32
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

i ja dziś musiałem wymienić...linkę.. w końcu padło i na mnie
Dla potomnych pasowało by coś nie coś napisać:

- Ważne aby przy demontażu usunąć wszystko po starej lince. Konkretnie w moim przypadku w ścianie grodziowej została plastikowa tulejka od pancerza. Należało ją wydłubać śrubokrętem Wink

- Zakładając linkę na samoregulator należy pamiętać aby przełożyć ją nad pedałem przez pierwszy rowek tak aby przy ruchu pedałem linka się ruszała, a następnie podciągnąć zębaty półksiężyc do góry i przełożyć linkę przez drugi rowek zakończony tunelem w który zapada się końcówka linki.

*Ostatnią operację manewru z pół księżycem robimy na całkowicie podniesionym pedale sprzęgła!

- Następnie prowadzimy linkę w komorze silnika (ważne aby przed rozpoczęciem prac dokładnie przyglądnąć się jak i którędy biegnie linka.)

- Ostatnim etapem pracy jest umieszczenie linki w łapie sprzęgła. Należy ją delikatnie naciągnąć i umieścić w nacięciu łapy.

___Pozostałe porady___

Przed demontażem!

Aby nie męczyć się z szukaniem "dziurki" Wink w ścianie grodziowej, najlepiej wypiąć zbiorniczek wyrównawczy z gumowego uchwytu, odgiąć go w stronę silnika i dopiero wtedy przyglądnąć się dokładnie w którym miejscu linka wchodzi przez ścianę. Pomocne też będzie wymacanie sobie wszystkiego wcześniej, aby potem bez problemu trafić

Po montażu!

Kiedy już wszystko jest na swoim miejscu i zabieramy się do pierwszego wciśnięcia sprzęgła po zmianie linki należy pamiętać aby zrobić to delikatnie. Po prostu trzeba wcisnąć kilka razy pedał tak aby samoregulator się ustawił. Jeżeli zakupiona linka była odpowiedniej długości (czyt. w miarę dobrego producenta) wszystko powinno chodzić prawidłowo, czyli zdecydowanie lżej. Może się też zdarzyć że wraz z nową linką samoregulator ustawi się w trochę inny sposób. W moim przypadku sprzęgło bierze nisko, należy zwrócić uwagę aby nie brało zbyt nisko tak aby nie dochodziło do niepełnego wysprzęglenia.

powodzenia...
ttimon

Edytowane przez ttimon dnia 26-09-2008 19:33
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
momix
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2010 12:22
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

Wszystko pięknie... tylko że ja starego pancerza nie mogę usunąć !

Nie mam dojścia muszę chyba z pół samochodu rozkręcić!może jakieś podpowiedzi?

W wersji 16V jest tak napchane że kapa!

kiedyś 2 razy wymieniałem w starej reni linki i bez kłopotów było... a tu wkurza mnie już to!

Kto chce kupić moją 16V? Wink

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
Zero
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2010 00:37
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

macie problem pancerz można usunąć w 2 minut za pomocą ręki wystarczy tylko dobrze pociągnąć i tyle

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2010 00:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

gorzej bedzie ją załozyc przez abs.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zero
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2010 00:39
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

dajcie spokój linkę w 16V wymienia się w max 15 minut

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2010 00:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak sie już wceluje w otwór gdzies pod całą pompa absu to tak Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zero
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2010 00:44
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

po co celować wystarczy pomyśleć i samo wejdzie

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
morfi609
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2010 07:12
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

a ja tam wole sciagnac koło i od dołu sobie dojsc Smile a nie meczyc sie i szukac 10 min z sciagnieciem koła i jest po sprawie Smile


Treść dodana dnia 24-11-2010 07:13:

@momix: najlepiej koło sciag i juz bez problemu zrobisz Smilebez szukana wcelowywania i wogole Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
momix
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2010 15:41
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

a więc w końcu z kanału się udało dotrzeć.... ale ręką i tak nie sięgnąłem tak to jest zabudowane i jeszcze na dodatek LPG ... !! ale w końcu jak już ten plastik wygrzebałem to samo założenie nie zajęło więcej niż chwilkę (ale miałem doświadczenie w ze starej reni Smile najgorzej było założyć na łapę od skrzyni biegów - mam klimę i przez dodatkową chłodnicę nie było dojścia... kapa Smile

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
morfi609
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2010 15:43
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

@momix: takie sa uroki zmiany linki Smile ale dobrze ze ci sie juz udało z tym zrobic Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
momix
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2010 15:44
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

Zero napisał/a:
macie problem pancerz można usunąć w 2 minut za pomocą ręki wystarczy tylko dobrze pociągnąć i tyle

pociągnąłem i najpierw rozciągnąłem na maxa pancerz a później.... urwałem... a plastik został w samochodzie ... i tu się zaczeły schody...

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
morfi609
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2010 15:47
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

Nie wszystko to co takie łatwe sie wydaje musi byc Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2010 22:45
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zawsze można dłubać od drugiej strony Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zero
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 12:41
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

kurde ale macie problemy odpinacie linke od pedału doczepiacie do niej kawałek linki bądź przewodu i wyciągacie spokojnie do komory silnika następnie w komorze do tego przewodu mocujecie nową linkę i wciągacie spowrotem czas operacji 10-15 minut i zero problemu z demontrarzem koła itp pomyślcie czasem a życie stanie się łatwiejsze

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 12:44
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Też tego nie rozumiem... W F3N'ie wymiana linki to dosłownie 3 minuty z zegarkiem w ręku.

Teraz siedzi F7P i jakoś nie widzę żeby mi to dłużej miało zająć?


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zero
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 12:46
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

no 3 minuty to może przesada ale do 10 minut się to robi bez problemu
PS: momix jakie schody duży płaski wkrętak od strony pedału dobrze puknąć i wypadnie

Edytowane przez Zero dnia 29-11-2010 12:47
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: